Huiskamer
Auwereel
13-12-2024 om 12:53
Miskoop van het jaar 2024
Onder het motto, gedeelde smart is halve smart, welke aankoop heb je dit jaar gedaan dat dik tegen bleek te vallen. Geen kwaliteit, of leverde toch niet wat je ervan verwachtte, waar anderen enthousiast van werden blijkt toch bij jou niet aan te slaan. Deel hier je aankoopleed en wie weet voorkomt het nog slechte aankopen in 2025!
Dolfje
13-12-2024 om 19:00
2 vesten bij online winkel. Goedkope kwaliteit en ze vallen veel te ruim. Dat was dan nog niet zo erg want ze zijn puur om op de bank in te hangen maar na een tijdje dragen begint het het en der te prikken.
Herfstappeltaart
13-12-2024 om 19:02
Vorig najaar gekocht: winterjas voor man. Goed merk, waardeloze kwaliteit blijkt achteraf. De donkergroene stof geeft na een keer stoten of ergens langs halen witte strepen en op de elleboog zit al een stuk stof wat bijna door is. En hij was duur .
Voor mezelf: een zwarte slimfit broek die eigenlijk te strak zit (en ik had al een groene, zelfde merk, zelfde maat, die prima zit) en waarvan de naad draait. Ik zal hem wel nooit dragen denk ik.
En oja ook nog twee Levi's spijkerbroeken waarvan ik na het passen dacht: "Yes!! dit is 'm helemaal!" Dus ik bestelde gelijk een tweede....Nu blijkt dat de broeken na een half uur dragen een maat wijder zijn geworden en staan als een hobbezak. Ik baal daar enorm van. Twee broeken die ik alleen nog thuis draag want om buiten de deur een beetje hip voor de dag te komen zijn ze niet geschikt.
Citroengraag
13-12-2024 om 19:20
Na het niet leverbaar zijn van het kattenvoer: kilo's gemiddeld duur kattenvoer, goedkoop kattenvoer, peperduur kattenvoer... De dames vraten het niet. Het heel goedkope kattenvoer vonden ze dus wel lekker: kotsen en diarree.
Na een maand of negen ellende was de roze kiskis ineens weer leverbaar. Zo'n fabrikant heeft geen idee wat ze aanrichten! Miauw!
Auwereel
13-12-2024 om 19:22
Herfstappeltaart schreef op 13-12-2024 om 19:02:
Vorig najaar gekocht: winterjas voor man. Goed merk, waardeloze kwaliteit blijkt achteraf. De donkergroene stof geeft na een keer stoten of ergens langs halen witte strepen en op de elleboog zit al een stuk stof wat bijna door is. En hij was duur .
Voor mezelf: een zwarte slimfit broek die eigenlijk te strak zit (en ik had al een groene, zelfde merk, zelfde maat, die prima zit) en waarvan de naad draait. Ik zal hem wel nooit dragen denk ik.En oja ook nog twee Levi's spijkerbroeken waarvan ik na het passen dacht: "Yes!! dit is 'm helemaal!" Dus ik bestelde gelijk een tweede....Nu blijkt dat de broeken na een half uur dragen een maat wijder zijn geworden en staan als een hobbezak. Ik baal daar enorm van. Twee broeken die ik alleen nog thuis draag want om buiten de deur een beetje hip voor de dag te komen zijn ze niet geschikt.
En hij was duur: dat is zo ergerlijk, dat je aan de prijs de kwaliteit niet afleiden kan!
Ted68
13-12-2024 om 19:22
12 eetkamer stoelen...prachtige stof...passen prachtig om onze grote eettafel....Maar bij het uitzoeken nooit aan onze katten gedacht...
We hadden daarvoor Plastik stoelen die we zat waren. Maar waaraan onze katten niet krabten
Auwereel
13-12-2024 om 19:25
Ted68 schreef op 13-12-2024 om 19:22:
12 eetkamer stoelen...prachtige stof...passen prachtig om onze grote eettafel....Maar bij het uitzoeken nooit aan onze katten gedacht...
We hadden daarvoor Plastik stoelen die we zat waren. Maar waaraan onze katten niet krabten
De katten vonden dat natuurlijk de beste koop voor hen ever!
Martje80
13-12-2024 om 19:28
Bakblik schreef op 13-12-2024 om 13:19:
Ik doe mee met beddenleed. Dekbedhoezen voor man en mij. Daar stond op dat geadviseerd werd om ze voor gebruik op 60 vragen te wassen. Dat vond ik zo'n onzin dus ik heb ze op 40 gewassen.
Nu ze in gebruik zijn blijven ze niet goed om de dekbedden zitten ze zijn een soort "te groot".
Na de eerste keer gebruik heb ik ze alsnog op 60 gewassen om te kijken of dat hielp naar dat doet het dus niet.
