Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Beterhier schreef op 09-01-2024 om 18:49:

[..]

Nou net op 1 vandaag over aanvallen op de elektriciteit voorzieningen in Oekraïne. Ik ben woest op die g#€%€;,?*

Burgers kapotmaken! Is helemaal niets aan te verdedigen, niets!

Ja, het is vreselijk. 
Zo dapper hoe de Oekrainers zich verdedigen, ondanks de constante aanvallen. 

LMEK schreef op 10-01-2024 om 13:22:

[..]

Gelukkig dan maar, ik dacht even dat je niet wilde antwoorden omdat het antwoord je met je neus op de feiten drukt.

En precies deze houding is het discussiëren niet waard.

LMEK schreef op 10-01-2024 om 13:50:

[..]

Om eerst 2 jaar oorlog te voeren en in een uitzichtloze positie nog over de schuldvraag te beginnen is filosoferen. 

Hier had je bij mijn grootouders mee aan moeten komen in of na 5 jaar Tweede Wereldoorlog in Nederland
Antwoord zo klaar als een klontje in beide gevallen: 

Nazi Duitsland dat Nederland binnenviel en hier mensen kwam wegvoeren en vermoorden. 

Rusland dat Oekraine binnenviel en daar mensen kwam wegvoeren en vermoorden.

Hoeft inderdaad niet over gefilosofeerd of ontkend te worden. 

kerstbeer schreef op 10-01-2024 om 16:59:

[..]

Hier had je bij mijn grootouders mee aan moeten komen in of na 5 jaar Tweede Wereldoorlog in Nederland .
Antwoord zo klaar als een klontje in beide gevallen:

Nazi Duitsland dat Nederland binnenviel en hier mensen kwam wegvoeren en vermoorden.

Rusland dat Oekraine binnenviel en daar mensen kwam wegvoeren en vermoorden.

Hoeft inderdaad niet over gefilosofeerd of ontkend te worden.

Klopt. 

Haha slim antwoord. Ik ga mijn tijd beter besteden 

Beterhier schreef op 10-01-2024 om 19:31:

Haha slim antwoord. Ik ga mijn tijd beter besteden

Waarom bestaat toch steeds die behoefte om te vertellen dat iemand weggaat? Is dat om aandacht te trekken? Of voor een smeekbede om toch te blijven?  

LMEK schreef op 10-01-2024 om 19:47:

[..]

Waarom bestaat toch steeds die behoefte om te vertellen dat iemand weggaat? Is dat om aandacht te trekken? Of voor een smeekbede om toch te blijven?

Het is een manier om de keuze geen tijd meer te verdoen te versterken. Er komt nu immers "sociale controle" bij. Smeekbede haha, nee zo belangrijk voel ik mij niet.

LMEK schreef op 10-01-2024 om 13:44:

[..]

Je hebt al vaker geopperd dat je zelfs een kernoorlog niet erg zou vinden. Ik vind dat misplaatste bravoure en een teken dat je geen flauw idee hebt wat de consequenties zijn van een directe aanval op Rusland. Dat Oekraïne stand houdt tegen het tweede grootste leger is ook erg misleidend en feitelijk onjuist. Want niet Oekraïne houdt stand maar Amerika, de NAVO en de EU houden stand. Zonder die hulp had Oekraïne het geen 2 maanden volgehouden en met die hulp zijn ze nog verder van hun doel verwijderd. Dus enige nuance is wel op zijn plaats met die uitspraak. En ik ben helemaal niet verbaasd dat er in Riyadh besprekingen plaats hebben gevonden waar het opgeven van land in ruil voor vrede steun krijgt van de betrokken landen bij die besprekingen. Dat is iets wat ik nu al bijna anderhalf jaar ook bepleit. We zien nu gewoon dat doorvechten Oekraïne alleen maar verder in de problemen heeft gebracht. Het land ligt grotendeels in puin, miljoenen vluchtelingen, honderdduizenden doden om nu te kunnen concluderen dat de steun aan Oekraïne tevergeefs is geweest in alle opzichten. Dat gaat nog wel een staartje krijgen.

