Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.


Westerwolde stapt opnieuw naar de rechter om aantal asielzoekers in Ter Apel - https://nos.nl/l/2535533
Gelijk hebben ze, sowieso is het geen duurzame oplossing om pas voor het eerst na maanden weer eens te proberen om te voldoen aan het maximum alleen omdat de gemeente anders naar de rechter zou stappen. Maar ook heeft Westerwolde gelijk dat je moet kijken naar het aantal asielzoekers overdag. Dat is ook het moment dat er de meeste overlast is.

Poezenmeisje schreef op 01-09-2024 om 21:00:

Als ik kijk naar de revalidatiekliniek waar mijn moeder dit jaar lag dan weet ik niet of een AZC zoveel beroerder is.

Gedeelde badkamer met de buurman, koffierondes die niet gelopen werden...

gemeenten-regelen-extra-slaapplek-voor-ter-apel-gebeurt-in-onze-achtertuin.jpg

Dit is bijvoorbeeld de crisisnachtopvang, waar een gezin met kinderen zomaar een week kan moeten verblijven (alleen 's nachts, elke ochtend mag je weer met de bus naar Ter Apel, in de hoop dat er deze keer wel plek voor je is).
https://www.nu.nl/asielcrisis/6326156/gemeenten-regelen-extra-slaapplek-voor-ter-apel-gebeurt-in-onze-achtertuin.html

Ziehier hoe sommige mensen in populistische leugens trappen. Dat asielzoekers massaal hun eigen emigratie zelf wel hadden kunnen regelen en bekostigen, maar dat niet doen omdat ze de asielprocedures en -faciliteiten wel lekker en fijn vinden. Dat die asielzoekers de plekken inpikken waar de oerhollandse ouderen zielsgraag hadden willen wonen. Dat asielzoekers uit het overvolle Ter Apel verplicht spreiden over Nederland een verschrikkelijk plan is van linkse deugers, maar als de PVV het doet dan heet het 'eindelijk eens doorpakken' en is het prachtig. Hoe komen mensen zover dat ze in dat soort waanbeelden geloven?

Nicole123 schreef op 02-09-2024 om 17:17:

Ziehier hoe sommige mensen in populistische leugens trappen. Dat asielzoekers massaal hun eigen emigratie zelf wel hadden kunnen regelen en bekostigen, maar dat niet doen omdat ze de asielprocedures en -faciliteiten wel lekker en fijn vinden. Dat die asielzoekers de plekken inpikken waar de oerhollandse ouderen zielsgraag hadden willen wonen. Dat asielzoekers uit het overvolle Ter Apel verplicht spreiden over Nederland een verschrikkelijk plan is van linkse deugers, maar als de PVV het doet dan heet het 'eindelijk eens doorpakken' en is het prachtig. Hoe komen mensen zover dat ze in dat soort waanbeelden geloven?

Het is verschrikkelijk, kennelijk zijn vele Nederlanders dusdanig strontverwend dat ze zich in de verste verte niet kunnen voorstellen hoe het is om nu oorlogsvluchteling te zijn. 

In hun perspectief kunnen die 'zogenaamde vluchtelingen' gewoon niet deugen, het kan niet zo zijn dat ze daadwerkelijk met niets hun land noodgedwongen hebben moeten ontvluchten, dat bestaat niet, dat is een leugen, dat hoefden wij ook niet. Dan moeten ze wel zwak en lui zijn en graag hun hand ophouden en komen ze expres onze kant op om ons dwars te zitten, dat kan niet anders...

En inderdaad eerst fel tegen de spreidingswet zijn, want dan komen er allemaal nieuwe Ter Apels, vervolgens klagen dat de situatie in Ter Apel niet verandert en nu heet het ineens doorpakken en is er met de spreidingswet niks mis? 

felija schreef op 02-09-2024 om 10:31:

Want als je voor een humane opvang van asielzoekers bent, ben je tegen een humane opvang voor ouderen?
Dit draadje gaat over de opvang van asielzoekers, als er een draadje was geweest over de omstandigheden waarin onze ouderen leven, dan had ik daar geschreven dat ook in dat opzicht de overheid flinke steken heeft laten vallen. Dat geldt eigenlijk voor alle kwetsbare groepen in ons land. Naastenliefde kan én én zijn, nou ja, verschillend idee over naastenliefde zullen we maar zeggen.

