Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Wieder schreef op 12-09-2024 om 15:10:

[..]

Oeh, dit at ik als kind weleens, toen zat het nog in zo'n papiertje waar gewone bakboter ook in zat. En zaten van die witte puntjes in. Dat ga ik binnenkort ook kopen, ik weet nog hoe het smaakt 😄.

Iets verder terug in dit topic ging het over ragout. Dat at ik vroeger ook weleens, een soort derrie uit een blikje. Vond ik heerlijk na een dag buiten, lekker warm en dan naar binnen lepelen met een geroosterde witte boterham! Ik zou het van de winter ook weleens willen maken, niet uit een blikje maar zelf, maar waar eet je dat eigenlijk bij? Die geroosterde boterham gaat het niet meer doen voor me denk ik 😊.

Wel grappig, aan deze dingen heb ik jaren niet meer gedacht. Mijn moeder kocht dat, ik heb het zelf nog nooit gekocht

Snelle kipragout met room, champignons en dragon recept - Allerhande | Albert Heijn (ah.nl)

dit is mijn favoriete ragout recept. Meestal eten we er wat rijst bij en iets van broccoli of boontjes.

Daglichtlamp schreef op 12-09-2024 om 18:03:

[..]

Die zijn echt heel erg lekker. Is echt een andere kwaliteit chocolade dan in onze hagelslag. Ik neem meestal de pure. Maar is te duur om regelmatig te doen.

Ze zijn bij de AH in de aanbieding zie ik nu, 2+1 gratis. Nog steeds duur maar iets minder duur

Ellori schreef op 12-09-2024 om 18:43:

[..]

Ze zijn bij de AH in de aanbieding zie ik nu, 2+1 gratis. Nog steeds duur maar iets minder duur

Dank je voor de tip.

RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:57:

Koopt iemand dit weleens? Wordt verkocht 'voor op brood of bij de koffie' Lijkt me zo raar een plak chocolade op je brood.

AHI_43545239383330353135?revLabel=2&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

Die is favoriet bij de kinderen hier. Lekkerder dan hagelslag. Maar hagelslag is veel goedkoper, dus dat hebben we veel vaker.

Toen gingen we naar Scandinavië op vakantie en zochten we broodbeleg.. geen hagelslag te vinden, maar wel chocoladeplakken in alle soorten en maten. Feest!

LydiaDietz schreef op 12-09-2024 om 11:40:

Ik vraag me altijd af wie de zakken popcorn die je in de magnetron moet laten poffen koopt. Als je gewoon een zak popcorn kan kopen.

Die nog te poffen zakjes zitten nog vol maiskorrels. Maar ook met verbrande stukjes popcorn. En de zoete variant smaakt echt naar niks. Ik heb het dus laatst uit nostalgie gekocht 😉. Nooit weer.

En choba chocoladeboter (niet te verwarren met cacaoboter). Smeren mensen dat echt op hun brood? Bak je daarmee?

ik kocht die vroeger heel vaak, tegenwoordig koop ik gewoon een zak mais en maak ik het zelf in een pan 

ik koop zo’n zak magnetron popcorn ook weleens voor mijn nachtdienst.  Enige optie daar is een magnetron en dan is iets warms lekkerder dan koude popcorn

Tuinfluiter schreef op 11-09-2024 om 20:50:

Bepaalde gemak zakjes groenten begrijp ik echt niet. Wie koopt er pan klare broccoli roosjes.

Ik.

Drukke baan en druk leven en als ik dan thuis ben en ik moet koken, dan ben ik liever lui dan moe (maar wil wel graag gezond), dus perfect!

Zilver_gray schreef op 12-09-2024 om 18:33:

[..]

Ja ik!

Als ik mijn “ Hollandse” macaroni maak, gaat daar smac doorheen; heerlijk!

Hahaha, ik kreeg het als klein kindje vroeger door de pasta en vond het zo vies!
Op een gegeven moment zag mijn moeder tot haar grote afschuw maden in de plantenpotten buiten: had ik elke keer die stukjes smac uit de macaroni gevist en stiekem in de plantenpotten gegooid 😂 (wij aten altijd buiten met mooi weer), vond ze niet echt heel leuk 😇.

Lizzyliz schreef op 12-09-2024 om 17:19:

Zijn er nog mensen die Smac kopen? Vroeger als kind at ik dat in plakjes op de boterham. Bestaat het überhaupt nog wel?

Ik koop het nog wel eens. 

Bakblik schreef op 12-09-2024 om 07:28:

[..]

Geen bloem in huis? Hoe dan?

Bloem is multifunctioneel inzetbaar. Dat gebruik ik om te bakken (met toevoeging van bakpoeder voor een luchtig effect), om sausjes te maken voor over de bloemkool, in de lasagne, om groenten zoals rode kool een beetje te binden, om ragout te maken.

Sinds ik meelmijt heb gehad, haal ik absoluut geen bloem meer in huis: wat een ellende was dat!

Loulou39 schreef op 12-09-2024 om 19:24:

[..]

Sinds ik meelmijt heb gehad, haal ik absoluut geen bloem meer in huis: wat een ellende was dat!

Nou ik moet zeggen dat ik het angstvallig goed gesloten houd. De aangebroken bloem zit in een weckpot, het voorraadpak staat in de trapkast, extra verpakt in een stevige diepvrieszak met dubbel sluitstripje.

Haha hier ook alles hermetisch gesloten in glas. Want die muis knaagde door hard plastic heen hoor. Het enige dat die muis niet bliefde, was de stevia. Sinds die tijd maken wij daar grappen over “zelfs een muis weet dat je dit niet hoeft te eten om je honger te stillen”. 

MidasWolf schreef op 12-09-2024 om 10:38:

[..]

Het zin een kartonnen doosje en staat (meestal) ook bij de houdbare zuivel/slagroom. Heb jaren in een supermarkt gewerkt in de winkel, veel al bij de zuivel(Houdbare zuivel is daar dichtbij). En heb zelden iemand dit zien pakken.

Daarnaast kon ik de verkopen over de weken heen ook zien in de handscanner. Deze bevestigde mijn gevoel. Blijkbaar staat het niet inde weg want hier bij de plus kun je het ook nog kopen.

Zeker de laatste jaren zijn het aantal waarom? Artikelen wel toegenomen vind ik. Meer soorten, varianten, soms hele product groepen, deels weer gericht op gemak, half fabrikaten, zoals de bakmixen, spijs enz,

Mijn opa en oma hadden vroeger altijd die klop klop dus voor mij is het nostalgie.  Maar ik koop het eigenlijk ook niet meer, omdat ik verwacht dat het vroeger 'lekkerder' was haha. 

ToetieToover schreef op 12-09-2024 om 19:36:

Haha hier ook alles hermetisch gesloten in glas. Want die muis knaagde door hard plastic heen hoor. Het enige dat die muis niet bliefde, was de stevia. Sinds die tijd maken wij daar grappen over “zelfs een muis weet dat je dit niet hoeft te eten om je honger te stillen”.

Loulou39 schreef op 12-09-2024 om 19:16:

[..]

Hahaha, ik kreeg het als klein kindje vroeger door de pasta en vond het zo vies!
Op een gegeven moment zag mijn moeder tot haar grote afschuw maden in de plantenpotten buiten: had ik elke keer die stukjes smac uit de macaroni gevist en stiekem in de plantenpotten gegooid 😂 (wij aten altijd buiten met mooi weer), vond ze niet echt heel leuk 😇.

Geweldig!
Ja het is voor mij ook een stukje jeugd sentiment hoor, doet me denken aan vroeger 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.