Over het vetgedrukte: wanneer je spreekt over boots on the ground, dan kun je spreken van een gezamenlijk front; op dit moment leveren we slechts wat materieel. 
Bravoure om te spreken over een aanval op Rusland? Wat gaan ze doen? Een kernoorlog ontketenen en zichzelf van de kaart vegen? 
Ik denk dat je onderschat hoeveel personen liever zullen sterven dan onze cultuur en vrijheid op te geven om te leven onder een Russische dictatuur. 

https://www.hln.be/buitenland/zweedse-bevolking-moet-zich-mentaal-voorbereiden-op-oorlog-waarschuwt-legertop~a226dde0/

Geheel on-topic: waar stopt Rusland? Rusland stopt netjes aan zijn grenzen en elke beweging daarbuiten moet afgestraft worden. 

LMEK schreef op 10-01-2024 om 13:50:

[..]

Soms is het gewoon beter je verlies te nemen om de schade te beperken. Om eerst 2 jaar oorlog te voeren en in een uitzichtloze positie nog over de schuldvraag te beginnen is filosoferen. De realiteit zegt iets anders helaas.

Dat anderen beginnen over de schuldvraag komt omdat jij zo triomfantelijk reageert op de verliezen en erbarmelijke omstandigheden van de Oekraïners. Dieptreurig.

Moxxie schreef op 10-01-2024 om 21:38:

[..]

Dat anderen beginnen over de schuldvraag komt omdat jij zo triomfantelijk reageert op de verliezen en erbarmelijke omstandigheden van de Oekraïners. Dieptreurig.

Ik reageer helemaal niet triomfantelijk. Ik reageer met de realiteit in ogenschouw en die komt overeen met hetgeen dat ik al bijna 2 jaar schrijf. Op steeds meer punten waar we het over hebben gehad op topic blijkt mijn gelijk. Of het nou het effect van de sancties zijn, het effect van de wapenleveringen, de machtsverhoudingen aan het front of dat land opgeven de enige oplossing is het komt akelig overeen met mijn schrijven. Ik heb steeds geroepen dat wapenleveranties NIET de oplossing zijn en heb van iedereen op dit topic de wind van voren gekregen. En ik begrijp de emoties en de verontwaardiging en het onrecht dat jullie voelen maar politiek en oorlog staan daar mijlenver vanaf. Daar gelden andere regels en om die te begrijpen moet je je emoties uit kunnen schakelen bij tijd en wijle. 

LMEK schreef op 10-01-2024 om 23:20:

[..]

Ik reageer helemaal niet triomfantelijk. Ik reageer met de realiteit in ogenschouw en die komt overeen met hetgeen dat ik al bijna 2 jaar schrijf. Op steeds meer punten waar we het over hebben gehad op topic blijkt mijn gelijk. Of het nou het effect van de sancties zijn, het effect van de wapenleveringen, de machtsverhoudingen aan het front of dat land opgeven de enige oplossing is het komt akelig overeen met mijn schrijven. Ik heb steeds geroepen dat wapenleveranties NIET de oplossing zijn en heb van iedereen op dit topic de wind van voren gekregen. En ik begrijp de emoties en de verontwaardiging en het onrecht dat jullie voelen maar politiek en oorlog staan daar mijlenver vanaf. Daar gelden andere regels en om die te begrijpen moet je je emoties uit kunnen schakelen bij tijd en wijle.

Maak je als Russische vrouw maar eens je emotie wijs dat het niets is wanner je zoon naar het front word gestuurd.

Moirmel schreef op 11-01-2024 om 11:35:

[..]

Maak je als Russische vrouw maar eens je emotie wijs dat het niets is wanner je zoon naar het front word gestuurd.

