Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Yumi schreef op 11-09-2024 om 11:01:

[..]

Je mag het zo vaak zeggen als je wilt, maar ik weet niet waarom want er is niemand die dat beweert... ook ik niet.

Vind dit jammer, daarmee suggereer je dat ik niet zou willen dat kinderen in het azc beter mee kunnen komen in het reguliere onderwijs.

Ik vind dat juist erg belangrijk, omdat het niveau volgens de inspectie al jaren onvoldoende is. Als daar kinderen bijkomen die extra aandacht nodig hebben, dan zal dat er niet beter op worden.

In totaal waren er drie mensen geloof ik die op mij reageerden met linkjes hoe slecht het in het gewone onderwijs geregeld is. Ik snap die reacties geloof ik niet zo goed. Hoe zou ik die dan wel moeten interpreteren?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2024 om 10:13:

[..]

De voorwaarden kunnen best wat aangescherpt worden door er "het langdurig hebben van betaald werk" tussen te zetten. De druk op de bijstand is, verhoudingsgewijs, groot door migranten met westerse en niet westerse achtergrond.

https://ind.nl/nl/nederlanderschap/nederlander-worden-door-naturalisatie#voorwaarden

Dat is misschien best een goed idee. Ik zou daarnaast dan ook graag zien dat het hebben van betaald werk betekent dat je langer over inburgeren mag doen. Zodat niet gewacht wordt met betaald werk totdat het examen behaald is. (uit vrees voor schulden, omdat het nu zo is dat je zelf betaald voor inburgeren als je je diploma niet tijdig gehaald hebt).

Voor Ama's kun je dan wellicht het behalen van een mbo-diploma ook mee laten tellen. Zodat jongeren niet voortijdig hun MBO verlaten om maar eerder aan dergelijke naturalisatie-eisen te voldoen.

Daglichtlamp schreef op 11-09-2024 om 11:13:

[..]

Dat is misschien best een goed idee. Ik zou daarnaast dan ook graag zien dat het hebben van betaald werk betekent dat je langer over inburgeren mag doen. Zodat niet gewacht wordt met betaald werk totdat het examen behaald is. (uit vrees voor schulden, omdat het nu zo is dat je zelf betaald voor inburgeren als je je diploma niet tijdig gehaald hebt).

Voor Ama's kun je dan wellicht het behalen van een mbo-diploma ook mee laten tellen. Zodat jongeren niet voortijdig hun MBO verlaten om maar eerder aan dergelijke naturalisatie-eisen te voldoen.

Het duurt gemiddeld 15 tot 18 maanden om B1 inburgeringstraject te doorlopen. De kosten voor asielzoekers worden door de gemeente betaald inclusief 2 examens. Daarna moet het door de persoon zelf betaald worden. 

Qua tijd kost het ongeveer 15 uur per week. 12 lesuren en 3 uren thuisstudie.

Dat zou best mogelijk zijn naast betaald werk van zeg 20 uur per week. Daarna kan overgegaan worden tot fulltime werken waar mogelijk. Dus die 2 trajecten zouden naast elkaar kunnen lopen. Benader bedrijven die laagopgeleiden zoeken voor parttime functies om hieraan mee te werken. Het zou mooi zijn wanneer de overheidsinstanties het bedrijfsleven hierbij betrekken. In mijn ogen een win-win situatie.

https://www.echtnederlands.nu/b1-leerroute/#:~:text=Begeleide%20lesuren%3A%20474%2D660%20uur,cursisten%20(m.u.v.%20Den%20Haag).

Even een voorbeeld van de kosten en vorm van de opleiding. 

Poezenmeisje schreef op 10-09-2024 om 15:30:

Niet alle homo's houden van de glitterregenbogenalfabetcultuur.

https://www.derozeleeuw.nl/

Stichting De Roze Leeuw breekt met de regenbooglobby. Wij zijn er voor gewone, nuchtere homoseksuelen. Mensen die in eerste instantie mens zijn, een gewoon leven leiden en niet van hun seksualiteit hun hele identiteit maken.

Wij herkennen ons niet in het beeld dat nu door ”belangenorganisaties”, politieke partijen en media over ons wordt gecreëerd. Namelijk dat wij een onderdrukte minderheid zijn in een intolerant land. Integendeel.

Wij zijn juist dankbaar voor het land waarin wij mogen leven en zien onszelf absoluut niet als slachtoffer. Daarom laten wij zien dat het ook anders kan. Dat doen wij door het organiseren van inhoudelijke evenementen, het lobbyen bij politieke partijen én het bereiken van fysieke en mentale weerbaarheid.


En dit idd.


Dus de stichting de Roze Leeuw is er voor de gays die niet willen laten merken dat ze gay zijn, maar wel weer erkenning willen voor hun conformerende identiteit? Wat krom. Dan kun je toch beter direct stoppen met die stichting. Dan val je helemaal niet meer op! 



