Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik heb vanochtend, volgens planning, hardgelopen. De training was 10 min warming up en 10 cooling down en dan 6 a 8 km hardlopen. Nodmaliter kies ik voor het uiterste dus 8 km, maar aangezien ik door het planningsgedoe geen dag rust heb gehad tussendoor heb ik besloten om 6 km te doen. Maximaal is niet altijd het beste voor mijn lijf denk ik. Ik ben aan het oefenen en leren wat goed is. Die 6 km heb ik gelopen. Ging in eerste instantie heel lekker. Vrij snel flinke verzuring en dacht ik niet meer te kunnen maar uiteindelijk heb ik gewoon een prima ronde gelopen. Tempo van de 6 km gemiddeld was 6.47 min per km. 

Nou, hier gaat het heel anders. Ik werk vandaag thuis dus mijn wekker stond om 8 uur. Toen die ging dacht ik ‘Nee!’ En ik ben dus gewoon nog 1,5 uur blijven liggen. Ik ben helaas zo iemand die geen energie krijgt van vroeg opstaan, maar dan de hele dag hoofdpijn en misselijk. Er moet nog wel gesport worden vandaag. Dat gaat ook wel gebeuren, maar eerst rustig opstarten.
Gisteren was ik er wel al om 7 uur uit overigens, maar was het de hele dag rennen van afspraak naar afspraak.

Mijn PT-training zit er weer op. Nu thuis met een cappuccino. Straks boodschappen doen en de was ophangen en opvouwen. En nog wat dingen voor mijn vrijwilligerswerk. Prima dag zo.

MMcGonagall schreef op 08-01-2025 om 11:28:

Nou, hier gaat het heel anders. Ik werk vandaag thuis dus mijn wekker stond om 8 uur. Toen die ging dacht ik ‘Nee!’ En ik ben dus gewoon nog 1,5 uur blijven liggen. Ik ben helaas zo iemand die geen energie krijgt van vroeg opstaan, maar dan de hele dag hoofdpijn en misselijk. Er moet nog wel gesport worden vandaag. Dat gaat ook wel gebeuren, maar eerst rustig opstarten.
Gisteren was ik er wel al om 7 uur uit overigens, maar was het de hele dag rennen van afspraak naar afspraak.

Dat wat jij hebt bij vroeg opstaan heb ik dus als ik te lang blijf liggen (hoofdpijn en misselijkheid). Bijzonder hoe het kan verschillen.

Ninoea: wat goed dat je voor de 6 hebt gekozen, je lijf heeft ook rust nodig. Met altijd maximaal hou je het ook niet lang vol.

Ik ben niet ergens voor aan het trainen. Ik wilde 30 kilometer kunnen wandelen en dat heb ik nu een aantal keer gedaan dus dat doel heb ik gehaald, en nu vooral routine vasthouden. En voor het hardlopen is ritme in het oefenen denk ik vooral belangrijk omdat ik een beginner ben. Dus straks even 25 minuten met Evy op pad.

Ik voel me te wakker om te kunnen gaan slapen dus ik ga zo even wandelen. Nu eerst lunchen. Vandaag met een tosti. 

wat zijn veel van jullie goed bezig met sporten zeg!
Ik ga zo een blokje om, heb een vreselijke hoofdpijn dus wie weet helpt het. En dan eind van de middag nog naar een verjaardag. Ik heb me al voorgenomen geen taart te nemen.

fijne dag allen.

Iemand (weet even niet meer wie) schreef een paar pagina's geleden dat ze ook het drinken van rooibosthee weer ging oppakken. Ik ben wel benieuwd waarom specifiek rooibosthee. Soms koop ik een pakje, maar ik vind er niet zoveel aan. Niet vies, maar ook niet heel lekker. Maar als er een goede reden is om hem te drinken, dan smaakt hij vast al weer een beetje anders, haha. 

Zo sport is klaar, strijk is klaar en nu even met een latte machiato ( met magere melk tegenwoordig want ik proef toch geen verschil en het schuimt net zo goed in mijn nespresso) wachten tot de verwarming in de badkamer warm is. Dan douchen en omkleden en dan ga ik vanmiddag denk ik ook nog een blokje om voor ik ga werken. Wel nog steeds hoofdpijn ook. Hopelijk word ik niet ziek want we gaan zaterdag op kraamvisite.

Twijfeldetwijfel schreef op 08-01-2025 om 13:17:

Iemand (weet even niet meer wie) schreef een paar pagina's geleden dat ze ook het drinken van rooibosthee weer ging oppakken. Ik ben wel benieuwd waarom specifiek rooibosthee. Soms koop ik een pakje, maar ik vind er niet zoveel aan. Niet vies, maar ook niet heel lekker. Maar als er een goede reden is om hem te drinken, dan smaakt hij vast al weer een beetje anders, haha.

Ik weet ook niet waarom speciaal rooibos thee maar ik weet wel één ding: ik hou er zelf niet van, alleen heeft Simon Levelt een hele lekkere rooibosthee! Dat vind ik de enige die goed te drinken is

Blegh. Ik had mijn schoenen al aan toen een collega belde. Weg lunchwandeling. Ik heb nu even tijd maar echt geen zin!

Ik ben heel erg blij. Ik heb onverwachts toch een zwembad gevonden die zo wat naast mijn deur ligt en waar ik meerdere keren per week baantjes kan zwemmen op voor mij hele gunstige tijden. Ik kan er over 2 weken beginnen. Verder gaat het met eten ook heel goed. Geen behoefte ook meer aan (wel lekkere) troep. Ik ben blij dat het nu ook met meer bewegen goed gaat komen. Ik ga dan paar keer per week zwemmen naast mijn andere beweeguurtje. 

Ysenda

Ysenda

08-01-2025 om 14:49 Topicstarter

en ik heb mijn sportkleding weer aan. Ga zo naar de sportschool met zoon. Ga cardio doen want ik verwacht dat PT er morgen wel zin in heeft.

Veel  huishouden gedaan vandaag én wezen zwemmen.  Nu uitgeput met thee op de bank. Gezien het feit dat ik veel pijn heb de afgelopen dagen  vind ik het ook wel weer genoeg voor nu.

Jorni schreef op 08-01-2025 om 14:27:

Ik ben heel erg blij. Ik heb onverwachts toch een zwembad gevonden die zo wat naast mijn deur ligt en waar ik meerdere keren per week baantjes kan zwemmen op voor mij hele gunstige tijden. Ik kan er over 2 weken beginnen. Verder gaat het met eten ook heel goed. Geen behoefte ook meer aan (wel lekkere) troep. Ik ben blij dat het nu ook met meer bewegen goed gaat komen. Ik ga dan paar keer per week zwemmen naast mijn andere beweeguurtje.

Zo dat is nog eens een leuke meevaller! Dichtbij huis maakt toch dat je veel makkelijker gaat, is mijn ervaring. En zeker als het qua tijden ook aansluit!

Over rooibosthee: ik was het niet, maar ik dacht dat rooibosthee geen theïne bevat. Misschien daarom?

Ik ga ook lekker. Ik ben maandagochtend en deze ochtend wezen sporten in de sportschool. Ik ga meteen door uit het wegbrengen van mijn kinderen naar school. Kleren alvast aan, dan weet ik zeker dat ik ga. Verder geen tussendoortjes genuttigd, precies volgens plan. Wat ik best knap vind gezien het een spannende week is (nieuw werk..).

Gebak geweigerd op het werk en zn gruwelijke werkdag gehad stappenteller gaf 13.512 stappen aan ik doe niks.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.