Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Miepjecody
12-09-2024 om 13:02
nlies schreef op 11-09-2024 om 23:20:
[..]
O ik begrijp nog minder van dat voorgesneden fruit. Voor hetzelfde geld als die halve in partjes gesneden appel met een paar besjes of druiven erbij koop je een kilo appels
Omdat mensen niet altijd een mes bij zich hebben. En het onderweg kopen/ opeten
HumpieDumpie
RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:57:
Koopt iemand dit weleens? Wordt verkocht 'voor op brood of bij de koffie' Lijkt me zo raar een plak chocolade op je brood.
Lijkt me heerlijk! Maar ik koop het nooit. Ik probeer wat gezonder te eten en ik denk dat een pakje matinettes bij mij binnen heel snel op is.
RoosOpJeHoed
Chantal2022 schreef op 12-09-2024 om 12:59:
[..]
De pure variant had ik vroeger vaak op een vers wit kaiserbolletje met roomboter. Heerlijk, je hebt dan een 'krak' bij elke beet van het dunne plakje chocolade
AH okee, de eetbeleving dus. Maar dan zijn het wel vrij dunne plakken? Mijn hoofd legt een chocoladereep op een boterham als ik dit zie
Ysenda
RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:59:
[..]
Ja, okee, maar wij zijn nu eenmaal een hagelslag-land, wat voegt zo'n plak dan toe?
Hagelslag eten wij niet vanwege de rommel die het geeft. Ik eet liever dit .
Chantal2022
12-09-2024 om 13:05
RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 13:02:
[..]
AH okee, de eetbeleving dus. Maar dan zijn het wel vrij dunne plakken? Mijn hoofd legt een chocoladereep op een boterham als ik dit zie
Nee dit zijn hele dunne plakjes, maar wel met hoger chocolade gehalte dan gemiddelde hagelslag en je knoeit veel minder
Due-scimmie
12-09-2024 om 13:05
masatu schreef op 12-09-2024 om 12:05:
[..]
) krijg ik niet zomaar op, veel te groot.
Ik zag laatst in de winkel dit staan:
Dat knoflookpoeder soms handig kan zijn kan ik mij misschien nog wel voorstellen (alhoewel ik dat zelf nooit gebruik), maar een potje gehakte knoflook.. dan zou ik toch gewoon een teen knoflook door de knoflookpers duwen als je geen zin hebt om te snijden.
Wij hebben dit in huis. Minder afwas en makkelijk. Blijft ook lang goed. Verse knoflook gebruik ik te weinig.
RoosOpJeHoed
12-09-2024 om 13:06
Ysenda schreef op 12-09-2024 om 13:01:
[..]
Ja, heerlijk voordeel tov hagelslag is dat je geen margarine nodig hebt om het vast te plakken en het ook niet uit je bammetje valt.
Dit is wel een goed punt eigenlijk. Mijn zoon wil weleens hagelslag, maar ik koop het nooit want wij eten het niet en we hebben ook nooit smeerbare boter. Grappig dat ik zelf altijd in de supermarkt sta en me afvraag wat je hier nu in vredesnaam mee moet maar anderen het dan weer geweldig/een uitkomst vinden. Zo kom je nog eens tot inzichten.
RoosOpJeHoed
12-09-2024 om 13:09
masatu schreef op 12-09-2024 om 12:05:
[..]
Ik snap vooral niks van het voorgesneden 'standaard' fruit, zoals inderdaad appel met druiven oid. Ik kan dat nog hooguit begrijpen bij de AH-to-go, waar ze trouwens ook zakjes met alleen appelpartjes verkopen. Onderweg kan dat nog wel handig zijn als je niet een appel af wilt happen. Maar koop ik ook nooit.
De pakjes met meloenmix koop ik soms wel. Ik vind dat erg lekker, maar een volledige meloen (of beter gezegd: een watermeloen, galiameloen én een cantaloupemeloen) krijg ik niet zomaar op, veel te groot.
