Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
masatu
12-09-2024 om 12:05
nlies schreef op 11-09-2024 om 23:20:
[..]
O ik begrijp nog minder van dat voorgesneden fruit. Voor hetzelfde geld als die halve in partjes gesneden appel met een paar besjes of druiven erbij koop je een kilo appels
Ik snap vooral niks van het voorgesneden 'standaard' fruit, zoals inderdaad appel met druiven oid. Ik kan dat nog hooguit begrijpen bij de AH-to-go, waar ze trouwens ook zakjes met alleen appelpartjes verkopen. Onderweg kan dat nog wel handig zijn als je niet een appel af wilt happen. Maar koop ik ook nooit.
De pakjes met meloenmix koop ik soms wel. Ik vind dat erg lekker, maar een volledige meloen (of beter gezegd: een watermeloen, galiameloen én een cantaloupemeloen) krijg ik niet zomaar op, veel te groot.
Ik zag laatst in de winkel dit staan:
Dat knoflookpoeder soms handig kan zijn kan ik mij misschien nog wel voorstellen (alhoewel ik dat zelf nooit gebruik), maar een potje gehakte knoflook.. dan zou ik toch gewoon een teen knoflook door de knoflookpers duwen als je geen zin hebt om te snijden.
Poezenmeisje
12-09-2024 om 12:28
Zojuist een roux gemaakt van gelijke delen bloem en roomboter. Bouillon (van een blokje) erbij en twee soorten mosterd (glad en grof). Verse peterselie erop. Drooggebakken reepjes bacon apart gehouden.
Lekkere mosterdsoep. 😋
BlairW
12-09-2024 om 12:39
Broadway schreef op 12-09-2024 om 08:34:
[..]
sorry dat ik het zo schrijf dat je je aangevallen voelt. dat was niet mijn bedoeling.
tijd is in zoverre een non argument dat als je kind nu valt jij makkelijk 10 minuten hebt om het te troosten en de fiets rechtop te zetten. die tijd heb je gewoon, maar je gaat voor gemak en dat is méér dan reden genoeg.
tijd ervoor máken is een keuze en de uitkomst van die keuze is helemaal aan jou en er is geen goed of slecht.
Ah, zo had ik het inderdaad niet gelezen maar inderdaad, ik maak (of heb) ook vaak genoeg wel tijd om zelf te snijden hoor. Maar als ik om 6 uur thuis kom en dochter moet om 7 uur op het voetbalveld staan dan maak ik die tijd liever niet
Miepjecody
12-09-2024 om 12:40
Ysenda schreef op 11-09-2024 om 13:32:
Wie koopt het: vloeibaarwasmiddel?
Poeder is beter voor je machine, beter voor het milieu, beter voor je portomonee, waarom dan toch voor vloeibaar kiezen?
Je leest alleen wat je wil horen waarschijnlijk want zo zwart wit is het helemaal niet
Miepjecody
12-09-2024 om 12:43
Ginevra schreef op 11-09-2024 om 14:26:
Ik vraag me wel eens af wie dit nog koopt. Het ligt nog in de schappen dus er moet een markt voor zijn, maar ik heb echt het idee dat alleen 80-plussers dat kopen.
Huh? Die zijn gewoon heerlijk! Wat bedoel je dan met " nog"???
RaSa
12-09-2024 om 12:50
LydiaDietz schreef op 12-09-2024 om 11:40:
Ik vraag me altijd af wie de zakken popcorn die je in de magnetron moet laten poffen koopt. Als je gewoon een zak popcorn kan kopen.
Die nog te poffen zakjes zitten nog vol maiskorrels. Maar ook met verbrande stukjes popcorn. En de zoete variant smaakt echt naar niks. Ik heb het dus laatst uit nostalgie gekocht 😉. Nooit weer.
En choba chocoladeboter (niet te verwarren met cacaoboter). Smeren mensen dat echt op hun brood? Bak je daarmee?
Die popcorn kopen we wel eens. Is dan lekker warm. Maar neemt vooral lekker weinig ruimte in de voorraad kast. Niet te lang erin anders krijg je idd verbrande stukjes. Je moet goed luisteren naar de pop frequentie om te weten wanneer ie eruit moet
Maar de meest favoriete versie is nog steeds de ouderwetse maiskorrels en dan poppen in een pan met glazen deksel. Blijft fascinatie bij de kinderen.
Ysenda
12-09-2024 om 12:50
Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 11:28:
[..]
Ook geen uien? Die gebruik ik zo ongeveer bij driekwart van wat ik op tafel zet.
Nee, die vissen we er meestal uit, of in elk geval zo veel mogelijk.
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 12:52
Ik heb die magnetron popcorn ook in huis. Zo heel af en toe gebruik ik wel eens een zakje voor de kleinkinderen (wel de zoute variant). Ze krijgen dan een klein bakje (want eigenlijk veel te zout) , lekker warm en supervers. De rest eten wij zelf op 😉
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 12:54
Knoflook koop in tegenwoordig per 1 bolletje. Ik gebruik het maar af en toe (vanwege de ademlucht) en 3 bolletjes liggen hier dan te verdrogen en uit te lopen.
RoosOpJeHoed
12-09-2024 om 12:57
Koopt iemand dit weleens? Wordt verkocht 'voor op brood of bij de koffie' Lijkt me zo raar een plak chocolade op je brood.
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 12:58
RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:57:
Koopt iemand dit weleens? Wordt verkocht 'voor op brood of bij de koffie' Lijkt me zo raar een plak chocolade op je brood.
In het buitenland wordt hagelslag op brood ook heel raar gevonden
Chantal2022
12-09-2024 om 12:59
De pure variant had ik vroeger vaak op een vers wit kaiserbolletje met roomboter. Heerlijk, je hebt dan een 'krak' bij elke beet van het dunne plakje chocolade
RoosOpJeHoed
12-09-2024 om 12:59
Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 12:58:
[..]
In het buitenland wordt hagelslag op brood ook heel raar gevonden
Ja, okee, maar wij zijn nu eenmaal een hagelslag-land, wat voegt zo'n plak dan toe?
Ysenda
12-09-2024 om 13:01
Ja, heerlijk voordeel tov hagelslag is dat je geen margarine nodig hebt om het vast te plakken en het ook niet uit je bammetje valt.
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 13:01
RoosOpJeHoed schreef op 12-09-2024 om 12:59:
[..]
Ja, okee, maar wij zijn nu eenmaal een hagelslag-land, wat voegt zo'n plak dan toe?
Niks wat mij betreft.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.