Huiskamer
Auwereel
13-12-2024 om 12:53
Miskoop van het jaar 2024
Onder het motto, gedeelde smart is halve smart, welke aankoop heb je dit jaar gedaan dat dik tegen bleek te vallen. Geen kwaliteit, of leverde toch niet wat je ervan verwachtte, waar anderen enthousiast van werden blijkt toch bij jou niet aan te slaan. Deel hier je aankoopleed en wie weet voorkomt het nog slechte aankopen in 2025!
stokstaart
14-12-2024 om 10:40
een kruimeldief. Leek me fijn om kattegrid op te zuigen zonder de hele stofzuiger te hoeven pakken. Poes is er bang voor en het zuigt ook niet briljant
LazySunday
14-12-2024 om 11:22
Wieder schreef op 13-12-2024 om 13:33:
Een eettafel. Het ding ziet er leuk uit maar het is zulk ruw hout dat het slecht schoon te maken is. Eind mei komt onze nieuwe keuken, tegen die tijd nog maar eens een nieuwe tafel uitzoeken. Ik bedenk nu ineens dat ik aan de voorkant van het huis bij de tuindeuren wel een stukje kan betegelen. Dan kan deze tafel naar buiten, 's morgens staat daar de zon. Lekker met een kop thee en een boek daar wakker worden! Goed topic dit, een minuut geleden was het nog een miskoop, en nu ineens een tamelijk briljant plan 😁
Beetje late reactie, maar ik had ook zoiets. Ik vond de eettafel niet mooi en te grof. Mijn man heeft m toen geschuurd en opnieuw in de lak gezet. Het is een heel andere tafel geworden in een paar uurtjes tijd!
LazySunday
14-12-2024 om 11:26
Ik doe trouwens ook mee met het bedden leed. Ik heb hele dure matrassen gekocht en na 6 maanden lagen ze toch niet echt lekker. Terugbrengen kan dan niet meer en nieuwe kopen vind ik ook weer zo wat.
brengt me wel bij de volgende vraag: wat doen jullie met je miskopen? Ik merk dat ik vaak toch te lui ben om het op marktplaats of zo te zetten. Weggeven doe ik wel. Maar met een matras vind ik dat dan weer raar.
Wieder
14-12-2024 om 11:35
LazySunday schreef op 14-12-2024 om 11:22:
[..]
Beetje late reactie, maar ik had ook zoiets. Ik vond de eettafel niet mooi en te grof. Mijn man heeft m toen geschuurd en opnieuw in de lak gezet. Het is een heel andere tafel geworden in een paar uurtjes tijd!
Ook een goed idee! Het overwegen waard, ik heb nog even de tijd om te verzinnen wat ik wil, maar bedankt voor de tip!
HAHA!wait..what
14-12-2024 om 11:49
Heel veel spijkerbroeken. Tijdens het passen zit het goed, eenmaal gewassen en/of een paar uur gedragen; zit het weer te los en zakt het opeens af o.i.d.
Koop ik ze iets strakker omdat ik dan denk dat ze wel wat uitlopen, gebeurt dat bij die broeken juist weer niet
Dolfje
14-12-2024 om 11:54
LazySunday schreef op 14-12-2024 om 11:26:
Maar met een matras vind ik dat dan weer raar.
Wij hebben wel een paar keer een bed weggegeven toen we een nieuwe ( grotere) gekocht hebben. Aan kinderen van vrienden bijvoorbeeld voor in de studenten kamer.
Afgelopen jaar ook een bank en hocker via via weggeven.
BlairW
14-12-2024 om 12:02
Ted68 schreef op 13-12-2024 om 19:33:
Ja, onze katten hebben nu 13 krabpalen....
Die instopstrook bij dekbedovertrekken vind je alleen in Nl....Hier in CH ken je die niet....
Ook niet bij elk merk. Ik heb er 1 van Ikea en die heeft geen instopstrook. Die heeft drukkertjes onderaan. Ik vind het juist fijner zonder instopstrook. Veel makkelijker om je dekbed in die hoes te krijgen.
