Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:12:

[..]

Ik wil niet door een andere groep de les gelezen worden nee. En z’n föhn heeft elektriciteit nodig. Dat wordt waarschijnlijk ook gewoon opgewekt met vervuilend bruinkool.

maar jij mag wel anderen de les lezen dat ze niet mogen protesteren? 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:12:

[..]

Ik wil niet door een andere groep de les gelezen worden nee. En z’n föhn heeft elektriciteit nodig. Dat wordt waarschijnlijk ook gewoon opgewekt met vervuilend bruinkool.

Je wordt gewezen op een inconsistentie in jouw berichtgeving, geldt niet alleen voor jou overigens. Het is nogal opvallend, zacht uitgedrukt.

Protesteren is een goed recht maar doe dat dan op de plaatsen die daar voor zijn zoals het malieveld en breng zeker niet de maatschappij in gevaar en breng geen vernielingen aan en overtreed de wet niet. En ja dat geldt natuurlijk ook voor de boeren.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:16

Lexus schreef op 29-01-2023 om 12:14:

[..]

maar jij mag wel anderen de les lezen dat ze niet mogen protesteren?

Ze mogen van mij protesteren, maar wel op een legale manier, zonder zich schuldig te maken aan strafbare feiten. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:16

watertoren schreef op 29-01-2023 om 12:15:

Protesteren is een goed recht maar doe dat dan op de plaatsen die daar voor zijn zoals het malieveld en breng zeker niet de maatschappij in gevaar en breng geen vernielingen aan en overtreed de wet niet. En ja dat geldt natuurlijk ook voor de boeren.

Dit inderdaad. 

watertoren schreef op 29-01-2023 om 12:15:

Protesteren is een goed recht maar doe dat dan op de plaatsen die daar voor zijn zoals het malieveld en breng zeker niet de maatschappij in gevaar en breng geen vernielingen aan en overtreed de wet niet. En ja dat geldt natuurlijk ook voor de boeren.

ja daar valt wat voor te zeggen maar dat gebeurt al zo lang en het helpt niet. 

watertoren schreef op 29-01-2023 om 12:15:

Protesteren is een goed recht maar doe dat dan op de plaatsen die daar voor zijn zoals het malieveld en breng zeker niet de maatschappij in gevaar en breng geen vernielingen aan en overtreed de wet niet. En ja dat geldt natuurlijk ook voor de boeren.

Er loopt nog een weg naast die niet is bezet dus verkeer en ambulance konden er gewoon langs.  

felija schreef op 29-01-2023 om 12:07:

[..]

Eh...serieus?! Heel veel? De boeren gingen ook met hun tractoren de snelweg op, omdat ze wilden protesteren, gek genoeg was daar enorm veel begrip voor. Dan is het opeens niet gevaarlijk? Maar als het onderwerp van protest je niet aanstaat, dan zijn protesten op de snelweg ineens strafbaar, schandalig en gevaarlijk?

Toch heb ik geen boer zich zo zielig zien gedragen om zich aan de weg te lijmen en reden ze in stoet door.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:16:

[..]

Ze mogen van mij protesteren, maar wel op een legale manier, zonder zich schuldig te maken aan strafbare feiten

nee dat mogen ze niet van je want ook als ze op het Malieveld staan ga jij ze kapittelen over dat ze een föhn hebben oid. De inconsequentie die je anderen verwijt is jou blijkbaar ook niet vreemd. 

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:19:

[..]

Toch heb ik geen boer zich zo zielig zien gedragen om zich aan de weg te lijmen en reden ze in stoet door.

Bedreigingen bij een minister haar voordeur? Dat vond je geen zielig gedrag? 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:21

Lexus schreef op 29-01-2023 om 12:19:

[..]

nee dat mogen ze niet van je want ook als ze op het Malieveld staan ga jij ze kapittelen over dat ze een föhn hebben oid. De inconsequentie die je anderen verwijt is jou blijkbaar ook niet vreemd.

Nou ik kan stoppen met schrijven binnen dit topic zie ik. Jij kan blijkbaar voor mij denken 


Ik vind dat de klimaat activisten een goed punt hebben. Als we de afgelopen jaren de korting op energie voor grote verbruikers hadden ingezet voor duurzame energie opwekking en grootschalige energiebesparing dan hadden vandaag niet zoveel mensen in energie armoede hoeven leven. Dan hadden we dat niet hoeven repareren met zoveel subsidie en een duur energie plafond, dat uiteindelijk niets doet aan de oorzaak en dus op de lange termijn weggegooid geld.

Ik denk dat als deze mensen de wet niet zouden overtreden ze op meer sympathie kunnen rekenen. Dit werkt naar mijn mening averechts. Zo ook de acties in musea.

watertoren schreef op 29-01-2023 om 12:15:

Protesteren is een goed recht maar doe dat dan op de plaatsen die daar voor zijn zoals het malieveld en breng zeker niet de maatschappij in gevaar en breng geen vernielingen aan en overtreed de wet niet. En ja dat geldt natuurlijk ook voor de boeren.

Precies dit!!!!

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:21:

[..]

Nou ik kan stoppen met schrijven binnen dit topic zie ik. Jij kan blijkbaar voor mij denken


Het is anders een hele legitieme vraag, heb je echt niet in de gaten hoe ontzettend je met twee maten meet? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.