Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?

Als ik dat zo lees gaat die tentoonstelling geen noemenswaardig effect sorteren voor Putin. De bevolking weet onder de mensen wel beter! Er is nog lang niet zoveel angst als in de DDR ooit. Ze zijn alleen niet in staat het te veranderen.

Beterhier schreef op 09-01-2024 om 21:52:

Als ik dat zo lees gaat die tentoonstelling geen noemenswaardig effect sorteren voor Putin. De bevolking weet onder de mensen wel beter! Er is nog lang niet zoveel angst als in de DDR ooit. Ze zijn alleen niet in staat het te veranderen.

Weinig mensen zijn voor die oorlog, maar of dat genoeg is? Ik vermoed dat het voor veel mensen een ver-van-mijn-bed-show is en zolang ze geen "last" ervan hebben is men misschien geneigd toch weer op Poetin te stemmen. Totdat na zijn overwinning die mobilisatie komt. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-01-2024 om 21:32:

[..]

Nee joh, is allemaal de schuld van Amerika en het Westen, weet je toch

Ik las vandaag iets over tentoonstelling en de verkiezingen, was wel interessant. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

Nu je toch over het Amerika en het westen begint, hoe vind je het gaan?  Hoeveel dichter zijn die bij hun doel gekomen sinds het begin van de oorlog? 

LMEK schreef op 09-01-2024 om 22:33:

[..]

Nu je toch over het Amerika en het westen begint, hoe vind je het gaan? Hoeveel dichter zijn die bij hun doel gekomen sinds het begin van de oorlog?

De woorden die nu in me opkomen zet ik niet neer, maar netjes gezegd; ik ga niet met jou in gesprek.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-01-2024 om 22:41:

[..]

De woorden die nu in me opkomen zet ik niet neer, maar netjes gezegd; ik ga niet met jou in gesprek.

Dat is vaker als de argumenten op zijn. Het was geen ingewikkelde vraag maar goed je mag altijd kiezen op welke vragen je  wil antwoorden. 

LMEK schreef op 09-01-2024 om 22:52:

[..]

Dat is vaker als de argumenten op zijn. Het was geen ingewikkelde vraag maar goed je mag altijd kiezen op welke vragen je wil antwoorden.

Dan zal ik antwoorden.
Momenteel gaat het vrij goed. Het front zit vast en Oekraïne slaagt erin om de Krim te belagen. In een strijd tegen het tweede grootste leger ter wereld, lijkt me dit vrij goed. 
Net gelezen: de raketten die Rusland bij hun laatste luchtaanval inzette, hadden er een productiedatum van december 2023. 

Moirmel schreef op 09-01-2024 om 23:16:

[..]

Dan zal ik antwoorden.
Momenteel gaat het vrij goed. Het front zit vast en Oekraïne slaagt erin om de Krim te belagen. In een strijd tegen het tweede grootste leger ter wereld, lijkt me dit vrij goed.
Net gelezen: de raketten die Rusland bij hun laatste luchtaanval inzette, hadden er een productiedatum van december 2023.

Als je zegt dat het vrij goed gaat kan ik gewoon concluderen dat je er niet veel vanaf weet. Want het gaat helemaal niet goed het gaat catastrofaal slecht voor Oekraïne. Het geld is op, de munitie is op, Zelensky heeft aan de stok met Zaluzhny, mobilisatie geeft steeds meer problemen, ze zijn 18% van hun land kwijt, infrastructuur aan gort, honderdduizenden doden en geen enkele ruimte voor verbetering is wat er echt aan de hand is. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

10-01-2024 om 08:34 Topicstarter

Ik zie een land dat zich al bijna twee jaar verzet tegen het veel grotere Rusland, daar waar destijds na de inval verwacht werd dat het met een paar dagen wel bekeken zou zijn.

Met al die miljarden die ze hebben gekregen aan steun hebben ze hun hoofd goed boven water weten te houden ja.

LMEK schreef op 09-01-2024 om 22:52:

[..]

