Huiskamer
Auwereel
13-12-2024 om 12:53
Miskoop van het jaar 2024
Onder het motto, gedeelde smart is halve smart, welke aankoop heb je dit jaar gedaan dat dik tegen bleek te vallen. Geen kwaliteit, of leverde toch niet wat je ervan verwachtte, waar anderen enthousiast van werden blijkt toch bij jou niet aan te slaan. Deel hier je aankoopleed en wie weet voorkomt het nog slechte aankopen in 2025!
Auwereel
13-12-2024 om 12:54
TO start - ik heb een nieuw bed gekocht, omdat ik het oude niet lekker vond liggen. Ik ben al een keer terug geweest met een klacht, die werd afgewimpeld. Met de nieuwe klacht moet dat niet lukken, één van de nieuwe matrassen ziet er niet goed uit. Maar voor zo'n 1500 euro verwacht ik iets beters!
Thora
13-12-2024 om 12:58
Een stuk minder ernstig maar niet minder irritant. Shirts gekocht bij Temu en niet opgelet wat het materiaal is. Gevolg. Shirtjes van synthetische enge stof. Eigen schuld.
Auwereel
13-12-2024 om 13:10
Het hoeft geen wedstrijd te worden wie de grootste pechvogel is, gooi je frustratie er hier lekker uit! Gore t-shirts horen er ook bij.
Zelf dacht ik eens een fijne deken-met-mouwen te kopen, bleek een dropshipper die een slecht passende deken superdun materiaal opstuure. Kostte niet veel, maar het idee dat zulke slechte kwaliteit de aarde rond is gestuurd:
Bakblik
13-12-2024 om 13:19
Ik doe mee met beddenleed. Dekbedhoezen voor man en mij. Daar stond op dat geadviseerd werd om ze voor gebruik op 60 vragen te wassen. Dat vond ik zo'n onzin dus ik heb ze op 40 gewassen.
Nu ze in gebruik zijn blijven ze niet goed om de dekbedden zitten ze zijn een soort "te groot".
Na de eerste keer gebruik heb ik ze alsnog op 60 gewassen om te kijken of dat hielp naar dat doet het dus niet.
Iedere dag moet ik weer goed de hoeken van het dekbed in de hoes doen en dan wordt je de volgende ochtend wakker onder een stuk lege dekbedhoes. Nu het kouder wordt ben ik dus af en toe extreem vroeg wakker, omdat ik het koud heb onder alleen die hoes. Dat de onderkant volledig open is helpt ook niet mee, ik ben een draaier in mijn slaap dus dat ingestopte stuk bij het voeteneind is iedere ochtend los, omdat dat voor de beoogde functie erg klein is.
Moederkareltje
13-12-2024 om 13:29
in de zomer voor 65 euro 2 jurkjes op jurkjes. com gekocht en waren van polyester wat niet fijn zit en mijn borsten passen er bijna niet in. Nooit gedragen. Twijfel over terugsturen of grotere maat.. Niet tot actie gekomen... Liggen nu te verstoffen in de kast. Beter opletten volgende keer waarvan het gemaakt is.
Wieder
13-12-2024 om 13:33
Een eettafel. Het ding ziet er leuk uit maar het is zulk ruw hout dat het slecht schoon te maken is. Eind mei komt onze nieuwe keuken, tegen die tijd nog maar eens een nieuwe tafel uitzoeken. Ik bedenk nu ineens dat ik aan de voorkant van het huis bij de tuindeuren wel een stukje kan betegelen. Dan kan deze tafel naar buiten, 's morgens staat daar de zon. Lekker met een kop thee en een boek daar wakker worden! Goed topic dit, een minuut geleden was het nog een miskoop, en nu ineens een tamelijk briljant plan 😁
Wieder
13-12-2024 om 13:37
Bakblik schreef op 13-12-2024 om 13:19:
Ik doe mee met beddenleed. Dekbedhoezen voor man en mij. Daar stond op dat geadviseerd werd om ze voor gebruik op 60 vragen te wassen. Dat vond ik zo'n onzin dus ik heb ze op 40 gewassen.
Nu ze in gebruik zijn blijven ze niet goed om de dekbedden zitten ze zijn een soort "te groot".
Na de eerste keer gebruik heb ik ze alsnog op 60 gewassen om te kijken of dat hielp naar dat doet het dus niet.
Iedere dag moet ik weer goed de hoeken van het dekbed in de hoes doen en dan wordt je de volgende ochtend wakker onder een stuk lege dekbedhoes. Nu het kouder wordt ben ik dus af en toe extreem vroeg wakker, omdat ik het koud heb onder alleen die hoes. Dat de onderkant volledig open is helpt ook niet mee, ik ben een draaier in mijn slaap dus dat ingestopte stuk bij het voeteneind is iedere ochtend los, omdat dat voor de beoogde functie erg klein is.
Oh, irritant is dat! Ik slaap niet lekker als mijn dekbed niet goed in de hoes zit! Mijn man vindt dat onzin, maar wat hij vindt mag hij houden. Ik kan nu in ieder geval vertellen dat ik niet de enige ben die zulks storend vind 💪
Beterlaat2021!
13-12-2024 om 13:55
Dit soort tafelstoelen :
Ik stoot me dagelijks aan die leuningen en heb constant een blauwe plek op mijn bovenbeen..... Ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud.
Bakblik
13-12-2024 om 13:59
Wieder schreef op 13-12-2024 om 13:37:
[..]
