Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Aan lief, die blijkbaar vindt dat-ie iets wat ik heel graag wil zonder er verder woorden aan vuil te maken kan afserveren. Natuurlijk mag hij het niet willen (dat had ik wel verwacht) maar even meedenken over eventuele alternatieven of überhaupt maar onderkennen dat het misschien jammer voor mij is als het niet kan zou ik wel zo aardig vinden. Blijkbaar moet ik duidelijker maken dat ik het serieus graag wil. 

Zilver_gray schreef op 17-07-2024 om 23:33:

[..]

Ik kreeg bij het ontkleuren bij de kapper wel telkens opnieuw een brandend gevoel op mijn hoofdhuid, niet met verven. Ik zou het de kapper vragen wat wijsheid is. Misschien een ander merk verf de volgende keer..

Ik denk dat het bij mij echt komt doordat ze het niet goed heeft uitgespoeld, mijn hoofdkussen zat zelfs onder de verf. Ga voor ik terug ga zeker vragen wat de mogelijkheden zijn, bedankt. 

Yumi schreef op 18-07-2024 om 09:38:

[..]

Ik denk dat het bij mij echt komt doordat ze het niet goed heeft uitgespoeld, mijn hoofdkussen zat zelfs onder de verf. Ga voor ik terug ga zeker vragen wat de mogelijkheden zijn, bedankt.

Dat is wel echt slecht. Zou daar zeker een melding van maken.

Beterlaat2021! schreef op 18-07-2024 om 08:40:

[..]

Lekker gezond bezig. Hoe is dat ooit verzonnen?

Vaak moeten aanwezige pigmenten uit je haar worden gehaald om een nieuwe kleur te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als je eigen haren donkerder zijn dan de nieuwe gewenste kleur. De meeste pigmenten zitten helemaal binnen in je haar en om daar te kunnen komen moeten de haren toegankelijk worden gemaakt door de mix. Ze koppelen, eenmaal binnen, de pigmenten los.

Wanneer het verzonnen is, is te googelen. Volgens mij liepen ze in heel oude films al met gekleurd haar volgens deze procedure bereikt. Veel eerder waren er ook natuurlijke methoden.

Yumi schreef op 18-07-2024 om 09:38:

[..]

Ik denk dat het bij mij echt komt doordat ze het niet goed heeft uitgespoeld, mijn hoofdkussen zat zelfs onder de verf. Ga voor ik terug ga zeker vragen wat de mogelijkheden zijn, bedankt.

Oh wat slecht zeg! Hopelijk is de irritatie op je hoofdhuid (en pijn) minder inmiddels.

Wlcm 

rionyriony schreef op 18-07-2024 om 09:53:

[..]

Vaak moeten aanwezige pigmenten uit je haar worden gehaald om een nieuwe kleur te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als je eigen haren donkerder zijn dan de nieuwe gewenste kleur. De meeste pigmenten zitten helemaal binnen in je haar en om daar te kunnen komen moeten de haren toegankelijk worden gemaakt door de mix. Ze koppelen, eenmaal binnen, de pigmenten los.

Wanneer het verzonnen is, is te googelen. Volgens mij liepen ze in heel oude films al met gekleurd haar volgens deze procedure bereikt. Veel eerder waren er ook natuurlijke methoden.

Ik wou net zeggen; ontkleuren van haar is al zo oud als de mensheid. De producten om dat te doen zullen in de loop der jaren wel een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Zilver_gray schreef op 18-07-2024 om 10:01:

[..]

Ik wou net zeggen; ontkleuren van haar is al zo oud als de mensheid. De producten om dat te doen zullen in de loop der jaren wel een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt.

Er is niet veel revolutionairs bijgemaakt. Wel zijn er betere beschermende stoffen waardoor je haren niet meer zo afbreken.

Dolfje schreef op 18-07-2024 om 09:41:

[..]

Dat is wel echt slecht. Zou daar zeker een melding van maken.

Ga ik ook zeker doen, ben benieuwd naar de reactie. 

rionyriony schreef op 18-07-2024 om 10:06:

[..]

Er is niet veel revolutionairs bijgemaakt. Wel zijn er betere beschermende stoffen waardoor je haren niet meer zo afbreken.

Ik weet dat mijn kapster destijds Olaplex erbij gebruikte ter bescherming van het haar, het hielp wel wat, maar desondanks een enorme aanslag op mijn haar.

Beterlaat2021! schreef op 18-07-2024 om 08:38:

[..]

Jeetje, moet jij dat doen dan? Van mij mag je hoor!

Je haalt er iets uit waardoor je kan spotten maar ik maak me serieus zorgen over bedreigde stabiliteit in de wereld met name in een grootmacht als de Verenigde Staten.

Zilver_gray schreef op 18-07-2024 om 10:13:

[..]

Ik weet dat mijn kapster destijds Olaplex erbij gebruikte ter bescherming van het haar, het hielp wel wat, maar desondanks een enorme aanslag op mijn haar.

Ja, dat helpt aardig wat, maar vaak moet de verf langer in je haar blijven trekken omdat het de kleuring kan remmen. Vaak voegen ze tegenwoordig dergelijke stoffen al toe in de tube verf. Dat staat er dan op.

Zilver_gray schreef op 18-07-2024 om 10:13:

[..] Ik weet dat mijn kapster destijds Olaplex erbij gebruikte ter bescherming van het haar, het hielp wel wat, maar desondanks een enorme aanslag op mijn haar.

Dus nu ben je gewoon natuurlijk Silver gray, net zoals ik? 

Mijn man is een hoarder.
Ik was net even in de schuur want er mogen wat kampeerspullen naar Het Goed nu we de tent ook al weg hebben gedaan maar wat er allemaal voor zooi van hem ligt aan gereedschap, bakjes, kratten, oude werkschoenen etc etc dat is echt niet normaal. 
Ja maar " je weet maar nooit". 
En hoeveel grote koeltassen kun je met je kerstpakket krijgen? Echt waar we hebben er zeker 3. En gebruiken we ze ooit? Nee want nemen nauwelijks iets mee voor een dagje weg want gaan altijd uit lunchen.
Ik heb er 2 klaargezet om weg te brengen. 
Nu moet hij zijn zooi nog opruimen...

Beterlaat2021! schreef op 18-07-2024 om 11:47:

[..]

Dus nu ben je gewoon natuurlijk Silver gray, net zoals ik?


Het is nu “puur natuur” .

Dolfje schreef op 18-07-2024 om 11:57:

Mijn man is een hoarder.
Ik was net even in de schuur want er mogen wat kampeerspullen naar Het Goed nu we de tent ook al weg hebben gedaan maar wat er allemaal voor zooi van hem ligt aan gereedschap, bakjes, kratten, oude werkschoenen etc etc dat is echt niet normaal.
Ja maar " je weet maar nooit".
En hoeveel grote koeltassen kun je met je kerstpakket krijgen? Echt waar we hebben er zeker 3. En gebruiken we ze ooit? Nee want nemen nauwelijks iets mee voor een dagje weg want gaan altijd uit lunchen.
Ik heb er 2 klaargezet om weg te brengen.
Nu moet hij zijn zooi nog opruimen...

Spullen naar de Kringloop?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.