Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
rionyriony
17-12-2024 om 09:53
Van mij mag iedereen iedereen haten tot zijn bloeddruk torenhoge waarden bereikt, dat doet hij dan zichzelf aan, en mag hij dat ook zeggen inclusief de redenen maar je moet je aan de wet houden en mensen niet gaan mishandelen of terroriseren.
Overigens, de mensen die anderen het zwijgen willen opleggen kunnen alleen het tegenovergestelde bereiken van rust. En, ik denk dat dit hun juist goed uitkomt. Verdeel en heers.
Fleurtje_5
17-12-2024 om 10:54
Daglichtlamp schreef op 17-12-2024 om 09:45:
Misschien kun je ook nog even de tweet van Geert Wilders opzoeken waarin hij met grote woorden het gedrag van de AZ supporters afkeurt?
Ik kan hem niet vinden, dus ik denk dat de PVV met twee maten meet.
Momentje...Schrijft Wilders hier ook mee? We reageren hier op een bericht waarin iemand schreef:
Dit topic heet "Jodenhaat".
........
Als het dan om Jodenhaat gaat van AZ-supporters (wel in Nederland dus) valt het opeens niet onder het onderwerp. Huh?
En diezelfde forummer schreef ook:
Waarom opeens de focus op wat een groep AZ fans niet hebben gedaan in plaats van wat ze wel hebben gedaan?
Ze hebben zich misdragen en aan Jodenhaat gedaan. Daar gaat het topic toch over?
Zilver_gray
17-12-2024 om 11:06
Fleurtje_5 schreef op 17-12-2024 om 10:54:
[..]
Momentje...Schrijft Wilders hier ook mee? We reageren hier op een bericht waarin iemand schreef:
Dit topic heet "Jodenhaat".
........
Als het dan om Jodenhaat gaat van AZ-supporters (wel in Nederland dus) valt het opeens niet onder het onderwerp. Huh?En diezelfde forummer schreef ook:
Waarom opeens de focus op wat een groep AZ fans niet hebben gedaan in plaats van wat ze wel hebben gedaan?
Ze hebben zich misdragen en aan Jodenhaat gedaan. Daar gaat het topic toch over?
Inmiddels is iedereen en zijn moeder er al bijgehaald in dit draadje. Dus waarom degene die verantwoordelijk is voor het verder polariseren van onze samenleving niet? Wilders staat graag vooraan met zijn grote mond als er wat te klagen valt over Marokkanen of moslims.. jodenhaat is helemaal niet zijn prioriteit.
Daglichtlamp
17-12-2024 om 11:15
Ik was degene die hier het eerst schreef over de AZ-fans, daarbij sprak ik zowel de posters hier aan, als ook de rechtse politici.
Fleurtje_5
17-12-2024 om 11:17
Zilver_gray schreef op 17-12-2024 om 11:06:
[..]
Inmiddels is iedereen en zijn moeder er al bijgehaald in dit draadje. Dus waarom degene die verantwoordelijk is voor het verder polariseren van onze samenleving niet? Wilders staat graag vooraan met zijn grote mond als er wat te klagen valt over Marokkanen of moslims.. jodenhaat is helemaal niet zijn prioriteit.
Ik denk....nee ik weet wel zeker dat Wilders heeel erg tegen Jodenhaat is.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2024-2025/23
De heer Wilders (PVV):
Voorzitter. Op dezelfde dag dat de Kristallnacht werd herdacht, zagen we moslims op Joden jagen in de straten van Amsterdam. Een pogrom van de ergste soort, en deze keer niet door nazi's, maar door crimineel tuig. RTL Nieuws citeerde het volgende uit een van de chatgroepen. "Wij zijn de nieuwe Marokkaanse generatie en wij zullen jullie vernietigen", doelend op de Joden uit Israël. Marokkanen die Joden willen vernietigen: het is Jodenhaat in z'n ergste vorm. Ze gingen gekleed in het zwart, met capuchons op en Palestijnse vlaggen op hun rug, in groepjes, te voet of op scooters, in auto's, geholpen door taxichauffeurs die de locaties aangaven waar de Joden zich bevonden. Het was vooropgezet en het was voorbereid. Ik word er boos en kotsmisselijk van.
Wat is dit verdomme voor een land geworden, voorzitter, waar er opnieuw op straat op Joden wordt gejaagd, waar Joden opnieuw moeten onderduiken om veilig te zijn? Wat is dit voor een land geworden, waar Joodse mannen, vrouwen, meisjes, ouderen en kinderen huilend van angst voor hun leven moeten rennen, alleen omdat ze Joods zijn, in elkaar worden geramd, mishandeld, met messen gestoken, in het water gegooid en zelfs — we hebben allemaal de filmpjes kunnen zien — als ze al op de grond liggen nog tegen hun hoofd worden geschopt, terwijl de daders Arabische en Palestijnse leuzen roepen?
Mensen werden gedwongen "Free Palestine" te roepen, moesten hun identiteitsbewijs laten zien om te bewijzen dat ze niet Joods zijn. Het is een wonder dat er geen doden zijn gevallen tijdens deze razzia, deze jihad in de straten van het mooie oude Mokum, dat vorige week meer op ISIS-gebied leek. En hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er tijdens die avond en nacht na die voetbalwedstrijd niemand van die islamitische Jodenjagers is gearresteerd? Niet één aanhouding in de nacht zelf! Ze lopen nu nog vrij rond, ongestraft. Onze rechtsstaat ligt nu al verscheurd in de prullenbak en blijft daar liggen, zolang de daders van deze terreurdaden ongestraft blijven.