Twinski schreef op 11-09-2024 om 13:21:

Dus de stichting de Roze Leeuw is er voor de gays die niet willen laten merken dat ze gay zijn, maar wel weer erkenning willen voor hun conformerende identiteit? Wat krom. Dan kun je toch beter direct stoppen met die stichting. Dan val je helemaal niet meer op!

waar lees je dat? 

ik lees niks over "niet willen laten merken" of andere verbergende zaken:



Stichting De Roze Leeuw is er voor gewone, nuchtere homoseksuelen. Mensen die in eerste instantie mens zijn, een gewoon leven leiden en niet van hun seksualiteit hun hele identiteit maken.


Wij herkennen ons niet in het beeld dat nu door ”belangenorganisaties”, politieke partijen en media over ons wordt gecreëerd. Namelijk dat wij een onderdrukte minderheid zijn in een intolerant land. Integendeel.

Wij zijn juist dankbaar voor het land waarin wij mogen leven en zien onszelf absoluut niet als slachtoffer. Daarom laten wij zien dat het ook anders kan. Dat doen wij door het organiseren van inhoudelijke evenementen, het lobbyen bij politieke partijen én het bereiken van fysieke en mentale weerbaarheid.





Daglichtlamp schreef op 11-09-2024 om 11:07:

[..]

In totaal waren er drie mensen geloof ik die op mij reageerden met linkjes hoe slecht het in het gewone onderwijs geregeld is. Ik snap die reacties geloof ik niet zo goed. Hoe zou ik die dan wel moeten interpreteren?

Al reageren er 879, als je het niet snapt hoe die reacties bedoeld zijn mag je het vragen. In mijn eerste reactie begon ik met je gelijk te geven... en de toevoeging dat dit helaas geen garantie geeft.

In mijn vorige reactie geef ik je ongevraagd uitleg, wat snap je daar niet aan? 

Yumi schreef op 11-09-2024 om 11:01:
Vind dit jammer, daarmee suggereer je dat ik niet zou willen dat kinderen in het azc beter mee kunnen komen in het reguliere onderwijs.

Ik vind dat juist erg belangrijk, omdat het niveau volgens de inspectie al jaren onvoldoende is. Als daar kinderen bijkomen die extra aandacht nodig hebben, dan zal dat er niet beter op worden.

https://www.coa.nl/nl/nieuws/situatie-ter-apel
Na ruim een week bezettingscijfers in Ter Apel in de nacht onder de 2000, liggen ze er inmiddels weer boven. Is er al meer bekend over de nieuwe rechtszaak van de gemeente. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan eisen, opnieuw een dwangsom, of toch opschorting van de vergunning o.i.d., aangezien een dwangsom niet echt heeft gewerkt.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

11-09-2024 om 17:15 Topicstarter

Het COA kan mensen volgend jaar niet meer kwijt in Leeuwarden. 

Reden: "Niet nakomen van de afspraken".

Waar hebben we dat eerder gehoord? 🤔

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16819358/einde-aan-opvang-asielzoekers-in-wtc-leeuwarden-gemeente-wijst-coa-op-niet-nagekomen-afspraken

Poezenmeisje schreef op 11-09-2024 om 17:15:

Het COA kan mensen volgend jaar niet meer kwijt in Leeuwarden.

Reden: "Niet nakomen van de afspraken".

Waar hebben we dat eerder gehoord? 🤔

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16819358/einde-aan-opvang-asielzoekers-in-wtc-leeuwarden-gemeente-wijst-coa-op-niet-nagekomen-afspraken

Helemaal terecht, dit is echt geen locatie waar je asielzoekers meer dan een paar dagen wilt hebben. Eigenlijk is 20 dagen al veel te lang voor slapen in een grote hal, zonder enige privacy. We hebben geen noodopvanglocaties nodig maar echte AZC's .

Miraval schreef op 11-09-2024 om 11:41:

[..]

Het duurt gemiddeld 15 tot 18 maanden om B1 inburgeringstraject te doorlopen. De kosten voor asielzoekers worden door de gemeente betaald inclusief 2 examens. Daarna moet het door de persoon zelf betaald worden.

Qua tijd kost het ongeveer 15 uur per week. 12 lesuren en 3 uren thuisstudie.

Dat zou best mogelijk zijn naast betaald werk van zeg 20 uur per week. Daarna kan overgegaan worden tot fulltime werken waar mogelijk. Dus die 2 trajecten zouden naast elkaar kunnen lopen. Benader bedrijven die laagopgeleiden zoeken voor parttime functies om hieraan mee te werken. Het zou mooi zijn wanneer de overheidsinstanties het bedrijfsleven hierbij betrekken. In mijn ogen een win-win situatie.

https://www.echtnederlands.nu/b1-leerroute/#:~:text=Begeleide%20lesuren%3A%20474%2D660%20uur,cursisten%20(m.u.v.%20Den%20Haag).

