Jouw lijf
Dolfje
09-01-2025 om 08:10
Ik zit te denken om dadelijk maar naar werk te gaan lopen ivm de sneeuw. Heb vandaag ook alleen kantoor dagje dus dan weinig stappen . Maar ik lig nog zo lekker warm in bed.
lientje69
09-01-2025 om 08:30
lientje69 schreef op 09-01-2025 om 07:13:
Ik ben gisteravond bezweken voor een half bakje borrelnootjes. Ik had zo'n honger. Daarna gingen er nog 8 haverbiskwies in. En toen nog steeds honger. Toen heb ik nog een volkoren boterham met pindakaas genomen en toen was de honger eindelijk gestild.
Vandaag maar weer proberen ne in te houden . Gelukkig moet ik werken vanavond en dat scheelt een heleboel. Geen kans om te eten.
Overigens even eerlijk alles opgeschreven in eetmeter. Ik kwam op 2100 calorieën. Mijn verbruik om af te vallen is 1500. Flink teveel dus. Maar aangezien ik gisteren ook flink gesport heb en dit voor mijn gewicht geen heel excessief gebruik is, blijft de schade waarschijnlijk beperkt. Dat geeft weer moed. Vandaag weer gewoon netjes en goed ertegenaan.
BlairW
09-01-2025 om 08:44
Ik ga kijken of ik mee wil schrijven. Heb me gisteren weer aangemeld bij de sportschool. Ik ben 1.81 en weeg 104kg momenteel, dus er moet iets gebeuren! Het zit bij mij vooral rond mijn heupen, billen en buik. Ik snaai teveel, pak te snel wat lekkers en ik hou ook van bijna alles. Heb ook niet snel een vol gevoel, dus ik kan blijven snaaien. Heb een tijd gehad dat ik bouillon nam als ik zin had om te snaaien, dat hielp wel. Was toen afgevallen naar 95kg maar dat zit er dus weer aan. Sportschool is niet mijn favoriete bezigheid, eigenlijk vind ik alleen roeien leuk. Dus dat ga ik maar weer doen en fietsen of de loopband gaat ook nog wel.
Ik ben eerder lid geweest en ging dan met 2 vriendinnen. Maar dat was in de avond en de motivatie is dan toch lastiger. Nu ga ik op mijn vrije dagen in de ochtend, hopelijk werkt dat beter voor mij. Koptelefoon op, podcasts luisteren en gaan! En nu dus volhouden
Tuinfluiter
09-01-2025 om 08:59
lientje69 schreef op 09-01-2025 om 08:30:
[..]
Overigens even eerlijk alles opgeschreven in eetmeter. Ik kwam op 2100 calorieën. Mijn verbruik om af te vallen is 1500. Flink teveel dus. Maar aangezien ik gisteren ook flink gesport heb en dit voor mijn gewicht geen heel excessief gebruik is, blijft de schade waarschijnlijk beperkt. Dat geeft weer moed. Vandaag weer gewoon netjes en goed ertegenaan.
Kan het zijn dat je juist door het sporten extra trek had. Ik had dat gisteren ook toen ik om 4.30 thuis kwam. Ik had surimi sticks in huis en heb er met tomaatjes een salade van gemaakt. Ik ben nog al een hartige klant en normaal had ik waarschijnlijk een stuk kaas genomen. Een honger gevoel is gewoon niet fijn en ik probeer dat te stille met eten wat ik lekker vind en niet te ongezond is.
Ik heb vanavond een etentje en dat vind ik lastig. Ik ga er vooral op letten dat ik niet te veel wijn drink en ik sla het toetje over maar daar heb ik geen moeite mee.
Picunia
09-01-2025 om 09:10
Straks koffiedrinken bij de buuf, daarna afspraak met de diëtiste en dan nog een afspraak op mijn vrijwilligerswerk. Tussendoor alvast dingen inpakken voor de vakantie. Morgenavond gaan we weg. En ook nog boodschappen doen. Met eten zal het wel goed komen (net ontbijt op), maar qua beweging zal het vandaag niet erg lukken, ben ik bang.
Ysenda
09-01-2025 om 09:14
ik zag deze kop in de telegraaf vanmorgen maar heb zelf geen toegang.
Ik zou het onderzoek graag willen lezen.
