Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatactivisten

Gisteren met enige verbazing naar het klimaatprotest op de A12 gekeken. Dat je protesteert begrijp ik hoor. Maar dat je dat op de A12 doet terwijl je weet dat het niet mag en je dan ook nog vol trots weg laat slepen of los laat zagen omdat je ergens aan vast gelijmd bent. Ik kan er echt niet bij.... Ga gewoon op het Malieveld staan ofzo. 
Wat vinden jullie ervan? 


Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 11:46:

[..]

En jij denkt dat vastlijmen aan de snelweg gaat helpen?

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

50!!! Jaar praten heeft geen effect gehad. Het water staat de aarde aan de lippen.

Er moet iets gebeuren. En als veel mensen een kleine stap doen heeft dat meer effect dan een paar een extreme stap.

Maar hoe langer we wachten en naar anderen blijven wijzen, ja maar zij,  hoe moeilijker het wordt of zelfs onmogelijk om het tij te keren.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 11:46:

[..]

Ik verwijt ze hypocrisie en een dubbel moraal. Niet bij allemaal, maar een groot deel wel.

Zie die mensen die bij een autobedrijf gingen protesteren en zich vastlijmde aan de vloer. Ze werden niet goed behandeld, want dik verwarming ging s avonds uit en de lichten ook.

Katja Herbens die niet wil stoppen met vliegen voor haar werk, want dan raken mensen in de productie hun baan kwijt. Dat andere mensen door haar protesten misschien hun baan kwijt raken , interesseert haar blijkbaar niet.

En wat doe jij zelf voor het milieu? Of liever gezegd wat laat je? Je kan makkelijk zeggen "ik ben niet hypocriet want ik blijf vervuilen en dat doe ik op alle fronten." Als jij het totaalbeeld niet hebt van iemands patronen of maw de mondiale voetafdruk, kan je ze niets verwijten. Sterker nog dat zou hypocriet zijn

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 11:51

Ysenda schreef op 29-01-2023 om 11:49:

[..]

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

50!!! Jaar praten heeft geen effect gehad. Het water staat de aarde aan de lippen.

Er moet iets gebeuren. En als veel mensen een kleine stap doen heeft dat meer effect dan een paar een extreme stap.

Maar hoe langer we wachten en naar anderen blijven wijzen, ja maar zij, hoe moeilijker het wordt of zelfs onmogelijk om het tij te keren.

Geen effect  kijk even om je heen naar alle zonnepanelen en windmolens. Kijk naar al het geld wat naar milieu gaat. Er gebeurd niets en het heeft geen effect gehad … oké dan

vriendelijk vragen heeft al jaren niets opgeleverd. Sterker, desondanks worden er miljarden subsidies uitgegeven die aantoonbaar schadelijk zijn. Voor het klimaat en dus de toekomst van onze kinderen. 

Er zijn demonstranten nog vóór de demonstratie van hun bed gelicht. Op de vroege ochtend huiszoekingen gedaan door de politie om ze op te pakken terwijl kleine kinderen toekeken. Alsof het criminelen betreft. Het is meer dan schandelijk. En met twee maten meten. Bij deze klimaatprotesten zijn sinds 2020 ruim 1200 mensen opgepakt. Bij de boerenprotesten circa 100. En het gaat er een stuk vredelievender aan toe.

Ik kan er werkelijk met m’n hoofd niet bij dat er zo kritisch wordt gereageerd op dit soort protesten en ze weggezet worden als klimaatgekkies. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 11:54

Lexus schreef op 29-01-2023 om 11:49:

[..]

En wat doe jij zelf voor het milieu? Of liever gezegd wat laat je? Je kan makkelijk zeggen "ik ben niet hypocriet want ik blijf vervuilen en dat doe ik op alle fronten." Als jij het totaalbeeld niet hebt van iemands patronen of maw de mondiale voetafdruk, kan je ze niets verwijten. Sterker nog dat zou hypocriet zijn

Ik heb geen auto, ik vlieg niet, ik shop alleen hoog nodig, koop bijna alles tweedehands, koop bijna alles biologisch en het is in mijn huis 15 graden.

En nu? Mag ik nu dus wel zeggen dat ik veel klimaat activisten hypocriet vind? en dat ik de meeste acties tenenkrommend vind. 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 11:46:

[..]

Hoe weet jij dit van al die mensen die daar staan te protesteren?

Omdat ik ze ken. Omdat ik er een van ben. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 11:57

Libertine schreef op 29-01-2023 om 11:53:

vriendelijk vragen heeft al jaren niets opgeleverd. Sterker, desondanks worden er miljarden subsidies uitgegeven die aantoonbaar schadelijk zijn. Voor het klimaat en dus de toekomst van onze kinderen.
Er zijn demonstranten nog vóór de demonstratie van hun bed gelicht. Op de vroege ochtend huiszoekingen gedaan door de politie om ze op te pakken terwijl kleine kinderen toekeken. Alsof het criminelen betreft. Het is meer dan schandelijk. En met twee maten meten. Bij deze klimaatprotesten zijn sinds 2020 ruim 1200 mensen opgepakt. Bij de boerenprotesten circa 100. En het gaat er een stuk vredelievender aan toe.

