Huiskamer
Auwereel
13-12-2024 om 12:53
Miskoop van het jaar 2024
Onder het motto, gedeelde smart is halve smart, welke aankoop heb je dit jaar gedaan dat dik tegen bleek te vallen. Geen kwaliteit, of leverde toch niet wat je ervan verwachtte, waar anderen enthousiast van werden blijkt toch bij jou niet aan te slaan. Deel hier je aankoopleed en wie weet voorkomt het nog slechte aankopen in 2025!
Auwereel
13-12-2024 om 14:33
Rockstar schreef op 13-12-2024 om 14:32:
[..]
🤣Ik heb beeld!
En ik geluid!
Rockstar
13-12-2024 om 14:33
Auwereel schreef op 13-12-2024 om 14:31:
[..]
De laatste broek die ik gekocht heb, dacht ik van, wat zit-ie goed, wat is-ie leuk! Ik wil er nog zo één van een andere kleur! Maar als ik 'm een dag aan heb, is-ie eigenlijk best wel wijd. Dus heb ik mezelf een miskoop bespaard door niet meteen te kopen. Aan de andere kant, als ik na een tijdje denk, dat kledingstuk bevalt me goed, nog zo één, zal je zien dat-ie is uitverkocht!
Ja maar ja, dan was het maar niet meant to be hoor…Ik heb nu ook geleerd om het kledingstuk vaker dan 1x kort te dragen voor ik meteen in hoarder modus ga (dat doe ik bij broeken want ik ben heel lastig met broeken, dus als ik dan iets goeds vind wil ik meteen alle kleuren). Als fast fashion te fast gaat dat ik het niet ben kan proberen een weekje dan hoef ik het ook niet.
Caroline80
13-12-2024 om 15:01
Een shirtje dat ik gekocht had en na 1 keer wassen vreselijk stonk. Weken in azijn maakt het nog erger. Ik werd zelfs misselijk van de geur. Het geld gelukkig terug gekregen.
Het was een shirt van gerecycled polyester. Dat ga ik nooit weer kopen.
Lollypopje
13-12-2024 om 15:03
vooral veel verschillende supplementen en medicijnen die niks bleken te doen of waar ik juist nog slechter van werd. Laatst mijn vader een hele tas met het spul meegegeven voor het klein chemisch afval 😂
En een dure doos met allemaal lekkere mini gebakjes voor in de diepvries Begin dit jaar om mezelf te verwennen met mijn verjaardag, on vervolgens te ontdekken dat ik daar met al mijn nieuwe voedsel intolerantie is niet meer tegenkon
Wasgij
13-12-2024 om 16:30
Bakblik schreef op 13-12-2024 om 13:19:
Ik doe mee met beddenleed. Dekbedhoezen voor man en mij. Daar stond op dat geadviseerd werd om ze voor gebruik op 60 vragen te wassen. Dat vond ik zo'n onzin dus ik heb ze op 40 gewassen.
Nu ze in gebruik zijn blijven ze niet goed om de dekbedden zitten ze zijn een soort "te groot".
Na de eerste keer gebruik heb ik ze alsnog op 60 gewassen om te kijken of dat hielp naar dat doet het dus niet.
Iedere dag moet ik weer goed de hoeken van het dekbed in de hoes doen en dan wordt je de volgende ochtend wakker onder een stuk lege dekbedhoes. Nu het kouder wordt ben ik dus af en toe extreem vroeg wakker, omdat ik het koud heb onder alleen die hoes. Dat de onderkant volledig open is helpt ook niet mee, ik ben een draaier in mijn slaap dus dat ingestopte stuk bij het voeteneind is iedere ochtend los, omdat dat voor de beoogde functie erg klein is.
Ik weet dat veel mensen het niet mooi vinden of er niet netjes vinden uitzien, maar ik stop mijn dekbed nooit in de hoes, ik leg het dekbed er gewoon bovenop. Dus ik gebruik het als een soort laken. Vind dat heel prettig, omdat ik dan laagjes creeer, als ik het warm heb kan ik er een laagje afgooien.
En het scheelt me veel ergernis met bed opmaken.
Bakblik
13-12-2024 om 16:32
Wasgij schreef op 13-12-2024 om 16:30:
[..]
Ik weet dat veel mensen het niet mooi vinden of er niet netjes vinden uitzien, maar ik stop mijn dekbed nooit in de hoes, ik leg het dekbed er gewoon bovenop. Dus ik gebruik het als een soort laken. Vind dat heel prettig, omdat ik dan laagjes creeer, als ik het warm heb kan ik er een laagje afgooien.
En het scheelt me veel ergernis met bed opmaken.
Het zou een idee kunnen zijn maar de buitenkant is nog gladder dan de binnenkant. Ik pas jouw truc in de zomer ook vaak toe maar dan glijdt het dekbed er helemaal snel af.
Auwereel
13-12-2024 om 16:38
Lollypopje schreef op 13-12-2024 om 15:03:
vooral veel verschillende supplementen en medicijnen die niks bleken te doen of waar ik juist nog slechter van werd. Laatst mijn vader een hele tas met het spul meegegeven voor het klein chemisch afval 😂
En een dure doos met allemaal lekkere mini gebakjes voor in de diepvries Begin dit jaar om mezelf te verwennen met mijn verjaardag, on vervolgens te ontdekken dat ik daar met al mijn nieuwe voedsel intolerantie is niet meer tegenkon
Dit vind ik wel heel erg jammer voor je Lollypopje...
