Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Broadway schreef op 12-09-2024 om 13:36:

[..]

grappig dat die associatie zorgt dat je een complete hoek voedsel niet meer eet hé.

mij kun je wakker maken voor witlof hamkaas, een gekookte pieper, zelfgemaakte gehaktballen en goede jus

Witlof ham/kaas ben ik ook groot fan van!

masatu schreef op 12-09-2024 om 12:05:

[..]

Ik snap vooral niks van het voorgesneden 'standaard' fruit, zoals inderdaad appel met druiven oid. Ik kan dat nog hooguit begrijpen bij de AH-to-go, waar ze trouwens ook zakjes met alleen appelpartjes verkopen. Onderweg kan dat nog wel handig zijn als je niet een appel af wilt happen. Maar koop ik ook nooit.

De pakjes met meloenmix koop ik soms wel. Ik vind dat erg lekker, maar een volledige meloen (of beter gezegd: een watermeloen, galiameloen én een cantaloupemeloen) krijg ik niet zomaar op, veel te groot.

Ik zag laatst in de winkel dit staan:

AHI_43545239353732353335?revLabel=4&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

Dat knoflookpoeder soms handig kan zijn kan ik mij misschien nog wel voorstellen (alhoewel ik dat zelf nooit gebruik), maar een potje gehakte knoflook.. dan zou ik toch gewoon een teen knoflook door de knoflookpers duwen als je geen zin hebt om te snijden.

Bakjes fruit koop ik als ik een dagje weg ga. Ik kan ivm allergie maar een paar fruitsoorten eten en dat zijn nou met de soorten die flink lekken. Zo'n bakje is gewoon ideaal.

Potjes knoflook gebruik ik bij bijvoorbeeld Indonesisch en Indiaas koken. Als ik 16 tenen moet hakken voor één gerecht, is dit wel erg fijn. Gewoon lekker lepels vol er door scheppen.

MidasWolf schreef op 12-09-2024 om 11:45:

[..]

Choba vervangt boter of margarine, smeert en belegt tegelijk, dus twee in één. Choba is niet alleen lekker op brood, maar probeer Choba ook eens als ingrediënt in uw taart of cake

Ik haal het zelf niet, blijkbaar kan het beiden, lijkt mij ook z’n product wat niet heel goed verkoopt.

Dit is voor mij jeugdsentiment (ben 58). Wij aten dat vroeger op een wit beschuitje en dat was dan echt een traktatie of we bakten de pannenkoeken hierin. Ook wel om cake te bakken want dan kreeg je vanzelf chocoladecake.

Ik wist niet eens dat het nog bestond, heb er ook jaren niet meer aan gedacht maar dankzij dit topic staat het nu op mijn boodschappenlijst (en waarschijnlijk vind ik er niets meer aan)

LydiaDietz schreef op 12-09-2024 om 11:40:

Ik vraag me altijd af wie de zakken popcorn die je in de magnetron moet laten poffen koopt. Als je gewoon een zak popcorn kan kopen.

Die nog te poffen zakjes zitten nog vol maiskorrels. Maar ook met verbrande stukjes popcorn. En de zoete variant smaakt echt naar niks. Ik heb het dus laatst uit nostalgie gekocht 😉. Nooit weer.

En choba chocoladeboter (niet te verwarren met cacaoboter). Smeren mensen dat echt op hun brood? Bak je daarmee?

Ik! Vind kind leuk

Kiiroitori schreef op 12-09-2024 om 14:28:

[..]

Dit is voor mij jeugdsentiment (ben 58). Wij aten dat vroeger op een wit beschuitje en dat was dan echt een traktatie of we bakten de pannenkoeken hierin. Ook wel om cake te bakken want dan kreeg je vanzelf chocoladecake.

Ik wist niet eens dat het nog bestond, heb er ook jaren niet meer aan gedacht maar dankzij dit topic staat het nu op mijn boodschappenlijst (en waarschijnlijk vind ik er niets meer aan)

Oeh,  dit  at ik als kind weleens,  toen zat het nog in zo'n papiertje waar gewone bakboter ook in zat. En zaten van die witte puntjes in.  Dat ga ik binnenkort ook kopen, ik weet nog hoe het smaakt 😄.

Iets verder terug in dit topic ging het over ragout. Dat at ik vroeger ook weleens,  een soort derrie uit een blikje. Vond ik heerlijk na een dag buiten, lekker warm en dan naar binnen lepelen met een geroosterde witte boterham! Ik zou het van de winter ook weleens willen maken,  niet uit een  blikje maar zelf,  maar waar eet je dat eigenlijk bij? Die geroosterde boterham gaat het niet meer doen voor me denk ik 😊.

Wel grappig,  aan deze dingen  heb  ik jaren niet meer gedacht. Mijn moeder kocht dat, ik heb het zelf nog nooit gekocht

Wieder schreef op 12-09-2024 om 15:10:

[..]

