Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ies

Ies

29-12-2024 om 22:00

Ohja, die oliebollen 
Daar ga ik ook nog wel aan dit jaar denk ik. Max 3 klinkt goed. Vriend gaat ze bakken met zoon, zo vers wel erg lekker.
Vandaag toch nog wat lekkers gevonden thuis maar nu is het huis wel ver leeg denk ik. 
Verder wel lekker en gezond gegeten. Zelf uiensoep gemaakt als lunch en verder pasta met spinazie, champignons, courgette en beetje zalm, flink wat salade erbij. En 17.000 stappen dus best tevreden. 
SuzyQ wat een mooi resultaat! 

met oud en nieuw zitten we met een klein groepje bij mij, en ik heb gezegd dat ik de hapjes ga regelen Dan kan ik iig bepalen dat er ook gezonde dingen tussen komen te liggen. 

Ik heb jullie ook weer gevonden! 
In 2024 ben ik per saldo 5 kilo afgevallen. Het waren er 7, maar er lijken er helaas toch weer 2 bij aan te zitten. Hormonale schommelingen zie ik sowieso elke maand, maar hopelijk lukt het in 2025 om de boel toch weer verder naar beneden te krijgen. Er is zo in de winter ook weer wat de klad gekomen in mijn beweging. Mijn sportschool/zwembad was aan het verbouwen en daardoor vielen er veel lessen uit en echt lekker weer voor flinke wandelingen was het ook niet.  En nu in de kerstvakantie krijg ik de kinderen ook niet erg enthousiast voor een wandeling en ze zijn nog te jong om ze alleen thuis te laten. En tel er dan ook nog maar wat kerstkransjes en chocolaatjes bij op... Dus hopelijk lukt het vanaf volgende week in elk geval weer om een nieuwe start te gaan maken. 

Het gaat wel hard in het topic. Weet niet hoelang ik bij kan blijven.

Ik heb de wens om voor de zomervakantie, dat is voor ons augustus, onder de 80 kilo te zitten. Morgen nog een keer wegen om te weten hoeveel ik moet afvallen. Gok een kilo of 9. Maar geen idee of het haalbaar is. Ligt er ook aan hoe het traject in het ziekenhuis verder verloopt. Daar ligt voor mij wel echt de prioriteit.

In december had ik als doel om lief voor mijzelf te zijn. Ben mij aan het verdiepen in verzorgingsproducten met zo min mogelijk hormoonverstorende ingrediënten. En voor morgen staat er nog een massage op de planning.

Ysenda

Ysenda

29-12-2024 om 22:33 Topicstarter

Bailey26 schreef op 29-12-2024 om 22:25:

Het gaat wel hard in het topic. Weet niet hoelang ik bij kan blijven.

1 januari in de sportschool effect. Februari wordt het weer rustig.

Mijn doelen zijn gedeeltelijk behaald dit jaar.
Ik ben meer gaan bewegen en ik eet gezonder.
Ik had een paar kilo willen afvallen maar ik ben gelijk gebleven.
Toch een fijn resultaat want er is winst!

Ies schreef op 29-12-2024 om 20:54:

Loezzie, ik had deze ronde afgelopen jaar niet veel fut, energie en tijd om te koken, hoewel ik daar wel erg van hou. Maar heb nu gemerkt dat veel kokkerellen ook echt niet perse nodig is om gezond, voedzaam en lekker te eten.
Ik heb het heel basic en simpel gehouden. Veel rauwe groente bijv. Een omelet met veel groente erin. Veel salades en soepen, kan heel simpel en helemaal op je smaak afgestemd. Ik vind een salade bijv al snel overlekker als er wat olijven inzitten, kappertjes en/of ansjovis. Een goede olijfolie, wat citroensap/ azijn/ balsamico, peper, wat kruiden en klaar.
Ik eet ook vaker gewoon een volkoren bolletje goed gevuld met lekkere groente en wat kaas of vis. Klaar in 5 minuutjes en zo lekker.

Ik word soms echt met honger wakker 's nachts. Zeker als ik veel salades eet.

Ik was 'vroeger' een luie koker. Ik kookte wel eens: vooral pasta, rijstgerechten etc. Maar ik had ook wel een kant en klare quiche of verse pizza in de koelkast liggen.

Laatste tijd wat vaker aan wraps aan het eten bijv met veel sla, komkommer tomaat, kip en roomkaas. 

JtM

JtM

30-12-2024 om 09:55

Ik stond vanochtend om 7.30 uur in de sportschool het was heerlijk rustig! Nu wat thuis aan het werk. Einde van de middag nog een ronde lopen met een vriendin. Ik haal mijn stappen / kcal doel vandaag wel! 

Ik zal in de buurt van de 1700 kcal per dag zitten. Vroeger 1800 maar hoger is het nooit geweest. Wel versnelt af en toe de stofwisseling ineens maar dat mag nooit lang duren. Net als je allerlei traktaties in huis hebt gehaald is het weer afgelopen met de pret.

Ik lees al een tijdje mee en heb nu een profiel aangemaakt om ook mee te gaan praten.

Het afgelopen jaar ben ik ruim 30 kilo afgevallen (van 95 naar 62 kilo) en ik zit nu op een gezond gewicht voor mijn lengte. Dat is voor het eerst sinds ongeveer 15 jaar. Ik wil graag gezonde dingen blijven doen en meer gezonde gewoontes aanleren. Want als ik de touwtjes laat vieren zit ik zo weer boven de 90 kilo ben ik bang. 

