Jouw lijf
Ies
08-01-2025 om 00:09
Ik heb geen dagelijks stappendoel, wel een maandelijks gemiddelde-doel, daar probeer ik mijn stappen dan op aan te passen. Ik zit nu ruim genoeg boven mijn doel. Gelukkig maar want weinig tijd voor echte wandelingen.
Vandaag weer behoorlijk wat chocolade en ander lekkers aan me voorbij laten gaan. Tevreden dus.
GlitterGoud
08-01-2025 om 06:32
zo te lezen maakt iedereen een goede start, qua eten of bewegen! Goed bezig 👍
Hier gaat het ook goed. Helaas vandaag niet naar yoga, maar ik ga een uur wandelen.
Trail
08-01-2025 om 06:43
Gister de hele ochtend niks uitgevoerd. Die donkere ochtenden is blijkbaar niet het moment om actief te zijn voor mij.
‘s middags een rondje hardgelopen met vrienden. Heerlijk buiten. En na afloop dronken we thee in een restaurantje. Zonder dat ik extra koekjes bestelde haha.
Gisteravond en vannacht gewerkt, dus ook wel even lekker dat ik de dag rustig was opgestart misschien
lientje69
08-01-2025 om 07:22
Ik ben er ook vroeg uit meestal. Maar wandelen zo vroeg in het donker doe ik echt niet. Te gevaarlijk, geen wandelpaden hier en moet langs de weg dus en er wordt hier hard gereden. Misschien als het vroeger licht wordt weer eens. Wel staat zwemmen vandaag op de planning. Heb veel pijn door te veel ( voor mij dan, ben chronisch pijnpatiënt) werken dus hoop dat het lukt. Afgelopen dagen veel bewogen op het werk en goed gegeten want daar valt weinig te snaaien. ( kan wel kopen in restaurant maar dat vind ik dan weer zonde van mijn geld)
Ook hier kijk ik de weegschaal omlaag en dat gaat ook met tienden maar dat is ook logisch. Ben sowieso een heel langzame afvallen. Ik zal blij zijn als mijn gewicht weer in de buurt van mijn laagste gewicht ( september 2024) komt. Daarna lukte het helaas niet meer en kwam ik weer aan. En dat heb ik weer te ver laten oplopen. Wel ben ik nu nog steeds zo'n 8 kilo lichter dan mijn ooit hoogste gewicht ruim een jaar terug dus nu maar weer vol er tegenaan. Het moet toch ooit lukken om al dat vet kwijt te raken...
MissDalhousie
08-01-2025 om 07:26
Ik heb zoveel respect voor alle wandelaars en hardlopers hier! Met dit weer ga ik echt niet vrijwillig naar buiten. (Sowieso heb ik niet genoeg zelfdiscipline om thuis te sporten/dagelijks te wandelen etc.)
Op woensdag assisteer ik 's middags/'s avonds altijd bij een paar vechtsportlessen. Dat is niet actief genoeg om als sporten te tellen, maar wel heel leuk. Bij de laatste les train ik zelf ook mee als het kan.
alhambra
08-01-2025 om 08:18
Hier een slechte nacht gehad omdat ik gisterenavond nog tot te laat gewerkt had. Postief: geen tijd gehad om te snaaien. Daarnet de meiden op de fiets weggebracht. Het was wel koud!
Tijdens mijn lunchpauze ga ik of wandelen of even een middagdutje doen. Dat hangt af van hoe ik me voel.
Fijne dag allemaal!
JtM
08-01-2025 om 08:42
Ik vind het echt motiverend om te lezen hoe iedereen op haar eigen manier haar doel probeert te bereiken!
Vanochtend zijn zoon en ik op de fiets naar school gegaan, ik ben nu even aan het ontbijten en daarna ga ik naar de sportschool. Vanmiddag heb ik nog een kerstlunch vanuit mijn werk. Gaan naar een restaurantje hier in de buurt. Hopelijk kan ik vanmiddag nog een stuk wandelen zodat ik vanavond de deur niet meer uit hoef.
Anfisa
08-01-2025 om 08:50
Gisteren op tijd naar bed gegaan maar veel te vroeg wakker geworden. De tijd heb ik gebruikt om te leren en al wat gedaan, dat motiveert. Zo opstaan en naar buiten. Vandaag ga ik mezelf trakteren op een lunch in een café.
Ik heb zoals verwacht spierpijn van gisteren en had eigenlijk voor morgen een lesje gereserveerd maar die heb ik aangepast naar vrijdag. Eerst weer rust in die spieren.
Dolfje
08-01-2025 om 09:22
Wij lagen er laat in voor een doordeweekse dag en omdat we op de fiets waren gegaan had ik het intens koud en kon ik niet slapen. Op een gegeven moment mijn badjas aangetrokken en toen kreeg ik het lekker warm. Barst nu wel van de koppijn en lig zelfs nog in bed. Is niet zo erg want hoef pas om 16:45 te gaan werken maar ga zo wel opstaan want heb strijk te doen en wil gaan sporten.
