Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

BeesAreCool schreef op 16-12-2024 om 16:08:

[..]

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt als de waarheid wordt benoemd.

Ik vind het dan weer heel vuil dat er mensen zijn die wekenlang bezig zijn met wat een groep Marokkaanse naarlingen fout hebben gedaan (wat mag), maar dan niks of bijna niks zeggen wanneer het Nederlandse voetbalsupporters betreft en hetzelfde onderwerp betreft.

Heel vuil. Geldt overigens niet voor iedereen.

Welke waarheid? Jij kneed de waarheid zoals jij dat graag wilt om je eigen standpunt aan te dikken, maar dat is geen waarheid.

Dat lieg je. Als je dat bericht van 10 december opzoekt, zie je berichten die het gedrag van die supporters afkeurt, ook ik keur dat af. Dat kun je nalezen. 

Als je het hele topic doorleest zie je ook dat er telkens weer word herhaalt: 'nee, echt NIET alle Marokkanen, alleen die groep in Amsterdam die de Joden achtervolgde en mishandelde', inclusief die taxichauffeur en die hotelmedewerker die het verblijf van de Joodse hotelgasten doorgaven.

Als het niet AZ-supporters waren, maar supporters van een Marokkaanse club die hier kwam voetballen, dan waren we nu waarschijnlijk 20 pagina's verder geweest dan we nu zijn. Of nog meer. 

We hebben nu 150 pagina's gepraat over wat er in november is gebeurd. Gaan we nu ook nog 150 pagina's praten over wat er bij deze wedstrijd is gebeurd met AZ-supporters?

Valt me bovendien ook op dat er weer voetbal bij betrokken is. Gewoon een constatering. 

kerstbeer schreef op 16-12-2024 om 21:39:

Als het niet AZ-supporters waren, maar supporters van een Marokkaanse club die hier kwam voetballen, dan waren we nu waarschijnlijk 20 pagina's verder geweest dan we nu zijn. Of nog meer.

We hebben nu 150 pagina's gepraat over wat er in november is gebeurd. Gaan we nu ook nog 150 pagina's praten over wat er bij deze wedstrijd is gebeurd met AZ-supporters?

Valt me bovendien ook op dat er weer voetbal bij betrokken is. Gewoon een constatering.

Hebben az supporters mensen beroofd tegen rijdende trammen aangegooid? Tegen hoofden aangetrapt terwijl er degene al op de grond lagen? Mensen in de gracht gegooid en uitgescholden?

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 21:55:

[..]

Hebben az supporters mensen beroofd tegen rijdende trammen aangegooid? Tegen hoofden aangetrapt terwijl er degene al op de grond lagen? Mensen in de gracht gegooid en uitgescholden?

Blijkbaar is dit niet de eerste keer. 

https://www.ad.nl/voetbal/aangifte-tegen-az-fans-na-walgelijke-liedjes-tijdens-duel-met-ajax-kritiek-op-arbiter-om-niet-ingrijpen~ac66a9ef/

Waarom opeens de focus op wat een groep AZ fans niet hebben gedaan in plaats van wat ze wel hebben gedaan? 

Ze hebben zich misdragen en aan Jodenhaat gedaan. Daar gaat het topic toch over?

kerstbeer schreef op 16-12-2024 om 22:02:

[..]

https://www.ad.nl/voetbal/aangifte-tegen-az-fans-na-walgelijke-liedjes-tijdens-duel-met-ajax-kritiek-op-arbiter-om-niet-ingrijpen~ac66a9ef/

Waarom opeens de focus op wat een groep AZ fans niet hebben gedaan in plaats van wat ze wel hebben gedaan?

Ze hebben zich misdragen en aan Jodenhaat gedaan. Daar gaat het topic toch over?

Heel simpel omdat het hier gaat over de gebeurtenissen van 7 november en de gevolgen toch waarom wil je dan de az supporters erbij halen? Dat snap ik oprecht niet.

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 22:31:

[..]

Heel simpel omdat het hier gaat over de gebeurtenissen van 7 november en de gevolgen toch waarom wil je dan de az supporters erbij halen? Dat snap ik oprecht niet.

Dit topic heet  "Jodenhaat".

Ik heb al van alles voorbij zien komen dat niet ging over 7 november, inclusief dingen die niet eens in Nederland gebeurden. Enne, was jij het niet die zelfs iets hebt geschreven over een pro-Palestina protest in Australie?

Als het dan om Jodenhaat gaat van AZ-supporters (wel in Nederland dus) valt het opeens niet onder het onderwerp. Huh?

kerstbeer schreef op 16-12-2024 om 23:14:

[..]