Oh, irritant is dat! Ik slaap niet lekker als mijn dekbed niet goed in de hoes zit! Mijn man vindt dat onzin, maar wat hij vindt mag hij houden. Ik kan nu in ieder geval vertellen dat ik niet de enige ben die zulks storend vind 💪
En dan ben je halverwege de nacht met dat dekbed aan het stoeien om er weer even goed onder te kunnen liggen, doet man 1 oog open en zegt: Is dat gewapper nodig? Ja ik lig niet lekker zo. Weerwoord: Zeur niet en ga slapen!
Waarschijnlijk ook herkenbaar?
Wieder
13-12-2024 om 14:08
Bakblik schreef op 13-12-2024 om 13:59:
[..]
En dan ben je halverwege de nacht met dat dekbed aan het stoeien om er weer even goed onder te kunnen liggen, doet man 1 oog open en zegt: Is dat gewapper nodig? Ja ik lig niet lekker zo. Weerwoord: Zeur niet en ga slapen!
Waarschijnlijk ook herkenbaar?
Ja! Met de aanvulling erbij dat ik vervolgens de eerstkomende twee uur niet kan slapen en man na twee minuten ligt te snurken. En twee minuten na mijn por weer. En weer. En weer. En dat hij dan beweert dat ík om moet draaien! Dan zitten mijn oren toch niet ineens op een andere plek?! Ik begin te geloven dat manlief mijn grootste miskoop was 🤣
Tuinfluiter
13-12-2024 om 14:14
Is al van vorig jaar. Hele dure inductiekookplaat ik wilde een bepaalde afmeting en uitvoering en kwam op een model van atag met °C cooking. Als er maar een paar druppeltjes water op het bedieningspaneel vallen slaat hij op tilt en tussen door even vetspatjes wegvegen is ook geen slim idee. Na anderhalf jaar ken ik zijn nukken wel en gaat het meestal goed. Maar in mijn vorige keuken zat er één voor de helft van de prijs die nooit kuren vertoonde maarja in mijn nieuwe keuken wilde ik het spiegelbeeld.
Bakblik
13-12-2024 om 14:15
Wieder schreef op 13-12-2024 om 14:08:
[..]
Ja! Met de aanvulling erbij dat ik vervolgens de eerstkomende twee uur niet kan slapen en man na twee minuten ligt te snurken. En twee minuten na mijn por weer. En weer. En weer. En dat hij dan beweert dat ík om moet draaien! Dan zitten mijn oren toch niet ineens op een andere plek?! Ik begin te geloven dat manlief mijn grootste miskoop was 🤣
😜😂😜😂Helemaal mijn verhaal inclusief dat nachtelijke denken dat man de grootste miskoop was. Overdag trekt dat wel weer bij maar tijdens die poten onder het bed vandaan zaag sessies wil ik hem vaak ruilen. 😜 Ik weet alleen niet wie dan, want alle mannen hebben wel iets dat ze net niet Mr. Perfect maakt. En Mr Perfect lijkt mij ook best saaaaaai.
Rockstar
13-12-2024 om 14:25
Een broek die niet goed paste. Waar ik nog 2 kleuren bij heb besteld. Dus 3 totaal. Die niet goed pasten. Daar kwam ik achter toen ik het kreng langer dan 10 minuten aan had, maar toch vond ik het heel dense van mezelf. 2 kleuren liggen al weer bij de kringloop na 0.5 keer dragen (en halverwege gillend weer uit doen want zit niet lekker), een kleur lijkt iets groter dus krijgt nog een kans (en ik besef me nu dat dit de eerste was dit ik bestelde en ik snap nu meteen hoe ik deze fout gemaakt heb).
Oh en een bloesje die prima zit, maar als ik het heet krijg wordt het het meest demonische stinkzweetstofje ever. Ik heb hem nog maar ik weet nog niet of dat zo blijft.
Oh en een dekbedovertrek. Besteld bij Bol, maar is denk ik een rot dropshipper geweest want de kwaliteit was echt verschrikkelijk, helemaal geen zacht stofje terwijl het katoensatijn zou moeten zijn en hij is na 5x wassen al zo gaan pillen dat ik hem weggemieterd is. En zo goedkoop was hij niet. Heb nu wel een mooie Pip ervoor in de plaats en daar ben ik nu extra blij mee.🤗
Auwereel
13-12-2024 om 14:31
Rockstar schreef op 13-12-2024 om 14:25:
Een broek die niet goed paste. Waar ik nog 2 kleuren bij heb besteld. Dus 3 totaal. Die niet goed pasten. Daar kwam ik achter toen ik het kreng langer dan 10 minuten aan had, maar toch vond ik het heel dense van mezelf. 2 kleuren liggen al weer bij de kringloop na 0.5 keer dragen (en halverwege gillend weer uit doen want zit niet lekker), een kleur lijkt iets groter dus krijgt nog een kans (en ik besef me nu dat dit de eerste was dit ik bestelde en ik snap nu meteen hoe ik deze fout gemaakt heb).
De laatste broek die ik gekocht heb, dacht ik van, wat zit-ie goed, wat is-ie leuk! Ik wil er nog zo één van een andere kleur! Maar als ik 'm een dag aan heb, is-ie eigenlijk best wel wijd. Dus heb ik mezelf een miskoop bespaard door niet meteen te kopen. Aan de andere kant, als ik na een tijdje denk, dat kledingstuk bevalt me goed, nog zo één, zal je zien dat-ie is uitverkocht!
Rockstar
13-12-2024 om 14:32
Wieder schreef op 13-12-2024 om 14:08:
[..]
🤣Ik heb beeld!