Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
Fleurtje_5
10-12-2024 om 15:05
Moxxie schreef op 10-12-2024 om 09:58:
[..]
Helemaal eens, daar erger ik me groen en geel aan. Dan heb je dus een situatie waar je accuut en effectief kan ingrijpen en dan doen we helemaal niks, zo laf. Bonjour iedereen de parkeerplaats op en zwaai ze uit, wedstrijd afgelast.
Precies, in de bus, en weg ermee.
Fleurtje_5
10-12-2024 om 15:07
Zilver_gray schreef op 10-12-2024 om 10:25:
[..]
Yep! En graag de onkosten (ook die van politie en ME) verhalen op de “schuldige” clubs , die dan zelf maar moeten uitzoeken hoe deze te verhalen op de individuele raddraaiers, en geef ze een stadion verbod.
Gedonder!
En dit.
Malibu2
11-12-2024 om 12:17
Vandaag zijn de eerste rechtszaken. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.
Appgroep 'Buurthuis 2' centraal in zaak over geweld rond Ajax-Maccabi: "Waar zijn die Joden?
Enkele verdachten van het geweld rond de wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv spraken volgens het Openbaar Ministerie (OM) in appgroep 'Buurthuis 2' over vervoer, locaties en geweld tegen Joden. Zo worden er video's van geweld gedeeld, zegt iemand dat hij 'deze kans nooit meer krijgt om Joden te slaan', wordt er gesproken over waar 'die Joden' zijn en hoe laat ze de deur uit zouden gaan om hun vlucht te halen. De appgroep had bijna 1000 leden. Het is een greep uit de berichten die vanaf morgen zullen worden voorgelezen tijdens de rechtszaken met de eerste vijf verdachten.
https://www.at5.nl/nieuws/229941/appgroep-buurthuis-2-centraal-in-zaak-over-geweld-rond-ajax-maccabi-waar-zijn-die-joden
Gebruikersnaaminvullen
11-12-2024 om 13:26
Malibu2 schreef op 11-12-2024 om 12:17:
Vandaag zijn de eerste rechtszaken. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.
Appgroep 'Buurthuis 2' centraal in zaak over geweld rond Ajax-Maccabi: "Waar zijn die Joden?
Enkele verdachten van het geweld rond de wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv spraken volgens het Openbaar Ministerie (OM) in appgroep 'Buurthuis 2' over vervoer, locaties en geweld tegen Joden. Zo worden er video's van geweld gedeeld, zegt iemand dat hij 'deze kans nooit meer krijgt om Joden te slaan', wordt er gesproken over waar 'die Joden' zijn en hoe laat ze de deur uit zouden gaan om hun vlucht te halen. De appgroep had bijna 1000 leden. Het is een greep uit de berichten die vanaf morgen zullen worden voorgelezen tijdens de rechtszaken met de eerste vijf verdachten.
https://www.at5.nl/nieuws/229941/appgroep-buurthuis-2-centraal-in-zaak-over-geweld-rond-ajax-maccabi-waar-zijn-die-joden
Huh? Hier keek ik wel even van op. Begrijp echt niet dat zo iemand het een goed idee vond om mee te rellen terwijl hij in een azc zit.
Om 14.30 uur morgen staat de zaak van Mahmoud A. op het programma, de 22-jarige man met een Palestijnse achtergrond. Hij komt uit een asielzoekerscentrum in de buurt van Eindhoven en wordt als enige van deze groep mannen verdacht van poging tot doodslag. Daarnaast wordt hem ook openlijke geweldpleging ten laste gelegd.
Malibu2
11-12-2024 om 14:52
Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-12-2024 om 13:26:
[..]
Huh? Hier keek ik wel even van op. Begrijp echt niet dat zo iemand het een goed idee vond om mee te rellen terwijl hij in een azc zit.
Om 14.30 uur morgen staat de zaak van Mahmoud A. op het programma, de 22-jarige man met een Palestijnse achtergrond. Hij komt uit een asielzoekerscentrum in de buurt van Eindhoven en wordt als enige van deze groep mannen verdacht van poging tot doodslag. Daarnaast wordt hem ook openlijke geweldpleging ten laste gelegd.
Ja, dat had ik ook al gelezen. Zijn Jodenhaat was blijkbaar te groot en ik heb al vaker gemerkt dat die haat ook effect heeft op het intellectuele vermogen van mensen.
Wat mij betreft sturen we hem terug naar het land van herkomst als hij schuldig wordt bevonden.
Thora
11-12-2024 om 15:35
Malibu2 schreef op 11-12-2024 om 14:52:
[..]
Ja, dat had ik ook al gelezen. Zijn Jodenhaat was blijkbaar te groot en ik heb al vaker gemerkt dat die haat ook effect heeft op het intellectuele vermogen van mensen.
Wat mij betreft sturen we hem terug naar het land van herkomst als hij schuldig wordt bevonden.
