Huiskamer
Cle0
21-09-2024 om 10:59
Aan het feit dat mijn buurman, net als gisteren, aan het klussen is op een plek waar hij praktisch voor mijn woonkamer staat. Ik voel me daardoor echt totaal niet relaxed in mijn eigen huis. Gisteren uiteindelijk mijn huis uit gevlucht. Ik denk dat vandaag op hetzelfde neer gaat komen. En dan hoop ik dat zondag voor hem een rustdag gaat zijn
SuzyQFive
21-09-2024 om 13:08
Herfstappeltaart schreef op 20-09-2024 om 19:04:
[..]
Niet jaloers zijn Poezie .
Wij wonen al ons hele leven in een huurwoning en naar volle tevredenheid. Toen we pas getrouwd waren konden we simpelweg geen koopwoning betalen (ik meen me te herinneren dat de rente toen zo'n 8% was) en later, toen we er toch nog serieus over hebben nagedacht waren de kinderen inmiddels zo duur (studeren) dat we de stap naar hogere lasten nooit hebben durven zetten.
Toch hebben we het nu prima, met een fijne spaarrekening en een pensioen waar we van kunnen doen wat we willen (we willen niet zo heel veel, dat scheelt ook wel ).
Een koopwoning is een mooi bezit, maar vergis je niet, het geeft ook zorgen. En die zorgen hebben wij niet.
Nou, dat kan je wel zeggen… Ik denk er wel eens serieus over om de boel te verkopen en weer te gaan huren… Sta wel al een poos ingeschreven voor sociale huur. Ziek geworden dus het inkomen is gewoon een stuk lager geworden. Kan de hypotheek prima betalen maar het onderhoud is ook een ding
Herfstappeltaart
21-09-2024 om 13:37
Friezinnetje schreef op 20-09-2024 om 20:26:
Niet jaloers zijn Poezzie. Ik heb wel een eigen woning, maar er zit ook een stuk geluk bij, dat er op het juiste moment de goeie woning aandient. De mijne heb ik nu 20 jaar, waren de tijden ook weer anders. Als ik toen niet dit had gedaan, had ik nu mss ook nog wel in een huurwoning gezeten. En dat was ook niet erg geweest. En ik heb niet harder gewerkt als iemand die in een huurwoning zit, absoluut niet. Vindt het ook vreemd dat mensen dat denken. Zolang je maar fijn woont, dat is veel belangrijker
SuzyQFive
21-09-2024 om 13:44
Mijn oom ligt op sterven en we zouden deze week een supriseparty voor mijn ouders hebben omdat ze beide een bepaalde leeftijd bereikt hebben.
Ik bericht dus de genodigden dat het feest tot nader order is uitgesteld ivm het overlijden.
Krijg ik van een iemand een bericht:
“He wat vervelend nou, ik had net oppas geregeld”.
Eh…
De familie van mijn stiefmoeder is niet heel snugger maar dit…
Herfstappeltaart
21-09-2024 om 13:49
SuzyQFive schreef op 21-09-2024 om 13:08:
[..]
Nou, dat kan je wel zeggen… Ik denk er wel eens serieus over om de boel te verkopen en weer te gaan huren… Sta wel al een poos ingeschreven voor sociale huur. Ziek geworden dus het inkomen is gewoon een stuk lager geworden. Kan de hypotheek prima betalen maar het onderhoud is ook een ding
Ja dat kan ik me voorstellen en zie ik ook regelmatig om me heen. Vooral als mensen ouder worden of ziek. Het wordt dan ook steeds moeilijker om dingen zélf op te pakken en laten doen is erg duur.
Wij wonen in een sociale huurwoning op een leuke locatie en al meer dan veertig jaar naast dezelfde fijne buren. We hebben een tijdje scheefgewoond maar nu we met pensioen zijn niet meer (dacht ik, zou ik even moeten nakijken).
