Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Bakblik schreef op 11-09-2024 om 18:17:

Wie koopt er al die eiwitverrijkte producten in de supermarkt? Toetjes met extra eiwit, mueslirepen met extra eiwit, kant en klaar maaltijden met extra eiwit sportshakes met extra eiwit. De supermarkt staat er vol mee.
De meeste mensen hebben dat helemaal niet nodig. Alleen topsporters zouden er baat bij kunnen hebben. Het is nog relatief duur ook.
Wie koopt het een kan mij uitleggen waarom, met welk doel.

Niet dat hele assortiment want idd echt niet nodig maar na uitgebreide berekening van wat we nodig hebben met het doel van sporten een deel wel.

Alleen gebruik ik dan gewoon pure whey proteïne die ik bij de kwark doe. Soms zo'n toetje. 

Het voordeel van lage calorie inname met een hoge eiwitcomponent is dat je makkelijker je spieren behoud terwijl je wel afvalt. Ook heb ik daardoor minder trek en minder snaaidrang.

Wie koopt er al die eiwitverrijkte producten in de supermarkt? Toetjes met extra eiwit, mueslirepen met extra eiwit, kant en klaar maaltijden met extra eiwit sportshakes met extra eiwit. De supermarkt staat er vol mee.
De meeste mensen hebben dat helemaal niet nodig. Alleen topsporters zouden er baat bij kunnen hebben. Het is nog relatief duur ook.

Haha dat koop ik ook. Ivm Long-Covid moet ik énorm veel eiwitten per dag binnen krijgen en zelfs met die producten erbij lukt me dat niet. Het meeste is ook smerig of heeft te veel calorieën. Het is nog een beetje zoeken.

Ik heb ook eiwit-limonade die prima is maar enkel 12 g eiwitten per glas heeft en eiwitshake van erwten die best goor is.

Ted68 schreef op 11-09-2024 om 18:08:

Ik koop altijd vloeibaar wasmiddel....

Maar wie koopt er kant en klare pannekoeken? Als we in NL zijn kijken we onze ogen uit aan kant en klaar maaltijden....

Dochter vind die heerlijk! Dus ik koop ze af en toe voor als ze alleen thuis is ze kan nog niet zelf koken, maar de magnetron kan ze wel gebruiken.

Ted68 schreef op 11-09-2024 om 18:08:

Ik koop altijd vloeibaar wasmiddel....

Maar wie koopt er kant en klare pannekoeken? Als we in NL zijn kijken we onze ogen uit aan kant en klaar maaltijden....

Mijn schoonmoeder voor zoon. Ze past om de week een dag op. En dan krijgt kind wel eens pannenkoeken of poffertjes als lunch. Wat over blijft gaat mee naar ons huis.

Eiwitpoeder koop ik ook, op advies va mijn fysiotherapeut. Hoewel ik voldoende eiwitten binnen krijg uit eten gebruik ik deze als herstel na het sporten. Sindsdien geen last meer van kleine blessures in met name benen.

Bessola en karnemelk koop ik op zijn tijd. Hoewel Bessola echt wel een tijd geleden is inmiddels. Maar zo snap ik weer niets van alles met salted caramel. 

Ik koop wel vegan eiwitrepen bij lidl, die zijn betaalbaar en lekker. Ik wil wat kilo's kwijt, eet vegetarisch en mijn darmen kunnen slecht tegen peulvruchten. Dus gebruik vegan rijstproteine, eiwitlimonade en eiwitrepen. Er zijn veel mensen die af willen vallen en dan eiwitrijker eten.

MidasWolf

MidasWolf

11-09-2024 om 19:55 Topicstarter

AHI_43545239383438353937?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Nog zoiets, mandarijnen zijn toch een groot deel van het jaar vers best goed tot heel lekker. 

MidasWolf schreef op 11-09-2024 om 19:55:

Nog zoiets, mandarijnen zijn toch een groot deel van het jaar vers best goed tot heel lekker.

Deze vind ik lekker door een (pasta)salade, lekkerder dan verse. Maar ik vind verse het grootste deel van het jaar niet heel lekker. Eigenlijk alleen najaar/winter. Op een gegeven moment worden ze zo droog.

Kant en klaar koekjesdeeg. Wie koopt dat? Is dat om net te doen alsof je zelf koekjes hebt gebakken? Ik koop gewoon een pak of ik bak ze echt zelf.

Voor in/op gebak zijn deze wel heel makkelijk, alle velletjes zijn er al af gebeitst (in gootsteenontstopper ja, ik weet het).

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid vloeibaar wasmiddel. Meestal 15 maar maximaal 30 ml per keer. Fruit uit blik, uitgezonderd ananas, zou verboden moeten worden, dat krijg ik echt niet weg.

MidasWolf schreef op 11-09-2024 om 13:28:

356715.png?w=380&h=380&fit=pad&q=85

Dit zie ik staan bij de Plus, zoals in mijn op gesteld wie koopt en gebruikt dit. Of weet bij welk gerecht je dit gebruikt.

Heerlijk in Noors-Afrikaanse gerechten (Ottolenghi)

Deze koop ik voor door de kwarktaart! Door een salade vind ik ze ook lekker.

Lena55 schreef op 11-09-2024 om 20:24:

[..]

Deze koop ik voor door de kwarktaart! Door een salade vind ik ze ook lekker.

Inderdaad, door de kwarktaart! Of om een super-old school bowl te maken (in zo’n grote glazen pot). Dat doe ik af en toe nog wel. 

Mensen met chemo. Ik kreeg als voedingsadvies mee om vooral extra eiwitten te eten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.