Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


we zijn wereldwijd zo'n beetje koploper in het naturaliseren van nieuwkomers. Las ook wel eens ergens dat wij per jaar als klein landje meer mensen naturaliseren dan Canada.
Maar wij als land hebben geen aanzuigende werking hoor. Nee. 

Daglichtlamp schreef op 10-09-2024 om 19:34:

Als je al die capaciteit van personeel die nu bezig is met steeds nieuwe locaties te vinden, om nieuwe locaties in te richten om asielzoekers te verhuizen etc. nu gewoon eens gebruikt zou kunnen worden voor vaste locaties.
Dat zou ook kunnen nu we de spreidingswet hebben. Maar ja met de huidige minister gaat dat niet lukken.

Als iemand geschikt is om een nieuwe locatie te vinden, wil dat nog niet zeggen dat ze ingezet kunnen worden op een azc. 

In mijn woonplaats blijven ze locaties uit de grond stampen. We hebben al jaren 2 vaste locaties, wéér 1 tijdelijke en de 4de zit in de planning. Daarnaast 5 locaties voor de opvang van Oekraïners. 

Poezenmeisje schreef op 10-09-2024 om 20:19:

Overigens heb ik gemerkt dat bij baliemedewerkers van de gemeente de grootste racisten werken.

Schoonzus verhuisde vanuit Suriname deze kant op voor de liefde. Samen naar het gemeentehuis om haar in te laten schrijven.
Blijkt dat die truttekop alleen maar tegen hem praat en niet tegen haar.

Op een gegeven moment zegt ze: "Mevrouw, u mag óók wel tegen mij praten, ik heb gewoon de MULO gedaan in Amersfoort".

Die Surinaamse schoonzus die boft maar! Mag hier naartoe verhuizen voor de “liefde” zonder commentaar. Maar als je uit Syrië vlucht omdat je je leven niet zeker bent, wordt je met de nek aangekeken en kun je wel weer terug want “het is wel weer veilig”…?

Zilver_gray schreef op 11-09-2024 om 07:33:

[..]

Die Surinaamse schoonzus die boft maar! Mag hier naartoe verhuizen voor de “liefde” zonder commentaar. Maar als je uit Syrië vlucht omdat je je leven niet zeker bent, wordt je met de nek aangekeken en kun je wel weer terug want “het is wel weer veilig”…?

Dat is een groot misverstand dat dat zomaar kan. Voor gezinsvorming heeft Nederland ook strenge eisen, onder meer voor het inkomen van degene die iemand naar Nederland wil halen. Ook moet degene die naar Nederland wil komen in het buitenland eerst het basisexamen inburgering halen.

Nicole123 schreef op 09-09-2024 om 12:45:

[..]

Ja, daar ben ik het qua principe wel mee eens. Ik zie wel haken en ogen, niet omdat het hard zou zijn, maar wel vanwege de vraag: hoe ver wil je daarin gaan? Stel iemand krijgt zo'n vergunning voor 5 jaar, daarna nog eens voor 5 jaar en nog eens en nog eens, omdat het oorlog blijft in dat land. Na 25 jaar is het land weer veilig genoeg, moeten die mensen en de hier geboren kinderen dan ook weer terug naar dat land? Kinderen die hier geboren zijn en al 25 jaar wonen? En als die kinderen inmiddels ook weer kinderen hebben, zijn dat dan wel 'echte Nederlanders' of blijf je generatie op generatie die tijdelijke status houden? Wanneer stopt dat dan, of ben je gewoon de klos als je voorouders buitenlandse roots hebben en is je verblijf in Nederland dan altijd onzeker? En wat als je kinderen krijgt met iemand die volledig Nederlander is, moeten jij en je kinderen dan ook terug als het weer veilig is? Vind je dat iemand als Yesilgoz terug zou moeten naar Turkije? Of niet zolang ze haar eigen broek ophoudt, maar wel als ze haar baan kwijt zou raken? Waar zou jij een grens trekken, hoe zou je het invullen?

zijn er geen andere regels voor mensen die naar Nederland emigreren dan voor asielzoekers? ik weet van een vriendenstel dat naar Australië ging (hij heeft een Australisch paspoort) dat hij aan moest tonen dat hij haar minimaal 4 jaar kon onderhouden anders mocht ze niet mee. 

ik kan me voorstellen dat je na zoveel keer 5 jaar asielvergunning je zelf een procedure kunt starten om officieel te emigreren naar Nederland of hoe dat heet als je er al bent? 

Daglichtlamp schreef op 11-09-2024 om 07:42:

[..]