Het probleem is dat geld maar 1 keer uitgegeven kan worden. En die hele asielopvang kost de belastingbetaler zo onvoorstelbaar veel geld dat er dan bezuinigd moet worden op andere zaken. Verpleeghuizen is dan wel lekker bezuinigen. 




Poezenmeisje

Poezenmeisje

02-09-2024 om 20:09 Topicstarter

Al dat geld dat nu wordt verspild aan jonge veiligelanders zie ik beter besteed aan de ouderenzorg.

Er is geen oorlog in Marokko, Tunesië, Algerije. Waarom zouden WIJ die verveelde pubers moeten verzorgen en pamperen?

De jeugdzorg in Nederland is al belabberd, moeten we deze krengen er óók nog bij hebben? 

 

Poezenmeisje schreef op 02-09-2024 om 20:09:

Al dat geld dat nu wordt verspild aan jonge veiligelanders zie ik beter besteed aan de ouderenzorg.

Er is geen oorlog in Marokko, Tunesië, Algerije. Waarom zouden WIJ die verveelde pubers moeten verzorgen en pamperen?

De jeugdzorg in Nederland is al belabberd, moeten we deze krengen er óók nog bij hebben?

Veiligelanders zijn maar 3 procent van degenen in AZC's. Dus dat brengt niet zoveel op. Verder is voor de ouderenzorg personeelstekort een groter issue dan geldtekort.

Misschien moeten we asielzoekers die zich willen laten omscholen naar de zorg voorrang geven in de procedure.

Alice12 schreef op 02-09-2024 om 18:26:

[..]

Het probleem is dat geld maar 1 keer uitgegeven kan worden. En die hele asielopvang kost de belastingbetaler zo onvoorstelbaar veel geld dat er dan bezuinigd moet worden op andere zaken. Verpleeghuizen is dan wel lekker bezuinigen.




Het kan allemaal veel goedkoper en toch humaan, dat dat niet zo is, is te wijten aan falend overheidsbeleid: ondermeer het enorm afschalen van AZC-accommodaties. 

Bovendien kampt de zorg met een enorm personeelstekort, geld alleen is niet genoeg om de problemen omtrent ouderenzorg op te lossen, dan hebben we weliswaar weer verpleeghuizen, maar geen personeel.

Poezenmeisje schreef op 02-09-2024 om 20:09:

Al dat geld dat nu wordt verspild aan jonge veiligelanders zie ik beter besteed aan de ouderenzorg.

Er is geen oorlog in Marokko, Tunesië, Algerije. Waarom zouden WIJ die verveelde pubers moeten verzorgen en pamperen?

De jeugdzorg in Nederland is al belabberd, moeten we deze krengen er óók nog bij hebben?

Zo lust ik er nog wel een paar qua drogredenen. Als we niet zo belachelijk veel geld uitgeven aan subsidies van de boeren houden we geld én ruimte over. Kunnen we ruimschoots ouderen, kinderen in de jeugdzorg en wat vluchtelingen van opvangen! Scheelt gelijk heel veel dierenleed, beter voor het milieu én we hebben minder arbeidsmigranten nodig. Win win win zeg ik je. 

Maar goed. Liever een zondebok dan een oplossing toch?  Liever schaamteloos Marokkaanse, Tunesische of Algerijnse pubers wegzetten als verveelde krengen. Zonder kennis van zaken, want vertel me eens hoeveel van dat soort pubers er hier aan deze categorie aan veilige landers is? Ben heel benieuwd.


Allemaal onderbuik. Allemaal angst. Allemaal verwend gedrag. Bang dat sommige meer krijgen. Bang om zelf tekort gedaan te worden. Mijn hemel wat een harteloze peilloze diepte is het hier toch soms. 

Daglichtlamp schreef op 02-09-2024 om 20:38:

[..]

Veiligelanders zijn maar 3 procent van degenen in AZC's. Dus dat brengt niet zoveel op. Verder is voor de ouderenzorg personeelstekort een groter issue dan geldtekort.

Misschien moeten we asielzoekers die zich willen laten omscholen naar de zorg voorrang geven in de procedure.

