Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

LMEK schreef op 11-01-2024 om 14:32:

[..]

Och, is het weer zover? Bommetje hier, bommetje daar en we zijn klaar. De Europese übermensch zal het klusje wel weer klaren. Hou toch op man!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240110_96557521

Zit achter een betaalmuur, maar misschien in een Nederlandse krant hetzelfde nieuws?

"Want om de oorlogskas te blijven vullen, is er op de begroting geld weggehaald op andere posten. Omdat Poetin het niet kan maken om aan sociale voorzieningen of pensioenen te knabbelen, werden heel wat onderhoudswerken geschrapt en werd op lokale budgetten beknibbeld. Daarbovenop komen nog de Westerse sancties waardoor er een gebrek is aan sommige materialen. Nog een probleem: het land heeft door de mobilisatie en rekrutering een piektekort van 4,6 miljoen arbeidskrachten. Er is maar één sector waar alle posten zijn bemand en dat is de wapenindustrie. Het gevolg is dat de installaties vaak op hun laatste adem trappen en een oplossing niet voor de hand ligt. In Elektrostal, op 50 kilometer van de hoofdstad, zit een heel district zonder verwarming. Een vijfde van alle pijpleidingen zijn er 100 procent versleten, de rest voor 75 procent. De lokale autoriteiten hebben geen 6 miljoen euro om de herstellingen uit te voeren, noch geschoold personeel."

Moirmel schreef op 12-01-2024 om 06:36:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240110_96557521

Zit achter een betaalmuur, maar misschien in een Nederlandse krant hetzelfde nieuws?

"Want om de oorlogskas te blijven vullen, is er op de begroting geld weggehaald op andere posten. Omdat Poetin het niet kan maken om aan sociale voorzieningen of pensioenen te knabbelen, werden heel wat onderhoudswerken geschrapt en werd op lokale budgetten beknibbeld. Daarbovenop komen nog de Westerse sancties waardoor er een gebrek is aan sommige materialen. Nog een probleem: het land heeft door de mobilisatie en rekrutering een piektekort van 4,6 miljoen arbeidskrachten. Er is maar één sector waar alle posten zijn bemand en dat is de wapenindustrie. Het gevolg is dat de installaties vaak op hun laatste adem trappen en een oplossing niet voor de hand ligt. In Elektrostal, op 50 kilometer van de hoofdstad, zit een heel district zonder verwarming. Een vijfde van alle pijpleidingen zijn er 100 procent versleten, de rest voor 75 procent. De lokale autoriteiten hebben geen 6 miljoen euro om de herstellingen uit te voeren, noch geschoold personeel."

Fijn dat ze solidair zijn met Oekraïne   

het land heeft door de mobilisatie en rekrutering een piektekort van 4,6 miljoen arbeidskrachten. Er is maar één sector waar alle posten zijn bemand en dat is de wapenindustrie. Het gevolg is dat de installaties vaak op hun laatste adem trappen en een oplossing niet voor de hand ligt. In Elektrostal, op 50 kilometer van de hoofdstad, zit een heel district zonder verwarming. Een vijfde van alle pijpleidingen zijn er 100 procent versleten, de rest voor 75 procent. De lokale autoriteiten hebben geen 6 miljoen euro om de herstellingen uit te voeren, noch geschoold personeel."

Goh. Als ze nu eens niet compleet nutteloos beleid voerden (van het perspectief als een land in oorlog) waarmee ze emigratie steeds noodzakelijker maken voor een percentage van hun inwoners. Dan zouden ze die gaten nog gedeeltelijk op kunnen vullen. 

Waar heb ik het over? LGBT mensen natuurlijk, waarvan er steeds meer Rusland verlaten. 

https://www.hln.be/buitenland/oekraiense-inlichtingenbaas-krijgt-elke-dag-geheime-rapporten-over-mogelijke-russische-aanval-op-navo~aad060af/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240112_93807201

Er zal natuurlijk een deel propaganda meespelen om fondsen los te krijgen voor de oorlog, maar ik denk dat het wel duidelijk is dat de kaarten geheel anders liggen dan pakweg vijf jaar geleden. 

Moirmel schreef op 12-01-2024 om 18:27:

https://www.hln.be/buitenland/oekraiense-inlichtingenbaas-krijgt-elke-dag-geheime-rapporten-over-mogelijke-russische-aanval-op-navo~aad060af/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240112_93807201

Er zal natuurlijk een deel propaganda meespelen om fondsen los te krijgen voor de oorlog, maar ik denk dat het wel duidelijk is dat de kaarten geheel anders liggen dan pakweg vijf jaar geleden.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5430249/navo-kopstuk-rob-bauer-oorlog-steadfast-defender-rusland

Hoor laatste dagen via verschillende media dat we ons allemaal echt moeten voorbereiden op een oorlog, wel angstwekkend allemaal.

