Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 10:23:

[..]

Nee sommige dingen heb ik ook niet maar die koop ik dan los bij. Bijvoorbeeld een erwtensoeppakket:

- ui (heb ik in huis) -

- spliterwten (heb ik in huis in een weckpot, gaat lang mee)

- prei (ligt altijd gesneden in de vriezer)

- selderijknol (koop ik los)

- Bosje selderij (koop ik los)

- bouillonblokje (altijd in huis)

- laurierblaadje (altijd in huis)

- winterwortel (ligt altijd in de koelkast, maak ik vanalles van)

Van dit hele lijstje  heb ik alleen de bouillonblokjes standaard in huis.

Ysenda schreef op 12-09-2024 om 11:19:

[..]

De tomaten, bechamel doen we niet aan. Dat is zonde van de lasagne.

Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 11:23:

[..]

Ik gebruik ook geen bechamel bij lasagne. Tomatensaus (of andere vulling voor de lasagne) maak ik zelf. Wel met behulp van een fles of doosje passata.

Bechamel maakt voor mij nou net het verschil met spaghetti met rode saus. Anders smaakt alles hetzelfde. Bij spaghetti geen bechamel maar wel geraspte kaas. Bij lasagne wel bechamel.

Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 10:23:

[..]

Nee sommige dingen heb ik ook niet maar die koop ik dan los bij. Bijvoorbeeld een erwtensoeppakket:

- ui (heb ik in huis) -

- spliterwten (heb ik in huis in een weckpot, gaat lang mee)

- prei (ligt altijd gesneden in de vriezer)

- selderijknol (koop ik los)

- Bosje selderij (koop ik los)

- bouillonblokje (altijd in huis)

- laurierblaadje (altijd in huis)

- winterwortel (ligt altijd in de koelkast, maak ik vanalles van)

Van dit hele lijstje heb ik alleen de bouillonblokjes standaard in huis.

Ysenda schreef op 12-09-2024 om 11:27:

[..]

Ook geen uien? Die gebruik ik zo ongeveer bij driekwart van wat ik op tafel zet.

Ysenda schreef op 12-09-2024 om 11:26:

[..]

Wat ik standaard in huis heb verschilt wel een beetje per seizoen maar uien en bouillontabletten heb ik altijd in huis. Bloem ook jaarrond.

Bakblik schreef op 12-09-2024 om 11:26:

[..]

[..]

Bechamel maakt voor mij nou net het verschil met spaghetti met rode saus. Anders smaakt alles hetzelfde. Bij spaghetti geen bechamel maar wel geraspte kaas. Bij lasagne wel bechamel.

Ik maak regelmatig lasagnerecepten met bijvoorbeeld courgette en kruidenkaas. Het afdeklaagje is dan geraspte kaas. Spaghetti eet ik met zelfgemaakte ragù bolognese. 

Ik maak wel bechamelsaus maar dan bijvoorbeeld met toevoeging van kaas (over de bloemkool of broccoli).

Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 11:28:

[..]

Ook geen uien? Die gebruik ik zo ongeveer bij driekwart van wat ik op tafel zet.

Als ik een bloemkool hak, aardappelen schil en 4 saucijzen in de pan mik dan maak ik eten. Als ik een uitje fruit (met een vleugje kerrie) als begin van saus voor bij rijst of pasta dan ben ik aan het Koken (met hoofdletter K)😉

Edit: momenteel ben ik ook aan het KOKEN. Ik maak een grote pan pompoensoep voor de visite van morgen. Pompoen met een uitje, wortel, knoflook, selderij, prei, tomaat en paprika.  Beneden staat die pan te pruttelen en ik slinger de stofzuiger door de hut.  Het hele huis ruikt heerlijk. 

Bakblik schreef op 12-09-2024 om 11:32:

[..]

Als ik een bloemkool hak, aardappelen schil en 4 saucijzen in de pan mik dan maak ik eten. Als ik een uitje fruit (met een vleugje kerrie) als begin van saus voor bij rijst of pasta dan ben ik aan het Koken (met hoofdletter K)😉

Ja precies haha.

Ik vraag me altijd af wie de zakken popcorn die je in de magnetron moet laten poffen koopt. Als je gewoon een zak popcorn kan kopen. 

