Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Friezinnetje schreef op 28-12-2024 om 12:46:

[..]

je eet sowieso veel minder, en daar moet je idd goed opletten. En geen frisdrank en alcohol meer. En niet te veel lekkere hapjes.

Ga je dat na een tijdje niet missen dan? 

Ik haak ook aan wil een kilo of 10 kwijt. Ik eet in principe gezond maar ons weekend is te lang en dan neem ik iets te vaak een lekker kaasje en een glas wijn te veel.
Bewegen doe ik wel genoeg golfen, wandelen en tuinieren maar ik wil wel weer oefeningen gaan doen om de spieren wat te verstevigen. 

Ga het ook maar weer  proberen. De laatste 2 maanden helaas weer aangekomen  terwijl het afgelopen  jaar in eerste instantie best goed ging. Daarna lang, heel lang stilgestaan.  En nu begin ik weer aan te komen..En er moet nog zeker 20 kilo af. Zucht. Rotlijf.

Friezinnetje schreef op 28-12-2024 om 12:40:

[..]

Je zou juist wel 6 eetmomenten moeten doen, maar wel met gezonde dingen. Ontbijt/lunch/diner en dan nog 2 eetmomenten. Is echt beter

Ik heb inmiddels genoeg kennis en ervaring om te weten dat ik meer eetrust heb als ik 4x per dag eet. Als voor iemand anders 6x werkt: helemaal goed. Mijn bloedsuikerspiegel is rustiger. Ook krijg ik gewoon dezelfde voedingswaarden/calorieën binnen, omdat ik de tussendoortjes verwerk in de maaltijden. 

Leuk dat er zoveel mensen willen aansluiten!

Poezie schreef op 28-12-2024 om 12:47:

[..]

Ga je dat na een tijdje niet missen dan?

geen idee, het is een kwestie van gewenning denk ik. En ik zal niet zeggen dat ik nooit meer alcohol neem, maar het wordt sterk afgeraden. 

Ik wil ook mee doen. En eens kijken of ik het nu het hele jaar kan volhouden. Er gebeurt altijd wel iets waardoor ik toch weer stop. 
en als het kan wil ik er in 2025 ook nog 8 kilo af. 

Ook hier moet er echt het e.e.a. af aan gewicht maar elke kilo die ik kwijt raak ben ik blij mee. Ik ben enorm aangekomen toen ik stopte met roken en daarna ook nog eens nog heel veel meer door medicatie. Die medicatie slik ik nu sinds een maand of 2 a 3 niet meer en nu ben inmiddels toch alweer zo'n 7 kilo afgevallen.
Wel volg ik een GLI traject en begin in het nieuwe jaar met medicatie ter ondersteuning.
Ik weet nog niet echt wat mijn uiteindelijke streefgewicht is. Trouwens, dat weet ik wel, dat is ronde de 60 kg maar dat is niet te doen, dan moet ik meer dan de helft van mijn huidige gewicht weer afvallen. 

Ik heb nog nooit geschreven in het vorige deel, en zal dat nu waarschijnlijk ook niet doen (iets met geen overzicht kunnen houden op wie te reageren, hoe te reageren en wanneer 🤯), maar ik lees zeker weer mee. Vorig deel is het bij meelezen gebleven. Heb 1 poging gedaan om te gaan sporten/beter eten, maar al snel met de pet ernaar gegooid). Oh ja, en dit jaar in juni het 2-jarig GLI traject afgesloten. Heeft kleine veranderingen gebracht, vooral in mijn manier van denken/kijken naar dingen, maar niet wat ik er van had gehoopt. Nu hoop ik aankomend jaar zeker 25 kilo af te vallen. En ik hoop een beter beweegpatroon te ontwikkelen. Voor mijn gezondheid moet dit nu écht gaan gebeuren. Ik hoop dat mijn ADD nu eens niet in de weg gaat staan. Dadelijk eens kijken of ik op de zolder nog ergens een doos met doorzettingsvermogen kan vinden. Jullie ook allemaal succes 💪.

Ik wil als het kan ook graag aanhaken, zelfde als Bakblik; BMI is prima en net als Bakblik ben ik prof dus heb de kennis mjah ook voedingsdeskundigen zijn af en toe net mensen   en ik kan soms de motivatie niet goed vinden. 

