Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Lali
01-02-2022 om 21:37
Ik volgde de laatste jaren de columns van Annemarie Haverkamp over haar meervoudig gehandicapte zoon Job. Hij is onlangs overleden. Ik heb net haar boek uit over zijn eerste maanden: Dolgelukkig zijn wij. Wat een indrukwekkend, bijna pijnlijk eerlijk boek. Ik ben vol bewondering voor haar en haar man.
En zo mooi opgeschreven.
Dolfje
01-02-2022 om 22:45
Mayosate schreef op 01-02-2022 om 12:47:
weet iemand of de e boeken van een bieb ook op een kindle kunnen? Mijn bieb heeft nog niet eens een idee wat kindle is dus werd daar niet echt wijzer.
Nee dat kan niet en stom dat ze dat in jouw bieb niet weten. Het staat op de site van de online bieb :
https://www.onlinebibliotheek.nl/klantenservice/e-books/e-reader/geschikte-e-readers.html
Mayosate
02-02-2022 om 09:41
Dolfje schreef op 01-02-2022 om 22:45:
[..]
Nee dat kan niet en stom dat ze dat in jouw bieb niet weten. Het staat op de site van de online bieb :
https://www.onlinebibliotheek.nl/klantenservice/e-books/e-reader/geschikte-e-readers.html
Inderdaad stom, ik kwam ook niet op deze website uit trouwens. De website van mijn bieb is echt zo omslachtig, als ze dit er gewoon op gezet hadden was het een stuk makkelijker geweest
gelukkig dat ik de vraag hier gesteld heb ipv mijn abonnement omgezet zou hebben.
Dolfje
02-02-2022 om 10:06
Mayosate schreef op 02-02-2022 om 09:41:
[..]
Inderdaad stom, ik kwam ook niet op deze website uit trouwens. De website van mijn bieb is echt zo omslachtig, als ze dit er gewoon op gezet hadden was het een stuk makkelijker geweest
gelukkig dat ik de vraag hier gesteld heb ipv mijn abonnement omgezet zou hebben.
Wat voor abonnement heb je? Bij ons heb je bij een basisabonnement er ebooks bij zitten, je kan er dan 10 per 3 weken downloaden /lenen. Bij een klein abonnement 6 per jaar geloof ik.
PriceyRook54
02-02-2022 om 10:12
De issue is dat het formaat voor Kindle .mobi is, terwijl andere e-readers .epub bestandjes nodig hebben.
Zelf heb ik ook een Kindle, en het is doodmakkelijk om die bestandjes om te zetten, maar ik kan me voorstellen dat de bestandjes met een bibliotheekabonnement direct op je reader gezet wordt, dat kan dan niet met een Kindle. Als je ze eerst kan downloaden, dan kan het wel, maar je moet ze eerst omzetten dus (tenzij de bieb ze beveiligt?).
Marcador
02-02-2022 om 10:39
Ainne schreef op 31-01-2022 om 10:04:
Ik ben ein-de-lijk aan The midnight library begonnen en ik zit er al helemaal in. Fijn, want de afgelopen twee boeken deden het niet echt voor me.
In dit boek ben ik ook begonnen (Nederlandse versie). Ik zit er ook al helemaal in hoewel ik het begin wel heel heftig vond.
Hiervoor Iene Miene Mutte van MJ Arligde gelezen. Fijne schrijfstijl en korte hoofdstukken dus die las lekker weg. Ik was wel vaak in de war ivm de tijdslijn.
Dolfje
02-02-2022 om 11:13
Ainne schreef op 02-02-2022 om 10:12:
De issue is dat het formaat voor Kindle .mobi is, terwijl andere e-readers .epub bestandjes nodig hebben.
Zelf heb ik ook een Kindle, en het is doodmakkelijk om die bestandjes om te zetten, maar ik kan me voorstellen dat de bestandjes met een bibliotheekabonnement direct op je reader gezet wordt, dat kan dan niet met een Kindle. Als je ze eerst kan downloaden, dan kan het wel, maar je moet ze eerst omzetten dus (tenzij de bieb ze beveiligt?).
Met mijn kobo gebruik ik Adobe digital editions om ze daarop te zetten maar misschien kan je ze met calibre omzetten maar als ze beveiligd zijn kan dat denk ik niet. Hier houdt wat dat betreft mijn kennis daar ook over op.
nlies
04-02-2022 om 22:50
Vandaag naar de bieb geweest. Stapeltje mee teruggebracht. Begonnen aan Moordopera, van Marcel Verreck. Leuk voor een rustige vrijdagavond, geen bloedstollende gebeurtenissen (tot nu toe )
ShowyHummingbird30
05-02-2022 om 08:57
Ik ben net begonnen in Van Rijn van Sarah Emily Miano. Gevonden in een minibieb. Het is een biografische roman, ik ben benieuwd of het geromantiseerde aspect niet teveel afbreuk doet aan het biografische deel. De eerste hoofdstukken lezen in ieder geval makkelijk weg (30 down, 400 to go...)
Tover-Feetje
05-02-2022 om 17:15
Eindelijk drie graven vol van Jamie Mason uit gelezen.
In eerste instantie best een aardig boek maar de laatste hoofdstukken vond ik zo langdradig dat ik me er echt doorheen heb moeten worstelen.
Nu begonnen aan Oxen-de hondenmoorden van Jens Henrik Jensen.
-Nienke-
05-02-2022 om 19:59
Ik heb eindelijk De heks van Limbricht uit. Ik moest er erg inkomen, vond het middenstuk wel pakkend, maar het einde nogal abrupt. Al met al niet echt een aanrader. Jammer, want ‘Tropenbruid’ vond ik echt een van de mooiste boeken die ik gelezen heb.
Nu ben begonnen in Vogeleiland van Marion Pauw. Ik zit er meteen in, dus tot dusver een goede keuze!
Rogue
05-02-2022 om 22:14
Ted68 schreef op 05-02-2022 om 12:02:
Mijn verloren vrouw van Alison Richmann.
die zoo mooi, 🤧
nlies
05-02-2022 om 22:43
lees nu Aquitanië land van water. Van Eva Garcia Saenz de Urturi. Schrijfster van de stilte van de witte stad. Dit is historisch en dus geen thriller, maar er zal genoeg geïntrigeerd worden
Fiorah
05-02-2022 om 23:09
nlies schreef op 05-02-2022 om 22:43:
lees nu Aquitanië land van water. Van Eva Garcia Saenz de Urturi. Schrijfster van de stilte van de witte stad. Dit is historisch en dus geen thriller, maar er zal genoeg geïntrigeerd worden
Oh ja daar ben ik ook benieuwd naar!