Ik kan er werkelijk met m’n hoofd niet bij dat er zo kritisch wordt gereageerd op dit soort protesten en ze weggezet worden als klimaatgekkies.

Nee, je kind meenemen naar dit soort acties en jezelf steeds op laten pakken is goed voor je kinderen. Ze overtreden zelf de wet, dus dan wordt je opgepakt. Je kan je ook gewoon aan de wet houden. Ze zijn ook niet zomaar opgepakt. Ze hebben zich schuldig gemaakt aan een strafbaar feit. Dat is de reden voor oppakken en niet, omdat ze iets strafbaars van plan waren. Dat heeft het OM zelf gezegd. 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 11:51:

[..]

Geen effect kijk even om je heen naar alle zonnepanelen en windmolens. Kijk naar al het geld wat naar milieu gaat. Er gebeurd niets en het heeft geen effect gehad … oké dan

In Nl zie je veel zonne panelen en windmolens, in de US ook maar Zuid Amerika, Azië, Afrika lopen sterk achter in die ontwikkeling.

Dit is niet iets dat wij in nl alleen kunnen oplossen, dit is meer op vn niveau en daar zie je bij grote groepen de urgentie nog niet doordringen.

Wij zijn, zoals vaker, voorlopers.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 11:54:

[..]

Ik heb geen auto, ik vlieg niet, ik shop alleen hoog nodig, koop bijna alles tweedehands, koop bijna alles biologisch en het is in mijn huis 15 graden.

En nu? Mag ik nu dus wel zeggen dat ik veel klimaat activisten hypocriet vind? en dat ik de meeste acties tenenkrommend vind.

Kijk ik zou nu kunnen zeggen: oh je eet blijkbaar nog wel vlees, wat hypocriet zeg. Maar dat is onzin want het gaat om het totaalbeeld. Je mondiale voetafdruk. Nee ik vind nog steeds dat je die mensen niet hypocriet kunnen noemen. Maar ik ben wel blij met de dingen die je laat voor het milieu. Wat stel jij dan voor om de overheid te laten stoppen met subsidies aan vervuilers? En nu eens een echt serieus milieubeleid gaat voeren?

Madamecannibale schreef op 29-01-2023 om 11:39:

Ik zag gisteren dit filmpje en vond het wel sneu voor die kinderen: https://www.dumpert.nl/item/100052392_fa4a7508

Ik denk ook dat er veel beroepsdemonstranten zijn. Verder vind ik het goed als mensen opstaan voor iets dat ze belangrijk vinden, ook al vind ik wel dat het op een veilige manier moet, dat is protesten op de snelweg niet.

Arm kind, dit gaat zelfs voor de NOS te ver

Libertine schreef op 29-01-2023 om 11:55:

[..]

Omdat ik ze ken. Omdat ik er een van ben.

Respect!

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:00

Lexus schreef op 29-01-2023 om 11:58:

[..]

Kijk ik zou nu kunnen zeggen: oh je eet blijkbaar nog wel vlees, wat hypocriet zeg. Maar dat is onzin want het gaat om het totaalbeeld. Je mondiale voetafdruk. Nee ik vind nog steeds dat je die mensen niet hypocriet kunnen noemen. Maar ik ben wel blij met de dingen die je laat voor het milieu. Wat stel jij dan voor om de overheid te laten stoppen met subsidies aan vervuilers? En nu eens een echt serieus milieubeleid gaat voeren?

Dat interesseert mij niet. Maar ik ga anderen niet vertellen wat ze moeten doen of laten. Dat is wel een verschil. 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 11:33:

Het zou fijn zijn als de activisten zelf zouden voorleven wat ze zeggen.
Geen vliegreisjes meer ( en nee ook niet voor je werk)
Geen tv
Geen xbox
Geen mobiele telefoon
Geen ritjes meer met de auto
Geen nieuwe kleren
Geen computer
Geen make-up
Geen nieuwe tassen
Geen nieuwe schoenen
Geen verwarmt huis
Geen verlicht huis
Enz enz

Benieuwd of ze dan nog zo hard schreeuwen en protesteren.

Weet je,

ik doe een aantal van deze dingen, dus ik weet wat ik kwijtraak als de overheid maatregelen voor het klimaat neemt.
En ik ben bereid dat offer te maken.

Maar als de overheid ons naar de kloten laat gaan, maak ik nog een keer een extra vliegreis.
Ik heb geen kinderen, lekker puh.

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 11:33:

Het zou fijn zijn als de activisten zelf zouden voorleven wat ze zeggen.
Geen vliegreisjes meer ( en nee ook niet voor je werk)
Geen tv
Geen xbox
Geen mobiele telefoon
Geen ritjes meer met de auto
Geen nieuwe kleren
Geen computer
Geen make-up
Geen nieuwe tassen
Geen nieuwe schoenen
Geen verwarmt huis
Geen verlicht huis
Enz enz

Benieuwd of ze dan nog zo hard schreeuwen en protesteren.

Jij kent die mensen? 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 12:01

Muurbloem1985 schreef op 29-01-2023 om 11:58:

[..]

Arm kind, dit gaat zelfs voor de NOS te ver

Ja, ik vind het schrikbarend dat er zoveel kinderen rondlopen/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.