De wijk is groen, ruim opgezet en we hebben een eigen oprit voor de auto, wat erg fijn is. Ik vind inderdaad het "ontzorg-stukje" erg fijn. We onderhouden de boel binnen netjes en de tuin ook, maar groot onderhoud buiten is voor de woningstichting. Zo'n dertien jaar geleden hebben we hier allemaal een nieuwe keuken/badkamer/toilet gekregen waarbij we behoorlijk inspraak hadden over de tegels en zelfs de inbouwkeuken. We hebben er zelf een stukje bijgekocht zodat ik een hoekkeuken had.
De buurt is de laatste tijd wel veranderd door ouderen die verhuisden/overleden en er zijn wat statushouders komen wonen (hebben we geen enkele moeite mee).
Het enige wat me soms stoort is dat sommige mensen de voortuin niet onderhouden (onkruid hoog tussen de tegels), maar dat doet lang niet iedereen. Dat varieert heel erg.
Ik hoop hier zo lang mogelijk te kunnen blijven, eventueel met zelf aan te schaffen traplift als we echt niet meer naar boven kunnen (duurt nog lang).
Herfstappeltaart
21-09-2024 om 13:49
SuzyQFive schreef op 21-09-2024 om 13:44:
Mijn oom ligt op sterven en we zouden deze week een supriseparty voor mijn ouders hebben omdat ze beide een bepaalde leeftijd bereikt hebben.
Ik bericht dus de genodigden dat het feest tot nader order is uitgesteld ivm het overlijden.
Eh…
Yumi
21-09-2024 om 17:57
SuzyQFive schreef op 21-09-2024 om 13:08:
[..]
In dit appartementencomplex heeft een echtpaar en een alleenstaande vrouw hun woning verkocht, en een sociale huurwoning gekregen d.m.v bemiddeling. Wat de voorwaarden zijn weet ik niet, en waarschijnlijk is dat woonplaats afhankelijk. Misschien toch eens informeren naar de mogelijkheden?
Yumi
21-09-2024 om 18:14
Eh…
Aii 😒
Sterkte SuzyQFive
PinkFlower
21-09-2024 om 18:23
Eh…
Wow. Dan heb je toch ook wel het inlevingsvermogen van een garnaal.....
Hier zijn de buren al de hele dag aan de klus. Incl gillende kinderen, gehamer (waarop ze leggen een laminaatvloer maar het klinkt alsof ze dat met hamer en spijkers doen 😅). Enige hoop die ik heb is dat ze ook de ondervloer hebben vervangen en dat ze de vloer goed gelegd hebben zodat we eindelijk eens geen overlast meer hebben van hun olifantengestamp de halve dag. Maar ben er bang voor...
Naminokurashi
21-09-2024 om 19:36
PinkFlower schreef op 21-09-2024 om 18:23:
[..]
Hier zijn de buren al de hele dag aan de klus. Incl gillende kinderen, gehamer (waarop ze leggen een laminaatvloer maar het klinkt alsof ze dat met hamer en spijkers doen 😅). Enige hoop die ik heb is dat ze ook de ondervloer hebben vervangen en dat ze de vloer goed gelegd hebben zodat we eindelijk eens geen overlast meer hebben van hun olifantengestamp de halve dag. Maar ben er bang voor...
Dan maar hopen dat de buurvrouw geen schoenen met hakken aan heeft, dan hoor je dat weer
PinkFlower
21-09-2024 om 20:10
Naminokurashi schreef op 21-09-2024 om 19:36:
[..]
Dan maar hopen dat de buurvrouw geen schoenen met hakken aan heeft, dan hoor je dat weer
Nee ze dragen gelukkig sloffen binnen. Dat scheelt wel.
SuzyQFive
21-09-2024 om 20:30
PinkFlower schreef op 21-09-2024 om 18:23:
[..]
Een laminaatvloer moet je even aantikken, dus dat zal je wel horen idd. Vervelend.
Loulou39
21-09-2024 om 21:38
lientje69 schreef op 21-09-2024 om 21:28:
Een steekmug in het vakantiehuis
Steekmug in m’n slaapkamer, ik mopper mee! (Rotbeestjes 😡)