Heel inspirerend om al jullie plannen te lezen! Ik ben zelf nog aan het nadenken over wat ik precies wil doen in 2025. Ik wil graag met mijn sterke kanten werken en zo ver mogelijk wegblijven van mijn frustrerende valkuilen (advies van mijn lieve, wijze oom). 

Sterke kanten = sport, hard werken, actie, doelgericht. 
Valkuilen = teveel focus op eten (geeft onrust en frustratie), hongergevoel, mezelf vanalles ontzeggen.

Ik denk dat ik toe ga werken naar een hogere dan-graad in een of twee vechtsporten. Lekker concreet. En om dat te bereiken moet ik:
- minstens vier keer per week trainen
- (explosieve) kracht verder opbouwen
- uithoudingsvermogen omhoog
- werken aan snelheid
- gezond eten en voldoende drinken
Als ik dat doe, raak ik sowieso kilo's kwijt, dus dan hoeft dat geen apart doel te zijn.

Bijkomend voordeel is dat ik straks met hogere dangraden ook zelf vechtsportleraar kan worden. Ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat ik het erg leuk vind om met jonge kinderen te werken.

alhambra schreef op 30-12-2024 om 09:15:

Mijn doelen zijn gedeeltelijk behaald dit jaar.
Ik ben meer gaan bewegen en ik eet gezonder.
Ik had een paar kilo willen afvallen maar ik ben gelijk gebleven.
Toch een fijn resultaat want er is winst!

Daar kun je trots op zijn! Waarschijnlijk ben je in vet wel afgevallen, maar in spieren aangekomen.

MissDalhousie schreef op 30-12-2024 om 11:09:

Heel inspirerend om al jullie plannen te lezen! Ik ben zelf nog aan het nadenken over wat ik precies wil doen in 2025. Ik wil graag met mijn sterke kanten werken en zo ver mogelijk wegblijven van mijn frustrerende valkuilen (advies van mijn lieve, wijze oom).

Sterke kanten = sport, hard werken, actie, doelgericht.
Valkuilen = teveel focus op eten (geeft onrust en frustratie), hongergevoel, mezelf vanalles ontzeggen.

Ik denk dat ik toe ga werken naar een hogere dan-graad in een of twee vechtsporten. Lekker concreet. En om dat te bereiken moet ik:
- minstens vier keer per week trainen
- (explosieve) kracht verder opbouwen
- uithoudingsvermogen omhoog
- werken aan snelheid
- gezond eten en voldoende drinken
Als ik dat doe, raak ik sowieso kilo's kwijt, dus dan hoeft dat geen apart doel te zijn.

Bijkomend voordeel is dat ik straks met hogere dangraden ook zelf vechtsportleraar kan worden. Ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat ik het erg leuk vind om met jonge kinderen te werken.

Wat een mooi doel om op te gaan focussen! Als focus op voeding voor jou zo'n frustratie is, is het heel wijs een doel te stellen waarbij voeding een bijzaak is. Zodra je verder komt met jouw lievelingssport en dat wat je graag doet (kinderen trainen) gaat het gezond eten vanzelf (of iig een stuk makkelijker).

Happyapple schreef op 29-12-2024 om 22:06:

Ik heb jullie ook weer gevonden!
In 2024 ben ik per saldo 5 kilo afgevallen. Het waren er 7, maar er lijken er helaas toch weer 2 bij aan te zitten. Hormonale schommelingen zie ik sowieso elke maand, maar hopelijk lukt het in 2025 om de boel toch weer verder naar beneden te krijgen. Er is zo in de winter ook weer wat de klad gekomen in mijn beweging. Mijn sportschool/zwembad was aan het verbouwen en daardoor vielen er veel lessen uit en echt lekker weer voor flinke wandelingen was het ook niet. En nu in de kerstvakantie krijg ik de kinderen ook niet erg enthousiast voor een wandeling en ze zijn nog te jong om ze alleen thuis te laten. En tel er dan ook nog maar wat kerstkransjes en chocolaatjes bij op... Dus hopelijk lukt het vanaf volgende week in elk geval weer om een nieuwe start te gaan maken.

Ik krijg mezelf niet eens gemotiveerd. Het grauwe weer is nog tot daaraantoe, maar wandelen in de miezerregen of met windkracht 6 lokt mij niet naar buiten

Ik baal er ook van dat ik door mijn snothoofd nu al een week niet kan sporten en heb ook veel meer trek in slechte dingen. Bleegh! Ik maak me er maar niet té druk om, na de kerstvakantie er weer tegenaan!

Vijf kilo is toch best een mooie winst hoor, iedere kilo is er één.

RoosOpJeHoed schreef op 30-12-2024 om 11:35:

[..]

Ik krijg mezelf niet eens gemotiveerd. Het grauwe weer is nog tot daaraantoe, maar wandelen in de miezerregen of met windkracht 6 lokt mij niet naar buiten

Ik baal er ook van dat ik door mijn snothoofd nu al een week niet kan sporten en heb ook veel meer trek in slechte dingen. Bleegh! Ik maak me er maar niet té druk om, na de kerstvakantie er weer tegenaan!

Vijf kilo is toch best een mooie winst hoor, iedere kilo is er één.

Hahaha ja ik snap je hoor. Wat een rotweer is het. Maar ik zou zelf toch nog wel iets zijn gaan doen, als ik de kinderen nu niet thuis had, want ik kan dus echt heel slecht tegen hele dagen thuis binnen hangen.  Rondje dorp voor wat boodschappen is al goed bij wijze van spreken, hoewel dat natuurlijk ook weer niet heel veel helpt qua 'sport'. 

Ja 5 kilo is oké hoor, maar ik had meer gehoopt, want ik ben nu gewoon nog steeds zo'n 12 kilo te zwaar  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.