Huiskamer
Auwereel
13-12-2024 om 12:53
Miskoop van het jaar 2024
Onder het motto, gedeelde smart is halve smart, welke aankoop heb je dit jaar gedaan dat dik tegen bleek te vallen. Geen kwaliteit, of leverde toch niet wat je ervan verwachtte, waar anderen enthousiast van werden blijkt toch bij jou niet aan te slaan. Deel hier je aankoopleed en wie weet voorkomt het nog slechte aankopen in 2025!
Mukske
16-12-2024 om 10:51
Wieder schreef op 13-12-2024 om 13:37:
[..]
Oh, irritant is dat! Ik slaap niet lekker als mijn dekbed niet goed in de hoes zit! Mijn man vindt dat onzin, maar wat hij vindt mag hij houden. Ik kan nu in ieder geval vertellen dat ik niet de enige ben die zulks storend vind 💪
Er bestaan dekbedclips waarmee je je dekbed aan de binnenkant van je overtrek vastclipt.
Beterbed heeft ze volgens mij ook.
Mukske
16-12-2024 om 11:02
Mijn miskoop was een rijstkoker.
Volgens de reviews een ideaal ding.
Je hebt er inderdaad geen omkijken naar tijdens het bereiden van rijst maar ik erger me dood aan de laag aangekoekte rijst die op de bodem achterblijft.
Nog een ander exemplaar geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Laat mij maar gewoon rijst koken in een pan waar niks in achterblijft en die daarna gewoon de vaatwasser in kan.
Auwereel
16-12-2024 om 11:16
Mukske schreef op 16-12-2024 om 10:51:
[..]
Er bestaan dekbedclips waarmee je je dekbed aan de binnenkant van je overtrek vastclipt.
Beterbed heeft ze volgens mij ook.
Dat is mijn miskoop, want die dekbedclips schieten telkens los.
Ik heb ook wel eens klittenband aan dekbed en hoes genaaid, maar dat trekt ook los. Kennelijk komt er aardig wat kracht op de combi dekbed-hoes gezet
Auwereel
16-12-2024 om 11:21
Mukske schreef op 16-12-2024 om 11:02:
Mijn miskoop was een rijstkoker.
Volgens de reviews een ideaal ding.
Je hebt er inderdaad geen omkijken naar tijdens het bereiden van rijst maar ik erger me dood aan de laag aangekoekte rijst die op de bodem achterblijft.
Nog een ander exemplaar geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Laat mij maar gewoon rijst koken in een pan waar niks in achterblijft en die daarna gewoon de vaatwasser in kan.
Het schijnt dat er mensen zijn die helemaal gaan voor die aangekoekte rijst, dat het lekkerste deel van de rijst vinden, dus dat zal wel voor die reviewers gelden.
Ted68
16-12-2024 om 13:10
Dat is dus de reden waarom ik geen rijstkoker meer heb....nam te veel plaats in, en werd niet gebruikt.
Brachiosaurus
16-12-2024 om 13:55
Ja lekker aangekoekte rijst! Maar dat lukt me in een gewone pan ook wel.
Onze miskoop van begin dit jaar was een steelstofzuiger. Wat een rotding zeg.
Citroengraag
16-12-2024 om 14:16
De rijstkoker gebruiken we zeker drie keer per week. De aangekoekte rijst (ja, lekker) laten uitdrogen, als je er dan met een houten lepel tegenaan tikt, laat de koek in een keer los.
Ik heb dit jaar van de serie keukenleed meerdere niet (goed) werkende pepermolens gekocht en uiteindelijk blij met een roze van de lidl.
Rockstar
16-12-2024 om 16:33
Ik vind dit topic ook leuk, dus hierbij haar zusje:
https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/beste-aankoop-van-het-jaar-2024
MonkeyTown
16-12-2024 om 19:15
GroenTuintje schreef op 16-12-2024 om 09:53:
[..]
Gebeurt zowat met elke broek lijkt wel
Nee, ik heb dit helaas ook met Levi’s met rechte pijp (in 2 kleuren ook nog eens gekocht 😭). Maar ik het niet met een paar van de Hollister. Ik denk dat het aan de hoeveelheid stretch vs. spijkerstof ligt. Wat stuggere broek is dan beter qua pasvorm.
Anfisa
16-12-2024 om 19:41
Die was meteen aan het begin van het jaar, een nette zwarte bermuda. Iets te groot. Ik heb geprobeerd er wat van te maken met kisten eronder maar ik voel me er een hipster in, niet mezelf. Het wordt ‘em niet dus verkopen.
madee
16-12-2024 om 21:47
Tip over spijkerbroeken: zodra er stretch in zit, dan nooit in de droger doen. Daar gaat het van lubberen. En zonder stretch heeft jeans inderdaad vaak beter houdbare pasvorm, en dan vooral niet te ruim kopen omdat een jeans altijd iets uitrekt na een uurtje dragen.
Martje80
17-12-2024 om 10:45
alhambra schreef op 16-12-2024 om 10:22:
Een mooi vest voor mijn man. Bewust gekozen voor 100% katoen zodat hij op 40 graden gewassen kan worden vanwege zweet. Is hij na de eerste keer zo gekrompen dat hij te klein is! In het waslabel stond ook 40 graden, trouwens.
Wij wassen onze katoenen kleding altijd op 40 graden en incidenteel (eens in de paar jaar) op 60 graden als het begint te stinken. Dat gaat wel goed.
Echt jammer dit!
Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar ik kocht een aantal jaar geleden katoenen groente- en fruitzakjes. Voor de hygiëne even wassen voor gebruik op 60 graden. Kwamen ze idd flink gekrompen uit de was.
Als het waslabel trouwens 40 graden zegt, zou ik er mee teruggaan naar de winkel. Dat mag gewoon niet gebeuren.