Die nog te poffen zakjes zitten nog vol maiskorrels. Maar ook met verbrande stukjes popcorn. En de zoete variant smaakt echt naar niks. Ik heb het dus laatst uit nostalgie gekocht 😉. Nooit weer. 

En choba chocoladeboter (niet te verwarren met cacaoboter). Smeren mensen dat echt op hun brood? Bak je daarmee? 

MidasWolf

MidasWolf

12-09-2024 om 11:41 Topicstarter

Bakblik schreef op 12-09-2024 om 11:26:

[..]

[..]

Voor mij hetzelfde idd. 

[..]

Als ik een bloemkool hak, aardappelen schil en 4 saucijzen in de pan mik dan maak ik eten. Als ik een uitje fruit (met een vleugje kerrie) als begin van saus voor bij rijst of pasta dan ben ik aan het Koken (met hoofdletter K)😉

Edit: momenteel ben ik ook aan het KOKEN. Ik maak een grote pan pompoensoep voor de visite van morgen. Pompoen met een uitje, wortel, knoflook, selderij, prei, tomaat en paprika. Beneden staat die pan te pruttelen en ik slinger de stofzuiger door de hut. Het hele huis ruikt heerlijk.

Heerlijk!

felija schreef op 12-09-2024 om 10:52:

[..]

Daar ben ik juist weer fan van, koop ze altijd als ze in de aanbieding zijn, alles precies afgepast, vooral de kruiden, ideaal!

Ik vind die pakketten ook ideaal, maar eigenlijk is er maar 1 die ik koop (andere soms als ze in de aanbieding zijn). De Madras, want die vind kleuter erg lekker terwijl ze verder niet houd van prutjes en sausjes bij rijst en pasta. Ik kan het ook zo in mijn kar gooien en de kans dat ik een ingrediënt vergeten is bijna null. Ik heb nou eenmaal niet de tijd en het geduld om alles zelf te maken. Zakjes wokgroente vind ik ook heel fijn. Dan hoef ik niet te gaan bedenken wat ik met de andere halve kool aan moet en kan ik hem ook niet vergeten, want weggooien vind ik zonde.

MidasWolf

MidasWolf

12-09-2024 om 11:45 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 12-09-2024 om 11:40:

Ik vraag me altijd af wie de zakken popcorn die je in de magnetron moet laten poffen koopt. Als je gewoon een zak popcorn kan kopen.

Die nog te poffen zakjes zitten nog vol maiskorrels. Maar ook met verbrande stukjes popcorn. En de zoete variant smaakt echt naar niks. Ik heb het dus laatst uit nostalgie gekocht 😉. Nooit weer.

En choba chocoladeboter (niet te verwarren met cacaoboter). Smeren mensen dat echt op hun brood? Bak je daarmee?

Choba vervangt boter of margarine, smeert en belegt tegelijk, dus twee in één. Choba is niet alleen lekker op brood, maar probeer Choba ook eens als ingrediënt in uw taart of cake 

14022024_1707873089520_1707873125462_8710573001107_246.png

Ik haal het zelf niet, blijkbaar kan het beiden, lijkt mij ook z’n product wat niet heel goed verkoopt. 

[..]

Edit: momenteel ben ik ook aan het KOKEN. Ik maak een grote pan pompoensoep voor de visite van morgen. Pompoen met een uitje, wortel, knoflook, selderij, prei, tomaat en paprika. Beneden staat die pan te pruttelen en ik slinger de stofzuiger door de hut. Het hele huis ruikt heerlijk.

Eigenlijk eten wij nooit agv, het doet me teveel denken aan de tot snot gekookte andijvie, witlof met eroverheen zo'n maïzenapapje van vroeger. Witlof en andijvie vind ik alleen rauw lekker, oh, witlof met ham en kaas uit de oven: smullen!

felija schreef op 12-09-2024 om 11:48:

[..]

Eigenlijk eten wij nooit agv, het doet me teveel denken aan de tot snot gekookte andijvie, witlof met eroverheen zo'n maïzenapapje van vroeger. Witlof en andijvie vind ik alleen rauw lekker, oh, witlof met ham en kaas uit de oven: smullen!

Wij zijn dol op agv'tjes. Maar dan wel een beetje luxe opgeleukt. Bloemkool meestal met een sausje, "gekookte" andijvie ook met een saus waarin de andijvie nog knapperig is. Bietjes met allerlei toevoegingen die het extra lekker maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.