Ik zag laatst in de winkel dit staan:
Dat knoflookpoeder soms handig kan zijn kan ik mij misschien nog wel voorstellen (alhoewel ik dat zelf nooit gebruik), maar een potje gehakte knoflook.. dan zou ik toch gewoon een teen knoflook door de knoflookpers duwen als je geen zin hebt om te snijden.
Ik koop dit weleens. Vooral omdat ik door een aandoening aan mijn handen onze knoflookpers niet kan hanteren. Wat voor de één heel makkelijk is om 'even' te doen, is dat voor een ander niet.
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 13:11
@Roos: is de smaak vergelijkbaar met vers? Dan is het voor mij misschien ook wel een optie. Hoe lang is lang? Na opening wel maanden?
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 13:18
Miepjecody schreef op 12-09-2024 om 13:02:
[..]
Omdat mensen niet altijd een mes bij zich hebben. En het onderweg kopen/ opeten
Wij nemen die bakjes wel eens mee op lange fietstochten, in een koeltasje. Lekker bij warm weer en inderdaad geen geknoei en plakhanden.
Broadway
12-09-2024 om 13:36
felija schreef op 12-09-2024 om 11:48:
[..]
Eigenlijk eten wij nooit agv, het doet me teveel denken aan de tot snot gekookte andijvie, witlof met eroverheen zo'n maïzenapapje van vroeger. Witlof en andijvie vind ik alleen rauw lekker, oh, witlof met ham en kaas uit de oven: smullen!
grappig dat die associatie zorgt dat je een complete hoek voedsel niet meer eet hé.
mij kun je wakker maken voor witlof hamkaas, een gekookte pieper, zelfgemaakte gehaktballen en goede jus
Broadway
12-09-2024 om 13:39
BlairW schreef op 12-09-2024 om 12:39:
[..]
Ah, zo had ik het inderdaad niet gelezen maar inderdaad, ik maak (of heb) ook vaak genoeg wel tijd om zelf te snijden hoor. Maar als ik om 6 uur thuis kom en dochter moet om 7 uur op het voetbalveld staan dan maak ik die tijd liever niet
als wij van die drukke dagen hebben (geen kinderen, dus actief gewerkt om niet vaak van die drukke dagen te hebben) dan doen we alles na het eten de avond ervoor. de pannen met geschilde pieper en groenten staan dan klaar zodat ze alleen maar áán hoeven en het vlees gebakken moet worden
Ysenda
12-09-2024 om 13:43
Broadway schreef op 12-09-2024 om 13:36:
[..]
grappig dat die associatie zorgt dat je een complete hoek voedsel niet meer eet hé.
mij kun je wakker maken voor witlof hamkaas, een gekookte pieper, zelfgemaakte gehaktballen en goede jus
Die witlof komt hier wel maar daarna houdt het op. Aardappels koop ik voor stamppot of om te bakken maar een gekookte eten we niet. Gehaktballen vind ik zo afschuwelijk dar de laatse 18 jaar geleden in huis was toen mijn ex nog bij mij was. En jus doen we met een pakje voir bij de stamppot maar eigenlijk alleen als dat boerenkool met worst is, bij de anderen eten we dat eigenlijk niet.
We zijn niet zo van sausjes. Groenten eten we meestal puur.
MidasWolf
12-09-2024 om 13:51
RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 13:02:
[..]
Hahaha dat ik ook.
felija
12-09-2024 om 14:19
Ysenda schreef op 12-09-2024 om 13:43:
[..]
Die witlof komt hier wel maar daarna houdt het op. Aardappels koop ik voor stamppot of om te bakken maar een gekookte eten we niet. Gehaktballen vind ik zo afschuwelijk dar de laatse 18 jaar geleden in huis was toen mijn ex nog bij mij was. En jus doen we met een pakje voir bij de stamppot maar eigenlijk alleen als dat boerenkool met worst is, bij de anderen eten we dat eigenlijk niet.
We zijn niet zo van sausjes. Groenten eten we meestal puur.
Griezelig herkenbaar! Bij mij precies zo! Behalve de ex
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.