Dit topic heet "Jodenhaat".

Ik heb al van alles voorbij zien komen dat niet ging over 7 november, inclusief dingen die niet eens in Nederland gebeurden. Enne, was jij het niet die zelfs iets hebt geschreven over een pro-Palestina protest in Australie?

Als het dan om Jodenhaat gaat van AZ-supporters (wel in Nederland dus) valt het opeens niet onder het onderwerp. Huh?

Er is hier ook over de az supporters geschreven dus ik weet niet wat je nou moeilijk loopt te doen.

[..]

Ik heb al van alles voorbij zien komen dat niet ging over 7 november, inclusief dingen die niet eens in Nederland gebeurden. Enne, was jij het niet die zelfs iets hebt geschreven over een pro-Palestina protest in Australie?

Hoe kom je bij deze onzin? Lees effe terug. Dan zie je dat ook dat afgekeurd is.

Het lijkt erop dat men probeert dit topic om te buigen zodat de daders eigenlijk slachtoffers zijn.

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 00:24:

[..]

Er is hier ook over de az supporters geschreven dus ik weet niet wat je nou moeilijk loopt te doen.

Huh, maar net begreep je nog niet waarom AZ supporters "erbij gehaald" werden. Je snapte dat oprecht niet, toch?

Iets klopt er niet. 

Fleurtje_5 schreef op 17-12-2024 om 08:51:

[..]

Hoe kom je bij deze onzin? Lees effe terug. Dan zie je dat ook dat afgekeurd is.

Het lijkt erop dat men probeert dit topic om te buigen zodat de daders eigenlijk slachtoffers zijn.

Lezen. 

Ik reageerde op iemand die niet begreep waarom AZ-supporters "erbij gehaald" werden. 

Muurbloem1985 schreef op 16-12-2024 om 22:31:

[..]

Over 'moeilijk doen' gesproken. 

Kerstbeer laat je niet gek maken! Ze zijn inmiddels zelf het spoor bijster geloof ik 

Zo'n beetje 'van Baarle manier'. Die met een grijns op zijn gezicht naar Joost Eerdmans luistert en zich dan als het slachtoffer neer zet.

https://youtu.be/jbN3TFfB3m0?si=78P8W7bru0mKK2QY Eerdmans confronteert DENK: ‘U speelt de slachtofferrol en brengt Joden in gevaar!’

kerstbeer schreef op 17-12-2024 om 09:06:

[..]

Huh, maar net begreep je nog niet waarom AZ supporters "erbij gehaald" werden. Je snapte dat oprecht niet, toch?

Iets klopt er niet.

'

Je schrijft dit aan Muurbloem omdat Muubloem het volgende schreef:

Er is dus OOK over die supporters geschreven. Dan kun je toch niet schrijven dat daar niets over geschreven is. Dat je dat schreef snapt ze dus niet. En ik ook niet.

Fleurtje_5 schreef op 17-12-2024 om 09:16:

[..]

Je schrijft dit aan Muurbloem omdat Muubloem het volgende schreef:

En dan lees je even terug waar ik naar verwijs.

Staat op dezelfde pagina. 

Zilver_gray schreef op 17-12-2024 om 09:08:

Kerstbeer laat je niet gek maken! Ze zijn inmiddels zelf het spoor bijster geloof ik

Het lijkt erop. Of ze doen het expres, omdat ze zelf ook doorhebben dat er iets niet klopt aan hun posts dus proberen ze de discussie te laten verzanden door te doen alsof ze het niet begrijpen.

Is gewoon makkelijk terug te lezen hierboven. 

Ik heb het even voor je op een rijtje gezet (ps om 09. 33 uur nog twee berichten van gisteravond toegevoegd) Het zijn walgelijke uitspraken van de AZ-supporters. De wedstrijd had meteen gestaakt moeten worden:

kerstbeer schreef op 16-12-2024 om 22:02:
Ze hebben zich misdragen en aan Jodenhaat gedaan. Daar gaat het topic toch over?

Muurbloem1985
schreef op 16-12-2024 om 22:31:

Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 00:24:

kerstbeer schreef op 17-12-2024 om 09:06:
Iets klopt er niet.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

17-12-2024 om 09:45 Topicstarter

Misschien kun je ook nog even de tweet van Geert Wilders opzoeken waarin hij met grote woorden het gedrag van de AZ supporters afkeurt?
Ik kan hem niet vinden, dus ik denk dat de PVV met twee maten meet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.