Dat is een groot misverstand dat dat zomaar kan. Voor gezinsvorming heeft Nederland ook strenge eisen, onder meer voor het inkomen van degene die iemand naar Nederland wil halen. Ook moet degene die naar Nederland wil komen in het buitenland eerst het basisexamen inburgering halen.

Het gaat mij er niet om hoe het daadwerkelijk in de praktijk werkt, maar hoe er hier over geschreven wordt.

De ene mag overkomen, zonder verder oordeel daarover en de ander moet vooral zo snel mogelijk weer terug.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

11-09-2024 om 08:41 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 11-09-2024 om 07:33:

[..]

Die Surinaamse schoonzus die boft maar! Mag hier naartoe verhuizen voor de “liefde” zonder commentaar. Maar als je uit Syrië vlucht omdat je je leven niet zeker bent, wordt je met de nek aangekeken en kun je wel weer terug want “het is wel weer veilig”…?

Misschien helpt het hebben van de Nederlandse nationaliteit?

In deze beide gevallen werden vrouwen gediscrimineerd om hun kleur, er was nog niet eens naar hun paspoort gekeken.

Zilver_gray schreef op 11-09-2024 om 07:51:

[..]

Het gaat mij er niet om hoe het daadwerkelijk in de praktijk werkt, maar hoe er hier over geschreven wordt.

De ene mag overkomen, zonder verder oordeel daarover en de ander moet vooral zo snel mogelijk weer terug.

Omdat asielzoekers volgens de statistieken vaak langere tijd afhankelijk blijven van uitkeringen. En ook nog door overheid aan woning geholpen moeten worden dus met voorrang sociale huurwoning etc.

Je snapt toch wel dat dat bij mensen wringt?

Luchtpost liet hierboven cijfers zien van hoeveel vluchtelingen zich laten naturaliseren tot Nederlander. Fijn dat zoveel vluchtelingen inderdaad het inburgeringsexamen halen en ook bereid zijn vervolgens de eed of de belofte af te leggen.
Ik zweer dat ik de grondwettelijke orde van het Koninkrijk der Nederlanden, haar vrijheden en rechten respecteer en zweer de plichten die het staatsburgerschap met zich meebrengt getrouw te vervullen. Zo waarlijk helpe mij God almachtig.

Poezenmeisje schreef op 10-09-2024 om 15:30:

Niet alle homo's houden van de glitterregenbogenalfabetcultuur.

https://www.derozeleeuw.nl/

Stichting De Roze Leeuw breekt met de regenbooglobby. Wij zijn er voor gewone, nuchtere homoseksuelen. Mensen die in eerste instantie mens zijn, een gewoon leven leiden en niet van hun seksualiteit hun hele identiteit maken.

Wij herkennen ons niet in het beeld dat nu door ”belangenorganisaties”, politieke partijen en media over ons wordt gecreëerd. Namelijk dat wij een onderdrukte minderheid zijn in een intolerant land. Integendeel.

Wij zijn juist dankbaar voor het land waarin wij mogen leven en zien onszelf absoluut niet als slachtoffer. Daarom laten wij zien dat het ook anders kan. Dat doen wij door het organiseren van inhoudelijke evenementen, het lobbyen bij politieke partijen én het bereiken van fysieke en mentale weerbaarheid.

dit herken ik enorm van mijn omgeving. "we vinden het niet zo spannend met wie je naar bed gaat of hoe je je kleedt" en zo zitten wij dus regelmatig op feestjes tussen boeren, hoog opgeleiden, homo's en een verdwaalde transgender of travestiet. totaal oninteressant hoe ze erbij lopen of met welk geslacht ze identificeren of sexen. erg veel pvv stemmers trouwens bedenk ik me nu

ik vind tegen het huidige "woke" zijn ook echt niet conservatief. ik vindt het huidige woke juist pro-segregatie. écht woke is inclusie. inclusie zoals ik aangeef, maar de huidige woke wil hokjes en dat is niet ok.  

Ik ben overigens heel erg benieuwd of en wat de grenscontroles in Duitsland op gaan leveren... en of hiermee inderdaad meer illegalen opgespoord kunnen worden.

Overigens vanuit Hongarije weer dreigende taal omtrent de grenscontroles aldaar en de illegale vluchtelingen die zo de EU binnen willen komen. Hij zou ze dan met bussen naar Brussel brengen.

Harde taal... en als dit gaat gebeuren is het hek van de dam natuurlijk. Want ook Hobgarije dient zich aan de afspraken te houden maar daar komt maar bitter weinig van terecht. Sancties vanuit de EU moeten dan toch echt wel gaan volgen, want anderd gaan andere landen misschien wel volgen en helemaal hun eigen beleid voeren.