Hoeveel zullen zich aanmelden denk je?

https://www.assidq.nl/vraag-en-antwoord/mag-een-vrouw-naar-de-awrah-van-een-oude-man-kijken-tijdens-de-verzorging

https://www.mathildebos.nl/pdfs/moslima-in-de-zorg.pdf

Daglichtlamp schreef op 02-09-2024 om 15:47:

[..]

gemeenten-regelen-extra-slaapplek-voor-ter-apel-gebeurt-in-onze-achtertuin.jpg

Dit is bijvoorbeeld de crisisnachtopvang, waar een gezin met kinderen zomaar een week kan moeten verblijven (alleen 's nachts, elke ochtend mag je weer met de bus naar Ter Apel, in de hoop dat er deze keer wel plek voor je is).
https://www.nu.nl/asielcrisis/6326156/gemeenten-regelen-extra-slaapplek-voor-ter-apel-gebeurt-in-onze-achtertuin.html

Lijkt mij verschrikkelijk. Maar hee, dit lijkt me beter dan hetgeen ze hebben achtergelaten.

Daglichtlamp schreef op 02-09-2024 om 21:03:

[..]

Gelukkig zijn het juist niet allemaal strenge moslims.

En dan hebben ze voorrang gekregen, komen op het punt dat ze, als vrouw, mannen moeten wassen en stappen uit de opleiding. Heb zelf cliënten gehad, mannen, die aangaven dat ze "slecht" geholpen waren door een moslima. Die had hun een washandje toegeworpen en haar hoofd afgedraaid tijdens het wassen. Nota bene bij een man die maar 1 been had en eentje die halfzijdig verlamd was. Je bent daar voor de veiligheid van die mensen, niet om de mensen maar wat aan te laten rommelen en onveiligheid creëren. 

Maar gezien je reactie snelheid zul je niets gelezen hebben, of iig niet alles.

Poezenmeisje schreef op 02-09-2024 om 20:09:

Al dat geld dat nu wordt verspild aan jonge veiligelanders zie ik beter besteed aan de ouderenzorg.

Er is geen oorlog in Marokko, Tunesië, Algerije. Waarom zouden WIJ die verveelde pubers moeten verzorgen en pamperen?

De jeugdzorg in Nederland is al belabberd, moeten we deze krengen er óók nog bij hebben?

Ik ben het met je eens dat aan veiligelanders die hier enkel komen als gelukszoeker je inderdaad zo min mogelijk geld zou moeten besteden. Je moet die procedures zo kort mogelijk maken en ze zo snel mogelijk weer uitzetten. Er is volgens mij ook helemaal niemand die deze mensen wel graag in Nederland wil hebben of houden (in ieder geval niet voor zover ik weet op dit forum of bij de politieke partijen, wellicht alleen DENK uitgezonderd). Je houdt gelukszoekende veiligelanders alleen niet tegen bij de grens door 'ik wil die krengen niet' te roepen, of wilde je prikkeldraad om Nederland heen zetten, grenscontroles invoeren en uit de EU stappen? (en dan nog, zie het 'succes' van Brexit...) Zo snel mogelijk uitzetten is de goedkoopste optie. Overigens zijn mensen die uit een veilig land komen individueel niet per definitie veilig, dus je kunt ze niet enkel op grond van hun nationaliteit direct uitzetten. Maar wel graag zo snel mogelijk ja, met zo min mogelijk kosten. Dat ben ik helemaal met je eens. Geen asielprocedurestop dus, want dan wordt de periode dat deze gelukszoekers hier gehuisvest moeten worden juist met nog eens 2 jaar verlengd en trekt het die groep ook nog extra aan. Alsjeblieft niet, laten ze vooral snel wegwezen. Geen stop maar een versnelling van uitzetting.

Procentueel los je daarmee overigens niet veel op, want veiligelanders zijn slechts 3% van de asielzoekers en asielzoekers zijn weer slechts 11% van de immigranten. De groep die je beschrijft, waarvan je impliceert dat zij hét probleem zijn waardoor jongeren en ouderen die hier al zijn geen kans meer hebben, maakt dus slechts 0,33%, 3 van de 1000, nieuwe binnenkomers uit. Als je echt wat wil doen wat veel zoden aan  de dijk zet moet je naast de mensen die geen recht op asiel hebben zo snel mogelijk uitzetten je ook richten op andere groepen immigranten, waar je een veel grotere slag kunt slaan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.