Heeft 1 van jullie wel toegang en zou je de onderzoeker en instituut kunnen vinden in het artikel? Ik ben wel benieuwd wie de sponsor van dit onderzoek is.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1205485277/onderzoekers-maken-gehakt-van-claim-dat-supermarkt-ons-dik-maakt-houd-op-winkels-overal-de-schuld-van-te-geven
lientje69
09-01-2025 om 09:19
Ysenda schreef op 09-01-2025 om 09:14:
ik zag deze kop in de telegraaf vanmorgen maar heb zelf geen toegang.
Ik zou het onderzoek graag willen lezen.
Heeft 1 van jullie wel toegang en zou je de onderzoeker en instituut kunnen vinden in het artikel? Ik ben wel benieuwd wie de sponsor van dit onderzoek is.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1205485277/onderzoekers-maken-gehakt-van-claim-dat-supermarkt-ons-dik-maakt-houd-op-winkels-overal-de-schuld-van-te-geven
Twee hoogleraren van de Rijksuniversiteit Groningen zeggen dit. Ittersum heet de ene en de andere is Laurens Sloot, hoogleraar detailhandel en directeur van het EFMI-onderzoekscentrum.
Ysenda
09-01-2025 om 10:24
lientje69 schreef op 09-01-2025 om 09:19:
[..]
Twee hoogleraren van de Rijksuniversiteit Groningen zeggen dit. Ittersum heet de ene en de andere is Laurens Sloot, hoogleraar detailhandel en directeur van het EFMI-onderzoekscentrum.
A ha, een wij van wc-eend onderzoek. Dat vermoedde ik al.
alhambra
09-01-2025 om 11:01
Gisterenavond was ik zo moe dat ik tussen 20:30 en 23:00 op de bank 15 minuten een serie heb gekeken en daarna diep in slaap ben gevallen. Vannacht ook heel diep geslapen. Ik had het nodig.
Daarnet een tweede cappuccino genomen met een halve roze koek. Ik ga nu om 15:00 alleen fruit nemen ter compensatie.
Straks lunchwandelen in het zonnetje.
Als het vanavond weer lukt om alleen iets bij de thee te nemen ben ik 3 dagen achter elkaar goed bezig. Yes! Nu doorzetten zodat de gewoonte eruit gaat.
Afgelopen zaterdag had ik zo'n slechte dag qua eten en daar baal ik nu nog van. Een goede stimulans om nu te compenseren.
alhambra
09-01-2025 om 11:04
Je hoeft maar naar het percentage schapinhoud gezond voedsel vs ongezond voedsel te kijken in de supermarkt om te zien hoe scheef het aanbod is.
Picunia
09-01-2025 om 11:18
Qua eten is het al misgegaan. Bij buuf een klein stukje notenkraker gehad. Echt een klein stuk, dus viel nog mee.
Daarna weer naar huis, waar man met twee gebakjes aankwam, omdat hij zijn motortheorie-examen heeft gehaald. Heerlijk gebakje en er erg van genoten. Morgen beter.
lientje69
09-01-2025 om 11:23
Picunia schreef op 09-01-2025 om 11:18:
Notenkraker=notenkoek
Ik dacht al, vast iets streekgebonden? Maar koek dus. En mooie resultaten moet je vieren. Idd morgen weer op schema dan. En af en toe ergens van genieten is héél belangrijk anders is het niet vol te houden.
Gefeliciteerd!
alhambra
09-01-2025 om 11:24
Picunia schreef op 09-01-2025 om 11:18:
Qua eten is het al misgegaan. Bij buuf een klein stukje notenkraker gehad. Echt een klein stuk, dus viel nog mee.
Daarna weer naar huis, waar man met twee gebakjes aankwam, omdat hij zijn motortheorie-examen heeft gehaald. Heerlijk gebakje en er erg van genoten. Morgen beter.
Gefeliciteerd!
Jorni
09-01-2025 om 11:25
alhambra schreef op 09-01-2025 om 11:04:
Je hoeft maar naar het percentage schapinhoud gezond voedsel vs ongezond voedsel te kijken in de supermarkt om te zien hoe scheef het aanbod is.
Ja het merendeel van wat er in de supermarkt ligt is echt bewerkte troep. Dat zie je al zo. Gezond voedsel is er niet veel en is bijna nooit eens in de aanbieding jammer genoeg.