Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

eerste keer weer gesport op het werk. Was sinds 27 november 7 kilo kwijt, en vetpercentage was ook al mooi naar beneden gegaan. vocht en spieren ook. Maar ja, dat kan ook bijna niet anders. Wat krachttraining gedaan en op de crosstrainer. Die laatste had ik al een paar jaar niet gedaan, niet lang, maar goed een begin is er. 

Auwereel schreef op 07-01-2025 om 14:13:

[..]

En toen kwam er iemand met "Gelukkig nieuwjaar, proef mijn zelfgebakken koekjes om het nieuwe jaar te vieren!" Kan ik slecht "nee" tegen zeggen.

Haha, zo herkenbaar! Ik ben vanochtend ook gezwicht voor zelfgebakken appeltaart van een lieve collega. Zij bakt echt veel te lekker om over te slaan. Ik heb van iedere hap genoten!

Gisteren en vandaag mijn stappendoel af kunnen vinken. Vandaag begon niet zo goed, want de kinderen met de auto naar school gebracht ivm regen, terwijl we dat normaal altijd lopend doen. En toen gelijk doorgereden naar de sportschool ipv braaf op de fiets. Maar 'gelukkig' moest ik naar drie verschillende werklocaties op zoek naar een dure maquette die spoorloos was geraakt tijdens mijn vakantie (gevonden, bovenop een kast, met twee beschadigingen en een flinke koffievlek, zucht). Dus alsnog genoeg stapjes gezet!

Vanochtend weer e-gym gedaan. Het was wel zwaar hoor, na een paar weken niet trainen. En in mijn lunchpauze even gezwommen. Prima dagje dus.

En: ik heb gekookt! Chili con carne. Goed gelukt! Duurde wel een eeuwigheid voor het klaar was.

Ik heb mijn 10.000 stappen nog niet gehaald ondanks een lunchwandeling maar we moeten zo weg. Gaan naar het theater maar gaan wel op de fiets dus toch wat beweging want is zeker 20 minuten fietsen. 
Morgen ga ik naar de sportschool, denk dat ik cardio ga doen en dan vrijdag of zaterdag weer egym.

Moe. Erg moe. Drukke werkdag met ruim 11000 stappen naast  de fysieke inspanning  bij het verzorgen van de patiënten.  Net bezweken  voor een paar chocolaatjes maar ik zit nog steedsonder de 1500 calorieën  dus no worries. Wil morgen zwemmen, hoop dat ik er de puf voor heb.

Ysenda

Ysenda

07-01-2025 om 19:33 Topicstarter

vandaag weinig stappen gedaan maar wel krachttraining. Morgen weer cardio.

Ben echt aan het strijden met mijn eten vandaag, het is zo veel wat naar binnen moet.
Ik moet nu na het avondeten nog een peer en een grote kop thee (500ml beker)

Vandaag ook de laatste kerstversiering opgeruimd, wat een rust gelijk weer in de woonkamer. 

Ik twijfel of ik nu ga lezen of dat ik mijn lego auto ga bouwen. Ik denk het laatste. 1 van mijn doelen is minder op mijn telefoon en op de bank hangen. 

Dolfje schreef op 07-01-2025 om 19:17:

Ik heb mijn 10.000 stappen nog niet gehaald ondanks een lunchwandeling maar we moeten zo weg. Gaan naar het theater maar gaan wel op de fiets dus toch wat beweging want is zeker 20 minuten fietsen.
Morgen ga ik naar de sportschool, denk dat ik cardio ga doen en dan vrijdag of zaterdag weer egym.

Veel plezier in het theater, Dolfje!

Friezinnetje schreef op 07-01-2025 om 17:37:

eerste keer weer gesport op het werk. Was sinds 27 november 7 kilo kwijt, en vetpercentage was ook al mooi naar beneden gegaan. vocht en spieren ook. Maar ja, dat kan ook bijna niet anders. Wat krachttraining gedaan en op de crosstrainer. Die laatste had ik al een paar jaar niet gedaan, niet lang, maar goed een begin is er.

En net nog een half uur gelopen. 

Ik heb een goede dag gehad. Hij begon goed omdat ik weer beter in een spijkerbroek paste. Was maar goed ook want de andere hingen nog te drogen. 