Dat is vaker als de argumenten op zijn. Het was geen ingewikkelde vraag maar goed je mag altijd kiezen op welke vragen je wil antwoorden.

Nope, dit gaat niet over argumenten maar jou als persoon.

LMEK schreef op 09-01-2024 om 23:53:

[..]

Als je zegt dat het vrij goed gaat kan ik gewoon concluderen dat je er niet veel vanaf weet. Want het gaat helemaal niet goed het gaat catastrofaal slecht voor Oekraïne. Het geld is op, de munitie is op, Zelensky heeft aan de stok met Zaluzhny, mobilisatie geeft steeds meer problemen, ze zijn 18% van hun land kwijt, infrastructuur aan gort, honderdduizenden doden en geen enkele ruimte voor verbetering is wat er echt aan de hand is.

Natuurlijk is de situatie ginds miserabel, feit blijft wel dat Oekraïne stand houdt tegen het tweede grootste leger op deze wereld. 
Jij had graag gezien dat Oekraïne zonder weerstand enkele gebieden afstond aan Rusland, ik zou graag zien dat Europa een vuist maakt en met de NAVO stevig terugslaat in (ja IN) Rusland.
Als er uit dit conflict iets uitkomt dan hoop ik dat dit is dat Europa weer aan Realpolitik begint te doen waarbij we weer stevig investeren in onze legers en beseffen dat de zachte hand niet werkt tegen dictators. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-01-2024 om 08:44:

[..]

Nope, dit gaat niet over argumenten maar jou als persoon.

Gelukkig dan maar, ik dacht even dat je niet wilde antwoorden omdat het antwoord je met je neus op de feiten drukt. 

LMEK schreef op 09-01-2024 om 23:53:

[..]

En dat hebben ze aan zichzelf te danken toch?

Moirmel schreef op 10-01-2024 om 10:00:

[..]

Natuurlijk is de situatie ginds miserabel, feit blijft wel dat Oekraïne stand houdt tegen het tweede grootste leger op deze wereld.
Jij had graag gezien dat Oekraïne zonder weerstand enkele gebieden afstond aan Rusland, ik zou graag zien dat Europa een vuist maakt en met de NAVO stevig terugslaat in (ja IN) Rusland.
Als er uit dit conflict iets uitkomt dan hoop ik dat dit is dat Europa weer aan Realpolitik begint te doen waarbij we weer stevig investeren in onze legers en beseffen dat de zachte hand niet werkt tegen dictators.

Je hebt al vaker geopperd dat je zelfs een kernoorlog niet erg zou vinden. Ik vind dat misplaatste bravoure en een teken dat je geen flauw idee hebt wat de consequenties zijn van een directe aanval op Rusland. Dat Oekraïne stand houdt tegen het tweede grootste leger is ook erg misleidend en feitelijk onjuist. Want niet Oekraïne houdt stand maar Amerika, de NAVO en de EU houden stand. Zonder die hulp had Oekraïne het geen 2 maanden volgehouden en met die hulp zijn ze nog verder van hun doel verwijderd. Dus enige nuance is wel op zijn plaats met die uitspraak.  En ik ben helemaal niet verbaasd dat er in Riyadh besprekingen plaats hebben gevonden waar het opgeven van land in ruil voor vrede steun krijgt van de betrokken landen bij die besprekingen. Dat is iets wat ik nu al bijna anderhalf jaar ook bepleit. We zien nu gewoon dat doorvechten Oekraïne alleen maar verder in de problemen heeft gebracht. Het land ligt grotendeels in puin, miljoenen vluchtelingen, honderdduizenden doden om nu te kunnen concluderen dat de steun aan Oekraïne tevergeefs is geweest in alle opzichten.  Dat gaat nog wel een staartje krijgen. 

Beterhier schreef op 10-01-2024 om 13:43:

[..]

En dat hebben ze aan zichzelf te danken toch?

Soms is het gewoon beter je verlies te nemen om de schade te beperken. Om eerst 2 jaar oorlog te voeren en in een uitzichtloze positie nog over de schuldvraag te beginnen is filosoferen. De realiteit zegt iets anders helaas. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.