Hee, hee. Geen hele groep wegzetten he?
Malibu2
11-12-2024 om 15:47
Thora schreef op 11-12-2024 om 15:35:
[..]
Hee, hee. Geen hele groep wegzetten he?
Miraval
11-12-2024 om 17:40
Malibu2 schreef op 11-12-2024 om 14:52:
[..]
Eens. Asielprocedure stopzetten en terug sturen. Aan zulke mensen hebben we geen behoefte in Nederland. En dat mag ook gelijk een signaal zijn naar eventuele anderen met hetzelfde gedachtegoed.
Muurbloem1985
11-12-2024 om 18:46
Die mensen die dit gedaan hebben zijn zo niet normaal dom:
Celstraffen geëist tegen verdachten geweld Israëlische voetbalfans: ’Bitje in en raggen’ | Binnenland | Telegraaf.nl
rionyriony
14-12-2024 om 15:59
Israël valt preventief aan wat natuurlijk wel een goed werkende strategie is want de vijand moet zich dan herpakken. Of Israël echt als een vriend kan worden beschouwd, mmm, denk het niet. Dat land is vooral met zichzelf en zijn eigen veiligheid bezig. Daarna komt een hele tijd niets en daarna pas "bevriende" landen.
Palestijnen horen helemaal niet bij de vrienden denk ik, en ook niet andersom. Wel vind ik ze soms best veel op elkaar lijken deze volkeren.
BeesAreCool
15-12-2024 om 21:11
Daglichtlamp schreef op 10-12-2024 om 08:10:
Ik zie zoveel selectieve verontwaardiging, zowel hier als bij rechtse politici. Waar blijft bijvoorbeeld de afkeuring over wat er dit weekeinde gebeurde? De afgrijselijke spreekkoren bij een voetbalwedstrijd?
Laten we al het antisemitisme veroordelen en alle daders aanpakken. Het mag niet genormaliseerd worden.
https://www.parool.nl/sport/aangifte-tegen-az-supporters-die-antisemitische-leuzen-riepen-tijdens-duel-met-ajax-mag-nooit-genormaliseerd-worden~bc66a9ef/
Sommige mensen vinden dit alleen erg wanneer het Marokkanen zijn.
Het bashen van Marokkanen is het hoofddoel. Hun verontwaarding over haat tegen Joodse mensen is helaas bijzaak voor deze mensen.
Fleurtje_5
16-12-2024 om 13:25
Fleurtje_5 schreef op 10-12-2024 om 08:20:
[..]
Soheey, ik snap niet dat die wedstrijd niet is afgelast/stilgelegd.
Als iemand hier dan toch een bericht van 10 december gaat ophalen, doe ik dan ook maar meteen het antwoord op dat bericht van 10 december quoten.
Fleurtje_5
16-12-2024 om 13:30
BeesAreCool schreef op 15-12-2024 om 21:11:
[..]
Het bashen van Marokkanen is het hoofddoel. Hun verontwaarding over haat tegen Joodse mensen is helaas bijzaak voor deze mensen.
Zo zo zo, wat een vuiligheid tik je hier neer.
Miraval
16-12-2024 om 14:37
BeesAreCool schreef op 15-12-2024 om 21:11:
[..]
Er is al eerder gereageerd hierop waaronder door mij. Ik vind de laatste zin van die spreekkoorden echt ver over de grens, wat mij betreft was die wedstrijd stilgelegd, wat wel wordt gedaan bij racistische uitspraken. Dus ik snap niet zo goed waarom dat niet gebeurd bij antisemitische uitspraken?
Je laatste zin reageer ik verder niet op. Ik baseer me maar op de rechtzaken en de daadwerkelijke daders alsmede de filmpjes die ik heb gezien hierover.
Want dat kun je net zo goed ook omdraaien naar het bashen van Joodse mensen waarbij voor sommigen (!) het Palestijnse volk bijzaak is. Het is in alle opzichten fout en werkt niet mee aan een gezonde en vrije samenleving.
Ik hoop dat de daders iig flink gestraft worden voor nu en in de toekomst. En een verplicht bezoek naar Kamp Vught, Westerbork of het holocaust museum of het Achterhuis.
BeesAreCool
16-12-2024 om 16:08
Fleurtje_5 schreef op 16-12-2024 om 13:30:
[..]
Zo zo zo, wat een vuiligheid tik je hier neer.
Ik begrijp dat je het niet leuk vindt als de waarheid wordt benoemd.
Ik vind het dan weer heel vuil dat er mensen zijn die wekenlang bezig zijn met wat een groep Marokkaanse naarlingen fout hebben gedaan (wat mag), maar dan niks of bijna niks zeggen wanneer het Nederlandse voetbalsupporters betreft en hetzelfde onderwerp betreft.
Heel vuil. Geldt overigens niet voor iedereen.