Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Gisteren geluncht met vriendin, die 10 dagen geleden een positieve coronatest had.
Nu weinig klachten meer, alleen geen smaak.
Ze kreeg een hoestbui -of verslikte zich, en hoestte pontificaal in haar hand.
Dat doen we toch niet meer??
Ik heb het elleboog-gebaar gemaakt naar haar....

hoesten-def.jpg

*tegenwoordig wordt er nog maar weinig ammoniak toegevoegd aan haarverf.
Loreal heeft sowiso een ammoniak vrije lijn.

Yumi wat dolf al zei ; klacht indienen, was het trouwens een leerling of een “volleerde ” kapster?

vind het raar dat het niet even werd gecontroleerd, ik spoel/was regelmatig klanten na het verven en controleer het altijd. 

Beterlaat2021! schreef op 18-07-2024 om 12:29:

[..]

Spullen naar de Kringloop?

Uiteraard dat schreef ik al. Hij mag het naar Het Goed brengen.

Mayosate schreef op 17-07-2024 om 09:59:

aan de tandarts die nu voor de tweede keer 1 uur voor de afspraak afzegt. Met een lul smoes.
en dan aangeeft dat we pas over 2 maanden weer kunnen. Eerste keer dacht ik nog kan gebeuren. Vandaag niet. Ben echt een beetje boos geworden maar nu mogen we gelukkig volgende week…. Belachelijk, als het 1 uur voor de afspraak afgezegd wordt tot twee keer toe en we dan pas 2 maanden later weer mogen komen.

Ja, heb ik ook gehad. Echt raar, en ze hebben pas maanden later weer tijd…

Auto gewassen en na opdrogen zie ik tóch weer overgeslagen plekjes

Ik word echt helemaal gek van die hoofdpijn. Duurt nu al weken. Vermoed dat het vanuit mijn schouder/nek komt. Gelukkig kan ik dinsdag naar de fysio. Maar jeetje wat belemmert het mij.

Wat jammer dat het blauwtongvaccin niet lijkt te werken.

Wachtwoorden van Outlook Microsoft die ik steeds vergeet. En dan moet ik ze ook nog vaak weer veranderen van Microsoft

En volgende keer als ik vertrek eerst zeker weten waar dat kitten zit, voordat ik hem weer per ongeluk 3 uur opsluit in de badkamer

Rogue schreef op 18-07-2024 om 13:21:

*tegenwoordig wordt er nog maar weinig ammoniak toegevoegd aan haarverf.
Loreal heeft sowiso een ammoniak vrije lijn.

Yumi wat dolf al zei ; klacht indienen, was het trouwens een leerling of een “volleerde ” kapster?

vind het raar dat het niet even werd gecontroleerd, ik spoel/was regelmatig klanten na het verven en controleer het altijd.

Er was net een nieuw meisje, waarvan ze zei, ze heeft nog begeleiding nodig. Omdat het alleen de uitgroei was, dacht ik dat het wel kon, er is niet gecontroleerd. De meeste verf zat nog aan de achterkant, in mijn nek tot 2/3 cm onder de haargrens. Achteraf herinner ik me dat mijn hoofd ver achterover lag  in de wasbak, misschien heeft ze daarom niet alles goed uitgespoeld. 

Ik heb contact gehad, en doorgegeven wat eraan de hand is, ze vond het heel vervelend. Ze is nu dicht vanwege vakantie, ik kom er zeker nog op terug bij haar. Zit nog steeds met een brandende hoofdhuid alhoewel het is gelukkig minder aan het worden is sinds ik koel. Mag ook wel na 'n dikke week

mijn pakketje is weer boven water, 5 straten verder bezorgd. Bewoonster kwam het net brengen. En ook 2 pakketjes van de buurvrouw, die daar ook waren bezorgd. 

Friezinnetje schreef op 18-07-2024 om 17:45:

mijn pakketje is weer boven water, 5 straten verder bezorgd. Bewoonster kwam het net brengen. En ook 2 pakketjes van de buurvrouw, die daar ook waren bezorgd.

