Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Mischa83 schreef op 11-09-2024 om 18:27:

En Marmite! Kennen jullie dat? Donkerbruin potje met gele deksel. Het is lekker als je het heel dun over een boterham met kaas smeert. Vind ik. Er zijn een hoop mensen die het echt een afschuwelijke smaak vinden.

Dikke maggi noem ik het. 

Heel lekker, maar vanwege mijn bloeddruk neem ik het beter niet meer.

Fenyw schreef op 11-09-2024 om 18:28:

[..]

Haha dat koop ik ook. Ivm Long-Covid moet ik énorm veel eiwitten per dag binnen krijgen en zelfs met die producten erbij lukt me dat niet. Het meeste is ook smerig of heeft te veel calorieën. Het is nog een beetje zoeken.

Ik heb ook eiwit-limonade die prima is maar enkel 12 g eiwitten per glas heeft en eiwitshake van erwten die best goor is.

Erwtenshakes zijn echt het goorste dat bestaat.

Nog goorder vind ik het dat je bij Lidl "gehakt" kunt kopen dat voor 40% uit erwteneiwit bestaat en daarom tot 33% goedkoper is volgens het aanplakbiljet. 

Je krijgt naar verhouding dus minder vlees, maar je betaalt er meer voor.

https://www.lidl.nl/p/gehaktmix-met-erwteneiwit/p10012955

Ies

Ies

12-09-2024 om 00:16

Poezenmeisje schreef op 12-09-2024 om 00:04:

[..]

Erwtenshakes zijn echt het goorste dat bestaat.

Nog goorder vind ik het dat je bij Lidl "gehakt" kunt kopen dat voor 40% uit erwteneiwit bestaat en daarom tot 33% goedkoper is volgens het aanplakbiljet.

Je krijgt naar verhouding dus minder vlees, maar je betaalt er meer voor.

https://www.lidl.nl/p/gehaktmix-met-erwteneiwit/p10012955

Huh, hoe kun je daar nu iets tegen hebben, het zelfs goor vinden? Snap ik echt niet. 
Je hoeft het niet te kopen hè. 
Zou mooi zijn als mensen op deze manier net wat minder vlees zouden eten. 

Ik vind die zakken met brocolli en bloemkoolroosjes super makkelijk. Even 5 min in de microgolf en klaar!

Ies schreef op 12-09-2024 om 00:16:

[..]

Huh, hoe kun je daar nu iets tegen hebben, het zelfs goor vinden? Snap ik echt niet.
Je hoeft het niet te kopen hè.
Zou mooi zijn als mensen op deze manier net wat minder vlees zouden eten.

Je krijgt minder vlees en je betaalt méér per kilo.

Ysenda schreef op 11-09-2024 om 13:32:

Wie koopt het: vloeibaarwasmiddel?

Poeder is beter voor je machine, beter voor het milieu, beter voor je portomonee, waarom dan toch voor vloeibaar kiezen?

Ikke. Het wordt er schoon genoeg van en het wasmiddelbakje heb je geen omkijken meer naar. Ik giet een dopvol in een handdoek en klaar. De flessen zijn ook heel handige containers.

Ik zag een keer bij AH een tosti-pakket: 2 witte boterhammen, 1 plak kaas en ham.

Die eiwitrijke toetjes voor bepaalde doelgroepen zoals sporters op hoog niveau,  kankerpatiënten en andere zieke mensen dat snap ik. Daar kan iemand echt baat bij hebben. 
De supermarkt staat er echter zo vol mee dat het ook gekocht moet worden door mensen die het niet nodig hebben, anders was het niet zo veel. 
Mijn irritatie daarover is vooral ontstaan door het feit dat er normale dingen uit het assortiment zijn gegaan bij mijn supermarkt. 

Peaches schreef op 11-09-2024 om 23:01:

Heb ik er nog eentje...

km-appeltaart~-~media--0fdf4321--query@2x.88683d1e.webp

Ik snap gewoon echt niet wat dit nou oplevert. Op de schaal van het bakken van een appeltaart is de moeite van het afwegen van bloem en suiker toch verwaarloosbaar.

