Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Vanmorgen voor mijn doen heel vroeg opgestaan. Meteen aangekleed en naar de winkel gelopen. Lekker door de sneeuw. Niet lang, niet ver, maar dat ik dit heb gedaan is weer een overwinning op mezelf. Normaal pak ik voor alles de auto. Eten en drinken gaat redelijk, maar zijn nog veel stappen in te maken. Wel een uitdaging. Ik moet mezelf steeds voorhouden dat, hoe cliché ook, Rome ook niet in 1 dag gebouwt is én ik de kilootjes er ook niet in 2 weken aan heb gegeten. Dus ik ga gestaag verder met (uit)proberen en leren.
💪💡🍀🔜👩‍🍳🥛🍎🚶‍♀️‍➡️🚴‍♂️💃🧘🩱👗👢💄 en ook 🧠. 

Ies

Ies

09-01-2025 om 14:45

Auwereel schreef op 09-01-2025 om 12:24:

Ook wat gezond is, is niet zo voedzaam als het zou kunnen zijn:
https://www.nationalgeographic.nl/fruit-en-groenten-zijn-minder-voedzaam-dan-voorheen

Wie weet hebben we die vreetbuien omdat ons lijf verlangt naar voedingsstoffen die te weinig aanwezig zijn in onze voeding.

Deels kan dat wel zo zijn denk ik. Ik begin een ‘goede’ periode ook altijd met me zoveel mogelijk volstoppen met goed voer. Dan hoef ik iig niet/ minder te gaan snaaien uit tekorten. 
Ik denk dat het bij mij wel een flinke rol speelt. Zo heb ik bijv sinds ik minder/geen vlees eet enorm zin in producten als champignons, pijnboompitten etc. Mijn trek regelt het vanzelf denk ik. En in kaas. Ik lees dat het bij velen hier op verboden lijst staat, hier zeker niet. 
Niet meer gesnoept sinds 01-01! Alleen 2x een glaasje alcohol. (Met geen toegevoegde suikers natuurlijk

Ysenda

Ysenda

09-01-2025 om 15:16 Topicstarter

zo, ik heb 12.500 stappen binnen vandaag. 2x tramhaltes verderweg genomen en vanaf het museum naar het station gelopen.

Den Haag is heel mooi als je buiten de gebaande routes loopt. 

Tentoonstelling is heel leuk omdat het op heel verschillende aspecten van de geschiedenis van het dessert in gaat. En ik houd ook van geschiedenis. Maar wat was het druk. Dat had ik niet verwacht zo na de vakantie. 

Straks nog trainen met PT, mag ik nu tot die tijd op de bank hangen en lekker lezen.

Klinkt als een fijne dag Ysenda, Den Haag heeft inderdaad mooie stukken en ook leuke wijken zoals het Zeeheldenkwartier.

Gisteren en vandaag genoeg gewandeld, 10.000 stappen per dag zijn binnen. 
Mijn buurvrouw die voordat ze aan haar werk begint drie kwartier wandelt, vertelde me dat ze dat deed omdat ze nierschade zou hebben. Ze moest wat actiever worden. Later bleek dit niet meer te kloppen maar het wandelen is een gewoonte geworden. Ik vind het wel een goed plan voor de thuiswerkdagen.

JtM

JtM

09-01-2025 om 15:44

Wat fijn MissDalhousie dat de afspraak bij de voedingsdeskundige goed is verlopen en je weer een nieuw plan hebt. Die 200 gram na december is inderdaad prima te overzien.

Goed dat je lekker een stukje bent wezen lopen Kizomba. Zoals je zelf ook zegt, iedere stap in de goede richtig is weer een!

Zo, je hebt al flink beweging gehad vandaag Ysenda. En dan straks ook nog trainen met PT. Je haalt je beweging wel vandaag in ieder geval Nu lekker even rustig aan.

Hier echt een hele drukke dag op kantoor, mijn lunch heb ik tussen het werken door gegeten maar ik ben wel even een rondje buiten wandelen nadat ik heb gegeten. Moet zeggen dat ik mn energie level nu wel laag is. Eigenlijk zou ik straks nog een flinke ronde buiten moeten wandelen, maar ik denk dat ik het rondje een stuk inkort. Dan maar vandaag even niet mijn doel halen. Komt morgen wel weer.
Ik heb zo'n zin in drop... gelukkig niks op kantoor liggen en ik weet dat ik thuis ook geen drop meer heb. Net m'n appeltje gegeten en ik heb nog een stuk komkommer in de koelkast liggen die ik kan eten. 

