Jouw lijf
Damoontje
05-01-2025 om 22:35
Dit weekend niet zo veel bewogen. Eigenlijk stond wandelen in de sneeuw op de planning maar de sneeuw was bij ons heel snel weer weg. Vanaf morgen maar proberen in ieder geval weer de 6000 stappen te lopen. Bij gewone dagelijkse activiteiten heb ik mijn telefoon niet steeds op zak dus dan meet hij niets. Dingen als naar de vuilcontainer, trap op en af etc.
Morgen heb ik twee afspraken en verder wel genoeg tijd om te wandelen.
Wel lekker bijgeslapen. Als ik te weinig slaap krijg ik juist de hele dag trek en dat is nu een stuk minder.
Zo te lezen hier is iedereen lekker bezig!
alhambra
05-01-2025 om 22:54
Vandaag weer wat beter in her gareel gekomen. Normaal gegeten, 2x fruit en na 20:00 niets meer. Wel 2 glazen wijn. Het helpt als we het niet kopen. Nu hadden we hem nog van de feestdagen en dan neem ik het dus ook.
Ies
05-01-2025 om 22:57
Ninea, dat klinkt wel heel magisch!
En leuk dat je zoveel sterker wordt!
Hier een beetje goed weekend, niet geweldig. Er spelen een aantal vervelende en ook een aantal spannende dingen, helpt niet zo.
Me laten verleiden tot één biertje. Alcohol staat bij mij (nu) niet op verboden lijst maar ik vond het toch wat snel al na 01-01. En dus een hapje gehad van de hapjes van dochter, wel maar minimaal. Van een hartig hapje, niet eens heel ongezond. Ze hadden ook een hoop zoetigheid gemaakt en gebakken en daar ben ik vanaf kunnen blijven.
Sowieso nog een hoop vergeten zoetigheid tegengekomen her en der in huis na een wat meer grondige opruimsessie, man zou het allemaal uitdelen op zijn werk dus hoop dat morgen huis leeg is.
En vandaag geen puf en dan lijdt onmiddellijk mijn groente intake daaraan. Want voldoende groente eten zit gewoon nog niet voldoende in mijn systeem, daar moet ik echt moeite voor doen. Maar verder wel gezond gegeten. Het is ook allemaal geen ramp maar ook niet spetterend om zo te starten. De komende dagen worden druk en dan kan ik ook snel qua tijd in de problemen komen en niet meer voldoende voor mijn eten zorgen, het is ook slecht voorbereid.
Jorni
05-01-2025 om 23:00
Ik heb ook heel netjes gegeten vandaag, maar wel twee glazen wijn op afgelopen avond. Het is de laatste avond geweest van onze vakantie dus al met al ben ik zeer tevreden over afgelopen dag.
Tuinfluiter
05-01-2025 om 23:09
Picunia schreef op 05-01-2025 om 22:19:
Man had vandaag mosterdsoep gemaakt met een broodje kroket. Niet echt wat je eet als je wilt afvallen. Maar ik heb me niet laten verleiden tot nog een broodje kroket itt de overige disgenoten. Van de mijne heb ik wel erg genoten (wij frituren bijna nooit).
Vanmiddag (tegen de afspraak met mezelf in) een (flink) aantal Nieuwjaarsrolletjes met slagroom gegeten. Is echt mijn valkuil, want daar ben ik dol op. Gelukkig zijn ze nu op.
Wel een hoop gedaan. De logeerkamer was een puinhoop (na renovatie van de bovenverdieping), dus samen met man goed opgeruimd. Dus tillen, trap op, trap af. Nou ja, teveel (minder gezond) gegeten en te weinig bewogen, maar morgen is er weer een dag. We gaan terug naar ‘normaal’, dat zal wel helpen.
Ik heb vandaag ook niet de meest ideale avondmaaltijd gegeten. Erwtensoep met worst en brood. Maar ik probeer het gewoon in een groter geheel te zien. De dagen ervoor gezond gegeten en de komende dagen ook weer terug in het normale ritme. Dan is het ook makkelijker om gezonde keuzes te maken.
Picunia
05-01-2025 om 23:25
Tuinfluiter, daar ga ik helemaal vanuit. Ik stuurde mijn bericht ook om te laten zien, dat niet iedereen in dit topic steeds alleen maar gezond eet en geweldig beweegt. Dit soort berichten heb ik in dit topic maar weinig gelezen, dus ik begrijp de schrijfsters wel, die zich niet zo thuis voelden. Het lijkt bij anderen zo makkelijk te gaan.
