Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Vandaag lekker naar buiten geweest voor een rondje golf. De trolleys mochten de baan niet in dus de tas moest gedragen worden. Ik weet niet of het daar door kwam maar toen ik thuis kwam had ik echt trek. Ik heb een salade met surimie gemaakt als tussendoortje. 

Succes op je nieuwe werk, Phil!

En goed bezig iedereen! Alhambra, ben je toch nog gaan wandelen?

Ik was tijdens mijn ronde vóór het school-ophaalmoment zo lekker aan het wandelen dat ik ineens zag dat ik nog 9 minuten had om bij school te komen en ik liep aan de andere kant van de wijk. Moest er even de sokken inzetten, maar net op tijd gehaald en extra calorieën verbrand Volgens de app op mijn telefoon heb ik 8000 stappen gezet vandaag.

Zoon vanmiddag ineens: "Mama, weet je wie een echte schuddebuik heeft?" "Nou?" "Jij! Van al dat hangende vel!" Hahaha! Ach, hij zegt ook vaak dat hij me zo dun vindt, terwijl ik nog steeds overgewicht heb, maar die steek ik wel in mijn zak!

PhilDunphy schreef op 08-01-2025 om 15:21:

[..]

Zo dat is nog eens een leuke meevaller! Dichtbij huis maakt toch dat je veel makkelijker gaat, is mijn ervaring. En zeker als het qua tijden ook aansluit!

Over rooibosthee: ik was het niet, maar ik dacht dat rooibosthee geen theïne bevat. Misschien daarom?

Ik ga ook lekker. Ik ben maandagochtend en deze ochtend wezen sporten in de sportschool. Ik ga meteen door uit het wegbrengen van mijn kinderen naar school. Kleren alvast aan, dan weet ik zeker dat ik ga. Verder geen tussendoortjes genuttigd, precies volgens plan. Wat ik best knap vind gezien het een spannende week is (nieuw werk..).

Ja absoluut, ik ken mezelf en als dat niet zo zou zijn dan heb ik al snel toch geen zin meer om te gaan. Nu ik er lopend heen kan en ik er op mijn vrije dagen in de ochtend terecht kan wel. Zeker meteen vanuit school gaan is ideaal dat ga ik ook doen. Dan is het gaan al geen probleem meer want onderweg ben je toch al. 

Jij bent ook heel goed bezig en hopelijk is het leuk op jouw nieuwe werk. 

Ysenda

Ysenda

08-01-2025 om 19:53 Topicstarter

Ik moet nog 2000 stappen zetten, maar ik zit ook nog wel even in een vergadering. En ik moet ook na de vergadering nog iemand bellen.
En ik wil op tijd naar bed. Kortom, nog even druk straks.

Ik ben vanmiddag toch nog gaan wandelen. Nu thee en ik ga NU de chocolade weer wegleggen anders eten we teveel.

Ysenda schreef op 08-01-2025 om 19:53:

Ik moet nog 2000 stappen zetten, maar ik zit ook nog wel even in een vergadering. En ik moet ook na de vergadering nog iemand bellen.
En ik wil op tijd naar bed. Kortom, nog even druk straks.

Ja dat geloof ik. Op sommige drukke dagen kan het lastig zijn. Hoeveel stappen wil je gemiddeld op een dag zetten en hpe meet je dat? En om 2000 stappen te zetten ga je dan nog extra wandelen?

rooiekater schreef op 08-01-2025 om 15:42:

Gebak geweigerd op het werk en zn gruwelijke werkdag gehad stappenteller gaf 13.512 stappen aan ik doe niks.

Ik ben ook op 13.000 stappen uitgekomen vandaag. Voor ik ging werken toch niet meer gewandeld. Net wel een plakje kaas gesnaaid. Moet me echt inhouden wat dat betreft..deze paste nog in mijn calorieën maar moet er geen meer pakken.

Ysenda

Ysenda

08-01-2025 om 22:53 Topicstarter

Jorni schreef op 08-01-2025 om 22:17:

[..]

Ja dat geloof ik. Op sommige drukke dagen kan het lastig zijn. Hoeveel stappen wil je gemiddeld op een dag zetten en hpe meet je dat? En om 2000 stappen te zetten ga je dan nog extra wandelen?

Ik zou graag als ik werk rond de 8000 gemiddeld komen. Maar ik heb een nogal zittend beroep. En met krachttraining zet je ook weinig stappen. 

Ik heb deze week vakantie maar zelfs dan kom ik niet aan 10.000 stappen. 

