Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Daglichtlamp schreef op 24-11-2024 om 12:27:

Probeer je nu de asielzoekers de schuld te geven van de belabberde manier waarop wij hier hun opvang geregeld hebben? Net alsof zij daar inspraak in gehad hebben? Dat lijkt me pas absurd, al zal ik daar geen hoofdletters voor gebruiken. Ik denk niet dat dat helpt.
Ik hoop gewoon op een verstandige eerste Kamer die beseft dat we pas zonder de spreidingswet kunnen als de instroom afgenomen is, in plaats van dat andersom regelen.

Stel je deze vraag aan mij?

Als dat zo is, zou ik zeggen 'lees het nog een keer overnieuw'.

Die asielzoekers (vaak jonge mannen) zijn in het land van herkomst met grote waarschijnlijkheid 'geworven' (en uitgebuit) door mensensmokkelaars die hen vertellen over de droomkastelen die hen hier te wachten staat, en hier worden hun dromen niet waar gemaakt en is de kans groot dat ze buiten moeten slapen omdat die beloofde droomkastelen niet bestaan. En dan moeten ze platzak (want die mensensmokkelaars doen het niet gratis en voor niks) weer met gekrenkte trots huiswaarts gaan?

Het moet in het land waar ze vandaan komen vertelt worden dat die droomkastelen NIET bestaan. Dat mensen helemaal geen verblijfsvergunning krijgen en wellicht dakloos worden.

Als ze verspreid gaan worden komt er weer plaats in Ter Apel met het gevolg dat nóg meer 'door-mensen-smokkelaars-uitgebuitte' mannen naar hier komen.

Daarbij wou het COA juist de overlastgevende veilige landers gaan verspreiden. Heb je straks in elke provincie een leger overlastgevers?

Fleurtje_5 schreef op 24-11-2024 om 12:47:

[..]

Stel je deze vraag aan mij?

Als dat zo is, zou ik zeggen 'lees het nog een keer overnieuw'.

Zoals gewoonlijk is daar weer eens geen chocola van te maken.

Daglichtlamp schreef op 24-11-2024 om 12:55:

[..]

Zoals gewoonlijk is daar weer eens geen chocola van te maken.

Ik wil mijn uiterste best doen om het aan je uit te leggen. Zeg maar met welk bericht ik moet beginnen?

Fleurtje_5 schreef op 24-11-2024 om 12:47:

[..]

Als ze verspreid gaan worden komt er weer plaats in Ter Apel met het gevolg dat nóg meer 'door-mensen-smokkelaars-uitgebuitte' mannen naar hier komen.

Daarbij wou het COA juist de overlastgevende veilige landers gaan verspreiden. Heb je straks in elke provincie een leger overlastgevers?

Meer plaats in Ter Apel zorgt niet voor een hogere instroom, net als minder plaats in Ter Apel de afgelopen jaren niet heeft gezorgd voor een lagere instroom. Wanneer stop je met dit fabeltje rond te pompen?

En hoe kom je bij een 'leger' aan overlastgevers, aan welke aantallen denk je dan? Hoe kom je erbij dat vooral/specifiek de veiligelanders zouden worden gespreid? Blijkbaar zit heel hardnekkig in jouw hoofd dat er in Ter Apel hoofdzakelijk overlastgevende veiligelanders zitten, maar dat strookt niet met de feiten. 

Kun je zeggen op welke gegevens (cijfers dus, geen voorbeelden of nieuwsberichten) je je baseert bij je stellige uitspraken? Wat is volgens jou het percentage veiligelanders onder asielzoekers? Wat is het percentage daarvan dat overlast geeft? Wat is het totaal aantal overlastgevende asielzoekers in Ter Apel? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.