Lollypopje
13-12-2024 om 17:40
Auwereel schreef op 13-12-2024 om 16:38:
[..]
Dit vind ik wel heel erg jammer voor je Lollypopje...
Ik ook. Helaas hoort het erbij. Veel proberen en geluk hebben of iets wat doet , waarbij ik dus de pech hebt dat ik blijkbaar veel gevoeliger ben geworden voor medicatie . en nu medicijn nummer zoveel aan het proberen. Hier tot nu toe gelukkig geen last van en als het werkt dan kan ik daarna wel weer wat normaler eten. Dus dan zou ik dit jaar alsnog eindigen met een hoogtepunt 😁
Bakblik
13-12-2024 om 17:51
Lollypopje schreef op 13-12-2024 om 17:40:
[..]
Ik ook. Helaas hoort het erbij. Veel proberen en geluk hebben of iets wat doet , waarbij ik dus de pech hebt dat ik blijkbaar veel gevoeliger ben geworden voor medicatie . en nu medicijn nummer zoveel aan het proberen. Hier tot nu toe gelukkig geen last van en als het werkt dan kan ik daarna wel weer wat normaler eten. Dus dan zou ik dit jaar alsnog eindigen met een hoogtepunt 😁
Even off topic maar ik wil even wat tegen je zeggen:
Ik zat van de week te denken: Goh wat is Lollypopje actief op het forum, zou het wat beter met haar gaan.
Het is je gegund en ik hoop echt dat dit medicijn voor jou het begin is naar beter worden.
Wens je veel sterkte en geniet binnen je grenzen van de komende feestdagen.
DeOnbekende
13-12-2024 om 17:54
Sneakers van New Balance. Ze lopen de eerste 10 minuten lekker, maar daarna krijg ik er gigantische blaren in.. Zo zonde!
Loulou39
13-12-2024 om 18:18
Bakblik schreef op 13-12-2024 om 16:32:
[..]
Het zou een idee kunnen zijn maar de buitenkant is nog gladder dan de binnenkant. Ik pas jouw truc in de zomer ook vaak toe maar dan glijdt het dekbed er helemaal snel af.
Ik zet met dit soort dekbedden de punten vast aan het dekbed met van die ouderwetse luierveiligheidsspelden, op een subtiele plek.
Liever mini gaatjes in m’n beddengoed dan lege hoezen…
GroenTuintje
13-12-2024 om 18:25
heb je even ? Ik ben vooral goed in woonaccessoires miskopen . Lijkt leuk in de winkel of op de webshop, maar thuis valt het tegen
Magnoliatakje
13-12-2024 om 18:37
Bakblik schreef op 13-12-2024 om 13:19:
Ik doe mee met beddenleed. Dekbedhoezen voor man en mij. Daar stond op dat geadviseerd werd om ze voor gebruik op 60 vragen te wassen. Dat vond ik zo'n onzin dus ik heb ze op 40 gewassen.
Nu ze in gebruik zijn blijven ze niet goed om de dekbedden zitten ze zijn een soort "te groot".
Na de eerste keer gebruik heb ik ze alsnog op 60 gewassen om te kijken of dat hielp naar dat doet het dus niet.
Iedere dag moet ik weer goed de hoeken van het dekbed in de hoes doen en dan wordt je de volgende ochtend wakker onder een stuk lege dekbedhoes. Nu het kouder wordt ben ik dus af en toe extreem vroeg wakker, omdat ik het koud heb onder alleen die hoes. Dat de onderkant volledig open is helpt ook niet mee, ik ben een draaier in mijn slaap dus dat ingestopte stuk bij het voeteneind is iedere ochtend los, omdat dat voor de beoogde functie erg klein is.
Misschien is fit een oplossing voor alle nachtelijke dekbedden-wegloop-perikelen. Je kan dit ook vrij gemakkelijk zelf maken, het hoeft niet van de HEMA te zijn.
https://www.hema.nl/inspiratie/wonen-en-slapen/dekbed-zakt-uit-hoes
Lollypopje
13-12-2024 om 18:46
Bakblik schreef op 13-12-2024 om 17:51:
[..]
Even off topic maar ik wil even wat tegen je zeggen:
Ik zat van de week te denken: Goh wat is Lollypopje actief op het forum, zou het wat beter met haar gaan.
Het is je gegund en ik hoop echt dat dit medicijn voor jou het begin is naar beter worden.
Wens je veel sterkte en geniet binnen je grenzen van de komende feestdagen.
Lief van je 🩷
Helaas gaat het niet beter, ik denk vooral gewoon wat meer behoefte aan afleiding. En dan is dit gewoon altijd een hele fijne plek 😊
Lollypopje
13-12-2024 om 18:48
Ik heb trouwens ook van die gladde schuivende dekbedden, maar dat was een miskop van een paar jaar geleden. Dus sindsdien gebruik ik ook geen hoes meer