Ik ben niet gaan wandelen vandaag om ze als nog te halen want dan werd het te laat om mijn avondroutine te doen en optijd mijn bed in te gaan.

8000 stappen is een ambitieus doen i.c.m. een zittend beroep. Logisch dat je niet meer bent gegaan. Je dag was vol.

Vanochtend naar yoga geweest. Het was intensief, maar fijn. 

Vervolgens nog even met de hond het bos in geweest voor een klein rondje om. Niet gepland, wel genoten van de zonnestralen.

Vanmiddag met een vriend naar de film geweest. Was leuk! Maar hij had wel veel ongezonde snacks voor me. Gegeten, was heerlijk, maar wel van bewust dat het anders kan.

Vanavond was ik moe. Even thee gedronken bij mijn buurvrouw. Gewoon bijkletsen. En verder echt niks meer uitgevoerd. Had eigenlijk nog wat klusjes willen doen in het huishouden. Morgen proberen een beetje optijd op te staan.

Ysenda schreef op 08-01-2025 om 22:53:

[..]

Ik zou graag als ik werk rond de 8000 gemiddeld komen. Maar ik heb een nogal zittend beroep. En met krachttraining zet je ook weinig stappen.

Ik heb deze week vakantie maar zelfs dan kom ik niet aan 10.000 stappen.

Ik ben niet gaan wandelen vandaag om ze als nog te halen want dan werd het te laat om mijn avondroutine te doen en optijd mijn bed in te gaan.

Heel herkenbaar Ysenda. Hier ook een zittend beroep en dan vind ik 6000 al moeilijk. Helemaal omdat ik geen standaard pauze heb en dan even een rondje kan lopen.

En dat soms in de avond wandelen niet altijd in te plannen is als je ook nog een redelijk aantal uren slaap wil pakken.

Ik ben gisteravond bezweken voor een half bakje borrelnootjes.  Ik had zo'n honger. Daarna gingen er nog 8 haverbiskwies in. En toen nog steeds honger. Toen heb ik nog een volkoren boterham met pindakaas genomen en toen was de honger eindelijk  gestild. 

Vandaag  maar weer proberen  ne in te houden . Gelukkig moet ik werken vanavond en dat scheelt een heleboel. Geen kans om te eten.

Gisteren waren er zoveel mensen voor een proefles, dat ik zelf niet heb kunnen trainen. Eigenlijk kwam dat wel goed uit, want zo konden mijn spieren goed uitrusten na maandag en dinsdag. 

Vandaag mijn maandelijkse afspraak bij de voedingsdeskundige. Ben benieuwd! Als het goed is, heeft ze een nieuw voedingsplan voor me.

Vanavond zelf trainen in de dojo. Ik moet aan mijn leraar gaan vertellen dat ik naar een dan-examen toe wil werken en daar zie ik een beetje tegenop. Ik zit nog zover af van de fitheid/kracht/nauwkeurigheid die je daarvoor moet hebben. Haast heb ik niet, als ik pas over anderhalf jaar examen mag doen, is dat ook prima. Maar misschien zegt hij wel dat het helemaal niet meer haalbaar is voor mij.

Ysenda

Ysenda

09-01-2025 om 07:50 Topicstarter

MissDalhousie schreef op 09-01-2025 om 07:39:

Maar misschien zegt hij wel dat het helemaal niet meer haalbaar is voor mij.

Maar als je het niet bespreekt weet hij ook niet dat dat een doel is. 

En zelfs als het examen niet haalbaar is zou een deel van de exameneisen dat wel kunnen zijn.

Ysenda

Ysenda

09-01-2025 om 07:57 Topicstarter

alhambra schreef op 08-01-2025 om 23:02:

8000 stappen is een ambitieus doen i.c.m. een zittend beroep. Logisch dat je niet meer bent gegaan. Je dag was vol.

Het is ook niet echt een doel, het is meer een 'zou fijn zijn' mijn doelen zijn meer gericht op structuur krijgen waardoor ik fitter wordt.

Daarom ook gekozen voor mijn avondroutine boven wandelen. Want ik wil structureel vroeger en op tijd naar bed. Denk aan 23:00 ipv 1 - 1:30 terwijl de wekker wel om 6:30 gaat.

Mijn vakantie is een mooie tijd om daaraan te werken.

Ik moet dus erg wennen dat mijn avonden kort worden. Tot eergisteren had ik een mooie trigger om te starten: de lichtjes van de kerstboom  die uit sprongen. Nu moet ik het weer zelf doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.