Hoop niet dat de aanstaande NAVO oefening als provocatie wordt gezien en dat Rusland zich "genoodzaakt" ziet zich te "verdedigen", dan is het zover....

Blomke82 schreef op 18-01-2024 om 21:45:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5430249/navo-kopstuk-rob-bauer-oorlog-steadfast-defender-rusland

Hoor laatste dagen via verschillende media dat we ons allemaal echt moeten voorbereiden op een oorlog, wel angstwekkend allemaal.

Hoop niet dat de aanstaande NAVO oefening als provocatie wordt gezien en dat Rusland zich "genoodzaakt" ziet zich te "verdedigen", dan is het zover....

Hoor de laatste weken verschillende berichten van topmilitairen die zeggen dat Europese landen momenteel niet opgewassen zijn tegen een aanval van Rusland en dat we ons beter moeten voorbereiden. Is het gewoon een roep zodat we meer middelen aan defensie moeten besteden, denken ze zelf aan een aanval op Rusland of krijgen ze effectief informatie binnen dat Rusland een groter stuk van Europa zou willen aanvallen? 

Tenzij ze een kernoorlog willen beginnen, zou ik me niet al te druk maken. 

Ze kunnen Kiev al niet veroveren. 

Ik ben wel blij en dankbaar dat de Oekrainers niet zo makkelijk opgerold zijn als verwacht was. Anders stonden de Russen nu bij de Poolse grens en dan heb je veel sneller de poppen aan het dansen, als er provocaties zijn want dat is de NAVO grens. 

Je maakt mij namelijk niet wijs dat Putin en zijn kliek ooit zonder rancune zal zijn totdat de invloedsfeer van Rusland weer net zo ver reikt als in de tijd vd USSR. 

Behalve dan, waarschijnlijk met tegenzin, Oost-Duitsland dat nu natuurlijk samengevoegd is tot Duitsland. 

Wel zie ik graag dat er meer geld naar defensie gaat. Dat vond ik al voor deze oorlog overigens en die mening had toen niet eens zoveel met Rusland te maken, maar dat ik vind dat ons land niet compleet afhankelijk is voor zijn verdediging.  

Ik zie het allemaal als afleidingsmanoeuvre om het faliekante mislukking van het Oekraïense offensief te verbergen. Want nu wordt de plaat gedraaid dat Rusland op het punt staat Europa te veroveren en dat al die miljarden euro’s en honderdduizenden levens toch niet tevergeefs zijn geweest. In het begin van de oorlog lachte iedereen zich nog rot om de krakkemikkige staat van de Russische wapens en dat het leger niks voorstelde. Na 2 jaar sancties die de Russische economie en oorlogsindustrie lam hebben gelegd en Putins haviken hebben gekortwiekt krijgen we nu te horen dat Rusland een oorlog tegen Europa kan gaan beginnen. Contradictio in terminis. Dus de heren politici liegen al 2 jaar glashard over het effect van de sancties of ze liegen dat Rusland in staat is een oorlog tegen Europa te beginnen. 

LMEK schreef op 19-01-2024 om 15:47:

Ik zie het allemaal als 

gaap. Er is slechts 1 land dat zich te kakken heeft gezet en dat is het grote "machtige" Rusland. 

Ze zouden Oekraine wel 'even' binnengaan en dan zouden ze met open armen ontvangen worden, aldus ook Russische soldaten aan wie dat verhaaltje verkocht was. Binnen een paar weken, zo niet dagen, zouden ze het land veroverd hebben en Oekraine onder de voet gelopen hebben. 

Twee jaar later en ze staan nog steeds tegenover een zeer, ZEER vasteberaden volk. Dat ze zich zo verzetten tegenover Rusland zegt bovendien een heleboel over hoe graag zij niet onder Russisch bewind willen komen. 

Mij uiterste respect voor de 🌻Oekrainers🌻

kerstbeer schreef op 19-01-2024 om 16:24:

[..]

gaap. Er is slechts 1 land dat zich te kakken heeft gezet en dat is het grote "machtige" Rusland.

Ze zouden Oekraine wel 'even' binnengaan en dan zouden ze met open armen ontvangen worden, aldus ook Russische soldaten aan wie dat verhaaltje verkocht was. Binnen een paar weken, zo niet dagen, zouden ze het land veroverd hebben en Oekraine onder de voet gelopen hebben.

