Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


Van mij mag extinction rebellion op de snelweg demonsteren ik vind het alleen jammer dat de discussie nu vooral over de manier van demonstreren gaat en niet over de reden waarvoor ze demonstreren. Sla de krant er maar op na.

Ik sta achter verschillende van hun standpunt maar die komen nu niet goed tot hun recht. Jammer, ik vraag mij af of er een bewuste keuze achter zit om de demonstranten op deze manier aan te pakken.

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:03:

[..]

Dat er klimaatopwarming is daar zijn inmiddels heel veel mensen het over eens, maar je kunt dat ook op een normale manier overbrengen i.p.v. zo gek te doen als vastlijmen aan asfalt. Bovendien willen heel veel bedrijven "groener" worden en wordt er heel veel geïnvesteerd, en zijn mensen zich er meer bewust van maar dat kan niet v.d. ene op de andere dag opgelost worden, en deze mensen maken het er niet beter op, niet voor mij in ieder geval.

Zet eens tegen elkaar af hoeveel geld er naar fossiele subsidies gaat en hoeveel naar het klimaat. 

En 'deze mensen maken het er niet beter op'? Ook niet slechter, lijkt me.

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:19:

[..]

Toch heb ik geen boer zich zo zielig zien gedragen om zich aan de weg te lijmen en reden ze in stoet door.

Ook als je het niet eens bent met deze manier van actievoeren kun je wel achter de boodschap staan. De mensen die moord en brand schreeuwen en het alleen maar kunnen hebben over hoe kut deze acties wel niet zijn, lijken sowieso niet bepaald geïnteresseerd te zijn in een gesprek over klimaatverandering. Het is werkelijk van de zotte dat een stel volwassen mensen continu zoekt naar smoesjes om het maar niet over de olifant in de kamer te hebben. Laat de boodschap prevaleren boven het middel.

Overstromingen in onder andere Pakistan, maar ook in Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en zeer dicht bij huis België, Duitsland en Nederland, extreme hittegolven, smeltende gletsjers en smeltend poolijs, bosbranden, etc etc. 

Er moet NU wat gebeuren. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 14:15

Cookielover schreef op 29-01-2023 om 14:06:


Er moet NU wat gebeuren.

Ik zou stoppen met het opladen van je vervuilende telefoon /computer. 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 14:15:

[..]

Ik zou stoppen met het opladen van je vervuilende telefoon /computer.

drogreden nr 12–> De persoonlijke aanval

De persoon (de ‘tegenstander’) wordt aangevallen en niet zijn of haar argumenten. Voorbeeld:

Jij weet helemaal niks over gezond en gevarieerd eten, je bent zelf veel te zwaar!

Door iemand persoonlijk aan te vallen, trek je zijn of haar geloofwaardigheid in twijfel, terwijl hier geen reden voor is. Iemand die te zwaar is kan best veel weten over gezond en gevarieerd eten. Er wordt hier op de man gespeeld in plaats van op de bal.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 14:15:

[..]

Ik zou stoppen met het opladen van je vervuilende telefoon /computer.

Dit vind ik echt een zwaktebod. 

Jillz schreef op 29-01-2023 om 14:18:

[..]

Dit vind ik echt een zwaktebod.

Erg kinderachtig ook.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 14:15:

[..]

Ik zou stoppen met het opladen van je vervuilende telefoon /computer.

Epic dieptepunt nr 88

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 14:28

Ik vind hem wel grappig. Jammer dat sommige geen humor hebben. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 14:29

Libertine schreef op 29-01-2023 om 14:24:

[..]

Epic dieptepunt nr 88

Ik ben benieuwd naar de andere 87. Die eens een overzichtje.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 14:29:

[..]

Ik ben benieuwd naar de andere 87. Die eens een overzichtje.

Da's offtopic, je kunt er een eigen topic over starten.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 14:36

felija schreef op 29-01-2023 om 14:33:

[..]

Da's offtopic, je kunt er een eigen topic over starten.

Hoho . Iemand doet hier een bewering, dan hoor je die ook te staven. Of mag je iemand zomaar zwart maken?

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 14:28:

Ik vind hem wel grappig. Jammer dat sommige geen humor hebben.

Ah, als andere mensen een ‘grapje’ (jij-bak) dat jij maakt niet leuk vinden maak jij uit dat ze geen humor hebben. Bijzonder.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 14:36:

[..]

Hoho . Iemand doet hier een bewering, dan hoor je die ook te staven. Of mag je iemand zomaar zwart maken?

Wat een gotspe 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.