Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 10:16
Ik koop nooit maaltijdpakketten met een tomaat, 1 aubergine, dat soort pakketten. Ik snap dat mensen het makkelijk vinden omdat het een soort 'recept' is, maar ik vind ze te duur voor de spullen die erin zitten. Het meeste heb ik al in huis.
Due-scimmie
12-09-2024 om 10:16
Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 10:16:
Ik koop nooit maaltijdpakketten met een tomaat, 1 aubergine, dat soort pakketten. Ik snap dat mensen het makkelijk vinden omdat het een soort 'recept' is, maar ik vind ze te duur voor de spullen die erin zitten. Het meeste heb ik al in huis.
Ik vind die dus ideaal want heb sommige dingen daarvan nooit in huis.
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 10:23
Due-scimmie schreef op 12-09-2024 om 10:16:
[..]
Ik vind die dus ideaal want heb sommige dingen daarvan nooit in huis.
Nee sommige dingen heb ik ook niet maar die koop ik dan los bij. Bijvoorbeeld een erwtensoeppakket:
- ui (heb ik in huis) -
- spliterwten (heb ik in huis in een weckpot, gaat lang mee)
- prei (ligt altijd gesneden in de vriezer)
- selderijknol (koop ik los)
- Bosje selderij (koop ik los)
- bouillonblokje (altijd in huis)
- laurierblaadje (altijd in huis)
- winterwortel (ligt altijd in de koelkast, maak ik vanalles van)
Broadway
12-09-2024 om 10:27
MidasWolf schreef op 12-09-2024 om 08:50:
[..]
Dat is klop-fix, klein blauw zakje.
Dit kon ik vinden op internet.Klop-Klop instant slagroom is lekker luchtig en makkelijk. Opgeklopte Klop-Klop kan uitstekend worden gemixt door de yoghurt, vla en bijvoorbeeld chipolatapudding. Ook kunt u het mengen door slasaus, mayonaise, dip- en fonduesausjes, waardoor deze minder machtig worden.
Klop-Klop moet niet verward worden met Klop-Fix van Dr. Oetker: dat is een slagroomversterker en geen slagroomvervanger.
oh! dan vergis ik me inderdaad. ik ken klopklop helemaal niet volgens mij
Bakblik
12-09-2024 om 10:31
Die maaltijdpaketten koop ik weleens om iets te proberen meestal op vrijdag uit de to good to go bak. Dan hoef ik niet vanalles in huis te halen dat ik later niet meer gebruik. Handig omdat er dan voor 1x kruiden bij zit en bijvoorbeeld een halve paksoi voor beef teriyaki. Na die ene keer haal ik dan alles vers als we het allemaal lekker vinden.
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 10:31
Bakblik schreef op 12-09-2024 om 10:31:
[..]
Die maaltijdpaketten koop ik weleens om iets te proberen meestal op vrijdag uit de to good to go bak. Dan hoef ik niet vanalles in huis te halen dat ik later niet meer gebruik. Handig omdat er dan voor 1x kruiden bij zit en bijvoorbeeld een halve paksoi voor beef teriyaki. Na die ene keer haal ik dan alles vers als we het allemaal lekker vinden.
Dat is inderdaad wel handig ja.
MidasWolf
12-09-2024 om 10:38
Broadway schreef op 12-09-2024 om 10:27:
[..]
oh! dan vergis ik me inderdaad. ik ken klopklop helemaal niet volgens mij
Het zin een kartonnen doosje en staat (meestal) ook bij de houdbare zuivel/slagroom. Heb jaren in een supermarkt gewerkt in de winkel, veel al bij de zuivel(Houdbare zuivel is daar dichtbij). En heb zelden iemand dit zien pakken.
Daarnaast kon ik de verkopen over de weken heen ook zien in de handscanner. Deze bevestigde mijn gevoel. Blijkbaar staat het niet inde weg want hier bij de plus kun je het ook nog kopen.
Zeker de laatste jaren zijn het aantal waarom? Artikelen wel toegenomen vind ik. Meer soorten, varianten, soms hele product groepen, deels weer gericht op gemak, half fabrikaten, zoals de bakmixen, spijs enz,
felija
12-09-2024 om 10:48
Bakblik schreef op 12-09-2024 om 08:35:
[..]
Bloem voor de bechamelsaus in de lasagne.
Groenten die ik bind zijn bijvoorbeeld gekookte andijvie, rode kool met appeltjes, spinazie, spitskool met kerrie en uitjes.
Bloemkool met kaassaus of spruitjes met mosterdsaus.
Pastasaus van een pak passata met allerlei groenten doe ik ook wel een als het geheel dan wat dun is bind ik dat met wat lopend meel.
Zelfgemaakte kippenragout staat hier regelmatig op het menu. Voor 4 volwassenen heb ik dat liever niet uit blik dan heb ik meerdere blikken nodig.
Ik kook nooit andijvie, rode kool, spinazie of spitskool. Andijvie alleen rauw, rode kool alleen diepvries, spitskool en spinazie alleen roerbakken. Ragout eet ik nooit, grappig dat verschil.
felija
12-09-2024 om 10:52
Daar ben ik juist weer fan van, koop ze altijd als ze in de aanbieding zijn, alles precies afgepast, vooral de kruiden, ideaal!
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 10:54
felija schreef op 12-09-2024 om 10:52:
[..]
Daar ben ik juist weer fan van, koop ze altijd als ze in de aanbieding zijn, alles precies afgepast, vooral de kruiden, ideaal!
Ik snap het gemak ook wel hoor, maar ik vind ze (buiten aanbiedingen om) gewoon te duur (vrek als ik ben ).
felija
12-09-2024 om 10:56
Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 10:54:
[..]
Ik snap het gemak ook wel hoor, maar ik vind ze (buiten aanbiedingen om) gewoon te duur (vrek als ik ben ).
Ik ook!
Ysenda
12-09-2024 om 11:19
Herfstappeltaart schreef op 12-09-2024 om 10:11:
[..]
Ik niet
Welke lasagnesaus bedoel je dan, de tomaten- of de bechamel-?
De tomaten, bechamel doen we niet aan. Dat is zonde van de lasagne.
Ysenda
12-09-2024 om 11:21
felija schreef op 12-09-2024 om 10:52:
[..]
Ik ook want ze blijken meestal ook wel waar voor je geld aldus de insta en blog van 'gierige gerda'
Herfstappeltaart
12-09-2024 om 11:23
Ysenda schreef op 12-09-2024 om 11:19:
[..]
De tomaten, bechamel doen we niet aan. Dat is zonde van de lasagne.
Ik gebruik ook geen bechamel bij lasagne. Tomatensaus (of andere vulling voor de lasagne) maak ik zelf. Wel met behulp van een fles of doosje passata.
Ysenda
12-09-2024 om 11:24
felija schreef op 12-09-2024 om 10:48:
[..]
Ik kook nooit andijvie, rode kool, spinazie of spitskool. Andijvie alleen rauw, rode kool alleen diepvries, spitskool en spinazie alleen roerbakken. Ragout eet ik nooit, grappig dat verschil.
Andijvie koken, als je groenten wil vernachelen moet je dat doen.
Rode kool eten wij niet.
Spitskool en spinazie idd roerbakken, of spinazie ook rauw in de wraps.
Ragout maak ik dan wel weer zelf. Want ik heb er graag en andere paddestoelen dan champignons in en ook kip.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.