Ik koop altijd dit soort pakken. Ik heb helemaal geen bloem in huis. En 1 pak bloem is teveel voor 1 taart en zo vaak bak ik niet. Dan staat die bloem weer een eeuwigheid in de kast. Zo’n pak is lekker makkelijk, meteen klaar voor gebruik.

Beerlover schreef op 12-09-2024 om 06:32:

Ik zag een keer bij AH een tosti-pakket: 2 witte boterhammen, 1 plak kaas en ham.

Ik had vroeger altijd een doos van die kant-en-klare tosti’s in de vriezer. Ideaal  zo uit de vriezer in het apparaat en even later kan je eten. Makkelijk voor de snelle hap.

BlairW schreef op 12-09-2024 om 07:03:

[..]

Ik koop altijd dit soort pakken. Ik heb helemaal geen bloem in huis. En 1 pak bloem is teveel voor 1 taart en zo vaak bak ik niet. Dan staat die bloem weer een eeuwigheid in de kast. Zo’n pak is lekker makkelijk, meteen klaar voor gebruik.

Geen bloem in huis? Hoe dan? 

Bloem is multifunctioneel inzetbaar.  Dat gebruik ik om te bakken (met toevoeging van bakpoeder voor een luchtig effect), om sausjes te maken voor over de bloemkool, in de lasagne, om groenten zoals rode kool een beetje te binden, om ragout te maken. 

Eet zit bij mij altijd een aangebroken zak in zo'n ouderwetse brabantia bus en er ligt minstens 1 zal in de voorraadkast.

Zakjes saus in allerlei smaken koop ik dan weer nooit. Ik maak sneller en beetje saus helemaal zelf een dan ook precies de hoeveelheid die ik nodig heb. 

nlies schreef op 11-09-2024 om 23:20:

[..]

O ik begrijp nog minder van dat voorgesneden fruit. Voor hetzelfde geld als die halve in partjes gesneden appel met een paar besjes of druiven erbij koop je een kilo appels

Dit koop ik dus ook nooit veel te duur voor het wat je krijgt. 

Ik kijk altijd naar het prijs verschil en vind kant en klare broccoli en bloemkool dan te duur in vergelijking met de moeite die het kost om het zelf pan klaar te maken. Gemakszak boerenkool begrijp ik dan wel dat is echt een klus om zelf te doen.

Bakblik schreef op 12-09-2024 om 07:28:

[..]

Bloem is multifunctioneel inzetbaar. Dat gebruik ik om te bakken (met toevoeging van bakpoeder voor een luchtig effect), om sausjes te maken voor over de bloemkool, in de lasagne, om groenten zoals rode kool een beetje te binden, om ragout te maken.

Eet zit bij mij altijd een aangebroken zak in zo'n ouderwetse brabantia bus en er ligt minstens 1 zal in de voorraadkast.

Zakjes saus in allerlei smaken koop ik dan weer nooit. Ik maak sneller en beetje saus helemaal zelf een dan ook precies de hoeveelheid die ik nodig heb.

Dit. Bloem is zo ongeveer het nummer 1 ingrediënt in mijn keuken. 

Ik kom regelmatig in buitenlandse supermarkten en wat me dan opvalt is dat je er vrijwel geen voorgesneden groente vindt. Hooguit sla in zakjes. Typisch Nederlands wat mij betreft, al die bloemkoolroosjes etc. Ik kan het niet uitstaan, al dat onnodige plastic 

Beerlover schreef op 12-09-2024 om 00:52:

Ik vind die zakken met brocolli en bloemkoolroosjes super makkelijk. Even 5 min in de microgolf en klaar!

Doe je dit in de verpakking.

Bakblik schreef op 12-09-2024 om 07:28:

[..]

Bloem is multifunctioneel inzetbaar. Dat gebruik ik om te bakken (met toevoeging van bakpoeder voor een luchtig effect), om sausjes te maken voor over de bloemkool, in de lasagne, om groenten zoals rode kool een beetje te binden, om ragout te maken.

Ik eet nooit sausjes of ragout, al jaren ook niks gebakken en dus geen meel meer in huis. Meel wordt ranzig bij lang bewaren en ik heb ook een meelmot probleem gehad

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.