Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/Nee 11-9-2023 Kruidnootjes in september

Peiling

Kruidnootjes in september
101 stemmen
47%
53%

Ik heb niet gestemd, want afhankelijk van m'n bui. Vorig jaar met zwangerschapsmisselijkheid hielp het heel erg om zo'n 6-12 pepernoten per uur te eten, telkens iets in de maag. Was gelukkig in november/december, dus geen probleem qua inkopen. Zou een volgende keer ook in april of augustus kunnen, wat mij betreft, als het maar helpt tegen die vreselijke misselijkheid. Maar los daarvan: liever pas op z'n vroegst vanaf eind oktober/begin november, bij voorkeur bij guur weer met een kopje thee. Anders ben ik ze rond 5 december al helemaal zat. Ik probeer ze ook zo in te kopen dat uiterlijk 7 december de zakken leeg zijn, dan ben ik er klaar mee en wil ik door met kerstkransjes. Pepernoten met kerst vind ik stom, net als oliebollen na 2 januari.

Moradora schreef op 11-09-2023 om 08:52:

hier gaan er vanaf het moment dat ze in de winkel liggen, tot eind december echt kilo's doorheen. Ik denk afgelopen jaar toch zeker 10 kilo zakken🙈 zo lekker bij een kopje thee.

Hier eten we ze ook in ruime hoeveelheden 

Je hebt ook zoveel smaakjes tegenwoordig, alhoewel ik de gewone nog steeds het lekkerste vind. Maar mijn kinderen eten graag die met chocola, truffel, kleurtjes, etc. Knetterkruidnootjes hadden we vorige week. Mierzoet maar wel grappig. 

Dat is alweer een traditie geworden.
Ik kijk er liever langer naar uit.

Nee ik koop ze niet voor november. Als hier in het dorp de najaarsfeesten voorbij zijn liggen ze (weer) in de winkel en dan koop ik ze nog een maand niet.  Ze lagen er nu ook al maar vanaf vandaag maken ze tijdelijk plaats voor wat kermissnoep als kaneelstelen, nougat en dropballen tegen schappelijkere prijzen. Zo probeert de ondernemer een graantje mee te pikken van de kermis voor de deur. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

11-09-2023 om 09:15

Lollypopje schreef op 11-09-2023 om 08:16:

Vroeger had ik het principe dat ik ze pas kocht als de Sint in het land is. Tegenwoordig heb ik geen principes meer, maar wel kruidnoten in huis

Ik heb nee gestemd maar eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit. Winkels moeten lekker doen waar ze zin in hebben, ik ben er toch niet zo heel erg dol op... (Niet dat ik het vies vind, ik vind er gewoon niet zo veel aan)

Lollypopje schreef op 11-09-2023 om 08:16:

Vroeger had ik het principe dat ik ze pas kocht als de Sint in het land is. 

Ik had dit principe ook. Maar heb dit jaar al 2 zakken gehaald. Het zijn natuurlijk gewoon een soort koekjes en koekjes kunnen altijd

Due-scimmie schreef op 11-09-2023 om 09:27:

[..]

Ik had dit principe ook. Maar heb dit jaar al 2 zakken gehaald. Het zijn natuurlijk gewoon een soort koekjes en koekjes kunnen altijd

Precies. En ik heb die met knettersuikee, gewoon omdat ik blij word van dat geknetter en ik wel wat blijheid verdien

Die zijn overigens wel echt zoet, maar daardoor eet ik er niet te veel van. Dus beter dan de truffel, want zo'n zak gaat veel harder

Ik vind het nog te vroeg voor kruidnoten, maar we hebben er wel al een paar op. We kochten 2 kleine zakjes om cadeau te doen en toen ben ik toch ook gezwicht om een klein zakje tompoes kruidnoten mee te nemen voor onszelf. Kleuter kan veel te schattig kijken . Ze waren vooral erg roze en erg zoet. Ze weet dat ze nu moet wachten tot Sinterklaas naar Nederland komt.

doorgaans wacht ik.  Maar mijn kinderen zijn jarig in september en ze hebben ook weleens op school kruidnootjes getrakteerd.  Vond iedereen verrassend en lekker natuurlijk 😎

en dit jaar liggen ze al in de kast want een dochter heeft ze gekocht. Die zag ze en dacht: lekker

van mij mogen ze het hele jaar door in de winkel liggen want nu denk ik steeds; ja lekker van genieten voordat ze er niet meer zijn, maar ondertussen liggen ze 5 maanden in de winkel. 
Heb veel meer moeite met de najaarscollectie die al opduikt,  kom op zeg, het is 30°...

Sowieso hou ik niet van kruidnoten/pepernoten, dus ik koop ze ook in december niet. Ik trek er verder hooguit mijn wenkbrauwen bij op dat het wat vroeg is, maar als mensen al zin hebben in september om ze eten, wie ben ik dan om te vinden dat dat niet zou mogen. 

Heb pas toevallig zakje in huis gehaald omdat ik er zin in had. Maar door het nu warme weer eigenlijk nog niet veel van gegeten. Vind de gewone kruidnootjes het lekkers, die met verschillende smaakjes vind ik al snel te zoet, al kan ik die met chocolade of truffel soms ook nog wel lekker vinden. 

Ik heb al twee zakjes op.🤭 Maar dat komt omdat ik twee speciale smaken zag die ik graag wilde proberen.

redbulletje schreef op 11-09-2023 om 08:35:

Ik heb geen bezwaar, maar ik heb ze nog niet op en ook nog geen behoefte aan.
Ik heb meer bezwaar tegen de kerstversiering van Intratuin die eind augustus al start. Dan is maandenlang die winkel niet meer gezellig want je wil in de (na)zomer toch nog niet met winter geconfronteerd worden?

Ze kunnen niet anders bij Intratuin. Het is een enorm karwei om dat allemaal op te bouwen. 

Herfstappeltaart schreef op 11-09-2023 om 10:15:

[..]

Ze kunnen niet anders bij Intratuin. Het is een enorm karwei om dat allemaal op te bouwen.

Klopt. 

Bij Disney World kunnen ze in 1 nacht dat hele park ombouwen van Halloween naar Kerst. Daar heb ik wel bewondering voor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.