Twee jaar later en ze staan nog steeds tegenover een zeer, ZEER vasteberaden volk. Dat ze zich zo verzetten tegenover Rusland zegt bovendien een heleboel over hoe graag zij niet onder Russisch bewind willen komen.

Mij uiterste respect voor de 🌻Oekrainers🌻

Dat zeg ik ook, het ‘machtige’ Rusland gaat Europa aanvallen. En ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan. Wat staat Europa nou te wachten volgens jou, worden we onder de voet gelopen of niet? Mensen die hun bericht met gaap beginnen hebben over het algemeen veel kennis dus ik ben benieuwd. 

LMEK schreef op 19-01-2024 om 17:11:

[..]

Dat zeg ik ook, het ‘machtige’ Rusland gaat Europa aanvallen. En ze kunnen Oekraïne niet eens verslaan. Wat staat Europa nou te wachten volgens jou, worden we onder de voet gelopen of niet? Mensen die hun bericht met gaap beginnen hebben over het algemeen veel kennis dus ik ben benieuwd.

Dank je. Ik ben niet heel slim, maar ik heb wel meer kennis dan mensen die door Rusland betaald worden om Putin te promoten. 

Iedereen die ook maar een beetje verstand heeft, weet dat Putin zich volledig voor schut heeft gezet met deze oorlog. 

Jammer dat sommige mensen niet kritisch nadenken bij sommige social media posts, want het is al jarenlang duidelijk dat Rusland alles doet om tweedracht te zaaien in het westen

https://www.globalgovernmentforum.com/organised-chaos-how-russia-weaponised-the-culture-wars/

kerstbeer schreef op 19-01-2024 om 22:58:

[..]

Dank je. Ik ben niet heel slim, maar ik heb wel meer kennis dan mensen die door Rusland betaald worden om Putin te promoten.

Iedereen die ook maar een beetje verstand heeft, weet dat Putin zich volledig voor schut heeft gezet met deze oorlog.

Jammer dat sommige mensen niet kritisch nadenken bij sommige social media posts, want het is al jarenlang duidelijk dat Rusland alles doet om tweedracht te zaaien in het westen

https://www.globalgovernmentforum.com/organised-chaos-how-russia-weaponised-the-culture-wars/

Jammer dat je jouw kennis niet wilt delen dan. Ik was benieuwd naar jouw mening over de Russische dreiging. Of beter gezegd, ik ben nog steeds benieuwd naar die mening. 

LMEK schreef op 19-01-2024 om 23:29:

[..]

Jammer dat je jouw kennis niet wilt delen dan. Ik was benieuwd naar jouw mening over de Russische dreiging. Of beter gezegd, ik ben nog steeds benieuwd naar die mening.

Ik heb al heel wat gedeeld hier, dus nogal raar dat jij doet alsof dat niet zo is. Wat voor belang heb jij om te suggeren dat ik geen kennis wil delen?

Heb buiten het delen hiervan ook al vele malen ook links gepost naar dingen die over deze kwestie gaan. Nogal vreemd om te doen alsof ik geen kennis wil delen. Liegen en bedreigen lijkt wel te horen bij Putin-liefhebbers, dus wat dat betreft ben ik ook niet heel verbaasd.

Hier gaan we dan met een paar punten: 

-Rusland heeft zich voor schut gezet en lijkt lang niet meer zo dreigend en sterk als het leek voor 2022. 

-Dedovshchina is nog steeds een groot probleem in het Russische leger. Dedovshchina is het martelen, seksueel misbruik en andere vormen van vernederen van Russische soldaten door hun senioren. Er zijn al lang Russische moeders die vragen stellen omdat hun zonen verdwenen zijn nadat ze het leger in moesten. Dit gebeurde al, ook onder Putin, maar ook ver voordat ze Oekraine invielen. 

- Rusland is al jarenlang bezig met pogingen om het Westen te verdelen, onder andere door inmenging op social media. Pro Brexit posts en inmenging in de Amerikaanse verkiezingen ten behoeve van Trump is al tijden bekend. 

- De manier waarop LGBTQ+ mensen in Rusland wordt behandeld, zorgt voor nog meer tweedeling en onderdrukking. 

Nu heb ik dus een vraag aan jou: wat voor belang heb jij om hier zo constant te posten? Het lijkt wel alsof je geen post voorbij kan laten gaan of je voelt alsof je erop moet reageren. Waarom doe jij dat?

Kunnen jullie geen kamer boeken?
Ondertussen is het leuk om te lezen dat Oekraïne een radarvliegtuig en een commandevliegtuig heeft weten neer te halen zonder zelf schade te ondervinden. Nog een half jaartje en de eerste f16 zijn inzetbaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.