Miraval schreef op 11-09-2024 om 09:59:

Ik ben overigens heel erg benieuwd of en wat de grenscontroles in Duitsland op gaan leveren... en of hiermee inderdaad meer illegalen opgespoord kunnen worden.

Overigens vanuit Hongarije weer dreigende taal omtrent de grenscontroles aldaar en de illegale vluchtelingen die zo de EU binnen willen komen. Hij zou ze dan met bussen naar Brussel brengen.

Harde taal... en als dit gaat gebeuren is het hek van de dam natuurlijk. Want ook Hobgarije dient zich aan de afspraken te houden maar daar komt maar bitter weinig van terecht. Sancties vanuit de EU moeten dan toch echt wel gaan volgen, want anderd gaan andere landen misschien wel volgen en helemaal hun eigen beleid voeren.

duitsland gooit natuurlijk nu de knuppel in het hoenderhok en in mijn ogen is dat ook wel logisch. ik woon aan de grens en de helft van mijn leven speelt zich in DE af en ik vind het geen probleem om wat gedoe daarvoor te hebben, maar gedoe geeft het natuurlijk wel. 

ik las ergens in dit topic dat het zinloos is als één land in europa strene regels gaat toepassen ivm het waterbed-effect. Degene die dat zei snap het denk ik niet helemaal (ik weet niet meer wie dat was en dat boeit ook niet zoveel) want ik denk zelf namelijk dat dat waterbed wel mee gaat vallen en dat het eerder een olievlek is. 

als iets jarenlang verslonst zal er een extreme reactie volgen. dat is natuurlijk gedrag. dat zie je bij diverse onderwerpen en nu ook al jaren bij te geluiden tegen de massa-immigratie. 

Ik denk dat zweden, denemarken en nu duitsland (en wie weet andere landen ook) de start zijn van een pragmatischer europa. niet 17 jaar vergaderen, maar gewoon persbericht eruit; wij gaan grenscontroles intensiveren. deal with it. groetjes van duitsland. 

Daglichtlamp schreef op 11-09-2024 om 08:53:

Luchtpost liet hierboven cijfers zien van hoeveel vluchtelingen zich laten naturaliseren tot Nederlander. Fijn dat zoveel vluchtelingen inderdaad het inburgeringsexamen halen en ook bereid zijn vervolgens de eed of de belofte af te leggen.
Ik zweer dat ik de grondwettelijke orde van het Koninkrijk der Nederlanden, haar vrijheden en rechten respecteer en zweer de plichten die het staatsburgerschap met zich meebrengt getrouw te vervullen. Zo waarlijk helpe mij God almachtig.

De voorwaarden kunnen best wat aangescherpt worden door er "het langdurig hebben van betaald werk" tussen te zetten. De druk op de bijstand is, verhoudingsgewijs, groot door migranten met westerse en niet westerse achtergrond. 

https://ind.nl/nl/nederlanderschap/nederlander-worden-door-naturalisatie#voorwaarden

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2024 om 10:13:

[..]

De voorwaarden kunnen best wat aangescherpt worden door er "het langdurig hebben van betaald werk" tussen te zetten. De druk op de bijstand is, verhoudingsgewijs, groot door migranten met westerse en niet westerse achtergrond.

https://ind.nl/nl/nederlanderschap/nederlander-worden-door-naturalisatie#voorwaarden

Ook dat maar ik vind dat we best wat zuiniger mogen zijn met het verlenen van het Nederlands staatburgerschap. Er zou veel meer ingezet moeten worden op terugkeer naar land van herkomst en dus verblijfsvergunningen voor 5 jaar verlengen met wederom een periode van 5 jaar.

Daglichtlamp schreef op 10-09-2024 om 16:19:

[..]

Zoals al eerder gezegd wordt het voor het reguliere onderwijs het probleem niet groter als we het voor de asielkinderen beter regelen.

(want beter regelen kost minder geld. Het betekent ook dat de asielkinderen meer leren in de twee jaar dat ze in een ISK zitten, en dat ze dan vervolgens ook beter meekunnen in de reguliere klas waar ze daarna in terecht komen.).

Je mag het zo vaak zeggen als je wilt, maar ik weet niet waarom want er is niemand die dat beweert... ook ik niet.

Vind dit jammer, daarmee suggereer je dat ik niet zou willen dat kinderen in het azc beter mee kunnen komen in het reguliere onderwijs. 

Ik vind dat juist erg belangrijk, omdat het niveau volgens de inspectie al jaren onvoldoende is. Als daar kinderen bijkomen die extra aandacht nodig hebben, dan zal dat er niet beter op worden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.