Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 11-9-2023 Kruidnootjes in september

Peiling

Kruidnootjes in september
101 stemmen
47%
53%

Nee, maar niet uit principe niet. Ik eet ze ook niet in december. 

redbulletje schreef op 11-09-2023 om 08:35:

Ik heb geen bezwaar, maar ik heb ze nog niet op en ook nog geen behoefte aan.
Ik heb meer bezwaar tegen de kerstversiering van Intratuin die eind augustus al start. Dan is maandenlang die winkel niet meer gezellig want je wil in de (na)zomer toch nog niet met winter geconfronteerd worden?

Ja zeker wel. Dat helpt me de zomer door. Iets om naar uit te kijken

Eerder kocht ik ze pas als de Sint in het land was. Inmiddels eet ik ze uit zelfbescherming alleen in de week rond 5 december, anders gaat er veel teveel doorheen. 

nee, wat de meeste al zeggen gooi de zooi er na halloween of half okt er pas in.

ik koop ze pas eind okt-midden november heb wel al een paar gezien die ik wil proberen

Ja,natuurlijk. De eerste zak is al op en de tweede zit in de pot en gaat al aardig leeg. Iedereen is er hier dol op. Sla ook altijd een voorraad in voor na de Sint om langzaam af te kicken.

Bananenbrood schreef op 11-09-2023 om 19:18:

Eerder kocht ik ze pas als de Sint in het land was. Inmiddels eet ik ze uit zelfbescherming alleen in de week rond 5 december, anders gaat er veel teveel doorheen.

Haha en ik haal ze juist wel, omdat ik ze graag eet, maar er wel mee kan stoppen na een klein bakje. Terwijl ik bij een koekje vaak het idee heb ik dat ik nog niks op heb en er dan al snel veel te veel van eet. 

Vind het soms echt een dilemma: ik wil wel gaan winkelen maar in sommige winkels die ik dan zou willen bezoeken zie je al kerstartikelen liggen pontificaal in de winkelroute.

Dat weet ik nog van voorgaande jaren.

Nou daar ga ik met mijn "alles moet in het seizoen" ..man kwam gisteren thuis met gevuld speculaas voor bij de koffie  (maar lekker was het wel!)

Herfstappeltaart schreef op 11-09-2023 om 08:21:

[..]

Neenee, kruidnoten zijn geen pepernoten. Dat zijn die onregelmatig gevormde brokken met anijs/taaitaaismaak.

De van Dale geeft bij pepernoot ook aan halfrond of vierkant stukje gekruide koek. De Kruidnoot is een half bolletje van speculaas. 

En ja, ik had vroeger altijd de gewoonte ze pas te kopen als Sinterklaas in het land was. Maar ik vind ze veel te lekker en het kan me eigenlijk ook niet schelen of hij er al is of niet. De eerste 2 zakken chocolade pepernoten zijn al op Van mij mogen ze het hele jaar rond in de schappen!

Herfstappeltaart schreef op 21-09-2023 om 06:43:

Nou daar ga ik met mijn "alles moet in het seizoen" ..man kwam gisteren thuis met gevuld speculaas voor bij de koffie (maar lekker was het wel!)

Haha maar... gevulde speculaas is ook veel te lekker! Nu heb ik er ook zin in 

redbulletje schreef op 11-09-2023 om 10:24:

[..]

Klopt.

Bij Disney World kunnen ze in 1 nacht dat hele park ombouwen van Halloween naar Kerst. Daar heb ik wel bewondering voor.

Dat doen ze niet in 1 nacht. Halloween is tot 1 november en kerst start pas 9 november. Ze ruimen eerst Halloween op, voordat ze beginnen met kerst. Het afbreken gebeurt inderdaad wel heel snel en opbouwen ook. Maar dus niet in 1 nacht het ene afbreken en het andere opbouwen. 

BlairW schreef op 21-09-2023 om 06:55:

[..]

De van Dale geeft bij pepernoot ook aan halfrond of vierkant stukje gekruide koek. De Kruidnoot is een half bolletje van speculaas.

En ja, ik had vroeger altijd de gewoonte ze pas te kopen als Sinterklaas in het land was. Maar ik vind ze veel te lekker en het kan me eigenlijk ook niet schelen of hij er al is of niet. De eerste 2 zakken chocolade pepernoten zijn al op Van mij mogen ze het hele jaar rond in de schappen!

Ik denk dat de spreektaal de eerdere betekenis heeft ingehaald.

Herfstappeltaart schreef op 21-09-2023 om 15:09:

[..]

Ik denk dat de spreektaal de eerdere betekenis heeft ingehaald.

Het is bij mij zo erg dat als er 'kruidnoot' op de verpakking staat, ik pepernoot lees en ik vervolgens dus serieus verbaasd ben dat er wat anders staat 🤦‍♀️

Terwijl ik dat dus echt wel weet.

Lollypopje schreef op 21-09-2023 om 15:36:

[..]

Het is bij mij zo erg dat als er 'kruidnoot' op de verpakking staat, ik pepernoot lees en ik vervolgens dus serieus verbaasd ben dat er wat anders staat 🤦‍♀️

Terwijl ik dat dus echt wel weet.

hier inmiddels al 3kg erdoor en heb vanmorgen weer een kg ingeslagen. En die is met een week wel op ben ik bang.

Over een paar weken gaan we naar Kreta, ik denk dat ik ook wat kruidnootjes in mijn koffer en handbagage stop. 😋

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.