En het gaat maar door. Eergisteren zetten ze een tram in de fik terwijl ze "kankerjoden" schreeuwden. Het is anarchie in Amsterdam. Het tuig is de baas.
Dat hij die domme minder-minder vraag stelde is algemeen bekend. En ook dat hij daarmee de overlastgevers bedoelde omdat de wantoestanden (oa Zaandam) destijds wel elke dag in het nieuws waren. Die wijken hadden destijds zelfs een naam. Verder denk ik dat het ook niet positief voor hem werkt dat hij al jaren bedreigd word. Langggg vóór die domme minder-minder vraag. Daarom zal hij dan ook niet zo gecharmeerd zijn van overlastmakers, denk ik.
Daglichtlamp
17-12-2024 om 11:21
Maar waarom zegt Wilders dan niets over die verschrikkelijke spreekkoren van AZ-fans? Of van de karikaturen die Orban verspreidt van George Soros?
felija
17-12-2024 om 11:28
Daglichtlamp schreef op 17-12-2024 om 11:21:
Maar waarom zegt Wilders dan niets over die verschrikkelijke spreekkoren van AZ-fans? Of van de karikaturen die Orban verspreidt van George Soros?
Opportunisme ten top.
Thora
17-12-2024 om 12:24
Fleurtje_5 schreef op 17-12-2024 om 08:51:
[..]
Hoe kom je bij deze onzin? Lees effe terug. Dan zie je dat ook dat afgekeurd is.
Het lijkt erop dat men probeert dit topic om te buigen zodat de daders eigenlijk slachtoffers zijn.
Dat gebeurt niet alleen in dit topic...........
Daglichtlamp
17-12-2024 om 12:41
Fleurtje_5 schreef op 17-12-2024 om 08:51:
[..]
Het lijkt erop dat men probeert dit topic om te buigen zodat de daders eigenlijk slachtoffers zijn.
En dat als reactie op een poging om alle daders van jodenhaat te benoemen, niet alleen daders met een moslim/Marokkaanse achtergrond.
rionyriony
17-12-2024 om 12:52
Daglichtlamp schreef op 17-12-2024 om 11:21:
Niets zeggen is niet verboden hè. Als je echt alles moet zeggen wat je niet 100% bevalt dan krijg je van die psychopatische toestanden.
Nicole123
17-12-2024 om 13:02
Interessant, die stelling over dat mensen hier van de daders slachtoffers zouden maken. Wat wordt in die stelling bedoeld met 'de daders'?
De daders van het geweld in Amsterdam?
De daders van jodenhaat in het algemeen?
De Marokkanen of moslimgemeenschap?
Of nog iets anders?
Nicole123
17-12-2024 om 13:07
rionyriony schreef op 17-12-2024 om 12:52:
[..]
Niets zeggen is niet verboden hè. Als je echt alles moet zeggen wat je niet 100% bevalt dan krijg je van die psychopatische toestanden.
Als een leraar zegt dat hij door hem heen praten in de klas absoluut niet tolereert en vervolgens benoemt en bestraft hij wel altijd de jongens die door hem heen praten en nooit de meisjes, is dat oké? Heeft zo'n leraar dan vooral iets tegen het door hem heen praten of tegen de jongens? Zou je het als ouder prima vinden als de leraar zich verdedigt met 'ach, je kunt niet overal wat van zeggen', terwijl hij duidelijk heel selectief bezig is?
Muurbloem1985
17-12-2024 om 13:08
rionyriony schreef op 17-12-2024 om 12:52:
[..]
Net als Denk die weigert de petitie tegen jodenhaat te ondertekenen maar daar hoor ik niemand hier over.
rionyriony
17-12-2024 om 13:15
Het slimste is om degenen die het meest duidelijk in overtreding waren lik op stuk te geven. Dat ontmoedigt de rest en doet de anderen afdruipen. Doe je met honden ook he. Je overrulet de leider, de initiatiefnemer die jou aanvalt (of anderen) en dan houdt de rest vanzelf op. Dus sociaal een beetje slim zijn scheelt een hoop tijd.
Daglichtlamp
17-12-2024 om 13:16
Muurbloem1985 schreef op 17-12-2024 om 13:08:
[..]
Net als Denk die weigert de petitie tegen jodenhaat te ondertekenen maar daar hoor ik niemand hier over.
Onderstaande motie is met algemene stemmen aangenomen, ook Denk heeft daar voor gestemd.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2024Z18365&did=2024D43888
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat de Joodse gemeenschap in Nederland zich begrijpelijkerwijs in toenemende mate zorgen maakt over haar veiligheid;
overwegende dat het aantal antisemitische incidenten toeneemt en dat een directe bedreiging vormt voor de veiligheid van deze gemeenschap;
spreekt zijn steun uit aan de Joodse gemeenschap en roept het kabinet op zich maximaal in te blijven zetten voor haar veiligheid en bescherming, en gaat over tot de orde van de dag.