Jouw lijf

Vf_Watervrouw
23-04-2025 om 18:15
Heb een meetmoment bij diëtist gepland wellicht laat ik mijn eigen weegschaal tot die ochtend even links liggen en de dag zelf even zien of deze hetzelfde meet als bij diëtist. Duurt al met al nog wel een tijdje.
Vandaag braaf gelunchwandeld en gisteren met een langere route naar huis want lunchwandeling geskipt. Ik houd van normalere weken dinsdag voelde als een maandag en vandaag had het dinsdag kunnen zijn. Het lijkt nu wel sneller weer weekend
Volgende week wandelmaatje op vakantie dus zal eens wat wandeldoelen moeten verzinnen

rionyriony
24-04-2025 om 07:50
Laat ik nou gedacht hebben dat topsporters korter leven dan de gemiddelde andere persoon, terwijl dat niet zo is! Ze leven langer, vooral door een verminderde kans op hart- en vaataandoeningen en hun aandacht voor een gezond leven.
Die indruk had ik gekregen, doordat relatief vaak in het nieuws werd vermeld dat een topsporter al jong plotseling het leven liet. Maar uiteraard krijgen we een dergelijke vermelding in het nieuws niet gepresenteerd als het om de gewone onbekende niet-topsportende Jan en Marie zou gaan. Dus dat kan een onterechte indruk gevestigd hebben dat een topsportersleven gevaarlijk zou zijn.

JtM
24-04-2025 om 11:47
Hier gaat het eigenlijk ook prima. Vooral de beweging gaat erg goed! Ik ben deze week al 3x gaan sporten, waarvan twee keer voor mijn werk en dus vroeg in de sportschool. Morgenochtend weer sporten en dan een fijn Koningsweekend in.
Hopelijk haal ik vandaag ook de 10K stappen, ligt een beetje aan hoe hard het regent en hoeveel energie ik nog heb.

Friezinnetje
24-04-2025 om 16:48
ik sta al een week stil of wordt zelf iets zwaarder. Beetje vreemde gewaardwording na een half jaar alleen maar lichter worden.
Kan straks zo weer anders zijn hoor, ik eet en beweeg gewoon goed

Tuinplantje
24-04-2025 om 20:55
Deze week heb ik veel bewogen. Komende 1,5 week zal het niet lukken om te sporten ivm vakantie van de kinderen.
Gister heb ik toch maar de eetmeter weer op mijn telefoon gezet, om wat meer inzicht te krijgen. Wat heb ik een hekel aan calorieën tellen
Maarrr...
Vandaag stond ik weer op de weegschaal, en ik zit nu nét weer binnen de lijntjes qua BMI, hoera! Nu doorzetten, hoor. Ik wil richting mijn oude gewicht. En minder buikvet.

Ies
24-04-2025 om 21:27
Hier gaat het niet denderend goed, maar op het vlak van eten en bewegen best wel en steeds beter. Ik heb weinig ongezonde voeding gehad de laatste tijd. Een keertje frietjes bij uiteten, een glaasje wijn hier en daar. Zelfs geen chocolade eitjes gehad dit jaar en de paasbrunch gezond gehouden ook al stond er genoeg ongezonds op tafel.
Er komen wel nog wat verleidingen aan binnen wat sociale situaties. Voel me niet sterk genoeg momenteel om me hier goed tegen te wapenen. Ik laat het dus maar even wat gaan al let ik zeker wel een beetje op.
Zo rond 1-5 wil ik wel even een poos wat strenger aan de gang. Voel wel behoefte om de boel wat grondiger te resetten en de focus meer op gezond te leggen. Wat minder vrijblijvend en ‘los’. Wat dat betreft spreekt 75 challenge me wel aan, lijkt me een goede tijdsduur om bepaalde gewoonten wat meer eigen te maken of eraan te proeven. Misschien doe ik het wel, nog even kijken hoe en wat precies. Omdat ik er niet zo lekker bijzit (fysiek en emotioneel) wil ik niet te hoog grijpen en het wel realistisch houden. En nog in onderhandeling met partner die eigenlijk geen restricties wil bijv in onze gezamenlijke vakantie. Maar ik wil nu, juist omdat ik me helemaal niet zo goed voel, even wat langer focus op gezond houden en dat niet gaan loslaten op vakantie. (want er is altijd wel iets natuurlijk)
Ik hoop wel dat partner mee doet, hij gaat net ook best goed eigenlijk en is meer aan het bewegen en gezonder aan het eten en gewicht aan het verliezen. Maar wat ongericht en vooralsnog kwam er altijd een punt dat hij weer terugvalt. (Flink overgewicht)
En hoewel er bij mij geen echt sprake meer is van overgewicht (wel omtrek taille te hoog) val ik ook steeds terug in (sommige) oude gewoontes. We leven wel al veel gezonder dan een aantal jaren terug maar dat mag nog wel flink beter.

vrouw92
26-04-2025 om 17:57
Hier een wat rommelig weekje qua voeding. Zat meer richting 80/20, ipv 85/15. Maar toch tevreden. Ondanks mn PMS maar 0,4 zwaarder vanmorgen. Ik weet dat dit straks weer daalt. Qua beweging zit ik nog steeds heel goed en zit ik veel beter in mijn vel.