Heb meteen een tip: niet te streng (houd je niet vol) en niks op de verboden lijst; goed en slecht eten bestaat niet, het gaat echt om hoeveelheden en balans. 

Bedankt voor het aanmaken, Ysenda! En heel leuk dat er al zoveel mensen mee willen schrijven!

Ik sluit ook weer aan. Afgelopen jaar het fanatieke sporten weer opgepakt en bijna 10 kilo afgevallen. Voeding vind ik veel moeilijker, dus ik heb maandelijkse begeleiding van een voedingsdeskundige bij mijn sportschool. Daarnaast ben ik een traject aan het opstarten bij een haptotherapeut voor het psychische stukje. Genoeg te doen dus in 2025!

Ik sluit ook weer gezellig aan! Leuk dat er weer veel nieuwelingen zijn! En ook de meelezers zijn zeer welkom. Hopelijk inspireren en motiveren wij jullie met al onze ups en downs.

Bij mij op dit moment een down, want al dagen snipsnotter verkouden met bijholteontstekingen. Slaap intens slecht en voel me lamlendig, maar daardoor dus hongerrrrr, de hele dag. Ook ongesteld, dus trek in chocola. Met Kerst niet veel gegeten, maar wel vetter en zouter, dus de weegschaal was niet aardig. Ook al bijna een week niet kunnen sporten.

Maar nu even wat positiever: ik ben best trots op wat ik bereikt heb in 2024 (12 kilo afgevallen, meer gaan sporten -> fitter) en wil dat gaan voortzetten in 2025.

Mijn doelen:
- vaker benen en buikspieren trainen (was ik al mee begonnen paar weken terug)
- meer wandelen, want door het gewichtsverlies van afgelopen jaar lijkt het beter te gaan met mijn huidproblemen, dus dan zou wandelen iets comfortabeler moeten worden
- echtgenoot van wat kilo's afhelpen (is hij het mee eens)
- minder vlees en meer peulvruchten (was ik al goed mee bezig, maar klad is er de laatste maanden in gekomen omdat zoon wat lastiger was met eten)
- en het zou leuk zijn als ik nog zo'n 10-15 kilo kan afvallen, maar da's geen hoofddoel

Ik haak ook weer aan

Ik wil ook mee komen doen, heel fijn dat er een nieuw topic is gemaakt voor komend jaar 

Ik heb troubles met mijn schildklier en gewicht en afvallen zijn daardoor best nog lastig heb ik gemerkt. Ik zat laatst te denken of, naast gezond eten uiteraard, een van die afslankmedicijnen niet zouden helpen. Er mag toch zeker wel circa 15/20 kg af ondertussen, ik wil niet zo dik zijn. In januari zal ik daar eens achteraan gaan via de huisarts. 

Strijkstok schreef op 28-12-2024 om 17:05:

Ik wil ook mee komen doen, heel fijn dat er een nieuw topic is gemaakt voor komend jaar

Ik heb troubles met mijn schildklier en gewicht en afvallen zijn daardoor best nog lastig heb ik gemerkt. Ik zat laatst te denken of, naast gezond eten uiteraard, een van die afslankmedicijnen niet zouden helpen. Er mag toch zeker wel circa 15/20 kg af ondertussen, ik wil niet zo dik zijn. In januari zal ik daar eens achteraan gaan via de huisarts.

Afslankpillen via een arts dat doet wel wat.  Ik soort met iemand die dat heeft via het ziekenhuis. 

Fat burners die aangeraden worden door (onz)influences daar moet je niet aan beginnen.  Dat is een overdosis caffeine waarvan je een opgejaagd gevoel krijgt en wat extra drang om te bewegen maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Langzaam afvallen is de beste manier on het lager gewicht ook vast te houden.  Als je iedere week probeert zo'n 300 gram kwijt te raken dan ben je aan het eind van het jaar 15 kilo lichter. 

Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan zit zelf al 4 maanden te tobben met 1800 gram die er nog af moet voor het mooie. Ik hoop hier de motivatie te vinden om vooral het hartige snaaien te laten. 

Net samen met dochter 2 plaatpizza's gebakken voor haar kerst met vrienden. De 2 misgesneden driehoeken die erg niet meer uitzagen hebben we als hartige snack bij ons koppie thee soldaat gemaakt. Niet nodig maar wel heel erg lekker. 

Had het elders ook al gevraagd: Was je koekhuisje gelukt? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.