Oeh, dit at ik als kind weleens, toen zat het nog in zo'n papiertje waar gewone bakboter ook in zat. En zaten van die witte puntjes in. Dat ga ik binnenkort ook kopen, ik weet nog hoe het smaakt 😄.

Iets verder terug in dit topic ging het over ragout. Dat at ik vroeger ook weleens, een soort derrie uit een blikje. Vond ik heerlijk na een dag buiten, lekker warm en dan naar binnen lepelen met een geroosterde witte boterham! Ik zou het van de winter ook weleens willen maken, niet uit een blikje maar zelf, maar waar eet je dat eigenlijk bij? Die geroosterde boterham gaat het niet meer doen voor me denk ik 😊.

Wel grappig, aan deze dingen heb ik jaren niet meer gedacht. Mijn moeder kocht dat, ik heb het zelf nog nooit gekocht

Nostalgisch jaren zeventig hapje:  Rijstrand met doperwtjes en ragout 

Ik maak wel eens kippenragout of champignonragout met kerst, in een pasteibakje (ja zo'n kartonnen 😉) maar ik vind het zelf het lekkerst met knapperig gebakken stokbrood.

Chocoladeboter at ik vroeger als kind wel eens op brood, ik wist niet eens dat dit nog bestond.

Een pasteitje of een vidéeke zoals ze dat in België noemen eet je nergens zo lekker als daar

Duufje schreef op 12-09-2024 om 15:03:

[..]

Ik! Vind kind leuk

Jaa, hier ook. Of nog nostalgischer, een zakje met maiskorrels en dan in de pan laten poffen... Warme popcorn is wel heel lekker hoor, daar vissen we graag de ongepofte mais uit

Ja, in een pasteibakje idd. En wij kregen er dan nog rauwkost bij als extra groenten naast de champignons in de ragout. 

Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 15:14:

[..]

Nostalgisch jaren zeventig hapje: Rijstrand met doperwtjes en ragout

Ik maak wel eens kippenragout of champignonragout met kerst, in een pasteibakje (ja zo'n kartonnen 😉) maar ik vind het zelf het lekkerst met knapperig gebakken stokbrood.

Chocoladeboter at ik vroeger als kind wel eens op brood, ik wist niet eens dat dit nog bestond.

Oef, hoewel ik zelf nostalgisch jaren zeventig ben, laat ik dat aan me voorbij gaan 😆. Zo'n bakje ken ik ook wel, maar dan? Hoor je dat echt gewoon met iets broodachtigs te eten? Hmm, dan weet ik niet of ik de moeite ga doen 😅

Wieder schreef op 12-09-2024 om 15:58:

[..]

Oef, hoewel ik zelf nostalgisch jaren zeventig ben, laat ik dat aan me voorbij gaan 😆. Zo'n bakje ken ik ook wel, maar dan? Hoor je dat echt gewoon met iets broodachtigs te eten? Hmm, dan weet ik niet of ik de moeite ga doen 😅

Zelfgemaakt vind ik wel erg lekker hoor. Je kunt het natuurlijk ook bij gebakken aardappels eten ofzo, maar ik vind zelf de combinatie van de romige ragout met knapperig brood het lekkerst.

MidasWolf

MidasWolf

12-09-2024 om 16:08 Topicstarter

De jumbo verkoopt dacht ik nog Choba. Staat bij de boter in het koelschap.
Weet niet  of alle filialen het verkopen, bij AH zit daar nog best een verschil in.

RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:57:

Koopt iemand dit weleens? Wordt verkocht 'voor op brood of bij de koffie' Lijkt me zo raar een plak chocolade op je brood.

AHI_43545239383330353135?revLabel=2&rendition=800x800_JPG_Q90&fileType=binary

Hé, daar vroeg kind laatst om!

Wieder schreef op 12-09-2024 om 15:58:

[..]

Ragout met rijst en doperwten erbij. Ragout in een pasteibakje? Heerlijk. 

Het ultieme geluksvoer: aan zelfgemaakte ragout wat gelatine toevoegen.  Kroketten vormen en paneren en dan bakken. Met mosterd op een wit kadetje. Kan niet lekkerder. 😋

MidasWolf schreef op 12-09-2024 om 11:45:

[..]

Choba vervangt boter of margarine, smeert en belegt tegelijk, dus twee in één. Choba is niet alleen lekker op brood, maar probeer Choba ook eens als ingrediënt in uw taart of cake

14022024_1707873089520_1707873125462_8710573001107_246.png

Ik haal het zelf niet, blijkbaar kan het beiden, lijkt mij ook z’n product wat niet heel goed verkoopt.

Wij hebben deze standaard in huis. Een kind met noten allergie is allang blij dat ze nog iets op brood kan smeren wat chocolade achtig is naast hagelslag en vlokken. 

Bij ons is het vak regelmatig leeg en dat is ook bij de klopklop.

Klopklop is hier nostalgisch eten. Mijn oma maakte dat vaak klaar met zo'n pakje instant pudding (saroma). Nu vinden de oudste en de jongste klopklop ook lekker, dus soms koop ik het nog. Het is alleen zo duur. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.