We waren op kantoor en we hebben steeds de trap genomen onder het mom van goede voornemens.

Net na het avondeten nog een half uur gewandeld!

Nu aan de thee met chocolade.

Veel plezier Dolfje

Het is mij gelukt om na het eten nog een klein rondje te lopen. 
Merk dat ik overdag te weinig eet en dus savonds nog honger heb. En dan lukt het niet om te kiezen voor wat voedzaams en gezond. Nee dan moet er veel en ongezond naar binnen gewerkt worden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar eens bedenken hoe ik dat kan voorkomen. Eiwitten moeten ook omhoog.

Morgen weer sporten, krijg dan weer een nieuw schema. Dat betekent ook weer spierpijn. 

Ik heb mijn stappendoel vandaag moet gehaald, zo in mijn werk gezogen gezeten vandaag.

Thuissporten wordt hier momenteel lastiger. We zijn begonnen met verbouwen deze week dus de bouwvakkers zijn hier al vroeg. 

heb toch nog gerend. Niet 6km maar 2,5 en dan intervallen tot 11km/u. 
mijn stappendoel is dagelijks 10.000 en dat haal ik eigenlijk vrijwel dagelijks wel. Soms in het weekend niet als ik samen met lief ben 

Ysenda

Ysenda

07-01-2025 om 22:36 Topicstarter

Bailey26 schreef op 07-01-2025 om 20:40:

Veel plezier Dolfje

Het is mij gelukt om na het eten nog een klein rondje te lopen.
Merk dat ik overdag te weinig eet en dus savonds nog honger heb. En dan lukt het niet om te kiezen voor wat voedzaams en gezond. Nee dan moet er veel en ongezond naar binnen gewerkt worden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar eens bedenken hoe ik dat kan voorkomen. Eiwitten moeten ook omhoog.

Morgen weer sporten, krijg dan weer een nieuw schema. Dat betekent ook weer spierpijn.

Wellicht toch de avond ervoor al uitschrijven in een app wat je gaat eten. Dan hoef je overdag niet te bedenken wat je wanneer gaat eten.

Zo zat ik net tegen heug en meug toch een toetje te eten: proteïne puddingpoeder met melk shaken, smaakt prima maar ik had nog geen trek maar het was wel nodig om mijn eiwit doel te halen. Later op de avond stond er nog fruit op het programma, dat had ik al bij het koken voorbereid dus stond al klaar.

Wat doen jullie het goed allemaal. Echt heel knap om te lezen. Hier gaat het beter dan voorheen met voeding en beweging, maar  of het ook al echt goed gaat. Ik kijk de cijfers op de weegschaal naar beneden, maar het gaat echt in tienden. 
Iemand schreef dat ze iedere ochtend vroeg op staat om te wandelen. Dat zou ik ook zo graag willen. Ik zet mijn wekker soms weleens zo vroeg, maar dan lukt het me niet om ook echt op te staan. Tegen de tijd dat ik denk: okay ik ga ervoor, dan is het al te laat. Ik vind het echt knap van je. 

Wat goed dat meerderen van jullie zo veel bewegen. Ik heb vandaag wel wat gewandeld, maar meer extra bewegen lukt nu niet vanwege het weer. Zo geen zin om door dat vieze donkere weer heen te gaan. Hopelijk wordt het weer snel beter en wordt het minder regenachtig.
Qua eten keurige gezonde dag weer. Daar voel ik me wel goed bij en nog lekker eten ook. 

20250107-233934.jpg

Na twee weken niet werken (vakantie en ziek) weer gewerkt. Ik had er wonder boven wonder welliswaar zin in. Was wel een pittige dag. 18.00 klaar. Boodschappen gedaan. Gekookt. Gegeten. Opgeruimd. En toen ....koptelefoon op, schoenen aan en gaan 🚶‍♀️‍➡️. Niet lang, niet ver maar wel gedaan. Ik was helemaal alleen op straat. Deze heb ik in ieder geval in the pocket. 
Én mijn eten&drinken was vandaag ook weer prima w.b. aantal calorieën. Weer niet gewogen. Weegschaal is kapot en moet nog een nieuwe bestellen. Zal ik morgen maar eens gaan doen.
Bedankt allemaal voor jullie motiverende verhalen ❤️. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.