Trail
26-04-2025 om 23:01
Vorige week maandag rondje hardgelopen met een maatje. We kregen woorden en ik was erg van slag. Heel rustig smiddags mijn pony poetsen bracht troost. En savonds lekker een uurtje met een vriendin gebeld.
Dinsdags gewerkt en geklust. Geen tijd voor sport.
Woensdag uit mijn werk een wedstrijdje gezeild en dat deed mij echt goed. Lekker bezig zijn op het water.
Donderdag een klein rondje door het bos gewandeld voor werktijd. Brak van het zeilen.
Vrijdag naar het strand geweest met de paarden en zo genoten! Daarna aan de boot geklust en daar gegeten. Echt een vakantie dagje haha.
Zaterdag op cursus geweeest. Voelde stressvol. ‘s avonds lekker thuis een beetje yoga en in bad.
Zondag rustig rondje naar buiten met pony en een klein rondje hardgelopen met een vriendin. Inspanning voelde zwaar. Wel fijn om bezig te zijn.
Eten is niet goed gegaan. Rommelig. En geen zin in fruit enzo. Weegschaal gaf ook hoog aan. Kijken of ik weer in een ritme kan komen.
Wil iets meer yoga erin houden nu de zomer eraan komt want mijn lichaam voelt stijf. Al is het maar afentoe, alle beetjes helpen. Aandachtspunt voor de komende weken.
Druk met buiten sporten nu. Aankomend najaar lekker gaan kijken voor meerdere keren per week pilates oppakken bij een studio in een zaaltje ofzo.

Friezinnetje
28-04-2025 om 21:46
Gisteravond 6 km gelopen met de buuf.
Vanmiddag een lunchwandeling en vanavond nog gesport en daarna gras gemaaid.
Na een week bijna stil gestaan of zelfs iets gegroeid, was ik gisteren toch weer een kilo kwijt. Weeg nu 87,7 en kwam van 132,9 kilo.

Trail
28-04-2025 om 23:08
Paasmaandag brunch, niemand kwam uiteindelijk. Iedereen eigen verplichtingen.
Hele dag regen. Gelijk down! Paard poetsen en longeren heeft me wat op kunnen beuren. Toch moeilijk mijzelf dan weer bij elkaar te rapen iets te gaan doen. Mentaal zwaar zo nu en dan.
Dinsdag pony gepoetst en gaan werken. Heeft beiden redelijk voor afleiding gezorgd. Best gelukt mijn eten weer een beetje op te pakken.
Mijn lichaam lijkt erg te veranderen op dit moment. Ik denk door ouder worden. Niet perse door het sporten/eten.
super knap friezinnetje !

Ninoea
29-04-2025 om 05:08
ik heb de laatste tijd wat minder geschreven. Ik was druk met klussen en ben ook een paar dagen wezen kamperen. Focus lag wat minder op bewegen en voeding al heb ik wel wat failsafes ingelast. Zo had ik het weekmenu voor na de dagen weg al gemaakt en de boodschappen al besteld, heb ik met onze jongste zoon geregeld dat hij gedurende de drukke weken even wat vaker kookt zodat wij verder kunnen met klussen en wat sneller klaar zijn en ook niet zo snel teruggrijpen op eten bestellen. Hij vindt koken leuk dus het is win/win. Verder had ik ook meteen een training ingepland voor gisterenochtend dus ik ben meteen weer goed begonnen.
Gisteren was het een drukke dag. Vroeg opgestaan, paar wassen gedaan. Vervolgens bootcamp. Met onze oudste geluncht, gewandeld, een broek voor mezelf gescoord (hij moest van de paspop af want ik had de laatste XS nodig want S was te ruim, yeah!!!!). Vervolgens in de middag een radiator geverfd. Eerste laag dekte vreselijk lelijk. Frustrerend. Vervolgens gegeten. Mijn zoon had gnocchi met rode saus uit de oven met salade gemaakt. Vervolgens aan de gang gegaan met een kamerwissel van onze jongste en oudste dochter. Tot laat bezig geweest.
Bootcamp gisteren was stevig. Veel trappen op en af. Veel buikspieren, benen en armen. Lekker!

Tuinfluiter
29-04-2025 om 07:46
Vanmorgen op de weegschaal gaan staan had ik niet echt zin in de laatste 2 weken veel sociale eet momenten gehad en dan vind ik het gewoon lastig om goed op te letten. Maar het viel mee ik ben op gewicht gebleven er is in ieder geval niets bij gekomen.
Bewegen gaat hier gewoon goed met dit mooie weer vind ik wandelen en golfen heerlijk.
Ben nu 9,7 kg afgevallen en hoop de komende week de 10 kilo grens door te gaan.

Bailey26
29-04-2025 om 08:10
Wat een mooi resultaat nu al Friezinnetje
Trail je doet al heel veel. Heel knap om toch in lastige situaties weer in beweging te komen.
Ninoea klinkt alsof je het allemaal prima hebt geregeld in de (verbouw) situatie waarin jullie zitten. En wat fijn dat je een broekmaat kleiner hebt kunnen kopen.
Tuinfluiter, wow al bijna 10 kilo er af. Heel mooi resultaat. Hopelijk zie je snel de -10.
Hier gaat het langzaam de goede kant op. Gisteren een nieuw trainingsschema gekregen. Gelukkig zijn de meeste krachtoefeningen nieuw (vind ik leuker). Deze week lukt het verder niet om te sporten. Maar hopelijk kan ik de stappen wat omhoog halen.
Verder de opdracht om veel meer vezels te eten. Gaat nog een uitdaging worden. Maar stap 1 en stap 2 gaan zijn ontbijten en een lunch met meer vezels.

Tuinplantje
29-04-2025 om 08:13
Hier gaat het even niet zo goed met eten. Veel geklust en terug gegrepen op makkelijk avondeten en ook een pak gevulde koeken soldaat gemaakt samen met mijn klusvriendin...
Vandaag weer een nieuwe dag!

Friezinnetje
29-04-2025 om 17:47
vandaag voor het eerst weer op mijn fiets naar het werk. Retour 20 km.