Picunia
05-01-2025 om 23:29
Morgen ga ik weer in de herkansing. Op tijd opstaan, naar de PT en goed op mijn eten letten. Ook wil ik morgen contact opnemen met een diëtist.
Kizomba
05-01-2025 om 23:47
Twijfeldetwijfel schreef op 05-01-2025 om 21:55:
Hoi allemaal,
De afgelopen dagen heb ik jullie topic helemaal doorgelezen. Zojuist ook de senioren pilates gedaan, wat een top tip! Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een account aangemaakt. Heb er wel even over getwijfeld (vandaar mijn nick, haha).
Maar goed. Ik zou graag met jullie meeschrijven. Ik ben een paar jaar geleden flink afgevallen en in de loop der jaren ook weer bijna alles aangekomen. Ik at toen zo tussen de 1200 en 1400 kcal per dag en sportte heel erg veel. Dat bleek ik niet te kunnen volhouden, waardoor ik nu eigenlijk weer terug bij af ben. Ik heb myfitnesspal weer geïnstalleerd en met mijn lengte en gewicht mag ik zo'n 1600kcal eten. Ik heb ingevuld dat ik niet erg actief ben, zodat ik mijn extra beweging eventueel wat kan inzetten voor iets lekkers. Maar geen idee of ik dat dan zo goed doe.
Fijn om te lezen dat iedereen op zijn eigen manier bezig is met een gezondere levensstijl en gewicht. Ik hoop eind 2025 10 kg blijvend lichter te zijn. Dat is wel een reëel gewicht bij mijn lengte.
Ik ga morgen ook eens kijken of dat senioren pilates iets voor mij is. Ik voel me namelijk al een senior en ik moet ook in beweging komen 😝.
Trail
06-01-2025 om 00:03
ohjee de wekker ging vanochtend voor yoga. Ik keek naar buiten, donker en regen, en ben verder gaan slapen.
Een thuis workout heb ik al helemaal geen discipline voor. Dus respect voor alle mensen die vandaag wel aan de gang zijn gegaan! Ik heb mijn boek uitgelezen vanochtend.
Tussen de middag moest ik boodschappen halen. Kon makkelijk lopend. Maar ik bleef ertegenop zien door de regen. En uiteindelijk dacht ik: hup de auto in, dan kom ik in ieder geval nog tot iets vandaag.
Rond etenstijd bij mijn buurvrouw gegeten die echt heerlijk (en gezond) gekookt had.
Na het eten moest ik even snel wat langs mijn ouders brengen die in hetzelfde dorp wonen en toen besloot ik mijn regenjas maar eens tevoorschijn te halen en een stukje te lopen. Toch nog een klein beetje buitenlucht opgesnoven vandaag.
Totaal aantal stappen ruim 3.000. Teleurstellend laag.
Morgen een nieuwe poging voor wat buitenlucht en beweging.
Ninoea
06-01-2025 om 06:38
@Trail bij mij bij de bootcamp wordt er op me gerekend omdat ik me ook echt inschrijf voor de les. Hoe is dat met jouw yoga? Geldt dat daarvoor ook, of is dat meer vrijblijvend? Indien het vrijblijvender is, zou het je helpen als het minder vrijblijvend is? Mij helpt dat namelijk enorm om door te zetten om te gaan.
Mijn bootcamp reserveer ik via de app eversport. Via diezelfde app kan ik ook bij andere aanbieders sport afnemen. In mijn woonplaats zijn dat er niet gek veel en dat heb ik dus nog niet gedaan.Wwllixhf is deze app en het sportaanbod voor anderen hier ook interessant. Mij helpt het echt.
RoosOpJeHoed
06-01-2025 om 07:22
Voor wie nog meer Senioren Pilates wil doen (en andere workouts), bij deze de link naar het YT-kanaal:
Ik doe al mijn workouts via dit kanaal en ze zijn soms best uitdagend. Ik ben qua leeftijd ook geen senior, maar wel qua lichaam.
Voor wie zich onzeker voelt over alle sporters hier: ik heb zelf de eerste jaren niet gesport (dat ging gewoon echt niet, zelfs wandelen niet) en viel toch af door mijn gezondere eetpatroon.