Ik zou bootcamp doen maar voel me niet fit. Dat stond om 19 uur op de planning. Ik ga morgenochtend om 9
Uur ook hardlopen en dat vind ik nu belangrijker dan de bootcamp. Ik heb me voorgenomen om morgen of overmorgen thuis weer 30 minuten zelf te trainen. 

Het was vanavond met eten echt haasten. We moesten al vroeg eten ivm afspraken. De kinderen en mijn man hebben friet gegeten met een snack en ik heb een restje van het avondeten van gisteren opgewarmd. Dat was een prima keuze voor mij. 

JtM

JtM

09-01-2025 om 18:19

Even een avond pas op de plaats is ook niet verkeerd Ninoea.

Dit was echt zo'n typische dag dat ik eerder vriend rond een uur of 15 had geappt of hij ook zo'n zin in het avondeten had... maw zullen we iets anders (ongezonds) eten / bestellen? Heb het niet gedaan en nu ik klaar ben met eten ook echt blij dat ik dat niet heb gedaan! Bleek dat vriend hetzelfde dacht, maar ook hij besloot om mij niet te appen  
Stiekem een beetje trots op ons, een klein stapje de goede richting op.

nog een beetje rustig aan doen met lopen, dus geen groot blokje om, maar loop wel even naar de super, want pakketje binnen gekomen. En dat is maar klein, dus dat kan wel lopend. 

Ik ben naar het werk gewandeld en een klein ommetje in de pauze want het begon te regenen en na het werken weer naar huis dus ben wat dat betreft goed in beweging geweest. 2x 35 minuten lopen dus en het ommetje. 13.000 stappen.
Qua eten ook wel goed alleen net weer dat plakje kaas wat mij aan het roepen was in de koelkast niet kunnen weerstaan  .

1,5Km gelopen op de loopband, 3km geroeid en 20 minuten gefietst. Dat was de eerste keer sportschool vandaag morgenochtend ga ik weer en daarna nog 5km wandelen met een vriendin. Vanmiddag ipv iets te snaaien een kopje opkikker genomen en 1 koekje. Dus tot nu toe goed volgehouden. Vanmiddag wel een dutje gedaan, ik had het koud en na het douchen ben ik even mijn bed in gegaan 🙈

Lekker bezig allemaal! Wij hebben geen sneeuw gehad trouwens, het was best warm ook overdag.
Ik heb net een stukje gewandeld om mijn stappen te behalen. Iets ander rondje dan anders maar die kant op was niet echt mooi. Volgende keer een leuker stuk kiezen. In ieder geval is de stappenteller tevreden en kan ik nu serie gaan kijken.
Morgen een afspraak die ik lopend kan doen.

Vandaag een gaat-wel-baaldag, wel gewandeld en 10.000 stappen maar verder geen energie. Ik heb kort een dutje tussendoor gedaan. We gaan zo toch wat ongezonds eten en ik vind het oké, zolang het maar bij 1x in de maand blijft. Dat is de afspraak. 
Morgenochtend weer een Pilates les bij een andere docent. Ik hoop dat het meevalt want de eerste lessen waren pittig, zeker geen beginnersniveau. En mezelf niet uitputten maar rustig opbouwen. 

Vanmiddag een wandeling gemaakt en vanavond uit eten geweest. Een lekker voor- en hoofdgerecht gegeten en niet te veel wijn gedronken. Wel wat teveel calorieën maar het was een leuke avond.

Ik heb lekker geschaatst vandaag. Doe dat wekelijks in de winter. Maar dit jaar heb ik moeite met mijn balans houden. Mijn techniek lijkt achteruit gegaan. Had al weken het gevoel dat het niet zo lekker gaat en vandaag ook daadwerkelijk gevallen. Doorzetten voor nu, en volgende winter maar weer aansluiten bij een clubje denk ik.

Vanavond en vannacht aan het werk.

🙂‍↔️🙄 Ik ben vandaag niet zo goed bezig geweest wat eten betreft. Maar waar ik vorige pogingen meteen opgaf en doorat, heb ik nu een deel in de prullenbak gegooid. Vanmiddag een deel van mijn zoete popcorn en vanavond een deel van mijn ovenfriet. Ik had helaas al veel op. En als toetje ook nog zeker 20 pringles 🙄. Mijn brein schreeuwde erom. 
Helaas. Ik baal als een stekker, maar morgen weer een dag. Ik vond het al knap dat ik het al een week volhield. Dit was even een klein drempeltje. Ik merk wel dat ik boodschappen moet doen. De gezondere keuzes in huis halen. Als het er is maak ik het wel merkte ik afgelopen week. Nu had ik bijna niets in huis. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.