Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Daglichtlamp schreef op 18-11-2024 om 17:29:

[..]

Ik wordt hier heel cynisch van. Want als dat waar is dan zou dat toch in elk geval bekend zijn bij de Mossad, ik kan het me bijna niet anders voorstellen. Ik heb echt respect voor de kennis en kunde van die dienst. Moet ik dan nu denken dat de Mossad bewust niet gewaarschuwd heeft? Dat kan en wil ik gewoon niet geloven.

1 Van beide partijen spreekt blijkbaar niet de waarheid..Maar met welk doel? 

Daglichtlamp schreef op 18-11-2024 om 17:29:

[..]

Ik wordt hier heel cynisch van. Want als dat waar is dan zou dat toch in elk geval bekend zijn bij de Mossad, ik kan het me bijna niet anders voorstellen. Ik heb echt respect voor de kennis en kunde van die dienst. Moet ik dan nu denken dat de Mossad bewust niet gewaarschuwd heeft? Dat kan en wil ik gewoon niet geloven.

'Maccabi treft maatregelen: agenten van geheime dienst reizen mee naar Amsterdam'

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-11-2024 om 17:47 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 18-11-2024 om 17:44:

[..]

'Maccabi treft maatregelen: agenten van geheime dienst reizen mee naar Amsterdam'

En dan zouden ze niet op de hoogte geweest zijn als er al ruim van te voren plannen gemaakt werden? Of dan zouden ze niet de Nederlandse regering op de hoogte gesteld hebben? Zoals ik al zei, dat wil en kan ik niet geloven.

Daglichtlamp schreef op 18-11-2024 om 17:47:

[..]

En dan zouden ze niet op de hoogte geweest zijn als er al ruim van te voren plannen gemaakt werden? Of dan zouden ze niet de Nederlandse regering op de hoogte gesteld hebben? Zoals ik al zei, dat wil en kan ik niet geloven.

Daarvoor hebben ze juist toch proberen te waarschuwen?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-11-2024 om 17:56 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 18-11-2024 om 17:51:

[..]

Daarvoor hebben ze juist toch proberen te waarschuwen?

Blijkbaar is mijn tekst te lang om te lezen, de essentie:

Verder hebben wij geen enkel signaal, dus ook niet vanuit de Israëli's, dat er informatie zou zijn geweest die zou duiden op wat we later in de nacht hebben zien gebeuren: de Jodenjacht, zoals die hier besproken is, of de hit-and-runincidenten die we hadden.

Zie mijn eerder post voor de context.

Daglichtlamp schreef op 18-11-2024 om 17:56:

[..]

Blijkbaar is mijn tekst te lang om te lezen, de essentie:

Verder hebben wij geen enkel signaal, dus ook niet vanuit de Israëli's, dat er informatie zou zijn geweest die zou duiden op wat we later in de nacht hebben zien gebeuren: de Jodenjacht, zoals die hier besproken is, of de hit-and-runincidenten die we hadden.

Zie mijn eerder post voor de context.

Wat jij wilt geloven interesseert mij vrij weinig, de mossad gaat natuurlijk niet een de grote klok hangen wat ze wel en niet zeggen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-11-2024 om 18:23 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 18-11-2024 om 18:03:

[..]

Wat jij wilt geloven interesseert mij vrij weinig, de mossad gaat natuurlijk niet een de grote klok hangen wat ze wel en niet zeggen.

Ik denk dat wij nu wel zo ongeveer uitgepraat zijn als jij eerder een buitenlandse mogendheid geloofd dan onze eigen regering. Bij inwoners van buitenlandse komaf zouden we het in een dergelijk geval hebben over een integratieprobleem.

Daglichtlamp schreef op 18-11-2024 om 18:23:

[..]

Ik denk dat wij nu wel zo ongeveer uitgepraat zijn als jij eerder een buitenlandse mogendheid geloofd dan onze eigen regering. Bij inwoners van buitenlandse komaf zouden we het in een dergelijk geval hebben over een integratieprobleem.

felija schreef op 17-11-2024 om 13:28:

[..]

Toevallig overhoorde ik vandaag mijn zoon maatschappijleer, daar ging het over politiek en de VVD behoort tot de liberale partij: zoveel mogelijk vrijheid op persoonlijk en economisch gebied, weinig overheidsbemoeienis. Zelf verantwoordelijk zijn voor je leven, tot op zekere hoogte kan ik me daar best in vinden, maar ik vind het te ver doorgeslagen.

Mensen die het geluk hebben hard te kunnen werken, hoogopgeleid zijn, weten hoe ze goed geld kunnen verdienen, fysiek en psychisch in orde zijn, die zullen zich thuis voelen bij de VVD. Lukt het je niet, dan is het eigen schuld, dikke bult, de kansen waren er, maar je hebt ze niet opgepakt, het maakbaarheidsdenken.

