Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 15:14:

[..]

Nostalgisch jaren zeventig hapje: Rijstrand met doperwtjes en ragout

Ik maak wel eens kippenragout of champignonragout met kerst, in een pasteibakje (ja zo'n kartonnen 😉) maar ik vind het zelf het lekkerst met knapperig gebakken stokbrood.

Chocoladeboter at ik vroeger als kind wel eens op brood, ik wist niet eens dat dit nog bestond.

Bij ons was het rijst met goulash (uit blik) met doperwtjes. Eten we hier ook wel eens als, ik eigenlijk boodschappen had moeten doen, maar daar geen energie voor had.

MidasWolf schreef op 12-09-2024 om 08:42:

AHI_43545239373034343838?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Nog zoiets, in spuitbus, uit een pakje/busje om zelf te kloppen. In poedervorm lijkt mij een stuk minder lekker.

klopklop kochten mensen omdat het lang houdbaar was volgens mij. Als je geen slagroom in huis hebt maar wel melk, kun je met klopklop toch “slagroom” maken. Het heeft een beetje aparte smaak, ik vond het vroeger wel lekker. Het is alleen vreselijk ongezond heb ik wel eens gehoord, dat je dan nog beter echte slagroom kunt eten. 

Miepjecody schreef op 12-09-2024 om 12:43:

[..]

Huh? Die zijn gewoon heerlijk! Wat bedoel je dan met " nog"???

Ja ja ja, ik heb al eerder gezegd in dit topic dat ik me kennelijk vreselijk vergist heb, ik dacht dat niemand die dingen lekker vindt maar ze zijn dus heel lekker. Goed goed, het is me duidelijk

Zijn er nog mensen die Smac kopen? Vroeger als kind at ik dat in plakjes op de boterham. Bestaat het überhaupt nog wel?

die blaadjes chocola hebben een heel ander mondgevoel dan hagelslag. 
het doet mij denken aan dat we vroeger een wit kadetje kregen met boter en een koetjesreep erop. Ook dat knapperige van zo’n plakje chocola. Alleen is die  Matinette dus betere chocola, met meer cacao. 

Wieder schreef op 12-09-2024 om 15:58:

[..]

Oef, hoewel ik zelf nostalgisch jaren zeventig ben, laat ik dat aan me voorbij gaan 😆. Zo'n bakje ken ik ook wel, maar dan? Hoor je dat echt gewoon met iets broodachtigs te eten? Hmm, dan weet ik niet of ik de moeite ga doen 😅

Met frieten, net als in België dus. best zin in nu

Lizzyliz schreef op 12-09-2024 om 17:19:

Zijn er nog mensen die Smac kopen? Vroeger als kind at ik dat in plakjes op de boterham. Bestaat het überhaupt nog wel?

Ja, zag het pas geleden nog staan

MidasWolf schreef op 12-09-2024 om 11:45:

[..]

Choba vervangt boter of margarine, smeert en belegt tegelijk, dus twee in één. Choba is niet alleen lekker op brood, maar probeer Choba ook eens als ingrediënt in uw taart of cake

14022024_1707873089520_1707873125462_8710573001107_246.png

Ik haal het zelf niet, blijkbaar kan het beiden, lijkt mij ook z’n product wat niet heel goed verkoopt.

Oja choba! De AH heeft het niet en die bezorgt mijn boodschappen, dus als ik eens in een jumbo of hoogvliet ben die het heeft koop ik direct 5 bakjes oid😂. 

Kinderen zijn er gek op! Ik heb er nog nooit wat mee gebakken, ze smeren het op brood

het is, zoals de verpakking zegt, reuze lekker

RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:59:

[..]

Ja, okee, maar wij zijn nu eenmaal een hagelslag-land, wat voegt zo'n plak dan toe?

Makkelijk, knoeit niet, ik koop het een paar keer per jaar

Nu wil ik blaadjes chocola op een witte boterham met roomboter. 
Ik stel me voor dat dat lijkt op chocolade-eieren/paashazen/Sint/piet oid op brood. Ohhh, nu krijg ik ook zin in speculaas op brood :p 

RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:57:

Koopt iemand dit weleens? Wordt verkocht 'voor op brood of bij de koffie' Lijkt me zo raar een plak chocolade op je brood.

AHI_43545239383330353135?revLabel=2&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

Die zijn echt heel erg lekker. Is echt een andere kwaliteit chocolade dan in onze hagelslag. Ik neem meestal de pure. Maar is te duur om regelmatig te doen.

LydiaDietz schreef op 12-09-2024 om 11:40:

Ik vraag me altijd af wie de zakken popcorn die je in de magnetron moet laten poffen koopt. Als je gewoon een zak popcorn kan kopen.

Die nog te poffen zakjes zitten nog vol maiskorrels. Maar ook met verbrande stukjes popcorn. En de zoete variant smaakt echt naar niks. Ik heb het dus laatst uit nostalgie gekocht 😉. Nooit weer.

Langer in de magnetron op een lager vermogen zou de truc moeten doen.  Ik koop dit wel eens, maar dan wel de zoute.

Hier in ons dorp gwoon geen choba te krijgen, niet bij de jumbo en de ah. Ik vond het altijd lekker en mijn oudste dochter ook. 

BlairW schreef op 12-09-2024 om 07:03:

[..]

Ik koop altijd dit soort pakken. Ik heb helemaal geen bloem in huis. En 1 pak bloem is teveel voor 1 taart en zo vaak bak ik niet. Dan staat die bloem weer een eeuwigheid in de kast. Zo’n pak is lekker makkelijk, meteen klaar voor gebruik.

Kijk, daar had ik dus niet aan gedacht, dat mensen geen bloem in huis hebben. Nuttig, zo'n topic!

Lizzyliz schreef op 12-09-2024 om 17:19:

Ja ik! 

Als ik mijn “ Hollandse” macaroni maak, gaat daar smac doorheen; heerlijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.