RoosOpJeHoed
08-01-2025 om 09:38
Voor degenen die wel vroeg opstaan, maar niet in het donker naar buiten willen: ik ben een half jaar lang mijn bed vroeger uit gegaan om NL in Beweging te doen (kun je terugkijken via de app). In de periode daarvoor deed ik echt niks aan sport (behalve 10 min. yoga iedere dag) en vond sporten vreselijk. Maar op een gegeven moment sprong ik haast mijn bed uit omdat ik weer 'mocht'. Het gaf echt een kickstart. Ik ben ermee gestopt omdat ik zwaarder wilde gaan trainen en dat is niet zo best op een lege maag (spieren breken dan eiwitten af).
Misschien is het een tip.
Ik heb net zo'n koekje (oké, twee) met dat vanillespul ertussen gegeten. Er stond op het pak 'rijk aan granen' dus ja, gezond toch? Nu even een kop thee om warm te worden en straks als ik zoon weer ga halen een extra lange ronde gaan lopen. Misschien toch weer een stappenteller gaan dragen. Heb een hele tijd niet kunnen lopen, maar nu is het misschien weer interessant om bij te houden. Dit winterweer (blauwe lucht, krakend koud, weinig wind) vind ik echt héérlijk!
ToetieToover
08-01-2025 om 10:15
RoosOpJeHoed schreef op 08-01-2025 om 09:38:
Voor degenen die wel vroeg opstaan, maar niet in het donker naar buiten willen: ik ben een half jaar lang mijn bed vroeger uit gegaan om NL in Beweging te doen (kun je terugkijken via de app). In de periode daarvoor deed ik echt niks aan sport (behalve 10 min. yoga iedere dag) en vond sporten vreselijk. Maar op een gegeven moment sprong ik haast mijn bed uit omdat ik weer 'mocht'. Het gaf echt een kickstart. Ik ben ermee gestopt omdat ik zwaarder wilde gaan trainen en dat is niet zo best op een lege maag (spieren breken dan eiwitten af).
Misschien is het een tip.
Ik heb net zo'n koekje (oké, twee) met dat vanillespul ertussen gegeten. Er stond op het pak 'rijk aan granen' dus ja, gezond toch? Nu even een kop thee om warm te worden en straks als ik zoon weer ga halen een extra lange ronde gaan lopen. Misschien toch weer een stappenteller gaan dragen. Heb een hele tijd niet kunnen lopen, maar nu is het misschien weer interessant om bij te houden. Dit winterweer (blauwe lucht, krakend koud, weinig wind) vind ik echt héérlijk!
Ik train altijd op een lege maag in de ochtend, het is voor mij namelijk een uitgelezen moment om te sporten maar niet om te eten. Een goede warming up is belangrijk, voor mij zeker omdat ik 50+ ben, en op de dag voldoende eiwitten eten is ook belangrijk. Maar voor het trainen eten, niet zo belangrijk voor je spieropbouw, helemaal als je nog wat vetreserves hebt. Ik neem koffie mét cafeïne en doe een warming up, dan gaat het prima. Dus laat je niet weerhouden als de ochtend goed uitkomt. Ik sport dan meestal thuis binnen, wegens koud, nat, hooikoorts, enzovoorts. Vandaag toevallig naar de gym geweest in de ochtend. Ik zit nu moed te verzamelen om mijn haar te wassen (en de rest) en te gaan thuiswerken. 👩🏼💻 Die battleropes heb ik thuis niet pfffffft zwaar.
Schoondochter
08-01-2025 om 10:43
ik was al op tijd gaan wandelen vanochtend, maar heb na 15 kilometer besloten dat ik de wandeling niet af ging maken, maar de trein naar huis genomen. Ik ben compleet verkleumd
Nu lekker met een kop thee onder een dekentje naast de verwarming. Ik ga vanmiddag nog hardlopen, tegen die tijd ben ik vast wel opgewarmd.
Dolfje
08-01-2025 om 10:46
Vooralsnog ben ik inmiddels uit bed en heb mijn sportkleding aan maar zit nog heel suf hier te zitten lezen. Maar dit topic motiveert mij om mijn kop onder de kraan te steken, tanden te gaan poetsen deo op te doen en schoenen aan en te gaan . Van hier zo suf rondhangen voel ik me niet beter en dan is de vrije tijd voor ik moet gaan werken ook zo ineens om.
GlitterGoud
08-01-2025 om 11:14
Vroeg opstaan vind ik ook heel fijn! Op zo’n vroege tijd gaan sporten of wandelen zou ook goed bij mij passen. Helaas lukt dat om logistieke redenen op dit moment niet. In het donker wandelen vind ik ook niet fijn trouwens. Maar ik heb ik de ochtend wel veel meer energie dan in de avond.
Ninoea
08-01-2025 om 11:22
Schoondochter schreef op 08-01-2025 om 10:43:
ik was al op tijd gaan wandelen vanochtend, maar heb na 15 kilometer besloten dat ik de wandeling niet af ging maken, maar de trein naar huis genomen. Ik ben compleet verkleumd
Nu lekker met een kop thee onder een dekentje naast de verwarming. Ik ga vanmiddag nog hardlopen, tegen die tijd ben ik vast wel opgewarmd.
Zo dat is veel! 15 km wandelen, verkleumd zijn en dan ook nog hardlopen in de middag! Train je ergens voor?