Maar je hebt als mens niet altijd het geluk en de kansen om bovenstaande zaken zo eventjes te kunnen verwerven. Sterker nog: ik denk dat de meeste mensen linksom of rechtsom er gedurende hun leven achterkomen dat ze ongewild afhankelijk zijn of worden van instanties of hun naaste. Ik wel in ieder geval.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je dan als mens door de overheid in de steek gelaten voelt en je heil zoekt bij mensen die beweren op te komen voor de rechten van het gewone volk.

Dat ieder voor zich en individualistische waar de liberale partijen voor staan, werkt nu steeds meer averechts, we hebben elkaar nu eenmaal nodig.

Ik ben zo benieuwd waar jij vindt dat de overheid de gewone mens in de steek heeft gelaten. 

Koko67 schreef op 18-11-2024 om 19:04:

[..]

Ik ben zo benieuwd waar jij vindt dat de overheid de gewone mens in de steek heeft gelaten.

Lees je geen nieuws? 

Toeslagen affaire 

Groningen

Marktwerking in de zorg introduceren 

Langstudeerboete

Zilver_gray schreef op 18-11-2024 om 14:13:

[..]

Een mooi stuk! Ik lees ‘m anders;

Deze gastarbeiders worden gezien als de verloren generatie, het toonbeeld van mislukte integratie. Ik zie dat anders. Wat ik altijd heb willen overbrengen, is hoe mijn ouders ons juist stimuleerden om te leren, om iets te worden in dit land, om de Nederlandse waarden te aanvaarden en te accepteren. Ze waren altijd kritisch op hun eigen taalachterstand. Wij keerden ons niet af van de Nederlandse samenleving.

Er werd geen ronkend antisemitisme via schotelantennes de huiskamer binnen gepompt, geen haat jegens ongelovigen of andersgelovigen gepredikt. Wij keken thuis naar films over de Jodenvervolging. Mijn vader vertelde ons over Anne Frank, nog voordat we haar dagboek hadden gelezen. Wij leerden kernwaarden, innerlijke beschaving, respect, tolerantie, fatsoen.Mijn vader kwam uit een links Turks nest, was voorstander van de scheiding van kerk en staat, tegen uitsluiting, bewust van het gevaar van extreemrechts, islamisme en antisemitisme binnen die kringen.

"Op moreel leiderschap hoeven we ook niet te rekenen. In plaats daarvan haasten sommige politici zich olie op het vuur te gooien en de polarisatie te versterken."

Dezelfde text, en een ieder haalt er iets anders uit.

Dat is toch precies hetzelfde stukje tekst als wat ik heb aangehaald. Ik lees gewoon wat er staat en sommige regels haalde ik iets meer naar voren. De vader van Fidan is een Turkse gastarbeider. Hier werkten destijds gastarbeiders uit Turkije, Marokko, Tunesië, Polen. Ik denk dat we hen niet kunnen vergelijken met de generatie die hier geboren is. Sommigen...of meerderen...of enkelen...van die huidige generatie die nu roept:

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2024-2025/23
De heer Wilders (PVV):
........ RTL Nieuws citeerde het volgende uit een van de chatgroepen. "Wij zijn de nieuwe Marokkaanse generatie en wij zullen jullie vernietigen", doelend op de Joden uit Israël. Marokkanen die Joden willen vernietigen: het is Jodenhaat in z'n ergste vorm.

Deze gastarbeiders-van-toen wilden negen jaar geleden al op Wilders stemmen omdat:

https://youtu.be/jfHHJDdBMCc?si=RyWZsNovzAFxxf3U

https://youtu.be/7MZdC-EN98w?si=EcC_yxhtrQ36onMR 9 sep 2016
Zaandam kampt met serieuze overlast. (Strijders van Erdogan)

Bakblik schreef op 18-11-2024 om 19:15:

[..]

Lees je geen nieuws?

Toeslagen affaire

Groningen

Marktwerking in de zorg introduceren

Langstudeerboete

Dankje Bakblik! Ik kan daar nog aan toevoegen:

Bezuinigen op de jeugdzorg, ouderenzorg, GGZ.

Toename eenzaamheid onder ouderen en jongeren.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-11-2024 om 15:55:

[..]

Jodenhaat speelt al veel langer. Niet voor niets worden Joodse scholen en organisaties beveiligd. Al ver voor 7-10-2023

Video van tien jaar geleden, Den Haag:

https://youtu.be/1lF9b7KAFqA?si=YoSRXOw_HXfEzUrx

felija schreef op 18-11-2024 om 19:22:

[..]

Ja joh geef de overheid maar overal de schuld van

felija schreef op 18-11-2024 om 19:22:

[..]

Woningnood nog een waar de overheid belangrijke stappen had kunnen zetten jaren geleden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.