Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

vervolg van 2024 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Bedankt voor het aanmaken van het vervolg. Ik blijf van de partij!

Ik haak ook aan dit jaar.  Op zich is mijn levensstijl gezond en eet ik over het algemeen ook best gezond.  Mijn bmi is groen dus ook daar geen problemen. Ik wil er alleen voor het "mooie" nog krap 2 kilo af en dat lukt niet. Ik voel mij het prettigst bij 62.5 - 63 kg.  Ik zit nu al vier maanden aan 64.3
Ik sport 2x per week en fiets daarnaast nog iedere week zo'n 40 km in een rond het dorp waar ik woon.

Ik wil ook graag aanhaken, of in ieder geval meelezen. Door drukte op het gebied van werk (wisseling van werkplek binnen de organisatie en een langdurig tekort aan personeel) heb ik veel te weinig aandacht aan mezelf besteed en ben ik door rücksichlos vreten een paar kilo's aangekomen terwijl ik al te zwaar was.

Yes, ik wil ook meedoen
Qua gewicht zit ik goed en niet veel aangekomen de laatste tijd.. Maar; wel veel extra vet op allerlei plekken gekregen waardoor kleding minder fijn zit. Ook door te weinig bewegen en te veel ongezonde tussendoortjes

Ik wil nu gaan baantjes zwemmen (in de zomer gedaan in buitenbad). En wat vaker weer verre wandelingen met de honden. Natuurlijk worden ze wel uitgelaten maar toch minder ver de laatste tijd. Er moet even weer een knop om! Hopelijk helpt dit topic hierbij

Bedankt Ysenda.
Ik ben weer van de partij 

alhambra schreef op 28-12-2024 om 11:38:

Bedankt voor het aanmaken van het vervolg. Ik blijf van de partij!

Ik ook. Moet ff de motivatie weer terug vinden maar ik weet van mezelf dat na volgende week als de werkweken weer normaal zijn wel gaat lukken.

ik lees/schrijf ook weer mee. Ik ga nog voor een kilo of 25 die ik er sowieso vanaf wil hebben. En in 2024 ben ik al 26 kilo kwijt geraakt. Dus in 2025 graag nog een keer zoveel. Beweging gaat ook steeds beter

Friezinnetje schreef op 28-12-2024 om 12:04:

ik lees/schrijf ook weer mee. Ik ga nog voor een kilo of 25 die ik er sowieso vanaf wil hebben. En in 2024 ben ik al 26 kilo kwijt geraakt. Dus in 2025 graag nog een keer zoveel. Beweging gaat ook steeds beter

Wow, echt super wat je al bent kwijt geraakt! Ik wil er komend jaar ook 25 kg af hebben. Hoe ga jij dat aanpakken?

Bedankt Ysenda. 
Ondanks dat ik niet veel schrijf blijf ik bij de groep. 
Ik merkte afgelopen dagen wel dat ik eerder genoeg had van het eten dan voorgaande jaren. Ik had me niet volgepropt en toch had ik er 's nachts last van.
Dus ik ga vol goede moed weer verder met gezonder leven.

Gisteren zijn we naar Panorama Mesdag geweest en daarna hebben we een strandwandeling gemaakt en een visje gegeten.  Het was een fijne dag.

Ik schrijf ook graag mee.
Gezond eten gaat redelijk de laatste tijd.
Maar motivatie om te sporten is niet altijd aanwezig. Terwijl ik dat uiteindelijk wel graag doe. Dus ik hoop mijn balans weer te hervinden

Ik ga ook proberen weer aan te haken. Door allerlei andere dingen die dit jaar op mijn pad kwamen heb ik mijn gezondheid een beetje verwaarloosd. Nu is het echt tijd dit weer aan te gaan pakken. Mijn basis is in principe gezond, maar ik snack veel te veel tussendoor. Waar ik me nu erg goed bij voel is door geen tussendoortjes meer te eten en mijn eetmomenten te verlagen van 6 naar 4. Alleen in de avond na het sporten neem ik nog eiwitten. 

Mijn lijf heeft ook wat geprotesteerd afgelopen jaar waardoor het niet lukte om mijn doelen te halen. De osteopaat doet me gelukkig heel veel goed, dus alle motivatie is weer terug om zeker 25 kilo af te vallen dit jaar, zodat ik weer fijn in mijn vel zit. Met als grote doel een Kennedymars in september. 

Poezie schreef op 28-12-2024 om 12:17:

[..]

Wow, echt super wat je al bent kwijt geraakt! Ik wil er komend jaar ook 25 kg af hebben. Hoe ga jij dat aanpakken?

ik heb een maagverkleining gedaan Maar ook meer bewegen en sporten

vrouw92 schreef op 28-12-2024 om 12:34:

Ik ga ook proberen weer aan te haken. Door allerlei andere dingen die dit jaar op mijn pad kwamen heb ik mijn gezondheid een beetje verwaarloosd. Nu is het echt tijd dit weer aan te gaan pakken. Mijn basis is in principe gezond, maar ik snack veel te veel tussendoor. Waar ik me nu erg goed bij voel is door geen tussendoortjes meer te eten en mijn eetmomenten te verlagen van 6 naar 4. Alleen in de avond na het sporten neem ik nog eiwitten.

Mijn lijf heeft ook wat geprotesteerd afgelopen jaar waardoor het niet lukte om mijn doelen te halen. De osteopaat doet me gelukkig heel veel goed, dus alle motivatie is weer terug om zeker 25 kilo af te vallen dit jaar, zodat ik weer fijn in mijn vel zit. Met als grote doel een Kennedymars in september.

Je zou juist wel 6 eetmomenten moeten doen, maar wel met gezonde dingen. Ontbijt/lunch/diner en dan nog 2 eetmomenten. Is echt beter

Friezinnetje schreef op 28-12-2024 om 12:38:

[..]

ik heb een maagverkleining gedaan Maar ook meer bewegen en sporten

Het zal vast helpen, een maagverkleining maar tegelijkertijd zul je ook je gewoontes moeten veranderen lijkt mij. En dat lijkt me niet makkelijk!

Poezie schreef op 28-12-2024 om 12:40:

[..]

Het zal vast helpen, een maagverkleining maar tegelijkertijd zul je ook je gewoontes moeten veranderen lijkt mij. En dat lijkt me niet makkelijk!

je eet sowieso veel minder, en daar moet je idd goed opletten. En geen frisdrank en alcohol meer. En niet te veel lekkere hapjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.