Even een voorbeeld van de kosten en vorm van de opleiding.

De cursus duurt 15 maanden (is 65 weken) tot 18 maanden (is 78 weken), uitgaande van 15 uur per week.

Maar als je een normale werkweek van 36-40 uur per week zou rekenen, is de duur van de cursus tussen de 594 (474+120) en 840 (660 lesuren+180 studie thuis) uren totaal en dan kom je uit op een totale cursusduur van 17 tot 23 weken van 36 uur. 

Inclusief een vakantie van 3 weken erbij opgeteld totaal 20 tot maximaal 26 weken, dus maar 6 maanden. Dan is 18 maanden dus al een 3 maal zo lange cursusduur t.o.v. wat theoretisch mogelijk zou zijn. 

Hoe kan je dan verwachten dat die mensen een realistisch beeld hebben van wat er normaal gesproken van een inwoner wordt verwacht en dus ook van een ingeburgerde en genaturaliseerde asielzoeker + zijn familieleden in de toekomst eigenlijk verwacht wordt: zelf je huisvesting regelen, je eigen huishouding doen, (meer dan) fulltime werken en ev. daarnaast nog een opleiding doen (in je vrije tijd en voor eigen rekening). Geeft niks, want daar zijn we groot mee geworden. 

Maar als je géén gelijke bijdrage, inzet, inspanning, motivatie vergt van mensen, dan gaat dat tijdelijk best goed. Maar op den duur gaat het wringen als je vervolgens alsmaar roept dat het resultaat c.q. de uitkomst altijd maar moet zijn dat iedereen 'gelijk' is. En 'gelijk' kan wonen, en een 'gelijk' bedrag te besteden heeft. 

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5470462/gezinshereniging-regeerprogramma-strenger-kabinet-inkomen-wonen-2-jaar Overigens klopt de laatste zin alleen voor gezinshereniging, niet voor directe nareis. Daarvoor is op dit moment geen inkomenseis.

Voordat een meerderjarige asielzoeker met een status zijn of haar gezin kan laten overkomen, moet hij of zij allereerst minimaal twee jaar een verblijfsstatus hebben, schrijft het kabinet. Ook moet de asielzoeker zelfstandige woonruimte hebben én een eigen inkomen.

Dit is een aanzienlijke aanscherping van de huidige regels voor gezinshereniging. Nu mag een gezin al overkomen zodra de vluchteling een verblijfsvergunning heeft. Mensen die hierheen mogen komen, zijn partners met wie de vluchteling al getrouwd was voor hij of zij vluchtte. Ook gezinsleden die aantoonbaar lid waren van het gezin voor de vlucht zijn welkom. Nu geldt ook al een inkomenseis.

https://www.raadvanstate.nl/actueel/nieuws/september/overplaatsing-naar-htl-en-rov/
Goed nieuws over de handhavings- en toezichtlocaties. De hoogste rechter vind dat deze gewoon gebruikt mogen worden.
Overplaatsing van overlastgevende asielzoekers van een gewoon azc naar een zogenoemde handhavings- en toezichtlocatie is geen vrijheidsontneming, ook niet als een asielzoeker op een afgezonderd deel hiervan in een zogenoemde ROV-kamer verblijft waar zijn vrijheid verder wordt beperkt. Dat oordeelt de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State in twee uitspraken van vandaag (11 september 2024).

Poezenmeisje

Poezenmeisje

12-09-2024 om 20:41 Topicstarter

Gelukkig, dan kunnen we weer een aantal kansenparels aanpakken in afwachting van hun uitzetting.

Van die eis m.b.t. het hebben van een inkomen kan daar misschien nog aan toegevoegd worden "inkomen uit werk".

En wanneer de man/vader zijn gezin heeft achtergelaten om hier in Nederland de hele asielprocedure te doorlopen, kan men bij de (eind)beoordeling misschien ook andersom hereniging van het gezin overwegen: wanneer vrouw en kinderen al die tijd gewoon in het land van herkomst hebben geleefd, kan het gezin ook herenigd worden door de man terug te laten reizen naar zijn gezin aldaar. 

Tevens kan er een extra beoordeling ingebouwd worden m.b.t. de vraag hoe/waarom men in Nederland terecht is gekomen voor de asielaanvraag.
Zoals iemand zei: als ik op de fiets zit en het gaat regenen, dan fiets ik ook niet eerst helemaal naar het andere eind van de stad om dáár ergens te gaan schuilen; dan is de eerste de beste plek waar ik onder een afdakje kan staan 'goed genoeg'.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.