Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

JtM schreef op 05-01-2025 om 17:21:

het was DRUK in de sportschool. 

Ik heb het volgens mij nog nooit zo druk gezien als vandaag. Herrie ook. Was blij met mijn noise cancelling oortjes in.

Ysenda

Ysenda

05-01-2025 om 17:46 Topicstarter

Dolfje schreef op 05-01-2025 om 17:42:

[..]

Ik heb het volgens mij nog nooit zo druk gezien als vandaag. Herrie ook. Was blij met mijn noise cancelling oortjes in.

Is normaal de eerste weken van januari.

Trekt half februari weer bij. Dan wordt het in juni weer een beetje drukker voor de zomervakantie. 

Ik ga morgenochtend en ben ook bang voor de drukte. Ik zag ook dat alle groepslessen bomvol zaten. 

Citroengraag schreef op 05-01-2025 om 17:07:

[..]

Nog beter: de kombucha is ipv wijn. Koek en snoep eet ik al jaren niet. Wijn en kaas blijven een zwakte. Nu dry january en in februari de kaas aanpakken met de veganchallenge.

Wijn en kaas zijn ook mijn zwakke punten. Ik doe niet aan dry january maar drink minder en niet meer dan twee keer per week. Kaas ook veel minder maar nog wel af en toe op brood.

Ik heb nog een ommetje gelopen toen het eindelijk wat droger was, maar het was al zo donker en somber dat ik er verdrietig van werd.

Ysenda schreef op 05-01-2025 om 17:46:

[..]

Is normaal de eerste weken van januari.

Trekt half februari weer bij. Dan wordt het in juni weer een beetje drukker voor de zomervakantie.

Die in juni komen dan even dat zomerlijf kweken en in augustus is het ook weer te overzien qua drukte. Mooi hoe dat volgens mij overal hetzelfde gaat.

Ik zit weer lekker in de hardloop. Nu 6k. Hopelijk houd ik dat vol na mijn werk. Morgen de boel maar klaarzetten, misschien wel met hardloopkleding naar mijn werk gaan zodat als ik de auto parkeer ik direct kan gaan rennen.
Dan woensdag weer kickboksen. En verder strak mijn eet regime weer in.

Dolfje schreef op 05-01-2025 om 17:42:

[..]

Bij ons ook, echt niet normaal. Ik kwam in de kleedkamer, hangen er minstens 20 jassen. Dan weet ik wel hoe druk het is bij het cardio/BBB deel, waar al die vrouwen rondhangen Toevallig had ik die ook vandaag nodig, maar het paste gelukkig allemaal net.

MissHolmes schreef op 05-01-2025 om 13:11:

https://www.instagram.com/reel/C3BF4j9roOt/?igsh=MTBlM2s3bWhqMzM5aw==
Verder ga ik niks zeggen. behalve dat ik als voedingsdeskundige het wel vrij erg vind dat jullie zo streng voor jezelf zijn terwijl dat helemaal niet hoeft om op gewicht te blijven en af te vallen maar goed collega Bakblik heeft al op haar donder gehad en prof. advies is dus niet gewenst hier..

MissHolmes schreef op 05-01-2025 om 13:11:

https://www.instagram.com/reel/C3BF4j9roOt/?igsh=MTBlM2s3bWhqMzM5aw==
Verder ga ik niks zeggen. behalve dat ik als voedingsdeskundige het wel vrij erg vind dat jullie zo streng voor jezelf zijn terwijl dat helemaal niet hoeft om op gewicht te blijven en af te vallen maar goed collega Bakblik heeft al op haar donder gehad en prof. advies is dus niet gewenst hier..

Daarom ga ik maar diëtist. Ik mag gewoon alles eten maar er zijn dingen die beter kwa keuzes zijn. Neem b.v brood dan is volkoren beter dan wit. 

Goed in de beweging vandaag op mijn werk ( zorg )
Ook wel héél  laag in de calorieën  ondanks slecht avondeten ( kipshoarma met patat ) Zit nog maar op 1050 calorieën vandaag. Straks nog maar een bakje kwart en een appeltje nemen. Maar  ik ga me niet  volvreten puur om aan mijn calorieën te komen.

stokstaart schreef op 05-01-2025 om 18:24:

Ik zit weer lekker in de hardloop. Nu 6k. Hopelijk houd ik dat vol na mijn werk. Morgen de boel maar klaarzetten, misschien wel met hardloopkleding naar mijn werk gaan zodat als ik de auto parkeer ik direct kan gaan rennen.
Dan woensdag weer kickboksen. En verder strak mijn eet regime weer in.

Knap hoor, zes kilometer! Ik ben net bezig en mag van Evy nu net drie minuten rennen en dat vind ik al heel veel haha.

Ben net toch nog even gegaan want het hield even op met regenen. Nu lekker gedoucht op de bank met een boek.

