Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorah schreef op 08-02-2022 om 13:19:

Allemaal klagen bij Nienke als we het boek niks vinden? 😅

Oh mèn, had ik maar niks gezegd 

Ik ben overigens oprecht nieuwsgierig wat jullie ervan vinden! 

Iemand hier toevallig trouwens het nieuwe boek van Anna Enquist (‘Sloop’) al gelezen? Ik overweeg het te kopen, maar heb een hekel aan miskopen  

ik ga ook beginnen aan vogeleiland, ik kom echt niet lekker in 1984 en als ik mezelf ga dwingen om door te lezen ben ik bang dat ik dan echt uit de goede lees-flow ga… 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-02-2022 om 11:21

Coreopsis schreef op 05-02-2022 om 08:57:

Ik ben net begonnen in Van Rijn van Sarah Emily Miano. Gevonden in een minibieb. Het is een biografische roman, ik ben benieuwd of het geromantiseerde aspect niet teveel afbreuk doet aan het biografische deel. De eerste hoofdstukken lezen in ieder geval makkelijk weg (30 down, 400 to go...)

Dit boek bleek helemaal niets voor mij. Een allegaartje aan fictieve dagboekfragmenten, losse gedichten, een vage ik-persoon, veel viezige beschrijvingen en geen verhaal. En dan maak ik het mezelf altijd moeilijk dat ik eenmaal begonnen een boek per se uit wil lezen. Dat was dus even doorbijten, ook in de hoop dat het in de loop van het verhaal beter zou worden, maar dat was helaas niet zo. Geen aanrader.

Nu ben ik begonnen in SPQR: A history of ancient Rome van Mary Beard. Het leest langzamer dan een roman (ook omdat ik in het Engels lees is natuurlijk), maar qua inhoud en schrijfstijl ben ik enthousiast.

-Nienke- schreef op 08-02-2022 om 14:56:

[..]

Oh mèn, had ik maar niks gezegd

Ik ben overigens oprecht nieuwsgierig wat jullie ervan vinden!

Iemand hier toevallig trouwens het nieuwe boek van Anna Enquist (‘Sloop’) al gelezen? Ik overweeg het te kopen, maar heb een hekel aan miskopen

Ik niet. Wel had mijn lokale boekhandel nog 1 exemplaar Vogeleiland. Dus die heb ik net opgehaald.

Noem geen namen net uitgelezen.
Vanavond beginnen in Vogeleiland denk ik!

Regendrup. schreef op 09-02-2022 om 13:50:

Noem geen namen net uitgelezen.
Vanavond beginnen in Vogeleiland denk ik!

Wat vond je ervan? 

Ik ben dus meteen begonnen met Vogeleiland (onverwacht een paar vrije uurtjes) en ik zit er meteen in!

Fiorah schreef op 09-02-2022 om 14:33:

[..]

Wat vond je ervan?

Ik ben dus meteen begonnen met Vogeleiland (onverwacht een paar vrije uurtjes) en ik zit er meteen in!

Indrukwekkend boek ook weer. Zeker de moeite waard om te lezen. Net als De Crèche, het verhaal is natuurlijk hetzelfde, maar toch erg blij deze ook gelezen te hebben. Is toch weer een andere invalshoek!

Goed om te horen!

Vogeleiland speelt zich grotendeels af niet al te ver van mijn geboortestreek, leuk extraatje. Echt knap hoor, hoe zij schrijft. Ik lees normaal nooit iets van haar.

Wat een heerlijk boek, dat Vogeleiland! Het had alleen nog wel wat dikker mogen zijn, ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat.

klaar met Ivy Hill, best leuk leest als een kostuumdrama, al had het einde beter gekund 🤨 

lees nu  Kan ik je vertrouwen? - Hanni Munzer 

Ik lees nu Een schitteren mysterie van Louise Penny. Schijnt al deel 8 van een serie te zijn, maar het eerste boek dat ik lees

Lali schreef op 09-02-2022 om 22:23:

Wat een heerlijk boek, dat Vogeleiland! Het had alleen nog wel wat dikker mogen zijn, ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat.

Is niet zo dik he? Ik ben gisteravond laat begonnen en nu al op 20%. Heb nu al zin om verder te lezen!

Ik heb net 'de Amerikaanse Prinses'  van Annejet van der ZIJL uit, heel interessant.
Nu mag ik weer een detective uit mijn boekenmandje pakken, keus uit zes verschillende. (Alles uit straatbiebs).

Beterlaat2021! schreef op 10-02-2022 om 08:46:

Ik heb net 'de Amerikaanse Prinses' van Annejet van der ZIJL uit, heel interessant.
Nu mag ik weer een detective uit mijn boekenmandje pakken, keus uit zes verschillende. (Alles uit straatbiebs).

Boekenmandje? Heb jij een mand met boeken? Staan ze daar in of liggen ze er los in? Nieuwsgierig, ik heb alles in een kast en los maar het klinkt heel leuk, een boekenmandje.

Ja, ik heb een plastic mandje in de huiskamer staan, waarin ik alle boeken bewaar die ik nog moet lezen.  Ze staan er netjes in, met de rug naar boven.  Het lijkt hierop :

61ArP7q-rdL._AC_SL1000_1024x1024.jpg?v=1622550529

(En in een andere kamer staan de boeken (in een doos..)  die ik gelezen heb en die terug kunnen naar de straatbiebs) . Als het weer wat lekkerder wordt rijd ik wel weer eens diverse kastjes langs om boeken te droppen.

Ik bewaar zelden een boek zelf.  Het laatste wat ik bewaard heb is : Anna, van Annejet van der Zijl, over Annie M.G..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.