Iedere dag moet ik weer goed de hoeken van het dekbed in de hoes doen en dan wordt je de volgende ochtend wakker onder een stuk lege dekbedhoes. Nu het kouder wordt ben ik dus af en toe extreem vroeg wakker, omdat ik het koud heb onder alleen die hoes. Dat de onderkant volledig open is helpt ook niet mee, ik ben een draaier in mijn slaap dus dat ingestopte stuk bij het voeteneind is iedere ochtend los, omdat dat voor de beoogde functie erg klein is.
Bakblik, ik had ooit ook een dekbedhoes die aan de onderkant helemaal open was (why?!?) Ik heb toevallig kam snaps liggen, dus nu kan ie aan de onderkant dicht met drukknoopjes.
Martje80
13-12-2024 om 19:31
Herfstappeltaart schreef op 13-12-2024 om 19:02:
Voor mezelf: een zwarte slimfit broek die eigenlijk te strak zit (en ik had al een groene, zelfde merk, zelfde maat, die prima zit) en waarvan de naad draait. Ik zal hem wel nooit dragen denk ik.En oja ook nog twee Levi's spijkerbroeken waarvan ik na het passen dacht: "Yes!! dit is 'm helemaal!" Dus ik bestelde gelijk een tweede....Nu blijkt dat de broeken na een half uur dragen een maat wijder zijn geworden en staan als een hobbezak. Ik baal daar enorm van. Twee broeken die ik alleen nog thuis draag want om buiten de deur een beetje hip voor de dag te komen zijn ze niet geschikt.
Ik ook met twee Levi jeans. Op het plaatje zag het er heel leuk uit. Bij het dragen eerst ook nog, maar dan ga ik overal extra vouwen voelen, aaargh!
Ted68
13-12-2024 om 19:33
Ja, onze katten hebben nu 13 krabpalen....
Die instopstrook bij dekbedovertrekken vind je alleen in Nl....Hier in CH ken je die niet....
Herfstappeltaart
13-12-2024 om 19:40
Auwereel schreef op 13-12-2024 om 19:22:
[..]
En hij was duur: dat is zo ergerlijk, dat je aan de prijs de kwaliteit niet afleiden kan!
Nou inderdaad! We dachten hier een mooie jas te hebben gekocht die echt wel een paar winters mee kon. Niet dus.
MMcGonagall
13-12-2024 om 19:51
Omdat mijn dochter een chronische nagelbijter is en ik dat niet meer kon aanzien, heb ik een hele set met BIAB, lamp etc gekocht. Helaas blijkt dat echt heel moeilijk te zijn dus na een aantal mislukte pogingen zijn we ermee gestopt. Ik smeer het ook niet op mijn eigen gezonde nagels, dus nu zitten we ermee.
Wilgentak
13-12-2024 om 21:39
2 zwangerschapsbroeken, zaten te krap. Ik kon me er niet in bewegen, dezelfde maat als ik normaal heb. De spijkerbroek van voor de zwangerschap kan ik wél aan.
MonkeyTown
13-12-2024 om 22:58
MMcGonagall schreef op 13-12-2024 om 19:51:
Omdat mijn dochter een chronische nagelbijter is en ik dat niet meer kon aanzien, heb ik een hele set met BIAB, lamp etc gekocht. Helaas blijkt dat echt heel moeilijk te zijn dus na een aantal mislukte pogingen zijn we ermee gestopt. Ik smeer het ook niet op mijn eigen gezonde nagels, dus nu zitten we ermee.
Die set lak/Biab kun je misschien nog verkopen via Marktplaats of Vinted. Makkelijker voor je dochter in gebruik zijn gelnagelstickers, oa te koop bij het Kruidvat, moeten ook nog wel onder de lamp en houden een paar weken.
ladybird12
13-12-2024 om 23:26
Magnoliatakje schreef op 13-12-2024 om 18:37:
[..]
Misschien is fit een oplossing voor alle nachtelijke dekbedden-wegloop-perikelen. Je kan dit ook vrij gemakkelijk zelf maken, het hoeft niet van de HEMA te zijn.
https://www.hema.nl/inspiratie/wonen-en-slapen/dekbed-zakt-uit-hoes
Bedankt voor deze tip!
Venusss
14-12-2024 om 09:02
Een paar laarzen die te smal zijn voor mijn voeten. Heb ze gekocht bij een webshop die dagelijks allerlei sales heeft en terug sturen is nooit een probleem. Bij dit merk wel. Ingewikkeld gedoe en kost me 1/3 aan verzendkosten van wat de laarzen gekost hebben. Laat maar zitten.
Ohja en kattenvoer. Je koopt iets, poes vind het heeeeeerlijk. Je koopt een groot pak. Mevrouw blieft het niet meer
Komt regelmatig voor.
😾