Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Een kind op bestelling

---

---

07-08-2021 om 16:06

willem1959 schreef op 07-08-2021 om 15:15:

[..]

Dit specifieke geval is weer een stap verder dan dat we tot op heden gewend waren. Was er eerst een vrouw die wel wilde helpen en zich zwanger liet maken, nu zoek je met een embryo in de hand een moeder die het wil dragen. Gewoon op bestelling in de overtreffende trap dus.

Of ze zochten met een baarmoeder in de hand naar een embryo. Aangezien ze de draagmoeder al 3 jaar kennen vermoed ik dat dat het geval was: ze wilde met alle liefde draagmoeder zijn maar geen genetische moeder. Mag toch?

---

---

07-08-2021 om 16:07

willem1959 schreef op 07-08-2021 om 15:17:

[..]

Ik weet de verscheidenheid aan oorzaken van onvruchtbaarheid wel, maar ik doelde op de reden daarvan. Zou het niet zo zijn dat de natuur gewoon het sterkste nageslacht wil? Alleen weten wij mensen in te grijpen. Maar of dat allemaal gewenst is?

Ik ben niet zo onder de indruk hiervan aangezien heel veel volslagen idioten het voor elkaar krijgen om veel te veel kinderen op de wereld te zetten. Daar wordt de natuur niet beter van. 

Leven en laten leven is mijn mening.

willem1959

willem1959

07-08-2021 om 16:15 Topicstarter

--- schreef op 07-08-2021 om 16:01:

[..]

Wat maakt dat jij hun keuze blijkbaar niet accepteert? Vind jij ook dat als een man en een vrouw samen geen kinderen kunnen krijgen ze zich daar maar bij neer moeten leggen? Zoja: zet dat er dan bij voor de duidelijkheid. Ik zie namelijk géén verschil tussen die twee. Wie het betaalt is wel een vraag waar je over kunt discussiëren en hoe vaak men een poging mag wagen op zorgverzekeringsgeld.

Heb ik hier genoemd (hoop dat de link werkt).

Een kind op bestelling | Pagina 3 | Viafora

---

---

07-08-2021 om 16:17

willem1959 schreef op 07-08-2021 om 16:15:

[..]

Heb ik hier genoemd (hoop dat de link werkt).

Een kind op bestelling | Pagina 3 | Viafora

Ja ik was mosterd.... het ging nogal snel en ik was even weggelopen en hups 3 pagina's verder. 

Ik denk dan weer dat de mensen waar het om gaat het prima zonder onze mening kunnen stellen. Vooral omdat ik nog geen enkel steekhoudend argument tegen hun vrije keuze heb gelezen. Dit lijkt me meer een onderbuikgevoeletje in de trant van 'ik ken het niet en vroeger deden we dit ook niet en dus ben ik tegen.'

Wat je vind mag je houden. Dat is niet voor niets een gevleugelde uitdrukking.

---

---

07-08-2021 om 16:18

willem1959 schreef op 07-08-2021 om 15:54:

[..]

Een kinderwens is geen medische noodzaak maar doorgeschoten hebberigheid.

Had je nu werkelijk die laatste zin niet even kunnen beginnen met: Ik vind....

Ik heb je een compliment gegeven, je mag best nog een klein beetje meer je best doen, want je discussieonderwerpen zijn interessant. 

willem1959

willem1959

07-08-2021 om 16:20 Topicstarter

Griebus67 schreef op 07-08-2021 om 16:17:

Ik denk dan weer dat de mensen waar het om gaat het prima zonder onze mening kunnen stellen. Vooral omdat ik nog geen enkel steekhoudend argument tegen hun vrije keuze heb gelezen. Dit lijkt me meer een onderbuikgevoeletje in de trant van 'ik ken het niet en vroeger deden we dit ook niet en dus ben ik tegen.'

Wat je vind mag je houden. Dat is niet voor niets een gevleugelde uitdrukking.

De maakbaarheid van het leven neemt te grootse wormen aan.

Het ikke-ikke-denken ook. Ik wil het dus moet het want ik heb er recht op.

Het geeft precies de huidige stand van onze maatschappij aan. Een kind op bestelling, alsof je een puppy uitzoekt want dat is ook zo leuk.

willem1959 schreef op 07-08-2021 om 16:20:

[..]

Het geeft precies de huidige stand van onze maatschappij aan. Een kind op bestelling, alsof je een puppy uitzoekt want dat is ook zo leuk.

Want jij kent die mensen?

willem1959

willem1959

07-08-2021 om 16:21 Topicstarter

Griebus67 schreef op 07-08-2021 om 16:21:

[..]

Welke mensen?

[..]

willem1959 schreef op 07-08-2021 om 16:21:

[..]

Welke mensen?

Die mannen uit je openingspost Willem. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-08-2021 om 16:23

[..]

Maar deze mensen hebben niet de luxe om het aan de natuur over te laten. Terwijl de kinderwens hetzelfde is als bij vruchtbare heterostellen. Dus daar kan ik je niet helemaal volgen. Tenzij je inderdaad vindt dat alleen vruchtbare hetero’s zich moeten kunnen voortplanten. Dan is de discussie ook snel klaar. 

willem1959

willem1959

07-08-2021 om 16:25 Topicstarter

Oh nee, die ken ik niet.
Maar ik weet wel wat voor een vlees ik in de kuip heb. 

In een van de linkjes die ik in het begin meestuurde staat uit een eerder interview de zin: Wij zijn zwanger.
Dat zegt meer dan genoeg. 

willem1959

willem1959

07-08-2021 om 16:25 Topicstarter

Wednesday schreef op 07-08-2021 om 16:23:

[..]

Maar deze mensen hebben niet de luxe om het aan de natuur over te laten. Terwijl de kinderwens hetzelfde is als bij vruchtbare heterostellen. Dus daar kan ik je niet helemaal volgen. Tenzij je inderdaad vindt dat alleen vruchtbare hetero’s zich moeten kunnen voortplanten. Dan is de discussie ook snel klaar.

Niet moeten kunnen voortplanten maar kunnen voortplanten.

willem1959 schreef op 07-08-2021 om 16:25:

Oh nee, die ken ik niet.
Maar ik weet wel wat voor een vlees ik in de kuip heb.

In een van de linkjes die ik in het begin meestuurde staat uit een eerder interview de zin: Wij zijn zwanger.
Dat zegt meer dan genoeg.

Dat zegt helemaal niks, behalve dat jij er nogal wat vooroordelen op na houdt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.