Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


Ik vind dat er met een dubbele moraal gehandhaafd wordt. De boeren werden veel langer getolereerd dan de klimaat activisten. Terwijl de boeren veel meer schade aanrichten en zelfs de volksgezondheid in gevaar brachten door asbest te dumpen. Ze hebben mensen persoonlijk geïntimideerd door hun huizen met trekkers te bezoeken, deuren van provincie huizen te forceren en dergelijke. Ja en natuurlijk maakt een trekker handhaven lastiger, maar daar had wat mij betreft het leger voor ingezet mogen worden.

Ysenda schreef op 29-01-2023 om 11:49:

[..]

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

50!!! Jaar praten heeft geen effect gehad. Het water staat de aarde aan de lippen.

Er moet iets gebeuren. En als veel mensen een kleine stap doen heeft dat meer effect dan een paar een extreme stap.

Maar hoe langer we wachten en naar anderen blijven wijzen, ja maar zij, hoe moeilijker het wordt of zelfs onmogelijk om het tij te keren.

Dat er klimaatopwarming is daar zijn inmiddels heel veel mensen het over eens, maar je kunt dat ook op een normale manier overbrengen i.p.v. zo gek te doen als vastlijmen aan asfalt. Bovendien willen heel veel bedrijven "groener" worden en wordt er heel veel geïnvesteerd, en zijn mensen zich er meer bewust van maar dat kan niet v.d. ene op de andere dag opgelost worden, en deze mensen maken het er niet beter op, niet voor mij in ieder geval.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 11:57:

[..]

Nee, je kind meenemen naar dit soort acties en jezelf steeds op laten pakken is goed voor je kinderen. Ze overtreden zelf de wet, dus dan wordt je opgepakt. Je kan je ook gewoon aan de wet houden. Ze zijn ook niet zomaar opgepakt. Ze hebben zich schuldig gemaakt aan een strafbaar feit. Dat is de reden voor oppakken en niet, omdat ze iets strafbaars van plan waren. Dat heeft het OM zelf gezegd.

Vond je dat ook van de boerenacties? 

felija schreef op 29-01-2023 om 12:03:

[..]

Vond je dat ook van de boerenacties?

Elke keer die vergelijking maar wat heeft het ene protest met het andere te maken?

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:06

felija schreef op 29-01-2023 om 12:03:

[..]

Vond je dat ook van de boerenacties?

Compleet offtopic. Open een topic over boeren, dan zal ik daar reageren. 

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 12:04:

[..]

Elke keer die vergelijking maar wat heeft het ene protest met het andere te maken?

Eh...serieus?! Heel veel? De boeren gingen ook met hun tractoren de snelweg op, omdat ze wilden protesteren, gek genoeg was daar enorm veel begrip voor. Dan is het opeens niet gevaarlijk? Maar als het onderwerp van protest je niet aanstaat, dan zijn protesten op de snelweg ineens strafbaar, schandalig en gevaarlijk?

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:06:

[..]

Compleet offtopic. Open een topic over boeren, dan zal ik daar reageren.

Welnee, dat is zo on topic als het maar wezen kan. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:09

felija schreef op 29-01-2023 om 12:07:

[..]

Welnee, dat is zo on topic als het maar wezen kan.

Nee, want dit topic gaat over klimaat activisten en specifiek nu over een filmpje, waarbij een jong kind aangeeft dat zijn moeder op regelmatige basis opgepakt wordt. Ik heb dus een reactie op dit filmpje.

Wil je nu dat ik filmpjes ga zoeken over boeren en kinderen? En daar een mening over ga vormen. Open dan een topic en misschien ook een filmpje aanleveren, dan kan ik daar op reageren.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:00:

[..]

Dat interesseert mij niet. Maar ik ga anderen niet vertellen wat ze moeten doen of laten. Dat is wel een verschil.

nou dat doe je wel want je vindt dat ze daar niet mogen protesteren of überhaupt niet mogen protesteren als ze een föhn in huis hebben of zo. 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:06:

[..]

Compleet offtopic. Open een topic over boeren, dan zal ik daar reageren.

Als er kritiek is op de manier van actie voeren van de klimaatactivisten, het onderwerl van dit topic, is het juist ontzettend ontopic om een vergelijking te maken met een groep die vrijwel dezelfde methode van actievoeren heeft gekozen. Zeker als groep1 vrijwel overal mee weg komt en groep 2 niet.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:09:

[..]

Nee, want dit topic gaat over klimaat activisten en specifiek nu over een filmpje, waarbij een jong kind aangeeft dat zijn moeder op regelmatige basis opgepakt wordt. Ik heb dus een reactie op dit filmpje.

Wil je nu dat ik filmpjes ga zoeken over boeren en kinderen? En daar een mening over ga vormen. Open dan een topic en misschien ook een filmpje aanleveren, dan kan ik daar op reageren.

Zie mijn vorige post, dit topic gaat ook over demonstreren op de snelweg en dat het niet mag en gevaarlijk is, precies wat de boeren ook deden, alleen toen werd het niet erg gevonden. Dat ik dat nog uit moet leggen.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:12

Lexus schreef op 29-01-2023 om 12:10:

[..]

nou dat doe je wel want je vindt dat ze daar niet mogen protesteren of überhaupt niet mogen protesteren als ze een föhn in huis hebben of zo.

Ik wil niet door een andere groep de les gelezen worden nee. En z’n föhn heeft elektriciteit nodig. Dat wordt waarschijnlijk ook gewoon opgewekt met vervuilend bruinkool. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:13

felija schreef op 29-01-2023 om 12:11:

[..]

Zie mijn vorige post, dit topic gaat ook over demonstreren op de snelweg en dat het niet mag en gevaarlijk is, precies wat de boeren ook deden, alleen toen werd het niet erg gevonden. Dat ik dat nog uit moet leggen.

Nergens wordt gezegd dat het niet erg is. Maar het gaat nu niet over de boeren. Open daar een apart topic voor. Dan kunnen we hier offtopic blijven. Dit is toch geen manier van discussiëren. Iemand zegt iets dat je niet bevalt en dan ga je wijzen naar een andere groep en andere protesten.

Ik vind het vooral raar dat de regering zo een dubbel beleid voert en het klimaat gebruikt als verdienmodel. Ik snap best dat zij dit doen. Het trekt de aandacht. 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 12:00:

[..]

Dat interesseert mij niet. Maar ik ga anderen niet vertellen wat ze moeten doen of laten. Dat is wel een verschil.

Nou. Dat doe je dus wel. Jij geeft een heel lijstje waar klinaatactivisten aan zouden moet voldoen en moeten laten. Omdat ze anders niet geloofwaardig zouden zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.