Meesje
14-12-2024 om 12:02
Wilgentak schreef op 13-12-2024 om 21:39:
2 zwangerschapsbroeken, zaten te krap. Ik kon me er niet in bewegen, dezelfde maat als ik normaal heb. De spijkerbroek van voor de zwangerschap kan ik wél aan.
Ik ook. Heb zelfs een maat groter gekocht dan mijn normale maat. Wel merk dat ik normaal ook draag. Dacht in de winkel dat ze wel wijder zouden worden. Niet dus. Ik kan er ook niet normaal in bewegen. Drukt ook vervelend in mn buik. En zakt af.
Auwereel
14-12-2024 om 13:24
Niet de miskoop van 2024, maar van 1996 was ook een zwangerschapsbroek die te groot was, het kruis zat te laag, dat schuurde en kreeg ik een enorme puist van aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Naast de laatste loodjes van het zwanger zijn, zat ik daat niet op te wachten!
Herfstappeltaart
14-12-2024 om 15:02
LazySunday schreef op 14-12-2024 om 11:26:
Ik doe trouwens ook mee met het bedden leed. Ik heb hele dure matrassen gekocht en na 6 maanden lagen ze toch niet echt lekker. Terugbrengen kan dan niet meer en nieuwe kopen vind ik ook weer zo wat.
brengt me wel bij de volgende vraag: wat doen jullie met je miskopen? Ik merk dat ik vaak toch te lui ben om het op marktplaats of zo te zetten. Weggeven doe ik wel. Maar met een matras vind ik dat dan weer raar.
Die spijkerbroeken draag ik thuis af en de zwarte broek zal waarschijnlijk in de container van de kledingbank verdwijnen.
oudmaarnognietkoud
14-12-2024 om 16:09
Lollypopje schreef op 13-12-2024 om 18:48:
Ik heb trouwens ook van die gladde schuivende dekbedden, maar dat was een miskop van een paar jaar geleden. Dus sindsdien gebruik ik ook geen hoes meer
Ik heb/had een wollen dekbed met een heel glad tijk. Waardoor die dus steeds uit de hoes schoof.
Ik heb bij Zeeman een goedkope flanel dekbedhoes gekocht en het wollen dekbed daar in gestopt en vastgenaaid. Langs de buitenkanten en in het midden hier en daar doorgepit.
Blijft nu netjes in de dekbedhoes zitten.
Liefie_xxx
14-12-2024 om 16:33
ik heb een tien-ritten kaart gekocht bij de sportschool in september, met een vriendin samen zouden we er echt voor gaan. Vriendin haakte na de 1e keer al af met een blessure, ik ben drie keer gegaan maar ik kan me zelf er echt niet toe zetten om er heen te gaan. de sfeer, de lessen, ik heb er geen motivatie voor. Half december loopt de geldigheid van de kaart af.
En daarnaast: we hebben de oude massieve eettafel op laten knappen, een paar mm van het bovenblad af laten schuren en hij is weer als nieuw (25jr oud). prachtig! Maar de mooie stoelen en het 3-persoons bankje dat we er bij hebben gekocht waren duur, en zitten helemaal niet lekker. Dochters zitten er regelmatig te studeren en klagen over hoe het (niet) zit. om nu weer nieuwe te kopen doe ik ook niet maar pfff baal er wel van, het was niet goedkoop.
Moosey
14-12-2024 om 17:11
Een paar shirtjes bij de kringloop die bij nader inzien synthetischer waren dan gedacht. Oh en een kledingpakket via Marktplaats waar eigenlijk maar één broek echt fijn/leuk van was (en een heel aantal items die ik op de foto voor shirts had aangezien sjaaltjes bleken te zijn 🤪)
Moosey
14-12-2024 om 17:13
En niet echt een miskoop maar domme pech: een paar laarzen die door de verkoper zijn opgestuurd, maar het pakket raakte kwijt bij de PostNL. En ik was nog wel zo blij dat ik ze eindelijk gevonden had voor een okeje prijs..