Dus je vakantie is goed gestart

Moosey schreef op 18-07-2024 om 09:25:

Aan lief, die blijkbaar vindt dat-ie iets wat ik heel graag wil zonder er verder woorden aan vuil te maken kan afserveren. Natuurlijk mag hij het niet willen (dat had ik wel verwacht) maar even meedenken over eventuele alternatieven of überhaupt maar onderkennen dat het misschien jammer voor mij is als het niet kan zou ik wel zo aardig vinden. Blijkbaar moet ik duidelijker maken dat ik het serieus graag wil.

Zo herkenbaar, daar had mijn ex man ook last van. Als een ander iets vroeg of aangaf snapte hij het in 1 keer. Als ik iets graag wilde moest ik het in zesvoud aanleveren bij wijze van spreken en nog kwam er een ander of geen response. Ergerlijk was dat.

Yumi schreef op 17-07-2024 om 22:36:

Vorige week woensdag naar de kapper, uitgroei verven. Het was nogal druk of de nieuwe kapster de verf mag uitspoelen. In de middag een jeukende hoofdhuid, en de volgende dag het gevoel alsof mijn hoofd in de fik staat. Haar opnieuw gewassen, bleek nog verf in te zitten. Door het wassen zakte het branden tijdelijk, maar bleef last houden. De huid is helemaal rood en geïrriteerd, moet koelen van de huisarts met een natte handdoek. Blijkbaar is er een allergische reactie ontstaan, omdat de verf er te lang heeft ingezeten. Vraag me af wat dit de volgende keer doet, of het weer terugkomt. Weet iemand dat?

Bij mij waren dat de eerste tekenen van een allergische reactie op haarverf. Het heeft zich langzaam opgebouwd.

Na elke nieuwe haarkleuring werd het erger, branderige hoofdhuid, later oorranden waar pus uitkwam. Op het laatst dikke ogen, pijnlijke hoofdhuid.

Huisarts heeft me gelijk aan de prednison gezet, ik heb nachten niet geslapen van de pijn op mijn hoofdhuid. Vreselijk.

Hierna laten testen bij de dermatoloog en duidelijk dat ik allergisch ben geworden voor de stoffen in haarverf. Ik heb hierna niet meer geverfd en op mijn lichaam ook allergieën gekregen.

Dus kijk er alstublieft mee uit.


Layka.12 schreef op 18-07-2024 om 23:19:

[..]

Bij mij waren dat de eerste tekenen van een allergische reactie op haarverf. Het heeft zich langzaam opgebouwd.

Na elke nieuwe haarkleuring werd het erger, branderige hoofdhuid, later oorranden waar pus uitkwam. Op het laatst dikke ogen, pijnlijke hoofdhuid.

Huisarts heeft me gelijk aan de prednison gezet, ik heb nachten niet geslapen van de pijn op mijn hoofdhuid. Vreselijk.

Hierna laten testen bij de dermatoloog en duidelijk dat ik allergisch ben geworden voor de stoffen in haarverf. Ik heb hierna niet meer geverfd en op mijn lichaam ook allergieën gekregen.

Dus kijk er alstublieft mee uit.


Bedankt voor je bericht, je bevestigd wat ik al dacht, wat erg voor je! Het is echt de hel die branderige hoofdhuid.
Las al dat je dit langzaam opbouwt, blijkbaar begint het met een droge geïrriteerde huid en jeuk en dat heb ik al een paar jaar. 
Ik wou al van het verven af, en was begonnen met het grijze haar te blenden met de kleuring, althans zo omschreef de kapper het. Ik zie dat nog niet gebeuren, dus daar moet ik het ook over hebben. Door jou bericht, ga ik dit proces versnellen. 

Dat sommige mensen op Tiktok iets een recept noemen. "Rolt een plakje kip om een augurk " en zegt dit is zo'n lekker recept.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.