Een jaar geleden ben ik, naast 10 minuten yoga, begonnen met iedere dag NL in Beweging. Inmiddels vind ik sporten leuk, ik merk dat het mentaal veel doet en ik ben ik fitter en gespierder (en sidenote: nog steeds ruim 15 kilo te zwaar en bezitter van veel los vel). Start gewoon ergens, ga lopen, doe NL in Beweging, maak een dansje, je komt er wel!
MissDalhousie
06-01-2025 om 07:23
Het gewone leven gaat weer beginnen. Maandag is altijd: kinderen naar school brengen, e-gym in de sportschool, werken, mee naar sportles oudste, jongste naar bed brengen, zelf naar (een heel fijne) yogales. Maar nu lig ik nog in bed en ik wil gewoon blijven liggen. Geen zin in de hectiek, geen zin om al mijn eten voor overdag klaar te maken en in te pakken etc.
Tuinfluiter
06-01-2025 om 07:49
RoosOpJeHoed schreef op 06-01-2025 om 07:22:
Voor wie nog meer Senioren Pilates wil doen (en andere workouts), bij deze de link naar het YT-kanaal:
https://m.youtube.com/@SeniorShapeFitness
Ik doe al mijn workouts via dit kanaal en ze zijn soms best uitdagend. Ik ben qua leeftijd ook geen senior, maar wel qua lichaam.
Voor wie zich onzeker voelt over alle sporters hier: ik heb zelf de eerste jaren niet gesport (dat ging gewoon echt niet, zelfs wandelen niet) en viel toch af door mijn gezondere eetpatroon.
Een jaar geleden ben ik, naast 10 minuten yoga, begonnen met iedere dag NL in Beweging. Inmiddels vind ik sporten leuk, ik merk dat het mentaal veel doet en ik ben ik fitter en gespierder (en sidenote: nog steeds ruim 15 kilo te zwaar en bezitter van veel los vel). Start gewoon ergens, ga lopen, doe NL in Beweging, maak een dansje, je komt er wel!
Ik ga dat kanaal vandaag bekijken. Ik sport normaal buiten en wandel graag maar met dit weer heb ik daar echt geen zin in en de golfbaan is nu te nat en gesloten. Ik doe op zulke dagen vaak een paar extra huishoudelijke klussen dan beweeg ik ook. Nl in beweging heb ik in corona tijd vaak gedaan. Bewegen het liefst in de buiten lucht word ik blij van en als ik goed in mijn vel zit vind ik het ook makkelijker om minder te snaaien.
Ysenda
06-01-2025 om 08:24
ik ga vandaag een les Body Balance doen. Zit me nu al mentaal voor te bereiden want de eerste keer, en een groepsles in een omgeving die ik niet ken. Vindt mijn neurodivergente brein niet fijn.
Gister al de mentale aanslag van het verrassingsmenu die ik wilde verwerken met een pak koekjes want toen had ik dit plan van de Body Balance al. Mijn brein wilde compenseren voor al dat energieverbruik. En je hersenen willen nu! energie en niet over 2 uur, dus daarom koekjes. En ik heb nog 5 pakken van die Jules de Strooper koekjes van het koekjes kerstpakket. Maar ik heb het gered, ik heb gisteravond geen koekjes genomen.
Het sloeg ook nergens op want ik had net een 5 gangen diner op dat heel erg lekker was.
Ik heb deze week vrij, en daar ben ik aan toe ook. Dit is zo'n rommel week, niet op vakantie maar thuis rommelen. Kerstspullen inpakken, beetje opruimen, naar de film en museum, sporten. Dat soort dingen. En toch probeer ik een wat strakker ritme te houden met op tijd naar bed en op tijd uit bed.
Dus nu lekker ontbijten met kwark, whey protein, diepvries fruit en wat cruesli.
Auwereel
06-01-2025 om 08:33
Gisterenavond op tijd naar bed, lig heerlijk te soezen en voel de slaap naderen. Maar man naast me had problemen met in slaap vallen. Normaal slaapt hij als een marmot, maar kennelijk duurt de vakantie hem te lang, hij lag te draaien. En als man niet kan slapen, slaap ik ook niet. En als man dan eindelijk in slaap valt, blijf ik klaarwakker.
En nu het verband met dit draadje, het schijnt dat je meer trek hebt als je slecht slaapt. En fit voel ik me allerminst, terwijl het werkzame leven weer begonnen is...