Wat een uiterst vreemde bijdrage weer. Wat hebben Russische vrouwen en hun zoons nu met mijn verhaal te maken? Ik heb het over discussiëren op een forum en jij over een zoon naar het front sturen???

Moirmel schreef op 11-01-2024 om 11:35:

[..]

Ja, die jongens hebben er (meestal) ook niet om gevraagd. Daarom vluchten er ook zoveel naar Armenie, Kazachstan en nog meer landen, om de dienstplicht en een vroege dood te ontwijken. 

Ik begrijp heel goed dat ze geen zin hebben in veroveraartje spelen terwijl hun leiders ver van het front zijn in hun paleisjes zonder gevaar. 

LMEK schreef op 11-01-2024 om 11:45:

[..]

Wat een uiterst vreemde bijdrage weer. Wat hebben Russische vrouwen en hun zoons nu met mijn verhaal te maken? Ik heb het over discussiëren op een forum en jij over een zoon naar het front sturen???

Neen, je hebt het niet over discussiëren op een forum. Je verkondigd je grote gelijk dat Oekraïne zichzelf niet had moeten verdedigen, dat ze gewoon terrein hadden moeten afgeven, dat het de schuld is van de verdedigende dat er zoveel doden zijn gevallen, dat hun infrastructuur in puin ligt; want ja, hadden ze maar naar LMEK geluisterd en gewoon hun grond afgestaan, dan zou dit allemaal niet gebeurd zijn. 
En waar gaan we stoppen? Geven we hen ook een stukje van Polen, de Baltische staten; weet je wat, laten we gewoon het voormalige oostblok teruggeven aan die klojo's want oewie ze hebben kernwapens dus we mogen absoluut niets doen. 

Nu direct een bom op het Kremlin en Poetins villa, een nuke op Teheran en Pyongyang; en als ze dan nog agressie vertonen gewoon een totale oorlog tot er niets meer overblijft van deze staten. En dan strooien we zout op hun aarde zodat er nooit nog iets kan groeien. 
Heel die brave houding van Europa de afgelopen eeuw brengt ons niets op. Zuid-Amerika en Afrika zijn een zooitje, Rusland probeert zijn grenzen te verleggen, China denkt dat het weer een wereldmacht is en tracht zich overal in te kopen en in de VS stevenen ze af op een burgeroorlog. 

Moirmel schreef op 11-01-2024 om 14:09:

[..]

Neen, je hebt het niet over discussiëren op een forum. Je verkondigd je grote gelijk dat Oekraïne zichzelf niet had moeten verdedigen, dat ze gewoon terrein hadden moeten afgeven, dat het de schuld is van de verdedigende dat er zoveel doden zijn gevallen, dat hun infrastructuur in puin ligt; want ja, hadden ze maar naar LMEK geluisterd en gewoon hun grond afgestaan, dan zou dit allemaal niet gebeurd zijn.
En waar gaan we stoppen? Geven we hen ook een stukje van Polen, de Baltische staten; weet je wat, laten we gewoon het voormalige oostblok teruggeven aan die klojo's want oewie ze hebben kernwapens dus we mogen absoluut niets doen.

Nu direct een bom op het Kremlin en Poetins villa, een nuke op Teheran en Pyongyang; en als ze dan nog agressie vertonen gewoon een totale oorlog tot er niets meer overblijft van deze staten. En dan strooien we zout op hun aarde zodat er nooit nog iets kan groeien.
Heel die brave houding van Europa de afgelopen eeuw brengt ons niets op. Zuid-Amerika en Afrika zijn een zooitje, Rusland probeert zijn grenzen te verleggen, China denkt dat het weer een wereldmacht is en tracht zich overal in te kopen en in de VS stevenen ze af op een burgeroorlog.

Och, is het weer zover? Bommetje hier, bommetje daar en we zijn klaar. De Europese übermensch zal het klusje wel weer klaren. Hou toch op man!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.