Vanochtend was de bootcamp zo tof. In de sneeuw in het bos en op een open weide. Op de plek waar ik sport zijn ook wat overkappingen en onder een overkapping deden we de grondoefeningen op een matje. Prachtige uitzichten op de sneeuw; echt een cadeautje. Ik ben ook trots op mezelf. Toen ik in maart vorig jaar begon had ik de meeste kracht in mijn benen en weinig tot niet in mijn armen, schouders, billen, rug en buik. Inmiddels is dat allemaal beter. Mijn benen zijn nog steeds het sterkst maar een aantal maanden terug merkte ik bij een bepaalde oefening dat ik niet meer bijna op mijn snuit viel doordat mijn buik en rugspieren sterker waren geworden en ik dus niet alles meer met de armen moest compenseren. Dit keer had ik een succeservaring met de zijwaartse lage plank waarbij je met rechte benen en schouders ook netjes in lijn je torso omhoog en laag doet. Sorry weet niet zo goed hoe de oefening heet en kon hem niet vinden op YouTube. Ik kon op een bepaald moment wel zijwaartse planken met moeite, maar die beweging zeker niet. Maar ik heb het nu over 3 rondes a 15 keer per kant met rust ertussen kunnen uitvoeren. Ik heb die kracht nu dus wel. Trainer heeft even goed meegekeken ook weer met de uitvoering. Zo fijn om te merken dat ik echt sterker word. Echt heel tof!!! 

@stokstaart en @schoondochter leuk om over het hardlopen te lezen. Ik loop ook hard. Ik ben een tijdje geleden begonnen aan start2run van 10 weken training en 2x zelf oefenen en doe nu een aanvullende training van 5 weken en doe binnenkort mee aan een loop van 8 km. Ik hoorde laatst van nog een evenement in mijn woonplaats in de zomer en ik speel nu met de gedachte om verder te trainen met als doelstelling me te gaan inschrijven voor de 14 km. Maar eerst maar eens verder met dit en in februari me aan gaan sluiten bij een loopgroepje. Dat laatste wil ik namelijk graag. 

Nou, laat opgestaan, gammel. Mijn gedachte was meteen 'ik ga helemaal niks doen vandaag'. Op de bank geploft en tv aan. Begon aan chips en cola, maar stopte op tijd en dacht 'dit moet ik niet doen!'. Heb mezelf vlot herpakt. Verder vandaag best fatsoenlijk gegeten en gedronken voor mijn doen. Wel iets gedaan in huis, maar niet te veel. Mijn lijf moest toch nog even bijkomen van het ziek zijn voorgaande dagen. Maar beter dan niets, wat dus mijn eerste gedachte was na het opstaan. Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen voor mijn doen al best goed bezig ben. Ik heb niet na twee dagen al opgegeven, wat normaal mijn patroon is. Vanaf morgen ga ik proberen gerichter aan de slag te gaan, want ik merk dat ik onrustig word van mijn "op de bonnefooi" aanpak van de laatste dagen. Ook morgen nog even mijn dagboekklapper afmaken. Dit zal hopelijk ook wat houvast geven.

Hoi allemaal,
De afgelopen dagen heb ik jullie topic helemaal doorgelezen. Zojuist ook de senioren pilates gedaan, wat een top tip! Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een account aangemaakt. Heb er wel even over getwijfeld (vandaar mijn nick, haha). 

Maar goed. Ik zou graag met jullie meeschrijven. Ik ben een paar jaar geleden flink afgevallen en in de loop der jaren ook weer bijna alles aangekomen. Ik at toen zo tussen de 1200 en 1400 kcal per dag en sportte heel erg veel. Dat bleek ik niet te kunnen volhouden, waardoor ik nu eigenlijk weer terug bij af ben. Ik heb myfitnesspal weer geïnstalleerd en met mijn lengte en gewicht mag ik zo'n 1600kcal eten. Ik heb ingevuld dat ik niet erg actief ben, zodat ik mijn extra beweging eventueel wat kan inzetten voor iets lekkers. Maar geen idee of ik dat dan zo goed doe.

Fijn om te lezen dat iedereen op zijn eigen manier bezig is met een gezondere levensstijl en gewicht. Ik hoop eind 2025 10 kg blijvend lichter te zijn. Dat is wel een reëel gewicht bij mijn lengte. 

Man had vandaag mosterdsoep gemaakt met een broodje kroket. Niet echt wat je eet als je wilt afvallen. Maar ik heb me niet laten verleiden tot nog een broodje kroket itt de overige disgenoten. Van de mijne heb ik wel erg genoten (wij frituren bijna nooit).
Vanmiddag (tegen de afspraak met mezelf in) een (flink) aantal Nieuwjaarsrolletjes met slagroom gegeten. Is echt mijn valkuil, want daar ben ik dol op. Gelukkig zijn ze nu op.
Wel een hoop gedaan. De logeerkamer was een puinhoop (na renovatie van de bovenverdieping), dus samen met man goed opgeruimd. Dus tillen, trap op, trap af. Nou ja, teveel (minder gezond) gegeten en te weinig bewogen, maar morgen is er weer een dag. We gaan terug naar ‘normaal’, dat zal wel helpen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.