Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Poezie schreef op 20-09-2024 om 13:28:

Ik ben jaloers op mensen die een huis kunnen kopen.
Dat is voor mij nooit mogelijk geweest en dat zal het ook nooit worden (Tenzij ik de loterij win, maar dat gebeurt natuurlijk ook niet).
Ik erger me aan mezelf om deze jaloezie omdat ik in een hartstikke leuke sociale huurwoning woon.

Niet jaloers zijn Poezie  .

Wij wonen al ons hele leven in een huurwoning en naar volle tevredenheid. Toen we pas getrouwd waren konden we simpelweg geen koopwoning betalen (ik meen me te herinneren dat de rente toen zo'n 8% was) en later, toen we er toch nog serieus over hebben nagedacht waren de kinderen inmiddels zo duur (studeren) dat we de stap naar hogere lasten nooit hebben durven zetten. 

Toch hebben we het nu prima, met een fijne spaarrekening en een pensioen waar we van kunnen doen wat we willen (we willen niet zo heel veel, dat scheelt ook wel  ).

Een koopwoning is een mooi bezit, maar vergis je niet, het geeft ook zorgen. En die zorgen hebben wij niet. 

Yumi schreef op 20-09-2024 om 18:29:

[..]

Maagpijn? Misschien doosje maalox halen en kijken of het helpt.

Sterkte!

Nee ook niet volgens mij. Maar als het nog een keer gebeurd kan het geen kwaad om het eens te proberen. Thanks voor de tip! 

Herfstappeltaart schreef op 20-09-2024 om 19:04:

[..]

Niet jaloers zijn Poezie .

Wij wonen al ons hele leven in een huurwoning en naar volle tevredenheid. Toen we pas getrouwd waren konden we simpelweg geen koopwoning betalen (ik meen me te herinneren dat de rente toen zo'n 8% was) en later, toen we er toch nog serieus over hebben nagedacht waren de kinderen inmiddels zo duur (studeren) dat we de stap naar hogere lasten nooit hebben durven zetten.

Toch hebben we het nu prima, met een fijne spaarrekening en een pensioen waar we van kunnen doen wat we willen (we willen niet zo heel veel, dat scheelt ook wel ).

Een koopwoning is een mooi bezit, maar vergis je niet, het geeft ook zorgen. En die zorgen hebben wij niet.

Dankjewel, lief van je  Verstandelijk gezien weet ik het hoor, ik denk dat het te maken heeft met huizenbezitters die zichzelf op de borst kloppen en aangeven "er dan ook hard voor te hebben gewerkt". Iemand die in een sociale huurwoning kan er net zo hard voor hebben gewerkt, maar er minder geld voor op de rekening hebben gekregen dan zij.

Poezie schreef op 20-09-2024 om 19:28:

[..]

Dankjewel, lief van je Verstandelijk gezien weet ik het hoor, ik denk dat het te maken heeft met huizenbezitters die zichzelf op de borst kloppen en aangeven "er dan ook hard voor te hebben gewerkt". Iemand die in een sociale huurwoning kan er net zo hard voor hebben gewerkt, maar er minder geld voor op de rekening hebben gekregen dan zij.

Absoluut! Niks van aantrekken 

Niet jaloers zijn Poezzie. Ik heb wel een eigen woning, maar er zit ook een stuk geluk bij, dat er op het juiste moment de goeie woning aandient. De mijne heb ik nu 20 jaar, waren de tijden ook weer anders. Als ik toen niet dit had gedaan, had ik nu mss ook nog wel in een huurwoning gezeten. En dat was ook niet erg geweest. En ik heb niet harder gewerkt als iemand die in een huurwoning zit, absoluut niet. Vindt het ook vreemd dat mensen dat denken. Zolang je maar fijn woont, dat is veel belangrijker

Vandaag een aanbod gekregen van de opvang. Voor de naschoolse is er plek op de dagen van onze voorkeur. Voor de voorschoolse niet.
Moeten binnen een week doorgeven wat we willen anders komt het aanbod te vervallen. Alsof wij zo snel ons werkrooster kunnen omgooien.

Poezie schreef op 20-09-2024 om 19:28:

[..]

Dankjewel, lief van je Verstandelijk gezien weet ik het hoor, ik denk dat het te maken heeft met huizenbezitters die zichzelf op de borst kloppen en aangeven "er dan ook hard voor te hebben gewerkt". Iemand die in een sociale huurwoning kan er net zo hard voor hebben gewerkt, maar er minder geld voor op de rekening hebben gekregen dan zij.

Ja dat is echt onzin. De relatie tussen hard werken en de hoogte van het salaris is maar marginaal. Het is ook echt een stomme uitdrukking.

Bailey26 schreef op 20-09-2024 om 20:29:

Vandaag een aanbod gekregen van de opvang. Voor de naschoolse is er plek op de dagen van onze voorkeur. Voor de voorschoolse niet.
Moeten binnen een week doorgeven wat we willen anders komt het aanbod te vervallen. Alsof wij zo snel ons werkrooster kunnen omgooien.

Wat rot! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.